FANDOM

Aru Shah

Ares RR

W niniejszym artykule znajdują się spoilery do Aru Shah i Końca Czasu. Czy chcesz wejść?

Tak Nie

Tak, zmyślam. Zdarza mi się. Mam bogatą wyobraźnię. Ale staram się nie kłamać w ważnych sprawach. A prawda jest taka: właśnie uratowałam wam życie.

–Aru do Poppy Lopez, Burtona Bratera i Arielle Reddy, Aru Shah i Koniec Czasu

Arundhati "Aru" Shah - główna bohaterka serii Kroniki Pandawów spod patronatu Rick Riordan Przedstawia. Jest reinkarnacją Pandawy Ardźuny i zarazem duchową córką Indry. Jej biologicznymi rodzicami są kustosz muzeum Krittika P. Shah i demon Śpiący.

Historia

Arundhati Shah urodziła się 15 lutego, 13 lat przed akcją Aru Shah i Pieśni Śmierci. Jej duszę pomógł ukształtować sam indyjski bóg piorunów, Indra, dzięki czemu stała się reinkarnacją najwaleczniejszego z Pandawów, Ardźuny. Była córką śmiertelniczki Krittiki P. Shah oraz demona Śpiącego. Jej matka uwięziła swojego kochanka w lampie Bharaty, gdyż wiedziała, że w przyszłości uwolni on Śiwę - Pana Zniszczenia; który odprawi Kosmiczny Taniec za sprawą, którego zniszczy świat. Przez to, że Krittika początkową nie chciała zamykać Śpiącego w diji, zarówno ona jak i jej jeszcze nienarodzona córka nie mogły już nigdy wejść do rodzinnego domu Shahów.

Aru zamieszkała z matką w Muzeum Starożytnej Sztuki i Kultury Indyjskiej, którego Krittika była kustoszem. Ponieważ matka Pandawy często wyjeżdżała, by zdobywać nowe zabytki do muzeum i zarazem zdobyć artefakt działający na lepsze więzienie niż lampa Bharaty. Dziewczynka kłamała więc w szkole, że jej rodzina jest bardzo bogata, a ona sama bardzo często jeździ z matką do Paryża.

Rick Riordan Przedstawia

Kroniki Pandawów

Aru Shah i Koniec Czasu

Po tym, jak została nazwana przez Poppy Lopez, Burtona Pratera i Arielle Redd kłamcą, Aru zapala lampę Bharaty, aby przekonać ich, że tak nie jest. Oświetlenie lampy uwalnia potwora znanego jako Śpiący. Po odejściu Śpiącego Aru odkrywa, że ​​wszyscy wokół niej zostali zamrożeni w czasie i tylko ona może się poruszać. Biega, aby znaleźć swoją matkę, ale okazuje się, że on również została zamrożona. Wraca do holu muzeum, gdzie kamienny posąg słonia zaczyna się poruszać i mówić, głos dochodzi ze środka posągu. Kamienne usta słonia otwierają się, a Bu wylatuje, ujawniając siebie jako źródło hałasu i pyta się jej, gdzie jest Pandawa, gdyż tylko jeden z braci Pandawów mógł zapalić lampę. Gdy Aru mówi, że to ona zapaliła lampę, gołąb oznajmia, że równie dobrze może nastać koniec świata.

Wygląd

Aru jest dziewczynką o arabskim kolorze skóry, ciemnych oczach i czarnych włosach. Jej wygląd nie został dokładnie opisany, ale prawdopodobnie jest bardzo ładna - zwróciła uwagę wnuka nagi Takszaki, co uratowało jej życie w Aru Shah i Pieśni Śmierci, podczas walki z samym nagą Takszaką.

Ciekawostki

  • Jej przezwisko i jednocześnie skrócona wersja imienia Aru pochodzi od sanskryckiego słowa aru (अरु), oznaczającego słońce. Jej nazwisko pochodzi od sanskryckiego słowa sadhu (साधु), oznaczającego świętego.
    • Z tego powodu jej imię i nazwisko można przetłumaczyć jako Święte słońce.
  • Aru jest pierwszym bohaterem książek z serii Rick Riordan Przedstawia.
  • Jej ulubioną grą są szachy.
  • Jej ulubionym kolorem jest zielony.
  • Jej ulubionym deserem jest tiramisu.
  • Jej ulubionym super-bohaterem jest Spider-Man.
  • W znajdującym się w muzeum posągu czterechsetletniego posągu smoka morskiego trzyma cukierki.
    • Samą rzeźbę smoka nazwała Steve'm.
  • Mimo, że przez całą akcję Aru Shah i Końca Czasu, Aru była ubrana w piżamę ze Spider-Manen, na oficjalnej grafice ze strony ReadRiordan, Pandawa jest ubrana w prostą, czerwoną piżamę z niebieskimi rękawami.