Freja jest moją matką – potaknął. – Wiele swartalfów pochodzi od Frei. Tutaj to nic specjalnego. [...] Mówisz, że jestem półbogiem. Ja mówię, że jestem rachunkiem. Mój tata wykonał dla Frei parę kolczyków. Była jego żoną przez jeden dzień.
— Blitz do Magnusa; Miecz Lata

Blitzen (znany także jako Blitz) – półboski nordycki svartalf (mroczny elf) oraz syn bogini Frei i krasnoluda Bilìego. Prowadził bostoński sklep z ubraniami, Blitzen Best.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Blitzen urodził się jako syn krasnoluda Bilìego oraz bogini piękna, miłości i magii, Frei. Blitz stracił ojca, gdy ten próbował ponownie uwięzić Wilka Fenrira. Studiował modę w szkole, starając się pewnego dnia otworzyć własną markę modową. Kiedy po raz pierwszy spotkał Hearthstone'a, swojego towarzysza i przyjaciela, krasnolud zbudował dla niego łóżko solarne w swoim domu, ponieważ bez światłą elfy nie mogły żyć. Blitz, tak samo jak Hearth, pił ze źródła mądrości Mimira, aby móc pomścić ojca, przywrócić honor swojej rodziny i zrealizować swoje marzenie o projektowaniu mody bez szyderstwa od innych krasnoludów. W zamian musiał przez cztery lata pracować dla mądrej, ale niegrzecznej głowy. W tym czasie Blitzen i Hearthstone otrzymali rozkaz opiekowaniem się Magnusem Chase'em po śmierci jego matki. Ponieważ Midgardzkie światło mu szkodziło, miał tylko nocne zmiany.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Będąc svartalfem, Blitzen był wyższy od przeciętnego Nidawellirczyka, a także przystojniejszy ze względu na płynącą w jego żyłach krew Wanów. Miał ciemną karnację, czarne, elegancko zaczesane do tyłu włosy oraz brodę (w czasie bezdomności niezadbane, pełne różnego rodzaju odpadków). Jego nos, wielokrotnie złamany, przypominał błyskawicę. Miał około pięciu stóp i pięć cali wzrostu.

W czasie opieki nad Magnusem, Blitzen zmuszony był do ubierania się jak bezdomny. Syn Frejra opisywał go wtedy jako bezdomnego wampira ninje, ze względu na jego ciemne ubrania, zakrywające go w całości. Blitz ma metr sześćdziesiąt wzrostu.

Charakter[edytuj | edytuj kod]

Blitzen był niezwykle lojalny wobec swoich przyjaciół i stanął twarzą w twarz z Surtem, by chronić Magnusa. Miał także poczucie stylu. Był gotów poświęcić się dla zapobieżenia Ragnarök. Okazało się, że był niezwykle troskliwy, lecząc Hearthstone'a dzięki zastosowaniu łóżka do opalania przygotowanego specjalnie dla niego po tym, jak odkrył, że ten został ranny. Nauczył się języka migowego i był przy nim w jego najciemniejszych czasach.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Rodzina[edytuj | edytuj kod]

Bilì[edytuj | edytuj kod]

Blitzen był bardzo przywiązany do swojego ojca. Bili od zawsze był dla niego przykładem. Gdy krasnolud dowiedział się, że jego ojciec został zabity przez Wilka Fenrira, bardzo się tym faktem zasmucił. Blitzen dbał o reputację ojca - gniewał się, gdy inni postrzegali go jako głupca.

Freja[edytuj | edytuj kod]

Blitzen szanował swoją matkę, chociaż często był zirytowany faktem, że jest jej synem. Kiedy się spotkali i bogini poprosiła go o nową biżuterię, ten przyjął tą wiadomość z lekkim niesmakiem i wykonał zadanie bardzo niechętnie.

Przyjaciele[edytuj | edytuj kod]

Hearthstone[edytuj | edytuj kod]

Blitzen uratował życie elfowi, gdy ten próbował magii run. Od tego momentu, stali się najlepszymi przyjaciółmi.

Gdy zostali przydzieleni do opieki nad Magnus'em, podzielili się rolami - Blitzen miał pilnować chłopca w nocy, a jego przyjaciel - w dzień. Blitzen uważa elfa za mistrza run.

W Mieczu Lata oboje opiekowali się Magnus'em, aż do momentu zabrania chłopca do Walhalli. Kiedy krasnolud został wyzwany na pojedynek rzemieślniczy, Hearth poprosił Sam by przemieniła się w muchę końską i sabotowała zawody. Przyjaciele walczyli razem w bitwie przeciwko Fenrir'owi i Surtr'owi.

W Młocie Thora, Blitzen został zmuszony prośbami Hearth'a do schowania się, ponieważ elf odczytał śmierć przyjaciela w runach. Po pewnym czasie krasnolud postanowił wyjść z ukrycia i nawet błagania Hearthstone'a nie zmieniły jego decyzji.

Magnus Chase[edytuj | edytuj kod]

Blitzen i Hearthstone opiekowali się Magnus'em do momentu zabrania chłopca do Walhalli. Przez cały ten czas stali się bliskimi przyjaciółmi.

Samira al-Abbas[edytuj | edytuj kod]

Blitzen na początku nie ufał Sam, ze względu na to, że jest córką Loki'ego. Gdy zostali wysłani razem na misję, nie był tym faktem pocieszony. Jednak w czasie jej trwania, Sam i Blitz stali się przyjaciółmi. Od tego momentu walczą ramie w ramie we wszyskich bitwach, przez które razem przechodzą.

Alex Fierro[edytuj | edytuj kod]

Alex i Blitzen z początku nie przepadali za sobą. Krasnolud miał co do niej/niego mieszane uczucia, głównie dlatego że Alex/a był/a skłonna do walki i był/a dzieckiem Loki'ego. Jednak po pewnym czasie zaufali sobie nawzajem i stali się przyjaciółmi.

T.J.[edytuj | edytuj kod]

Blitzen i Thomas są przyjaciółmi. Walczyli ramię w ramię z Wilkiem Fenrir'em i Loki'm.

Mallory Keen[edytuj | edytuj kod]

Blitzen i Mallory są przyjaciółmi. Początkowo krasnolud podobał się córce Fryggi. Po pewnym czasie to zauroczenie znikło.

Halfborn Gunderson[edytuj | edytuj kod]

Mężczyźni się ze sobą przyjaźnią. Razem walczyli w różnych bitwach i wychodzili z wielu sytuacji bez szwanku.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Wybuchająca kaczka Blitzena.

  • Gdy tylko stał w nasłonecznionym miejscu, przemieniał się w kamień.
  • Był czyściochem, nie lubił brudu.
  • Jak każdy mroczny elf, potrafił nadawać kamieniom właściwości plastyczne.
  • Skrót jego imienia ("Blitz") znaczy w dosłownym tłumaczeniu ciężkie bombardowanie.
  • Gdy nikt mu nie przeszkadzał i miał dużo czasu potrafi zrobić wiele pożytecznych rzeczy np. łóżko słoneczne w swoim domu, na którym Hearth mógł zażyć trochę światła słonecznego, gdy był w Nidawellirze. Jednak gdy się denerwował zdolność ta go opuszcza i nie potrafił stworzyć wtedy nic, prócz kaczek.
  • Hearthstone nauczył go przeklinać w języku migowym.
  • Blitzen jest mistrzem w krasnoludzkim frisbee dla zaawansowanych.