Riordanopedia

  • Rozpoczęła się kolejna edycja konkursu na Puszkowy Artykuł A tematem tym razem jest...
  • Trwa konkurs na opowiadanie. Informacje na jego temat znajdziecie tutaj.
  • Głosowanie na wymyśloną postać! Zajrzyj tutaj!
  • Został opublikowany czwarty numer gazetki Riordanopedii.
  • Wyniki XXII edycji Fan Art „Technologiczne szaleństwo”. Zobacz tutaj.
  • Powstał blog dotyczący zmian w artykułach na wiki. Zapraszamy wszystkich użytkowników do wypowiedzenia się.
  • Ogłoszono wyniki konkursu fotograficznego „Mitologiczne zwierzęta i jak je znaleźć?”. Sprawdź je tutaj!
  • Ruszyły zapisy do Obozu Herosów 2022. Wszelkie informacje, jak i miejsce, gdzie się można zapisać znajdują się w tym poście.

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Twoje piękno... natchnęło mnie, by się odezwać. Musisz być moja! Wyjdź za mnie!

Akteon – syn Aristajosa i Autonoe, myśliwy z Teb, który podglądał Artemidę w trakcie kąpieli, za co bogini zamieniła go w jelenia i poszczuła jego własnymi psami.

Historia

Mitologia

Akteon był wychowankiem Chejrona. Pewnego dnia, podczas polowania, zobaczył Artemidę i jej Łowczynie kąpiące się. Urzeczony zaczął się im przyglądać. Dostrzegł piękno bogini i zakochał się w niej. Zebrał się na odwagę, po czym podszedł do zaskoczonej i wściekłej Artemidy i wyznał jej miłość. Kobieta stwierdziła, że nie jest ona zdobyczą, i ze złości zmieniła Akteona w jelenia, gdyż nie mogła znieść myśli, że mężczyzna widział ją nagą. Z kolei na wierne psy myśliwego zesłała szaleństwo. Zaczęły one gonić swego pana, który wciąż był pod postacią zwierzęcia, nie rozpoznając go. Gdy w końcu rozszarpały Akteona, zaczęły szukać swojego właściciela po lesie, aż w końcu wróciły do Chejrona. Centaur miał posąg Akteona, więc dał go psom, by myślały, że ich pan wciąż z nimi jest.

Olimpijscy Herosi

Krew Olimpu

Hasło Akteon zamykało magiczny namiot podarowany Reynie Ramírez-Arellano przez Łowczynie Artemidy.

Advertisement