FANDOM

Bragi - nordycki bóg poezji, elokwencji i skaldów. Syn Odyna i olbrzymki Gunnold, a także mąż Idun, strażniczki złotych jabłek nieśmiertelności. 

W mitologiiEdytuj

Według mitów skandynawskich, Bragi miał na języku wyryte runy. Ów bóg mieszkał w Walhalli, gdzie często śpiewał swoje pieśni. Swój ogromny zasób słownictwa czerpał z Kwasiru. Nigdy nie walczył, ponieważ uważał, że nie nadaje się na wojownika. Zdarzało mu się włóczyć po królewskich dworach w przebraniu żebraka i śpiewać. Pewnego razu Loki oskarżył Bragiego o zamordowanie brata bogini Idun. Patrona poezji bardzo go dotknęło, ponieważ Idun była jego żoną i twierdził, że nigdy by czegoś takiego nie zrobił. Kiedy zaczął się sprzeciwiać, Loki wyzwał go od samochwał i tchórzy. Bragi naprawdę się zdenerwował i powiedział, że oderwie mu głowę. Lokiego jednak jedynie to rozbawiło, ponieważ powołał się on na święte przymierze krwi z Odynem.

Magnus Chase i Bogowie AsgarduEdytuj

Statek Umarłych Edytuj

Po wygranym flytingu z Lokim, do Magnusa podleciał jego miecz, Jack. Zaczął się uskarżać, że został pominięty w przemowie o najlepszych przyjaciołach. Zdezorientowany Chase próbował się usprawiedliwiać, byleby nie wyszło na jaw, że po prostu o nim zapomniał. W końcu obiecał poprosić samego Bragiego, boga poezji, o napisanie poematu o Mieczu Lata. Jack pochwalił się tym później przed Frejrem, zarzucając, że bóg lata nigdy nie sprawił mu takiego prezentu. 

Ciekawostki Edytuj

  • Z jego postacią wiążą się dwa określenia:
    • Opowieść Bragiego - historia długa i fascynująca 
    • Puchar Bragiego - puchar, który musiał wypić król przejmujący władzę po przodkach