Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Ikonka przedstawiająca serię.

Apollo i Boskie Próby – seria książek Ricka Riordana opierająca się głównie na greckiej mitologii. Zawarta w niej akcja rozgrywa się sześć miesięcy po zdarzeniach opisanych w Krwi Olimpu. Opowiada o losach zesłanego na ziemię w postaci śmiertelnika boga Apollina. Cykl składa się z pięciu części, a pierwsza książka Ukryta Wyrocznia ukazała się 3 maja 2016 r.

Powstanie

Po powstaniu książki Miecz Lata, Rick Riordan ogłosił rozpoczęcie nowego projektu, a mianowicie pięcioczęściowego cyklu książek poświęconego w głównej mierze greckiemu bogu, Apollinowi. Seria będzie o tym, jak Apollo stał się człowiekiem, ponieważ Zeus jest na niego zły. Staje się Lesterem, 16-letnim śmiertelnym chłopakiem bez żadnych uprawnień w Nowym Jorku. Ma wielu wrogów i tylko kilku przyjaciół – przyjaciół, którzy spędzają czas w Obozie Herosów.

Riordan określił tę serię jako „zwieńczenie świata Percy'ego Jacksona”, tak więc w tej serii pojawią się postacie z obu poprzednich serii.[1]

Książki

Główni bohaterowie

Apollo jako Lester Papadopoulos

  • Apollo − grecki bóg sztuki, muzyki i medycyny, zesłany na ziemię przez swojego ojca, Zeusa jako śmiertelnik o imieniu Lester Papadopoulos. Jego zadanie było odnalezienie pięciu wyroczni, zawładniętych przez Holding Triumwirat oraz Pytona. Podczas misji towarzyszyli mu Meg McCaffrey, jego strzała oraz okazjonalnie inni herosi, tacy jak Leo Valdez, Kalipso, Hazel Levesque czy satyr Grover Underwood.
  • Meg McCaffrey − grecka heroska, córka Demeter, bogini rolnictwa oraz Phillipa McCaffrey'a, a także adoptowana córka cesarza Nerona. W pierwszym tomie stała się panią Apollina i go zdradziła podczas starcia z jej ojczymem, od którego się odwróciła w drugiej części. Towarzyszyła Lesterowi w jego całej wyprawie, by pod koniec serii zamieszkać z driadami w Aeithales.
  • Strzała z Dodony − strzała, którą Apollo znalazł w gaju Dodony, która posiadała wieszczy dar. Poświęciła się w ostatecznej bitwie z Pytonem.
  • Holding Triumwirat − organizacja, na której czele stała trójka cesarzy: Neron, Kommodus i Kaligula. Byli oni sponsorami takich wydarzeń jak atak tytanów na Manhattan, czy szturm Rzymian na Obóz Herosów oraz współpracowali z Pytonem. Ostatecznie każdy z nich został zabity, a sam Triumwirat po wielu tysiącleciach istnienia się rozpadł.
  • Pyton − wielki starożytny wąż, który swoją mocą zawładnął Wyrocznią Delficką. Został ostatecznie pokonany przez Lestera, który go zrzucił na krawędź Chaosu.

Przypisy

  1. Rick Riordan announcement on new series – YouTube
Advertisement