Riordanopedia

  • Wyniki konkursu na wymyśloną postać! Zobacz!
  • „Bitwa o sztandar” - edycja próbna. Zapraszamy do zabawy w piątek. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj!
  • Rozpoczęła się kolejna edycja konkursu na Puszkowy Artykuł A tematem tym razem jest...
  • Trwa konkurs na opowiadanie. Informacje na jego temat znajdziecie tutaj.
  • Został opublikowany czwarty numer gazetki Riordanopedii.
  • Wyniki XXII edycji Fan Art „Technologiczne szaleństwo”. Zobacz tutaj.
  • Powstał blog dotyczący zmian w artykułach na wiki. Zapraszamy wszystkich użytkowników do wypowiedzenia się.
  • Ogłoszono wyniki konkursu fotograficznego „Mitologiczne zwierzęta i jak je znaleźć?”. Sprawdź je tutaj!
  • Ruszyły zapisy do Obozu Herosów 2022. Wszelkie informacje, jak i miejsce, gdzie się można zapisać znajdują się w tym poście.

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Cyklopi – rasa olbrzymich, brzydkich potworów z jednym okiem pośrodku czoła. Pierwsze cyklopy były synami Gai (bogini ziemi) i Uranosa (boga nieba). Nazywali się: Steropes, Arges oraz Brontes. Ich ojciec uznał ich za zbyt brzydkich, więc zakuł ich w łańcuchy i wrzucił do najgłębszych czeluści Tartaru. Obecnie cyklopi rodzą się ze związku boga i nimfy.

Historia

Uranos zrzucający cyklopów do Tartaru.

Gdy cyklopi się narodzili, ich matka Gaja od razu ich pokochała, w ogóle nie zwracając uwagi na ich odrażający wygląd. Gdy ich ojciec, Uranos, zobaczył trzech synów, stwierdził, że są oni dziwadłami i brzydalami, że w ogóle są do niego niepodobni. Nie mogąc na nich patrzeć, ojciec zakuł ich w łańcuchy mroku. Następnie wrzucił całą trójkę do Tartaru, ponieważ to było jedyne miejsce, w którym ich nie widział. Tam, nie mając innego zajęcia, uczyli się budowania z kamieni i tworzenia różnych rzeczy z metalu. W końcu po okrutnym morderstwie Uranosa uwolnił ich Kronos, a oni z wdzięczności zbudowali mu wspaniały czarny pałac na górze Othrys. Na początku byli dość przydatni, lecz później zaczęli Kronosa denerwować. Przez cały dzień stukali metalem o metal. Król tytanów miał tego zwyczajnie dość. Tak jak jego ojciec, zakuł cyklopów w łańcuchy i wrzucił do Tartaru. Tam byli pod stałą obserwacją Kampe, potwornej kobiety-strażniczki z ognistym biczem w ręku. Musieli cały czas budować jakieś rzeczy, a jak przestawali na chociażby ułamek sekundy, dostawali biczem po plecach. Nie mogli również kończyć tych maszyn. Ich zadaniem było po prostu budować przez całą wieczność i niszczyć swoje dzieła. W końcu do Tartaru przybyła szóstka bogów: Zeus, Posejdon, Hades, Hera, Demeter i Hestia. Gdy Kampe nie patrzyła, porozmawiali oni z cyklopami. Namówili ich, by im pomogli. Potwory zgodziły się na tę propozycję. Zaczęli budować broń dla bogów – a ponieważ nie mogli ich kończyć, każdy zrobił tylko część broni, a potem szybko składali ją w całość. Tak powstał Piorun Piorunów Zeusa, Trójząb Posejdona oraz Hełm Mroku Hadesa. Zeus pokonał ich strażniczkę Kampe, a następnie wypuścił cyklopów. Następnie w wojnie bogów walczyli przeciwko tytanom. W końcu osiedlili się na dnie morza, gdzie wykuwają w swojej kuźni bronie dla bogów.

Wygląd

Tyson jeden cyklopów

Cyklopy wyglądały przerażająco i odpychająco. Były bardzo brzydkie, miały tylko jedno wielkie oko pośrodku czoła. Zazwyczaj te potwory były wielkie na kilka metrów.

Znani cyklopi

  • Steropes (syn Gai i Uranosa);
  • Arges (syn Gai i Uranosa);
  • Brontes (syn Gai i Uranos]a);
  • Polifem (syn Posejdona i nimfy Thoosy);
  • Tyson (syn Posejdona i nimfy)
Advertisement