Riordanopedia

  • Rozpoczęło się głosowanie na najlepszą fotografię.
  • Ruszyły zapisy do Obozu Herosów 2022. Wszelkie informacje, jak i miejsce, gdzie się można zapisać znajdują się w tym poście.

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

JESTEM CLARISSE, ZABÓJCZYNI DRAKONA! Pozabijam was WSZYSTKICH! Gdzie jest Kronos! Dajcie go tu! Czyżby stchórzył?

— Clarisse po zabiciu drakona lidyjskiego; Ostatni Olimpijczyk

Clarisse La Rue – grecka półbogini, córka pani La Rue i Aresa. Dawniej była grupową domku 5, lecz aktualnie tę funkcję przejął po niej jej przyrodni brat, Sherman Yang. Studiuje na uniwersytecie w Arizonie. Jej chłopakiem jest Chris Rodriguez.

Historia

Dzieciństwo

Clarisse La Rue narodziła się jako córka Aresa, greckiego boga wojny oraz nieznanej z imienia śmiertelniczki pani La Rue. Niewiele wiadomo o przeszłości Clarisse, oprócz tego, że pochodzi z Phoenix w Arizonie i została przywieziona do obozu przez satyra Gleesona Hedge'a.

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy

Złodziej Pioruna

Clarisse nie przepadała za Percym i podczas rytuału inicjacji próbowała utopić mu głowę w sedesie w damskiej obozowej łazience. Ten, jednak w akcie samoobrony, nieświadomie wykorzystuje swoją moc hydrokinezy i doprowadza do wybuchu wody ze wszystkich toalet, która atakuje i powala zarówno Clarisse jak również towarzyszące jej dwie siostry. Po tych wydarzeniach Clarisse znienawidziła Percy'ego i poprzysięgła mu swoją zemstę. Podczas bitwy o sztandar Clarisse wraz z dwójką swojego rodzeństwa zamiast zdobyć sztandar przeciwnej drużyny lub ochraniać sztandar własnej postanowiła zemścić się na synu Posejdona za niedawną zniewagę. W tym celu zaatakowała Percy'ego i nie przestrzegając zakazu okaleczania cała trójka raniła go swoją bronią. Byli nawet bliscy zabicia syna Posejdona lecz, gdy ten wpadł do strumyka nabrał nowych sił, uzdrowił się z poniesionych ran i pokonał w pojedynkę całą trójkę dzieci Aresa, niszcząc przy tym Elektryczną włócznię Clarisse. Później, gdy Percy był na misji, Clarisse razem z domkiem Aresa zarówno postanowili przygotować dla niego całun pogrzebowy, jak i w razie wojny między bogami opowiedzieć się za Posejdonem.

Morze Potworów

W tej części dziewczyna dostała od Tantala misję odnalezienia Złotego Runa. Nie chcąc niczyjej pomocy i wyrusza na nią sama. Wykorzystuje do tego statki i umarłych, którzy oddali swoje życie Aresowi. Clarisse czuje ogromną presję, gdyż jej ojciec nie chce, aby go zawiodła. Nie chce również przyjąć pomocy Percy'ego, nawet kiedy wie, że inaczej jej się nie powiedzie. Ostatecznie godzi się, by wyruszyli po runo razem. Kiedy wracają ze zdobyczą, Percy oddaje jej wszystkie pieniądze, żeby pojechała jak najszybciej do Obozu i przekazała Złote Runo, bo to jej misja, a nie ich.

Klątwa Tytana

W trzeciej części serii Clarisse nie pojawia się w Obozie Herosów, ponieważ została wysłana przez Chejrona na tajną misję rozpoznawczą.

Podczas swojej wyprawy Clarisse znalazła herosa, Chrisa Rodrigueza (w którym się podkochiwała) niedaleko domu jej matki, który został doprowadzony do szaleństwa przez ducha króla Minosa. Zabrała go z powrotem do Obozu, gdzie opiekowała się nim chcąc przywrócić mu zdrowie. Po uwolnieniu Annabeth, Clarisse wyjawia Chejronowi swoje odkrycie i powiedziała mu, że miała "złe wieści dla wszystkich".

Bitwa w Labiryncie

W tej części Clarisse bierze udział w wyzwaniu przygotowanym przez Dedala, w których wygrała i zdobyła laur. Później podczas narady domków odrzuca propozycję wzięcia udziału w podróży przez Labirynt. Przez resztę części opiekowała się odnalezionym Chrisem Rodriguezem, gdzie można dostrzec jej oddanie i troskę o zdrowie chłopaka. Percy odkrył komórkę, w której przebywał Chris i tym samym poznał inną stronę osobowości córki Aresa przez co jak sam przyznał "czuł się z tym dziwnie". Pod koniec książki widzimy Clarisse podczas ceremonii przy ognisku, którą spędza w towarzystwie Chrisa.

Ostatni Olimpijczyk

W Ostatnim Olimpijczyku, Clarisse i cały domek nr 5 odmówiła wzięcia udziału w wojnie przeciwko Kronosowi. Powodem jest rywalizacja między nią, a Michaelem Yew o latający rydwan. Jej domek jako jedyny nie walczy. Wspiera Silenę, gdy ta pogrążona jest w żałobie po bohaterskiej śmierci swojego chłopaka – Charlesa Beckendorfa. Silena, żeby zmotywować dziewczynę do walki, przebiera się w jej zbroję i prowadzi domek Aresa, na starcie z Drakonem, w którym ginie, poparzona jadem potwora. Clarisse, zobaczywszy że nie ma zbroi, ruszyła za nią do Nowego Jorku i towarzyszyła jej w ostatnich chwilach życia. Chcąc pomścić śmierć przyjaciółki, rzuca się z furią na Drakona i samotnie zabija go swoją włócznią. Po zakończeniu wojny i klęsce Kronosa, udaje się wraz z innymi na Olimp. Spotyka tam ojca, który gratuluje jej sukcesu.

Wygląd

Clarisse jest wysoka i dobrze zbudowana. Ma włosy w kolorze brązowym lub rudym, przewiązane bandaną oraz brązowe oczy i harde spojrzenie. Po powrocie z tajnej misji wywiadowczej w Klątwie Tytana, jej włosy były krótko ścięte i poszarpane. Na tę zmianę Percy stwierdził, że wyglądały „jakby ktoś ją zaatakował szkolnymi nożyczkami”.

Charakter

Clarisse nigdy nikogo nie słuchała, a do tego często bywała arogancka, odważna, porywcza, agresywna, wulgarna i silna (jak przystało na dziecko Aresa). Przez swoją dumę, podczas drugiej wojny z tytanami Clarisse zagroziła, że Domek Aresa nie pójdzie na wojnę. Lubi wsadzać głowy nowych obozowiczów do sedesu w ramach obozowej inicjacji. Ma ona, jednak także i drugą stronę swojej osobowości ukrytą pod maską wojowniczej chłopczycy. Clarisse potrafi przyjąć pomoc od innych, być koleżeńska; troszczyć się i dbać o ludzi, na których jej zależy, przyznać się do błędu a nawet przeciwstawić się własnemu ojcu. Pomimo wszystkich swoich wad jest też niezwykle dzielna, lojalna i bardzo honorowa, i nigdy nie opuściła przyjaciela w bitwie.

Umiejętności

Ogólne umiejętności

  • ADHD – jak każdy półbóg ma ADHD. Clarisse posiada również wrodzone odruchy bojowe.
  • Dysleksja – jej mózg jest przystosowany do starogreckiego, a nie angielskiego.
  • Umiejętności walki – Clarisse została przeszkolona w walce wręcz podczas pobytu w Obozie Herosów. Clarisse jest jedną z najlepszych wojowniczek Obozu, o czym świadczy to że może z łatwością pokonać w walce boga (Archiwum Herosów), a ostatecznie jest w stanie szybko, samotnie zabić Drakona. W Ostatnim Olimpijczyku, pozbawiła go życia jedynie za pomocą włóczni (choć był trochę ranny wcześniej), wyczyn, który zrobił na nim wrażenie nawet samego Aresa.

Półboskie umiejętności

Clarisse z włócznią na ReadRiordan

  • Telumkineza – bycie dzieckiem Aresa uczyniło ją znawcą wszelkiej broni i może nawet mieć nad nimi magiczną kontrolę (np. przekręciła jedną ze strzał Domku Apollina na gumę). Clarisse ma umiejętność posługiwania się włócznią, mieczem i nożem, choć jej ulubioną bronią jest jej niesławna elektryczna włócznia.
  • Sprawność fizyczna – jako córka Aresa, Clarisse jest bardzo silna i szybka, bardziej niż potencjalnie możliwa dla kobiet i półbogów płci żeńskiej, które nie są córkami z powodu posiadania fizycznej struktury, siły górnej części ciała i muskulatury gracza rugby.
  • Niewrażliwość na zranienia (dawniej) – w Ostatnim Olimpijczyku Clarisse otrzymała błogosławieństwo Aresa, przez co przez pewien czas była niezwyciężona.
  • Nekromancja (ograniczona) – jako córka Aresa, Clarisse może przywołać przegranych nieumarłych żołnierzy z każdej wojny. Wykorzystała tę umiejętność w Morzu Potworów, gdy żołnierze Konfederacji pracowali dla niej na pokładzie jej statku. Mimo to moce Clarisse nad zmarłymi są znacznie gorsze od zdolności Nica di Angelo.

Relacje

Rodzina

Ares

Relacja Clarisse i jej ojca jest skomplikowana. Dziewczyna boi się ojca i stara się mu zaimponować. Gdy w Morzu Potworów otrzymała od niego misję odnalezienia Złotego Runa, postanowiła jak najlepiej ją wykonać.

W Ostatnim Olimpijczyku, podczas bitwy o Manhattan Clarisse otrzymała błogosławieństwo od swojego ojca które sprawiło, że stałą się tymczasowo niepokonana. Bój wojny był dumny widząc walczącą córkę, co uszczęśliwiło La Rue.

Przyjaciele

Silena Beauregard

Silena, przyjaciółka Clarisse

To Silena udzieliła kilku rad Clarisse wobec chłopaka córki Aresa - Chrisa. Od tamtej pory dziewczyny zżyły się do tego stopnia, ze Silena oddała życie za przyjaciółkę w bitwie o Manhattan.

Percy Jackson

Z początku Clarisse nienawidziła syna Posejdona. W Złodzieju Pioruna próbowała zanurzyć mu głowę w toalecie, lecz pomysł się nie udał. Dopiero w Morzu Potworów, kiedy wyruszyła na misję i spotkała Percy'ego, odpuściła. Zaczęli się rozumieć i wspierać. Od tamtej chwili, stali się przyjaciółmi.

Annabeth Chase

Z początku dziewczyny nie przepadały za sobą. Dopiero w Bitwie w Labiryncie zaprzyjaźniły się. To Clarisse wskazała Annabeth, jako osobę dowodzącą wyprawą do Labiryntu. Od tamtej pory zaprzyjaźniły się.

Gleeson Hedge

Niewiele wiadomo o przyjaźni trenera i córki Aresa. Satyr mówił o niej czule w Domie Hadesa, a w Krwi Olimpu zostało ujawnione, że to Gleeson przyprowadził Clarisse do Obozu Herosów. W Krwi Olimpu, została matką chrzestną syna satyra, a podczas porodu opiekowała się jego żoną.

Will Solace

Podczas narady wojennej w Krwi Olimpu, Clarisse wpadła we wściekłość. Syn Apolla położył jej wówczas rękę na dłoni, uspokajając tym samym córkę Aresa.

Ciekawostki

  • Jest ulubioną córką Aresa, chociaż ten w Morzu Potworów na jej misji ciągle krytykował ją i bez przerwy narzucał jej jak ma wykonać swoją misję.
  • W opowiadaniu Percy Jackson i Skradziony rydwan jej bracia – Fobos i Dejmos – ukradli jej rydwan Aresa, który miała zwrócić ojcu do zachodu słońca. W jego odzyskaniu pomógł jej Percy.
  • W filmie Morze Potworów była brunetką a zagrała ją Leven Rambin.
  • Miała dwie elektryczne włócznie, które dostała w prezencie od Aresa.
    • W Złodzieju Pioruna Percy złamał jej pierwszą włócznię podczas bitwy o sztandar, zaś drugą sama roztrzaskała w Ostatnim Olimpijczyku ją zabijając Drakona.
  • Najbardziej bała się gniewu i odrzucenia przez Aresa, dlatego często robiła wszystko czego wymagał od niej ojciec (i w taki sposób w jakim sobie tego życzył).
  • W Złodzieju Pioruna, wraz ze swoim domkiem, zrobiła Percy'emu całun pogrzebowy ze starego prześcieradła z napisem CIENIAS.
  • Jej matka mieszka w Arizonie.
  • Choć złamała już dwie elektryczne włócznie, to z wypowiedzi jej brata w Zagubionym Herosie można wywnioskować, że dostała nową.
  • Jest pierwszą córką Aresa, od wielu lat, która mogła przejechać się jego rydwanem.
  • Trener Hedge twierdził, że Clarisse ma wielki potencjał.
  • Bardzo możliwe, iż matka Clarisse pochodzi z Francji, gdyż imię i nazwisko dziewczyny pochodzi języka francuskiego, gdzie La Rue oznacza ulicę.
  • Pomogła w odzyskaniu zdrowia psychicznego Chrisa Rodrigueza.
Advertisement