FANDOM

Agh!

Tłumaczenie: Dotarliście do końca książki. Po co dalej czytacie? Zamknijcie ją i pograjmy w koszykówkę, co?

–Chufu, Niezbędnik maga z Domu Brooklyńskiego

Chufu - pawian należący do rodziny Kane.

Kroniki Rodu Kane

Czerwona Piramida

Chufu spotyka Sadie i Cartera Kane i zaprzyjaźnia się z nimi, gdy Amos przenosi ich do Domu Brooklyńskiego. Wiąże się z Carterem poprzez ich wzajemną miłość do koszykówką i Sadie uważa go za słodką. Kiedy Amos odchodzi, by zbadać miejsce pobytu Seta, rodzeństwo Kane natychmiast próbuje wejść do niedostępnej biblioteki Amosa. Chufu początkowo próbuje je powstrzymać, ale Sadie przekonuje go, by pozwolił im wejść, przekupując go. Kiedy potwory atakują dom Amosa, Chufu wpada w panikę, ale próbuje ochronić rodzeństwo, dopóki Bastet nie będzie mogła interweniować. Pawian zostaje wyrzucony z boku budynku i przez jakiś czas go nie widzimy.

Rodzeństwo spotyka się z Chufu w Memphis szukając Thota. Zwierzę domaga się, aby Carter grał z nim w koszykówkę, ale jest upokorzony, gdy odkrywa, że ​​Carter nie ma umiejętności w koszykówce; trzyma to przeciwko Carterowi przez jakiś czas. Po meczu prowadzi ich do Thota, a następnie towarzyszy im w Krainie Umarłych; obecność pawiana w grupie przekonuje Anubisa, by oszczędził rodzeństwo i wysłuchał ich prośby o pióro prawdy. Pawian kontynuuje z grupą, gdy próbują skontaktować się z Neftydą w Rio Grande; kiedy Sobek i jego sługusy atakują grupę, odciąga nieprzytomną Sadie od bitwy. Kiedy Bastet poświęca się, by chronić rodzeństwo, zwierzę odchodzi z grupy, by zaprowadzić, Muffinkę, z powrotem do Brooklynu.

Po porażce Seta wita Amosa i rodzeństwo w domu Amosa i pomaga im odbudować Dom Brooklyński.

Ciekawostki

  • W Czerwonej Piramidzie Amos wyznał, że Chufu jest bardzo wybredny i je tylko to, co zaczyna się na „f” m.in. figi, flaczki czy flamingi.
    • Jedynym wyjątkiem od tej reguły są czipsy.
  • Jak ujawniono, jest nasycony wystarczającą ilością magii, aby móc korzystać z teleportacji i komunikować się z egipskimi bogami[1].

Przypisy