FANDOM

Została Łowczynią Artemidy, jedną z przybocznych dziewcząt bogini. Włóczą się po kraju, zabijając potwory. W obozie rzadko je widujemy.

Annabeth Chase o Thalii i o Łowczyniach, Zagubiony Heros

Łowczynie Artemidy - grupa nieśmiertelnych dziewcząt towarzyszących bogini Artemidzie.

Opis

Postawa

ArtemisGG.jpg

Artemida, bogini łowów

Wszystkie są dziewicami. Łamiąc przysięgę złożoną Artemidzie, czeka je wygnanie z szeregów łowczyń. Są bardzo wierne swojej pani. Większość z nich z niewiadomych przyczyn nie znosi chłopaków (nie przepada również za obozowiczami). Świetnie strzelają z łuku do tego stopnia, że są w stanie z bardzo dużej odległości trafiać strzałami w lecące w ich kierunku z dużą prędkością niewielkie cele (m.in. wystrzelone kolce Mantikory). Są niemal całkiem nieśmiertelne dzięki czemu mogą umrzeć ze starości, ale mogą zginąć w walce. Zawsze wygrywały walki o sztandar w Obozie Herosów mimo tego, że grały przeciwko całemu obozowi.

Ubiór

Latem Łowczynie noszą białe koszule, srebrne kurtki, srebrne spodnie w kamuflażu i czarne buty bojowe. Zimą noszą srebrne kurtki narciarskie, niebieskie dżinsy i te same buty.

Zdolności, broń i magiczne przedmioty

Łowczynie mają srebrną aurę oraz są silniejsze i szybsze niż przeciętni półbogowie, nimfy lub śmiertelnicy, jak pokazano w Klątwie Tytana, podczas gry w Przechwytywanie Flagi, Percy twierdził, że łowczynie biegały "tak szybko jak gepard". Noszą magiczne srebrne kokardy, strzały i dwa noże myśliwskie, które pojawiają się, gdy są potrzebne Łowczyniom. Jednak w bitwie na Manhattanie wszystkie miały po bokach miecze. Posiadają wieczną młodość, o ile nie złamią przysięgi. Jeśli Łowczyni zakocha się, Artemida usuwa ją z szeregów łowczyń, ponieważ zakochanie się w dowolnej osobie i/lub zwierzęciu jest traktowane jako złamanie przysięgi na wieczną wierność Artemidzie. Chociaż nie mogą umrzeć z przyczyn naturalnych (choroby, wieku itp.), mogą zostać zabite w walce. Zazwyczaj towarzyszą im zwierzęta, które pomagają im w polowaniach, takie jak wilki i ptaki łowieckie, a w Zaginionym Herosie pokazano, że Łowczynie i ich wilki mogą się porozumiewać, a przynajmniej rozumieją się nawzajem.

Łowczynie wyposażone są również w specjalny sprzęt ułatwiający rozbijanie obozowiska. Na przykład mają małe pudełka (wielkości paczki gumy do żucia), które mogą być łatwo przenoszone w torebkach, ale mogą się rozszerzyć do pełnowymiarowego białego jedwabnego namiotu.

W Mrocznej Przepowiedni Thalia ujawnia, że ​​myśliwe używają wody księżycowej. Odkrywa, że ​​to magiczny napój, który daje im energię i moc, która sprawia, że ​​czują się tak, jakby "miały tylko sześć godzin snu i dobry gorący posiłek" jak podsumował to Apollo. Wygląda jak zwykła woda z odrobiną srebra. Mężczyźni rzadko dostają możliwość skosztowania wody księżycowej.

Przysięga

By stać się Łowczynią, młoda dziewczyna (dziewicza) musi w obecności Artemidy wypowiedzieć słowa przysięgi:

Oddaję się bogini Artemidzie, wyrzekam się towarzystwa mężczyzn, przyrzekam wieczne panieństwo i przyłączam się do Łowów.

Potem wystarczy już tylko, by bogini Artemida przyjęła przysięgę, a gdy się to już stanie przysięga wiążę los dziewczyny z łowczyniami czyniąc z dziewczyny nową Łowczynię.

Znane łowczynie

ThaliaGrace-299x416

Thalia Grace, porucznik Artemidy

Ciekawostki

  • Thalia Grace została porucznikiem Artemidy po śmierci Zoe Nightshade.
  • W Klątwie Tytana Percy Jackson stwierdził, że Łowczynie są dokładniejsze w strzelaniu z łuku niż dzieci Apollina.
  • Annabeth Chase rozważała przyłączenie się do nich.
  • Łowczynie są często mylone z Amazonkami.
  • W "Krwi Olimpu" Orion zabił mnóstwo łowczyń.
    • W tej samej części łowczynie zawarły pokój z Amazonkami.
  • Średni wiek dziewczyn, w którym stają się łowczyniami, to dwanaście lat (oczywiście są wyjątki np. Thalia).
  • Orion był przyjacielem Artemidy i jednym z jej łowców, potem przekroczył granice i zginął. Następnie odrodził się jako wróg Artemidy.
  • Łowczynie mieszkały w Obozie Herosów (gdy ich pani Artemida sobie tego życzyła) pięćdziesiąt sześć razy (z każdymi odwiedzinami wygrywały bitwę o sztandar).
  • W Mrocznej Przepowiedni dowiadujemy się, że Łowczynie odrzucają wszystkie romantyczne formy miłości, w tym nie heterogenne.
  • Nie wiadomo, jak nimfy mogą stać się Łowczyniami Artemidy, ponieważ ich siła życiowa jest związana z ich esencją natury. Jednakże, ponieważ Artemida jest uważana za boginię natury, a Łowczynie są nieśmiertelne, może to uniezależnić ich naturalne źródło. W wielu mitach Łowczyniami były w rzeczywistości nimfy, więc może Artemida stawała się źródłem ich siły życiowej.
  • Łowczynie i Amazonki mają pewne powiązania i wiadomo, że współpracują ze sobą.
  • Matka Odyseusza, Antyklea, była podobno jedną z Łowczyń Artemidy.