FANDOM

Clarisse La Rue

JESTEM CLARISSE, ZABÓJCZYNI DRAKONA! Pozabijam was WSZYSTKICH! Gdzie jest Kronos! Dajcie go tu! Czyżby stchórzył?

–Clarisse po zabiciu drakona, Ostatni Olimpijczyk

Clarisse La Rue - córka Pani La Rue i Aresa, grupowa jego domku. Dziewczyna Chrisa Rodrigueza. Pokonała drakona. Była przyjaciółką Sileny.

HistoriaEdytuj

Niewiele wiadomo o przeszłości Clarisse, oprócz tego, że pochodzi z Phoenix w Arizonie i została przywieziona do obozu przez satyra Gleesona Hedge'a.

Percy Jackson i Bogowie OlimpijscyEdytuj

Złodziej PiorunaEdytuj

Annabeth: Percy Jacksonie poznaj Clarisse, córkę Aresa.

Percy: Znaczy... boga wojny?
Clarisse: Coś ci się nie podoba?

Clarisse poznajemy już w pierwszej części serii Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy. Nie przepadała tam za Percy'm i podczas rytuału inicjacji próbowała utopić mu głowę w sedesie w damskiej obozowej łazience. Ten, jednak w akcie samoobrony, nieświadomie wykorzystuje swoją moc hydrokinezy i doprowadza do wybuchu wody ze wszystkich toalet, która atakuje i powala zarówno Clarisse jak również towarzyszące jej dwie siostry. Po tych wydarzeniach Clarisse nienawidziła Percy'ego i poprzysięgła mu swoją zemstę. Podczas bitwy o sztandar Clarisse wraz z dwójką swojego rodzeństwa zamiast zdobyć sztandar przeciwnej drużyny lub ochraniać sztandar własnej postanowiła zemścić się na synu Posejdona za niedawną zniewagę. W tym celu zaatakowała Percy'ego i nie przestrzegając zakazu okaleczania cała trójka raniła go swoją bronią. Byli nawet bliscy zabicia syna Posejdona lecz, gdy ten wpadł do strumyka nabrał nowych sił, uzdrowił się z poniesionych ran i pokonał w pojedynkę cało trójkę dzieci Aresa, niszcząc przy tym Elektryczną włócznię Clarisse. Później, gdy Percy był na misji, Clarisse razem z domkiem Aresa zarówno postanowili przygotować dla niego całun pogrzebowy jak i w razie wojny między bogami opowiedzieć się za Posejdonem.

Morze PotworówEdytuj

W tej części dziewczyna dostała od Tantala misję odnalezienia Złotego Runa. Nie chce niczyjej pomocy i wyrusza na nią sama. Wykorzystuje do tego statki i umarłych, którzy oddali swoje życie Aresowi. Clarisse czuje ogromną presję, gdyż jej ojciec nie chce, aby go zawiodła. Nie chce również przyjąć pomocy Percy'ego, nawet kiedy wie, że inaczej jej się nie powiedzie. Ostatecznie godzi się, by wyruszyli po runo razem. Kiedy wracają ze zdobyczą, Percy oddaje jej wszystkie pieniądze, żeby pojechała jak najszybciej do Obozu i przekazała Złote Runo, bo to jej misja, a nie ich.

Klątwa TytanaEdytuj

W czwartej części serii Clarisse nie pojawia się w Obozie Herosów, ponieważ została wysłana przez Chejrona na tajną misję rozpoznawczą.

Podczas swojej wyprawy Clarisse znalazła herosa, Chrisa Rodrigueza (w którym się podkochiwała) niedaleko domu jej matki, który został doprowadzony do szaleństwa przez ducha króla Minosa. Zabrała go z powrotem do Obozu, gdzie opiekowała się nim chcąc przywrócić mu zdrowie. Po uwolnieniu Annabeth, Clarisse wyjawia Chejronowi swoje odkrycie i powiedziała mu, że miała "złe wieści dla wszystkich".

Bitwa w LabiryncieEdytuj

W tej części Clarisse bierze udział w wyzwaniu przygotowanym przez Dedala, w których wygrała i zdobyła laur. Później podczas narady domków odrzuca propozycję wzięcia udziału w podróży przez Labirynt. Przez resztę części opiekowała się odnalezionym Chrisem Rodriguezem, gdzie można dostrzec jej oddanie i troskę o zdrowie chłopaka. Percy odkrył komórkę, w której przebywał Chris i tym samym poznał inną stronę osobowości córki Aresa przez co jak sam przyznał "czuł się z tym dziwnie". Pod koniec książki widzimy Clarisse podczas ceremonii przy ognisku, którą spędza w towarzystwie Chrisa.

Ostatni OlimpijczykEdytuj

Wkrótce

WyglądEdytuj

Clarisse jest wysoka i dobrze zbudowana. Ma włosy w kolorze brązowym lub rudym, przewiązane bandaną oraz brązowe oczy i harde spojrzenie. Po powrocie z tajnej misji wywiadowczej w Klątwie Tytana, jej włosy były krótko ścięte i poszarpane. Na tą zmianę Percy stwierdził, że wyglądały "jakby ktoś ją zaatakował szkolnymi nożyczkami". 

CharakterEdytuj

Clarisse nigdy nikogo nie słuchała, a do tego często bywała arogancka, odważna, porywcza, agresywna, wulgarna i silna (jak przystało na dziecko Aresa). Przez swoją dumę, podczas drugiej wojny z tytanami Clarisse zagroziła, że Domek Aresa nie pójdzie na wojnę. Lubi wsadzać głowy nowych obozowiczów do sedesu w ramach obozowej inicjacji. Ma ona, jednak także i drugą stronę swojej osobowości ukrytą pod maską wojowniczej chłopczycy. Clarisse potrafi przyjąć pomoc od innych, być koleżeńska; troszczyć się i dbać o ludzi, na których jej zależy, przyznać się do błędu a nawet przeciwstawić się własnemu ojcu. Pomimo wszystkich swoich wad jest też niezwykle dzielna, lojalna i bardzo honorowa, i nigdy nie opuściła przyjaciela w bitwie.

UmiejętnościEdytuj

  • ADHD - jak każdy półbóg ma ADHD. Clarisse posiada również wrodzone odruchy bojowe.
  • Dysleksja - jej mózg jest przystosowany do starogreckiego, a nie angielskiego.
  • Umiejętności walki - Clarisse została przeszkolona w walce wręcz podczas pobytu w Obozie Herosów. Clarisse jest jedną z najlepszych wojowniczek Obozu, o czym świadczy to że może z łatwością pokonać w walce boga (Archiwum Herosów), a ostatecznie jest w stanie szybko, samotnie zabić Drakona. W Ostatnim Olimpijczyku, pozbawiła go życia jedynie za pomocą włóczni (choć było to trochę ranny wcześniej), wyczyn, który zrobił na nim wrażenie nawet samego Aresa.

  • Telumkineza - bycie dzieckiem Aresa uczyniło ją znawcą wszelkiej broni i może nawet mieć nad nimi magiczną kontrolę (np. przekręciła jedną ze strzał Domku Apollina na gumę). Clarisse ma umiejętność posługiwania się włócznią, mieczem i nożem, choć jej ulubioną bronią jest jej niesławna elektryczna włócznia.
  • Sprawność fizyczna - jako córka Aresa, Clarisse jest bardzo silna i szybka, bardziej niż potencjalnie możliwa dla kobiet i półbogów płci żeńskiej, które nie są córkami z powodu posiadania fizycznej struktury, siły górnej części ciała i muskulatury gracza rugby.
  • Niewrażliwość na zranienia (dawniej) - w Ostatnim Olimpijczyku Clarisse otrzymała błogosławieństwo Aresa, przez co przez pewien czas była niezwyciężona.
  • Nekromancja (ograniczona) - jako córka Aresa, Clarisse może przywołać przegranych nieumarłych żołnierzy z każdej wojny. Wykorzystała tę umiejętność wMorzu Potworów, gdy żołnierze Konfederacji pracowali dla niej na pokładzie jej statku. Mimo to moce Clarisse nad zmarłymi są znacznie gorsze od Nico di Angelo.

CiekawostkiEdytuj

  • To trener Hedge znalazł ją i sprowadził do Obozu Herosów.
  • Przyjaźniła się z Sileną - przyjaźń ta wydawała się niektórym dziwna, ponieważ Silena była córką Afrodyty, a Clarisse Aresa, przez co dziewczyny miały zupełnie inne charaktery.
  • Przyjaźń Sileny i Clarisse rozpoczęła się, gdy Silena pomogła córce Aresa z jej pierwszym chłopakiem.
  • Jest ulubioną córką Aresa, chociaż ten w Morzu Potworów na jej misji ciągle krytykował ją i bez przerwy narzucał jej jak ma wykonać swoją misję.
  • W opowiadaniu "Percy Jackson i Skradziony rydwan" jej bracia - Fobos i Dejmos - ukradli jej rydwan Aresa, który miała zwrócić ojcu do zachodu słońca. W jego odzyskaniu pomógł jej Percy.
  • Chociaż wydaje się, że nie znosi Percy'ego, to tak naprawdę oboje są przyjaciółmi.
  • W filmie Morze Potworów była brunetką a zagrała ją Leven Rambin.
  • Miała dwie elektryczne włócznie, które dostała w prezencie od Aresa.
  • W Ostatnim Olimpijczyku pokonała drakona co było wielkim osiągnięciem.
  • Najbardziej bała się gniewu i odrzucenia przez Aresa, dlatego często robiła wszystko czego wymagał od niej ojciec (i w taki sposób w jakim sobie tego życzył).
  • W Złodzieju Pioruna, wraz ze swoim domkiem, zrobiła Percy'emu całun pogrzebowy ze starego prześcieradła z napisem "CIENIAS".
  • Jej matka mieszka w Arizonie.
  • Choć złamała już dwie elektryczne włócznie, to z wypowiedzi jej brata w Zagubionym Herosie można wywnioskować, że dostała nową.
  • Jest pierwszą córką Aresa, od wielu lat, która mogła przejechać się jego rydwanem.
  • Trener Hedge twierdził, że Clarisse ma wielki potencjał.
  • W Krwi Olimpu zostaje matką chrzestną synka trenera Hedge'a i Mellie - Chucka.
  • Bardzo możliwe, iż matka Clarisse pochodzi z Francji, gdyż imię i nazwisko dziewczyny pochodzi języka francuskiego, gdzie La Rue oznacza ulicę.
  • Jej druga elektryczna włócznia nazywała się "Błyskawica", choć inni obozowicze nazywali ją "Szczypawica".
  • W Ukrytej Wyroczni studiuje na uniwersytecie w Arizonie.
Półbogowie
Greccy Półbogowie
Rzymscy Półbogowie
Historyczni Półbogowie

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Clarisse La Rue