Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia
Książka.pngCytat (tabs).png

Mimo tych strasznych, mrożących krew w żyłach okoliczności Hazel, Annabeth, Percy i reszta półbogów z Przepowiedni Siedmiorga są przekonani, że mają tylko jedno wyjście: porwać się na to, co wydaje się niemożliwe. Nie tylko dla siebie, ale dla wszystkich, których kochają. Nawet jeśli miłość okaże się najbardziej ryzykownym z wyborów. Przyłącz się do półbogów stojących przed największym wyzwaniem w swoim życiu.

— Galeria Książki

Dom Hadesa – czwarty i przedostatni tom serii Olimpijscy Herosi, autorstwa Ricka Riordana. W Stanach Zjednoczonych książka weszła do sklepów 8 października 2013 roku. W Polsce została wydana w dniu 23 października. Mimo wcześniej zapowiadanej premiery na 30 października, Galeria Książki postanowiła przyspieszyć premierę ze względu na wielkie zainteresowanie.

Opis

HAZEL STOI NA ROZDROŻU

Ona i cała załoga „Argo II” mogą powrócić do domu z posągiem Ateny Partenos i zapobiec wojnie między Obozem Herosów i Obozem Jupiter. Mogą też kontynuować wyprawę do Domu Hadesa, gdzie mają nadzieję otworzyć Wrota Śmierci, uwolnić Percy’ego i Annabeth z Tartaru i udaremnić potworom odradzanie się w świecie śmiertelników. Bez względu, jaką decyzję podejmą, muszą się spieszyć, bo czas ucieka. Gaja, krwiożercza Matka Ziemia, wyznaczyła 1 sierpnia na swój powrót do władzy.

ANNABETH I PERCY SĄ W ROZPACZLIWYM POŁOŻENIU

Jak przejdą przez cały Tartar? Głodni, spragnieni i obolali, wloką się w mroku przez trujące pustkowia, gdzie napotykają wciąż nowe potworności. Nie wiedzą, jak odnaleźć Wrota Śmierci, wiedzą tylko, że po stronie Tartaru strzeże ich legion najpotężniejszych potworów Gai. Sami, we dwoje, nie zdołają ich pokonać.

Książka zawiera również opowiadanie Syn Sobka łączące serię Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy, Olimpijscy Herosi i Kroniki Rodu Kane.

Lista rozdziałów

Książka nie posiada klasycznych tytułów rozdziałów, jednak każdy rozdział został nazwany imieniem jednego z jej głównych bohaterów i ponumerowany cyframi rzymskimi. Dom Hadesa zawiera siedemdziesiąt osiem rozdziałów poświęconych Hazel Levesque, Annabeth Chase, Leonowi Valdezowi, Percy'emu Jacksonowi, Frankowi Zhangowi, Jasonowi Grace i Piper McLean. W odróżnieniu od poprzednich książek. rozdziały w tej są przedstawione bez wcześniej stosowanej kolejności. Najwięcej rozdziałów jest poświęconych Annabeth, zaś najmniej – Piper.

Imię Numer Rozdziału
Hazel I, II, III, IV, XXV, XXVI, XXVII, XXVIII, LXXIII, LXXIV, LXXV, LXXVI
Annabeth V, VI, VII, VIII, XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXXVII, XXXVIII, XXXIX, XL, LIII, LIV, LV, LVI, LXIX, LXX, LXXI, LXXII
Leo IX, X, XI, XII, XLIX, L, LI, LII
Percy XIII, XIV, XV, XVI, XXIX, XXX, XXXI, XXXII, XLV, XLVI, XLVII, XLVIII, LXI, LXII, LXIII, LXIV, LXXVII, LXXVIII
Frank XVII, XVIII, XIX, XX, LXV, LXVI, LXVII, LXVIII
Jason XXXIII, XXXIV, XXXV, XXXVI, LVII, LVIII, LIX, LX
Piper XLI, XLII, XLIII, XLIV

Zagraniczne okładki

Ciekawostki

  • W dedykacji Rick Riordan zawarł dla swoich czytelników następującą wiadomość:

Moi cudowni czytelnicy!
Przepraszam za to nagłe i niespodziewane zakończenie.
No, może nie do końca szczerze...
HAHAHAHA!
A teraz już poważnie: kocham was!

  • To jedyna część, w której każdy z Siedmiorga jest narratorem rozdziału.
  • W książce Rachel określiła Oktawiana jako syna Apollina, a nie jego potomka, na co Oktawian jej nie zaprzeczył.
Advertisement