FANDOM

Arai

Czego chcemy? Przekląć was! Zniszczyć tysiąc razy w imię Matki Nocy!

–Araii do Annabeth Chase i Percy'ego, „Dom Hadesa

Arai - żeńskie duchy klątw, córki Nyks, bogini nocy. Ich zabicie powoduje ściągnięcie na siebie klątwy wypowiedzianej przez potwora w chwili jego śmierci.

Olimpijscy Herosi

Dom Hadesa

Percy Jackson i Annabeth Chase są zmuszeni do walki z Arai w Tartarze. Na pomoc przybywa im Bob (tytan Japet). Arai wyjawiły mu, że tak naprawdę to właśnie Percy wymazał mu pamięć. Heros uświadamia sobie wtedy, że postąpił tak samo z tytanem, jak bogowie z półbogami i tylko go w ten sposób wykorzystywał przez co czuł się okropnie. Kiedy Bob zrozumiał, co tak naprawdę się stało, Arai zaatakowały parę półbogów, a tytan w ogóle nie zamierzał ich przed tym powstrzymywać. Percy i Annabeth byli zmuszeni samotnie stawić czoła duchom, które ściągnęły na nich niezliczone ilości klątw. Ostatecznie, prawie umierający z bólu, Percy przeprosił tytana Japeta za wyrządzoną mu krzywdę i poprosił, aby ten ochronił przynajmniej Annabeth, która nie wyrządziła mu żadnej krzywdy. Bob słysząc szczere przeprosiny wybacza Percy'emu i nie zwracając uwagi na obrażenia zadawane mu przez duchy, uratował półbogów przed nimi. Poza tym Bob był po tym wszystkim w stanie uleczyć dodatkowo Annabeth z klątw, które ta na siebie ściągnęła lecz, Percy'ego nie był w stanie już uleczyć, gdyż syn Posejdona ściągnął na siebie zbyt dużą ich liczbę i moc tytana okazała się być zbyt słaba. Jako rozwiązanie problemu Bob zabrał Annabeth i umierającego Percy'ego do giganta Damasena, gdzie syn Posejdona został ostatecznie całkowicie uzdrowiony z uroków, które na niego spadły po zabiciu sporej ilości Arai.

Później, gdy Percy i Annabeth stawiali czoło bogini Nyks, już bez Japetusa w Dworze Nocy, napotkali tam kolejną grupę Arai wśród dzieci Nyks, co argumentowały odpowiedzią na pytanie, kto jest najmroczniejszym z dzieci Nyks. Później Arai były w gronie tych potworów, którzy gonili Percy'ego i Annabeth, aż w końcu stracili ich z oczu, gdy półbogowie przeskoczyli nad rzeką Acheron. Następnie Arai były widziane przy Wrotach Śmierci. Kiedy pojawił się Tartarus każdy ze znajdujących się tam potwór zaczął atakować półbogów w tym także Arai.

Wygląd

Były to pomarszczone wiedźmy z nietoperzowymi skrzydłami, mosiężnymi szponami i rozjarzonymi czerwonymi oczami.

Umiejętności

Służymy zgorzkniałym i pokonanym... Służymy poległym, którzy wraz z ostatnim tchem modlą się o zemstę. Mamy dla was wiele klątw.

–Araii

  • Urzeczywistnianie klątw - Po zabiciu choćby jednej Arai, na osobę, która ją zabiła spada klątwa, którą ta Arai przenosiła. Arai nie potrafią tworzyć własnych klątw, mogą jednak używać tych, które wypowiedziały lub pomyślały inne potwory/osoby, będąc na daną osobę wściekłe i pragnąc obłożyć ją klątwą. Jest to o tyle niebezpieczne, gdyż Arai może przenosić każdą rzuconą klątwę, którą dany/a potwór/osoba rzuciła lub pragnęła rzucić w trakcie swojego życia albo podczas swojej śmierci.
  • Latanie - Arai mają skrzydła, dzięki którym są w stanie latać.

Znane klątwy Arai

  1. Klątwa Geriona - Percy krwawił z dwóch boków klatki piersiowej (Percy walczył z tym potworem, którego można było zabić tylko wtedy, gdy jednocześnie przebiło się każde z jego trzech ciał).
  2. Klątwa Polifema - Annabeth straciła wzrok (Annabeth walcząc z Polifemem podawała się za Odyseusza/Nikogo i za pomocą swojej Czapki niewidki była niewidzialna przez co Cyklop nie mógł jej zobaczyć, więc rzucił na Annabeth klątwę, przez którą to ona nie mogła nic widzieć).
  3. Klątwa Kalipso - Annabeth nie mogła usłyszeć Percy'ego a Percy nie mógł jej dotknąć, ponieważ Annabeth za pomocą magii zmieniała miejsce swojego położenia ilekroć Percy próbował jej dotknąć (klątwę tę wypowiedziała Kalipso, ponieważ Percy obiecał jej wolność, opuścił ją pozostawiając samą i złamał jej serce).
  4. Nieznane klątwy, które spadły na Percy'ego (prawdopodobnie czuł ból zmiażdżonej Kampe i ból Telchinów, których wymordował wewnątrz Góry Świętej Heleny w kuźni boga Hefajstosa).
  5. Klątwa Fineasza - Percy cierpiał te same męki i ból jakie doskwierały Fineaszowi po wypiciu gorgoniej krwi (Percy zmusił Gaję do oszukania Fineasza by wybrał butelkę z trującą krwią gorgony).

Ciekawostki

  • Czasami Arai mylone są z trzema Eryniami. Różnica między nimi jest taka, że Erynie podlegają władzy Hadesa, a Arai już nie.
  • W mitach Arai nie są wymieniane jako córki Nyks.
  • Pojedyncza forma Arai to Ara, co po łacinie znaczy ołtarz.
    • Ara to także gatunek papugi.