FANDOM

Blitzen
Freja jest moją matką – potaknął. – Wiele swartalfów pochodzi od Frei. Tutaj to nic specjalnego. [...] Mówisz, że jestem półbogiem. Ja mówię, że jestem rachunkiem. Mój tata wykonał dla Frei parę kolczyków. Była jego żoną przez jeden dzień.
— Blitz do Magnusa

Blitzen (znany także jako Blitz) – półboski nordycki svartalf (mroczny elf) oraz syn bogini Frei i krasnoluda Bilìego. Prowadził bostoński sklep z ubraniami, Blitzen Best.

HistoriaEdytuj

Blitzen urodził się jako syn krasnoluda Bilìego oraz bogini piękna, miłości i magii, Frei. Blitz stracił ojca, gdy ten próbował ponownie uwięzić Wilka Fenrira. Studiował modę w szkole, starając się pewnego dnia otworzyć własną markę modową. Kiedy po raz pierwszy spotkał Hearthstone'a, swojego towarzysza i przyjaciela, krasnolud zbudował dla niego łóżko solarne w swoim domu, ponieważ bez światłą elfy nie mogły żyć. Blitz, tak samo jak Hearth, pił ze źródła mądrości Mimira, aby móc pomścić ojca, przywrócić honor swojej rodziny i zrealizować swoje marzenie o projektowaniu mody bez szyderstwa od innych krasnoludów. W zamian musiał przez cztery lata pracować dla mądrej, ale niegrzecznej głowy. W tym czasie Blitzen i Hearthstone otrzymali rozkaz opiekowaniem się Magnusem Chase'em po śmierci jego matki. Ponieważ Midgardzkie światło mu szkodziło, miał tylko nocne zmiany.

WyglądEdytuj

Będąc svartalfem, Blitzen był wyższy od przeciętnego Nidawellirczyka, a także przystojniejszy ze względu na płynącą w jego żyłach krew Wanów. Miał ciemną karnację, czarne, elegancko zaczesane do tyłu włosy oraz brodę (w czasie bezdomności niezadbane, pełne różnego rodzaju odpadków). Jego nos, wielokrotnie złamany, przypominał błyskawicę. Miał około pięciu stóp i pięć cali wzrostu.

W czasie opieki nad Magnusem, Blitzen zmuszony był do ubierania się jak bezdomny. Syn Frejra opisywał go wtedy jako bezdomnego wampira ninje, ze względu na jego ciemne ubrania, zakrywające go w całości. Blitz ma metr sześćdziesiąt wzrostu.

CharakterEdytuj

Blitzen był niezwykle lojalny wobec swoich przyjaciół i stanął twarzą w twarz z Surtem, by chronić Magnusa. Miał także poczucie stylu. Był gotów poświęcić się dla zapobieżenia Ragnarök. Okazało się, że był niezwykle troskliwy, lecząc swojego najlepszego przyjaciela, Hearthstone'a, z powrotem do zdrowia po tym, jak odkrył, że został ranny dzięki zastosowaniu łóżka do opalania przygotowanego specjalnie dla jego przyjaciela. Nauczył się języka migowego i był dla niego w jego najciemniejszych czasach.

CiekawostkiEdytuj

BlitzensExpandoDuck

Wybuchająca kaczka Blitzena.

  • Gdy tylko stał w nasłonecznionym miejscu, przemieniał się w kamień.
  • Był czyściochem, nie lubił brudu.
  • Jak każdy mroczny elf, potrafił nadawać kamieniom właściwości plastyczne.
  • Skrót jego imienia ("Blitz") znaczy w dosłownym tłumaczeniu ciężkie bombardowanie.
  • Gdy nikt mu nie przeszkadzał i miał dużo czasu potrafi zrobić wiele pożytecznych rzeczy np. łóżko słoneczne w swoim domu, na którym Hearth mógł zażyć trochę światła słonecznego, gdy był w Nidawellirze. Jednak gdy się denerwował zdolność ta go opuszcza i nie potrafił stworzyć wtedy nic, prócz kaczek.
  • Hearthstone nauczył go przeklinać w języku migowym.