FANDOM

Dom Hadesa
Mimo tych strasznych, mrożących krew w żyłach okoliczności Hazel, Annabeth, Percy i reszta półbogów z Przepowiedni Siedmiorga są przekonani, że mają tylko jedno wyjście: porwać się na to, co wydaje się niemożliwe. Nie tylko dla siebie, ale dla wszystkich, których kochają. Nawet jeśli miłość okaże się najbardziej ryzykownym z wyborów.

Przyłącz się do półbogów stojących przed największym wyzwaniem w swoim życiu.

–Galeria Książki

Dom Hadesa – czwarty i przedostatni tom serii Olimpijscy Herosi, autorstwa Ricka Riordana. W Stanach Zjednoczonych książka weszła do sklepów 8 października 2013 roku. W Polsce została wydana w dniu 23 października. Mimo wcześniej zapowiadanej premiery na 30 października, Galeria Książki postanowiła przyspieszyć premierę ze względu na wielkie zainteresowanie.

FabułaEdytuj

HAZEL STOI NA ROZDROŻUEdytuj

Ona i cała załoga Argo II mogą powrócić do domu z posągiem Ateny Partenos i zapobiec wojnie między Obozem Herosów i Obozem Jupiter. Mogą też kontynuować wyprawę do Domu Hadesa, gdzie mają nadzieję otworzyć Wrota Śmierci, uwolnić Percy’ego i Annabeth z Tartaru i udaremnić potworom odradzanie się w świecie śmiertelników. Bez względu, jaką decyzję podejmą, muszą się spieszyć, bo czas ucieka. Gaja, krwiożercza Matka Ziemia, wyznaczyła 1 sierpnia na swój powrót do władzy.

ANNABETH I PERCY SĄ W ROZPACZLIWYM POŁOŻENIUEdytuj

Jak przejdą przez cały Tartar? Głodni, spragnieni i obolali, wloką się w mroku przez trujące pustkowia, gdzie napotykają wciąż nowe potworności. Nie wiedzą, jak odnaleźć Wrota Śmierci, wiedzą tylko, że po stronie Tartaru strzeże ich legion najpotężniejszych potworów Gai. Sami, we dwoje, nie zdołają ich pokonać.

Książka zawiera również opowiadanie "Syn Sobka" łączące serię "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy“, "Olimpijscy Herosi" i "Kroniki rodu Kane".

Spis TreściEdytuj

Książka nie posiada klasycznych tytułów rozdziałów, jednak każdy rozdział został nazwany imieniem jednego z jej głównych bohaterów i ponumerowany cyframi rzymskimi. Dom Hadesa zawiera siedemdziesiąt osiem rozdziałów poświęconych Hazel, Annabeth, Leonowi, Percy'emu, Frankowi, Jasonowi i Piper. W odróżnieniu od poprzednich książek rozdziały w tej są przedstawione bez wcześniej stosowanej kolejności.

Imię Numer Rozdziału
Hazel I, II, III, IV, XXV, XXVI, XXVII, XXVIII, LXXIII, LXXIV, LXXV, LXXVI
Annabeth V, VI, VII, VIII, XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXXVII, XXXVIII, XXXIX, XL, LIII, LIV, LV, LVI, LXIX, LXX, LXXI, LXXII
Leo IX, X, XI, XII, XLIX, L, LI, LII
Percy XIII, XIV, XV, XVI, XXIX, XXX, XXXI, XXXII, XLV, XLVI, XLVII, XLVIII, LXI, LXII, LXIII, LXIV, LXXVII, LXXVIII
Frank XVII, XVIII, XIX, XX, LXV, LXVI, LXVII, LXVIII
Jason XXXIII, XXXIV, XXXV, XXXVI, LVII, LVIII, LIX, LX
Piper XLI, XLII, XLIII, XLIV

Zagraniczne okładkiEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W dedykacji Riordan zawarł dla swoich czytelników następującą wiadomość:
Moi cudowni czytelnicy!

Przepraszam za to nagłe i niespodziewane zakończenie.

No, może nie do końca szczerze...

HAHAHAHA!

A teraz już poważnie: kocham was!

  • To jedyna część, w której każdy z wielkiej siódemki jest narratorem rozdziału.
  • W książce Rachel określiła Oktawiana jako syna Apolla, a nie jego potomka, na co Oktawian jej nie zaprzeczył.
  • Najwięcej rozdziałów jest poświęconych Annabeth, zaś najmniej – Piper.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Dom Hadesa

  • To prawda, że Percy umrze?

    91 wiadomości
    • Ale wy ludzie dziwni jesteście. Piszecie spoilery które sobie wymyślacie z głowy. Sarewnamony są z was ludzi. Jak można pisać że Nico b...
    • 78.8.103.146 napisał(-a):były też plotki że potter zginie ale żyje W pewnym sensie to on zginął, ale tak jakby nie zginął. Nie wiem ...
  • Następna książka?

    29 wiadomości
    • Asial44 napisał(a): Zaczarowana2003 napisał(a): Czy ktoś mógłby mi odpisać cytatem gdzie pisze, że Niko jest gejem?(ja jeszcze ...
    • Już jest potwierdzone w Stanach będzie w lipcu! Link: https://www.goodreads.com/book/show/18705209-the-blood-of-olympus Jest napisane...