FANDOM

Artykuł w edycji
Sea shell-ikona

Ten artykuł jest obecnie w czasie edycji. Pracuje nad nim użytkownik Miti37. Prosimy nie edytować artykułu, dopóki komunikat nie zniknie. Wyjątkiem są jedynie drobne poprawki ortograficzne lub gramatyczne.

Carter Kane
W takim razie powiem wprost – oznajmił Carter. – Podobało ci się dwóch chłopaków... jeden umierał, a drugi był dla ciebie niedostępny, ponieważ jest bogiem... Teraz są jednym chłopakiem, który nie umiera i nie jest niedostępny. A ty narzekasz.
— Carter do Sadie

Carter Kane - jeden z głównych bohaterów serii Kroniki Rodu Kane, wraz ze swoją młodszą siostrą, Sadie. Jest najstarszym dzieckiem Juliusa i Ruby Kane oraz potomkiem dwóch rodzin z krwi faraonów – Narmera oraz Ramzesa Wielkiego. Podąża ścieżką Horusa i był kiedyś okiem boga. Pod koniec Cienia Węża, zostaje faraonem Domu Życia i razem z siostrą stają się jednymi z najpotężniejszych magów na świecie. Jest też chłopakiem Ziyi Rashid.

HistoriaEdytuj

Carter urodził się w czerwcu 1995 roku w Los Angeles. Dopóki jego matka żyła, mieszkał tam z młodszą siostrą Sadie i rodzicami. Po śmierci matki podróżował z ojcem po świecie, a dodatkowo uczył się w czasie podróży, ponieważ mimo walk na pięści i sześciu rozpraw sądowych, Juliusowi nie udało się uzyskać prawa do opieki nad Sadie. Rodzeństwo mogło się spotykać tylko dwa razy w roku, toteż wszelkie więzi między nimi zanikły.

Carter podczas podróży z ojcem, musiał w ich czasie zachowywać się nienagannie, gdyż wiele osób zwracało uwagę czy aby przypadkiem nie jest złodziejem. Chłopak zazdrościł osiadłego trybu życia siostrze, w czasie gdy ona zazdrościła Carterowi nie tylko braku przymusu chodzenia do szkoły, ale także czasu spędzanego z ojcem.

Kroniki Rodu KaneEdytuj

Czerwona PiramidaEdytuj

W Wigilię Świąt Bożego Narodzenia w 2009 roku, Carter wraz z ojcem udał się do Londynu, aby odwiedzić swoją siostrę. Po drodze spotkali tajemniczego mężczyznę i w tym czasie Julius poprosił syna, aby poszedł po siostrę. Chłopak zabrał Sadie, która znudzona i niezadowolona z powodu ich spóźnienia, namówiła brata do podsłuchania rozmowy ich ojca z dziwnym mężczyzną. Mówili coś o Per Anch i o planach Juliusa, jednak Carter niewiele z tego zrozumiał. Sadie niechcący spowodowała, że zostali nakryci, ponieważ człowiek rozmawiający z Juliusem na ich widok się ulotnił, po czym ojciec postanowił zabrać ich do Muzeum Brytyjskiego. W nim ojciec Cartera poprosił rodzeństwo Kane, o zamknięcie kustosza w jego własnym gabinecie i oddalenie się od sali z Kamieniem z Rosetty. Carter nie chętnie spełnił pierwsze żądanie. Następnie Sadie namówiła go, aby powrócić na wystawę. Rodzeństwo przerwało rytuał przywołania Ozyrysa wykonywany przez Juliusa. Ojciec Kane’ów, przywołał przypadkowo, aż pięciu egipskich bogów i wywołał wybuch cennego reliktu. Jeden z nich, Horus, zagościł w ciele nieświadomego Cartera. Uwolniony został, również bóg zła, Set, który zaatakował Juliusa i uwięził go w złotym sarkofagu. Chciał tym sposobem zemścić się na Ozyrysie i później zyskać jego moc.

Wkrótce po tym zdarzeniu, przyjechała policja i odwiozła rodzeństwo do domu państwa Faust. Stróże prawa przesłuchali Cartera i Sadie. Inspektor Williams podejrzewał, że Carter mógł mieć coś wspólnego z wybuchem w Muzeum. Dochodzenie skończyło się poleceniem deportacji rodzeństwa Kane z kraju. Za decyzją, starszego inspektora, stał Amos Kane, który za pomocą magii zmanipulował policjantów.

Stryj Cartera zabrał rodzeństwo oraz Muffinkę do Domu Brooklyńskiego w Nowym Jorku. Rodzeństwo dostało własne pokoje, a następnie poszło spać. Carter zasnął bez podgłówka, który ochroniłby go przed podróżą jego ba w Duat. Podczas snu, chłopak podsłuchał rozmowę Seta z jego sługami. Bóg zła, pod sugestią Straszliwego Oblicza, zdecydował zbudować się miejsce kultu jego potęgi w Phoenix. Demon doradził również, swemu panu, aby nasłał na rodzeństwo długoszyjnych. Następnego dnia rano Amos, udzielił nastolatką pierwszej lekcji magii oraz wytłumaczył zdarzenia z wczorajszego dnia. Carter pomimo, iż w pełni nie zaufał wujkowi, opowiedział o swojej nocnej wizji. Wyznanie młodego maga zaniepokoiło Amosa, który postanowił sam przyjrzeć się sytuacji w Phoenix. Stryjek rodzeństwa zabronił im wejścia do biblioteki i opuścił rezydencje.

Carter pojedynek

Carter po pojedynku z Sadie.

Od razu gdy Amos opuścił rezydencje, Sadie nakłoniła brata, aby włamali się do biblioteki. Z zdobytych informacji, udało im się ustalić, że w ciągu najbliższych dni muszą pokonać boga zła, aby ocalić ojca oraz świat. Odgłosy z Wielkiej Sali przerwały im poszukiwania. Rezydencje zaatakowały Serpoprady nasłane przez Seta. Chufu i Filip Macedoński próbowali chronić rodzeństwo, lecz potwory przedostał się do domu. Sadie Kane, sugerując się zachowaniem Chufu, kazała Muffince, obronić ich. Kotka zamieniła się w boginię Bastet, która pokonała potwory. Kocia bogini czując, że stanie się coś złego, nakłoniła rodzeństwo do ucieczki.

Ukradzionym autem udali się do obelisku, który znajdował się w Central Parku. Gonili ich nosiciele, których pokonali Carter i Bastet. Sadie próbowała otworzyć portal, aby stworzyć drogę ucieczki. Niestety nie zdążyła na czas, ponieważ zaatakowała ich Selkit. Bogini skorpionów była sojuszniczką Seta. Bastet wiedząc jakim zagrożeniem był nieprzyjazna bogini, rozkazała rodzeństwu udać się do najbliższej świątyni. Koci bogini postanowiła sama zamierzyć się z Selkit. Sadie i Carter uciekli do muzeum, gdzie spotkali Ziyę Rashid.

Dziewczyna zaprowadziła ich do pierwszego nomu, gdzie odbyli podstawowe szkolenie magów. Skryba Pierwszego Nomu miała za zadanie sprawdzić czy Kane’owie goszczą bogów. Podczas lekcji pojedynku, magowie dowiedzieli się, że Iskandar zmarł. Następcą Najwyższego Lektora był Michel Desjardins, który pragnął śmierci rodu Kane. Ziya poleciła rodzeństwu natychmiastową ucieczkę.

Sadie i Carter uciekli do Paryża. Na miejscu czekała na nich Bastet. Po krótkiej rozmowie z boginią rodzeństwo odkryło w sobie egipskich bogów. Bastet poleciła magom udać się do domu Desjardinsa. Obecny Lektor pierwszego nomu, miał wśród swojej kolekcji, księgę Thota, w której był opisany sposób na pokonanie Seta. Rodzeństwo zmieniło się w drapieżne ptaki i włamało się do jego wilii. Z pomocą Bryłka, Carter znalazł ową Księgę i uruchomił plagę wściekłych nietoperzy. Rodzeństwu udało się uciec za pomocą portalu do Waszyngtonu.

Wyczerpana Sadie, po otworzeniu dwóch portali w ciągu jednego dnia, zapadła w sen. Carter stał na straży, a Bastet sprawdzała teren. Gdy Sadie się obudziła zrelacjonowała wizytę jej ba u Nut. Bogini Nieba podarowała im parę cennych rad, między innymi, aby udać się do Memphis, gdzie mieszkał Thot. Nut ostrzegła rodzeństwo, również przed atakiem zwierzęcia Seta oraz zasugerowała kto tak naprawdę był zagrożeniem dla świata. Posłaniec Seta zaatakował. Kocia bogini postanowiła odwrócić jego uwagę i dać czas młodym magom na ucieczkę do najbliższego lotniska. Niestety Bastet nie zdołała na długo powstrzymać Leory’iego. Potwór zaatakował lotnisko. Młody mag chciał ocalić Sadie oraz nieświadomych śmiertelników. Rozkazał kotce zabrać Sadie, która utknęła w formie kani. Pokonanie Leory’iego okazało się nie możliwe, więc Carter zamknął go w swojej skrytce w Duat.

Sadie i Carter jako jaszczurka

Sadie i Carter przemieniony w jaszczurkę podczas sprawdzianu Thota.

Zgodnie z wskazówkami Nut, rodzeństwo udało się do Memphis, aby odwiedzić boga Thota. Potrzebowali jego pomocy w zrozumieniu zaklęcia o pokonaniu Seta. Bóg mądrości nie wierzył, że młodzi magowie posiadają pełną kontrole nad bogami. Postanowił magów sprawdzić i wysłał ich po przedmiot mocy do domu Elvisa Presleya. Bóg mądrości utrudnił im to zadanie i zlecił własnym uszebti, Jerrodowi i Wayne'owi, aby zaatakowali rodzeństwo. Sadie i Carter, przeżyli test Thota, a w nagrodę bóg mądrości zdradził im potrzebne składniki do odczytania zaklęcia. Były to pióro prawdy oraz tajemne imię Seta.

Sadie i Carter po pierwszą rzecz udali się do Krainy Umarłych na pokładzie Egipskiej Królowej. W Sali Sądu przywitał ich Anubis. Bóg pogrzebów nie przepadał zbytnio za Horusem, więc był sceptycznie nastawiony do oddania im pióra prawdy. Zostawił Cartera w Sali Maat, podczas gdy Sadie zabrał do Nowego Orleanu, aby dziewczyna mogła udowodnić swoje zamiary. Nastolatka przekonała Anubisa do oddania im pióra.

Następnie udali się do Teksasu. W między czasie, Cartera odwiedza ba Ziyi. Dziewczyna namówiła nastolatka, aby się z nią spotkał w Las Cruces. Sadie na miejscu, za pomocą rzeki, spróbowała się skontaktować z Neftydą. Niestety starania przerwał jej Sobek, który zaatakował ich. Bastet chroniąc rodzeństwo poświęciła samą siebie i stoczyła bój z bogiem krokodyli. W wyniku pojedynku ona i Sobek zostali wysłani w duat. Zaraz po tym wydarzeniu, pojawił się Amos, który ochronił rodzeństwo przed sługami Sobka. Magowie po walce rozbili obóz, gdzie odpoczęli i przedyskutowali dalsze cele podróży. Carter zaproponował grupie, aby udali się do Las Cruces. Ku jemu zdziwieniu Sadie od razu poparła ten pomysł.

W mieście, rodzeństwo spotkało Ziye, która zamierzała zdradzić magom ważną informacje. Przerwał jej Desjardinis z magami Domu Życia. Michel zamierzał zabić Amosa, Sadie i Cartera za goszczenie bogów. Ziya stanęła w ich obronie. Wykorzystując całą swą energie, wezwała słup ognia przeciw lektorowi pierwszego nomu. Michel w odpowiedzi na atak, przyzwał przeciw im Sachmet. Nastolatkowie, korzystając z wiedzy o egipskiej mitologii, wymyśli postęp. Oszukali lwią boginie i nakarmili ją salsą. Wmówili jej, że to była krew. Bogini najadła się i przemieniła się w łagodną Hathor.

Walka z Setem

Carter walczący z Setem.

W Phoenix Amos zaoferował odciągnięcie demonów, aby rodzeństwo miało czas na dotarcie do wnętrza czerwonej piramidy. W środku zastali ponownie Amosa, który ze sarkastycznym śmiechem oraz bólem maga, wypuścił z siebie Seta. Carter połączył się z Horusem i zaatakował boga zła. Podczas, gdy Carter stoczył bój z Setem, Ziyia wyjawiła Sadie tajemne imię Seta. Neftyda dzieląca ciało z Ziyą, rozkazała Sadie zmusić Seta do pomocy. Dziewczyna goszcząc Izydę wiedziała, że nie pokona Seta na jego terenie. Używając magicznej bramy przeteleportowała wszystkich do Waszyngtonu. Zaczynając wyklęcie Seta, nastolatka odkryła kto stanowił prawdziwe zagrożenie dla magów. Użyła pióra prawdy, aby pokazać innym zebranym, Apopisa. Straszliwe Oblicze, które okazało się wężem chaosu zaatakowało Sadie, ale Carter rzucił w niego mieczem, tym samym zsyłając go powrotem do duat. Apopis próbował przedrzeć się do świata śmiertelników za pomocą czerwonej piramidy, którą planował zbudować zmanipulowany przez niego Set. Sadie używając tajemnego imienia Seta zmusiła go do posłuszeństwa. Magom z Domu Życia nie spodobało się to, jednak gdy rodzeństwo pozbyło się bogów w swoim ciele, Michel ich oszczędził. Lektor Pierwszego Nomu zakazał im pobytu w Domie Życia i zniknął. Rodzeństwo Kane otworzyło w rezydencji Brooklyńskiej szkołę, dla magów z krwią faraonów, odnawiając ścieżkę bogów.

WyglądEdytuj

Carter jest wysokim, ciemnoskórym chłopakiem o brązowych oczach. Kiedy był dzieckiem, jego włosy były tak kręcone, iż na głowie miał fryzurę afro. Przed dołączeniem do magów, chłopak ubierał się jak młody nauczyciel, czyli w wyprasowaną koszulę, spodnie khaki i wyglansowane buty. Po otrzymaniu prezentów od bogów zaczął się ubierać jak zwykły nastolatek: bluza z kapturem, dżinsy lub dresy, zamiast bluzy jakiś podkoszulek. Na początku sądził, że wygląda w tych ubraniach jak raper, później już się przyzwyczaił (Sadie podsumowała jego nowy wygląd mówiąc, że Carter w końcu wygląda jak człowiek).

CharakterEdytuj

Carter Kane jest bardzo opiekuńczy w stosunku do rodziny i przyjaciół, i zrobi wszystko, aby zapewnić im bezpieczeństwo. Jest dżentelmenem ze względu na sposób w jaki jego tata go wychował i zazwyczaj myśli, jak rozwiązać swój następny problem. Jest zabawny, jednak w towarzystwie dziewczyn (głównie Ziya) czerwieni się i czasem jąka. Stawia sprawy życia innych ponad swoje, jak również jest skłonny nawet do wielkich poświęceń. Carter cechuje się rozległą wiedzą, bardzo lubi z niej korzystać w towarzystwie innych przez co wychodzi nieraz na nieco przemądrzałego.

UmiejętnościEdytuj

Pomimo braku treningu, Carter jest bardzo potężnym magiem. Ma znacznie większe doświadczenie niż inni nowicjusze Domu Życia, związane jest to ze ścieżką bogów oraz przechowywaniem ducha Horusa. Jego sprawność bojowa i magia robiły wrażenie zarówno na niektórych magach jak i bogach. Jego specjalnością jest magia bitewna, używa również innych typów magii, byleby były związane ze ścieżką Horusa. W czasie swoich przygód Carter pokonuje wiele potworów, magów, a nawet kilku bogów. Po Cieniu Węża zostaje Faraonem Domu Życia, a Amos mówi mu, że jest tak potężnym magiem, iż mógłby z nim rywalizować oraz, że jest dumą swojego ojca.

Ogólne ZdolnościEdytuj

  • Sprawność fizyczna – w ciągu serii Carter opisuje samego siebie jako nastolatka z większą siłą, szybkością, zwinnością, wytrzymałością oraz wzmocnionym refleksem. W Czerwonej Piramidzie, kiedy gościł Horusa, miał bardzo wyostrzony refleks i z łatwością odbijał wystrzelone sztylety i inne pociski. Później był w stanie wsadzić zwierzę Seta (Leroya) do skrytki w Duat, oraz całkiem długo wytrzymać walkę z Sobkiem. W momencie, kiedy Horus opuścił ciało Cartera, chłopak zachował większość z wymienionych wcześniej cech, choć wytrzymałość jego była mniejsza. Był wstanie wskoczyć na głowę czesu-heru i ją wykręcić, chociaż ten go ugryzł drugą głową. Na Rzece Nocy pokonał wiele demonów gołymi rękami, co było spowodowane jego złością na Chonsu, ponieważ odebrał ren Besowi. W Cieniu Węża Chufu udzielał mu lekcji koszykówki, a Bastet kontroli i utrzymywania awatara bitewnego.
  • Umiejętności bojowe – Kiedy w Czerwonej Piramidzie Carter gościł Horusa, chłopak nauczył się kilku/wielu przydatnych technik walki chepeszem. Dzięki sprawności fizycznej był w stanie walczyć z krokodylami Sobka i ze zwierzątkiem Seta. Później, jako Oko Horusa, był na tyle wyszkolony, aby mógł walczyć z samym Setem na czubku piramidy, jednak stracił doświadczenie po wypuszczeniu boga. W Ognistym Tronie kontynuował naukę walki, dzięki czemu mógł walczyć z demonami bez użycia magii. Na Rzece Nocy pokonywał potwory w pojedynkach bez broni walcząc jedynie za pomocą gołych rąk. W Cieniu Węża Carter złapał byka Apisa za rogi i zmienił jego środek ciężkości tak, aby atak stwora obrócił się przeciwko niemu samemu. Percy Jackson w Synu Sobka przyznał, że chłopak jest jedną z nielicznych osób, z którymi naprawdę walczył.

Umiejętności magaEdytuj

  • Korzystanie z Duat – Po otrzymaniu kilku instrukcji od Bastet na temat tworzenia skrytek w Duat, Carter może w takowej ukrywać wszystko, co zechce. W Czerwonej Piramidzie Carter ustawił szyfr do swojej szafki w duat. Jeśli mocniej się skupi, Carter może również odzyskać zgubione rzeczy, takie jak swój chepesz, jednak nie zawsze to działa. W Cieniu Węża chłopak potrafi już instynktownie wyciągać stamtąd przedmioty, jak wtedy, gdy na barce pojawił się Set. Kiedy gościł Horusa, mag był w stanie umieścić w skrytce potężnego potwora jakim było zwierzę Seta, co wzbudziło podziw Bastet, ponieważ wymagało to ogromnej ilości energii.
  • Zaklęcia hieroglificzne – Mimo, iż nie jest w tym biegły, Carter może używać pewnych zaklęć. Potrafi ożywić ptaka, wezwać nóż, oraz powodować, że kamery się zacinają.
  • Słowa mocy – Jeśli wystarczająco się skupi, Carter może używać Boskich Słów. W ciągu serii wymienionych jest trzynaście Boskich Słów które zna. Chłopak używa Boskiego Słowa, aby uśpić przeciwnika, bądź zwykłego człowieka a ofiary budzą się potem niczego nie pamiętając. Mag może również lokalizować osoby za pomocą Oka Horusa, jeśli tylko narysuje symbol na dłoni takiej osoby (np. Percy Jackson) a ta osoba wypowie jego imię. Może używać Boskich Słów do boskiej magii, na przykład khefa do przywołania Pięści Horusa.

Ścieżka HorusaEdytuj

  • Pięść Horusa – To bardzo skuteczne w walce zaklęcie przyzywa pięść jego bitewnego awatara. Carter potrafi wezwać ją również za pomocą słowa khefa (Boskie Słowo, oznaczające pięść).
  • Magia bitewna – Chłopak potrafi stworzyć awatar bitewny o kształcie Horusa.

CiekawostkiEdytuj

  • W "Cieniu Węża" na szkolnym balu tańczył z córką Afrodyty, Lacy.
  • Widział kiedyś pegaza lecącego nad Manhattanem.
  • W opowiadaniu pt. Syn Sobka namalował Percy'emu hieroglif wzywający, który wyglądał jak oko Horusa.
    • W tym samym opowiadaniu syn Posejdona wziął Cartera za syna Aresa.
  • W Niezbędniku maga z Domu Brooklyńskiego Carter przyznaje się, że lubi silne kobiety.
    • Do tej grupy zalicza swoją mamę, dziewczynę jak i siostrę (którą uważa za najsilniejszą z całej tej trójki).
  • Jego szyfr do szafki w duat w Czerwonej Piramidzie to 13/32/33, zaś w Niezbędnika maga z Domu Brooklińskiego to 32/13/33.
    • Jest to związane z jego ulubionymi sportowcami z Lakersów: Magica Johnsona (32), Wilta Chamberlaina (13) oraz Kareema Abdula-Jabbara (33).
  • Po napisaniu Niezbędnika maga z Domu Brooklińskiego planuje napisanie jego II-go tomu, który zatytułuje Przewodnik Domu Brooklyńskiego po współczesnym świecie.
    • Twierdzi, że taka książka przydałaby się Ziyi.
  • W Niezbędniku maga z Domu Brooklyńskiego, najpewniej za sprawką żartu Sadie, dostał pracę w centrum handlowym, w barze Steki na patyku.
  • Nienawidzi skorpionów.
  • Dostał imię po Howardzie Carterze, który odkrył grób Tutanchamona.
  • Kiedy nie dostawał żadnych wiadomości od Ziyi, zaczynał lekko przesadzać i kiedy w ziemniakach dostrzegł coś na wzór wyrytej literki "Z" myślał, że to znak od dziewczyny.
  • Pojawił się na okładkach Czerwonej Piramidy, Ognistego Tronu oraz Cieniu Węża, a także ich komiksowych adaptacji.
    • Pojawił się także na amerykańskiej okładce Korony Ptolemeusza oraz audiobooku Syna Sobka.
  • Pierwszy scyzoryk Cartera był firmy Swiss Army.