FANDOM

Zeus

Zeus, bóg nieba.

Aerokineza - elementarna zdolność do tworzenia, kontrolowania i manipulowania powietrzem oraz wiatrem na wiele sposobów ofensywnych i/lub defensywnych. Jest to jedna z pierwszych czterech elementów składających się na moc Atmokinezy. Jest to wrodzona zdolność, którą posiadają dzieci Zeusa/Jupitera, Posejdona/Neptuna jak również Anemoi.

Zakres umiejętnościEdytuj

  • Podmuch powietrza: zdolność kontrolowania i generowania bardzo silnych wiatrów i prądów powietrznych;
  • Lot: zdolność pokonywania i wykorzystywania prądów powietrznych do unoszenia się w powietrzu;
  • Manipulacja chmurami: zdolność kontrolowania i generowania chmur;
  • Fale powietrza: zdolność kontrolowania i generowania fal powietrza;
  • Manipulacja burzą: zdolność kontrolowania i generowania wszelkiego rodzaju burz, w tym też tornad i huraganów.
  • Kontrolowanie duchów powietrza: zdolność sprawowania władzy nad takimi duchami wiatru jak ventusy.

UżyciaEdytuj

Dzieci Zeusa/JupiteraEdytuj

Jason by Viria

Jason, posiadacz mocy Aerokinezy.

Najbardziej widocznym przykładem wykorzystywania mocy Aerokinezy jest korzystanie ze zdolności latania przejawiana przez półboskie dzieci Zeusa/Jupitera. Posiadacze mocy Aerokinezy mogą, także manipulować, kontrolować lub tworzyć wiatr i powietrze, takie jak fale powietrza, prądy powietrzne, struktury powietrza, ciśnienie powietrza, chmury, tornada, burze i są również w stanie całkowicie zginać powietrze. Inne wykorzystywane przez nie umiejętności wchodzące w skład tej mocy obejmują widzenie i używanie magii powietrza oraz wpływania i kontrolowania umysłów wszelkich duchów powietrza/wiatru.

EolEdytuj

Eol jest jednym z greckich bogów, którzy posiadają największą sprawowaną moc kontrolowania powietrza oraz wiatrów i dzięki temu może dowolnie, i bez przeszkód zmieniać kierunek wiejącego wiatru, w niektórych częściach Stanów Zjednoczonych. Zwykle robił to na prośbę któregoś z bogów, czyniąc tym samym to zajęcie swoją pracą, będącą wraz z biegiem lat coraz trudniejszą w przypadku, gdy dwaj różni bogowie żądają różnych kierunków wiatrów.

Posejdon PJ

Posejdon

Dzieci Posejdona/NeptunaEdytuj

Dzieci Posejdona/Neptuna mogą tworzyć swój własny huragan co zademonstrował Percy Jackson w Ostatnim Olimpijczyku i w Synu Neptuna. Pełna siła ich mocy aerokinetycznej jest nieznana, jednak mogą one tworzyć całkiem potężne tornada, burze i huragany. Najpewniej moc aerokinezy u dzieci Posejdona/Neptuna jest dużo słabsza niż ta posiadana przez dzieci Zeusa/Jupitera zważywszy na to, iż Zeus/Jupiter w mitologii był uosobieniem burz, porywów wiatru i niszczycielskiej siły błyskawic przez co przypisywano mu zwierzchniczą władze nad tymi aspektami aerokinezy.

Znani użytkownicyEdytuj

Percy Jackson

Percy Jackson, użytkownik aerokinezy