FANDOM

Dotarliście do końca książki. Po co dalej czytacie? Zamknijcie ją i pograjmy w koszykówkę, co?

–Chufu, „Niezbędnik maga z Domu Brooklyńskiego

Chufu - pawian należący do rodziny Kane.

Historia Edytuj

Nie wiadomo nic na temat przeszłości Chufu. W pewnym momencie został zapewne przygarnięty przez rodzinę Kane, mieszkającą w Dwudziestym Pierwszym Nomie w Nowym Jorku. Pawian, zapewne przez przebywanie z magami, przesiąkł magią i zaczął być w stanie używać prostych zaklęć. W pewnym momencie, po wyprowadzce starszego z braci Kane, Juliusa. został w Domu Brooklyńskim sam z jego młodszym bratem, Amosem oraz jego uszebti, Filipem Macedońskim.

Kroniki Rodu KaneEdytuj

Czerwona PiramidaEdytuj

Chufu spotkał Sadie i Cartera Kane'ów, kolejne pokolenie jego rodziny, gdy zostali przyprowadzeni przez Amosa do Domu Brooklyńskiego. Pawian od razu zaprzyjaźnił się z dziećmi i opiekował się nimi po tym, jak Amos odszedł, by zbadać miejsce pobytu Seta. Zwierzę próbowało powstrzymać rodzeństwo przed wejściem do biblioteki, jednak w końcu ustąpił, gdy Sadie dała mu jedzenie. Później, podczas ataku serpopardów na Dom Brooklyński próbował ratować młodych magów, jednak został zrzucony przez potwory do rzeki.

Jak się później okazało, Chufu dopłynął rzeką do miasta Memphis, gdzie spotkał inne pawiany, święte zwierzęta Thota, boga mądrości. Po kilku dniach dotarło tam rodzeństwo Kane, co go ucieszyło. Namówił Cartera na wspólny mecz w koszykówkę z innymi pawianami, ponieważ obiecał mu to pierwszego dnia, jednak był rozczarowany nikłymi umiejętnościami gry chłopca. Następnie zaprowadził ich do Thota oraz towarzyszył im i Bastet w podróży do Krainy Umarłych w Duat. Gdy tam dotarli jego obecność skłoniła Anubisa, boga śmierci, do wysłuchania rodzeństwa. Następnie wraz z resztą przybył do Rio Grande, gdzie Sadie próbowała się skotaktować z Neftydą, podczas gdy on i Carter penetrowali teren. Po ataku krokodylego boga wody, Sobka, pawian odciągnął zranioną Sadie na bok, podczas gdy Bastet pokonała boga, sprawiając również, że pozbawiła się energii, zamieniając się w kota. Wtedy też Chufu zabrał ją spowrotem do Brooklynu.

Po porażce Seta, powitał Amosa i rodzeństwo Kane w Dwudziestym Pierwszym Nomie i pomógł im odbudować Dom Brooklyński.

CiekawostkiEdytuj

  • W Czerwonej Piramidzie Amos wyznał, że Chufu jest bardzo wybredny i je tylko to, co zaczyna się na „f” m.in. figi, flaczki czy flamingi.
    • Jedynym wyjątkiem od tej reguły są czipsy.
  • Jak ujawniono, jest nasycony wystarczającą ilością magii, aby móc korzystać z teleportacji i komunikować się z egipskimi bogami[1].

PrzypisyEdytuj