FANDOM

Domki - specjalne domki w Obozie Herosów, w których mieszkają półboskie dzieci konkretnego boga, który jest patronem danego Domku.

Początkowo wybudowanych w obozie było tylko dwanaście domków dla dzieci głównych bogów olimpijskich. Dzieci pomniejszych bóstw, bądź nieuznani półbogowie zamieszkiwali z dziećmi Hermesa w Domku 11. Po drugiej Tytanomachii Percy Jackson poprosił, aby Hades i wielu innych bogów uważanych wcześniej za mało istotne pomniejsze bóstwa otrzymali swoje własne domku. Od tamtych wydarzeń w Obozie znajduje się obecnie dwadzieścia kabin, jednak jest planowane wybudowanie ich jeszcze więcej.

W Tajnych Aktach Obozu Herosów Annabeth zbudowała konfigurowalne, modułowe domki dla dzieci Nike, Hebe, Tyche i Hekate.

Domek 1 - Zeus

Zeus

Zeus, opiekun Domku.

Domek Zeusa (# 1) jest opisany jako marmurowy budynek przypominający mauzoleum z ciężkimi kolumnami. Duże podwójne drzwi z brązu są polerowane w taki sposób, aby uzyskać "holograficzny" efekt przepuszczania błyskawic. Grzmią też cały czas. Jest opisany jako przypominający bank.

Wnętrze: wewnątrz domek posiada sufit w kształcie kopuły, ozdobiony ruchomymi mozaikami zachmurzonego nieba i piorunami. Posąg Zeusa w tradycyjnym greckim chitonie koncentruje się pośrodku pokoju. Jason Grace opisuje go jako wyglądający jak rażący hipis, wysoki na dziesięć stóp i mający widok na każde miejsce w pomieszczeniu, z wyjątkiem rogu, w którym Thalia Grace umieściła swój śpiwór razem z kilkoma swoimi zdjęciami przedstawiającymi ją, Luke'a Castellana i Annabeth Chase, gdy byli młodsi. Ma wnęki ze złotymi rzeźbami orła. W domku nie ma żadnych mebli, gdyż przez to, że po pakcie Wielkiej Trójki nie miało być już nigdy, więcej żadnych półboskich dzieci Zeusa (poza Thalią i Jasonem) domek stał się w pewnym sensie domkiem honorowym.

Grupowy:

  • Jason Grace (dawniej; zmarły)
  • Thalia Grace (dawniej; dołączyła do Łowczyń Artemidy)

Domek 2 - Hera

Hera

Hera, opiekunka Domku.

Domek Hery (# 2) to budowla wykonana z marmuru, pełna wdzięku ze szczupłymi kolumnami ozdobionymi granatami i kwiatami. Odbywa się to w podobny sposób jak w przypadku domku jej męża Zeusa, z tym wyjątkiem, że jest mniejszy. Jednak domek Hery jest bardziej zgrabny, ma szczuplejsze kolumny z granatami i kwiatami wokół nich. Na ścianach oraz drzwiach znajdują się także wyryte na nich obrazy pawi.

Wnętrze: we wnętrzu pośrodku domku znajduje się duży posąg Hery, z paleniskiem u jego stóp. Sam domek jest niczym świątynia bogini. Nie ma w nim żadnych mebli, ponieważ nikt nigdy nie zostanie do niego przydzielony, przez co ten domek jest jednym z honorowych (Hera jest boginią małżeństwa, więc oczywiście jako patronką małżeństw nie może mieć żadnych romansów ze śmiertelnikami co jest specjalnością jej męża).

Domek 3 - Posejdon

Poseidon

Posejdon, opiekun Domku.

Domek Posejdona (# 3) to niski, długi i mocny domek z oknami wychodzącymi na morze. Ściany zewnętrzne są zrobione z szarego, szorstkiego kamienia, z kawałkami muszli i koralowców, czym przypomina dno oceanu.

Wnętrze: we wnętrzu tak jak w większości domków w obozie, znajduje się sześć piętrowych łóżek. Dalej mieściła się fontanna dla jego dzieci wstawiona do domku przez Posejdona, która miała służyć zarówno do celów dekoracyjnych jak i do komunikacji ze światem przez iryfon. Została ona wykonana z szarej skały morskiej, a dla dekoracji na szczycie znajdowała się figurka rybki, z której pyszczka wylewała się woda. Dno jej zbiornika wypełnione było złotymi drachmami, które miały być opłatą dla Iris za korzystanie z iryfonu, choć nie wiadome było czy mogło ich kiedykolwiek zabraknąć. W Bitwie w Labiryncie Tyson dodał w domku dla ozdoby kilka zawieszonych na suficie figurek hipokampów, jak również na parapecie i w kilku innych miejscach poustawiał w doniczkach kilka morskich roślin i koralowców, na co Percy stwierdził, że roślinami zachwycałyby się nawet dzieci Demeter.

Grupowy:

  • Percy Jackson (aktualnie)
  • Bezimienna córka Posejdona (dawniej)

Inni mieszkańcy

  • Tyson (tymczasowo)

Domek 4 - Demeter

New Demeter

Demeter, opiekunka Domku.

Domek Demeter (# 4) stoi pomiędzy domkami Hery i Ateny. Dach budynku zrobiony jest z autentycznej trawy oraz roślin, a na jego ścianach rosną pomidory. Na ganku znajduje się i rozwija się dzika róża.

Wnętrze: w roli podłogi domku znajduje się prawdziwa trawa, zaś ściany są wykonane z drewna w kolorze jasnego odcieniu brązu. Na środku wnętrza domku bogini rolnictwa rośnie wielki dąb pełniący funkcję głównęgo punku nośnego podtrzymującego sufit.

Grupowy:

  • Miranda Gardiner (aktualnie)
  • Katie Gardner (dawniej)
  • Billie Ng (dawniej, jedynie przez chwilę w Ukrytej Wyroczni)

Inni mieszkańcy

  • Meg McCafrey

Domek 5 - Ares

Ares

Ares, opiekun Domku.

Domek Aresa (# 5) jest pomalowany na jaskrawą, agresywną czerwień. Wokół dachu ciągnie się drut kolczasty, a nad drzwiami wisi głowa dzika, którego oczy zdają się śledzić każdego kto przechodzi obok domku dzieci boga wojny. Wokół niego znajdują się ukryte miny przeciwpiechotne o czym dowiadujemy się w Krwi Olimpu a w ścianę powbijane są zużyte granaty. Często z wnętrza domku słychać głośną muzykę rockową.

Wnętrze: niewiele wiadomo na temat wnętrza domku, jednak najpewniej podobnie jak w przypadku większości domków znajdują się w nim piętrowe łóżka dla zamieszkujących go półbogów. W Ukrytej Wyroczni Sherman Yang ozdobił kabinę granatami flagowymi i jaskrawo zdobionymi claymorami.

Grupowy:

  • Sherman Yang (aktualnie)
  • Clarisse La Rue (dawniej)

Inni mieszkańcy

  • Mark
  • Ellis Wakefield
  • Arnold Beefcake
  • Frank Zang (chwilowo)

Domek 6 - Atena

Atena

Atena, opiekunka Domku.

Domek Ateny (# 6) to budynek z wyrytą na drzwiach sową i o zwykłych, białych zasłonach. Obok domku znajduje się zbrojownia, którą to Piper McLean opisała jak wielką metalową szopę ogrodową.

Wnętrze: domek zaopatrzony jest wewnątrz w warsztat, bibliotekę i piętrowe łóżka postawione pod ścianą, zaprojektowane tak, jakby sen nie miał dla domowników większego znaczenia. W bibliotece znajduje się tysiące książek, zwojów. W domku znajduje się też parę stołów i krzeseł. Warsztat był wypełniony stolikami roboczymi i różnymi modelami 3D różnych budynków, a także planami, starymi mapami wojennymi i zbrojami. Na pierwszy rzut oka można by mieć wrażenie, że jest to pokój szalonego naukowca, zawierający wszystko, co można odnaleźć w sali lekcyjnej. Pośrodku domu stoi tablica interaktywna z mapą całego obozu.

Grupowy:

Inni mieszkańcy

Domek 7 - Apollo

Apollo LQ

Apollo, opiekun Domku.

Domek Apollina (# 6) na pierwszy rzut oka wydaje się, być wykonany w całości ze złota, gdyż lśni intensywnie na tyle mocnym blaskiem, że można by oślepnąć od patrzenia na niego.

Wnętrze: Po obu stronach domku pod ścianami ustawione były piętrowe łóżka. Nieociosane cedrowe belki podtrzymywały sufit. Pomalowane na biało ściany były nagie, jeśli nie liczyć kilku haków na płaszcze i broń. Cały domek pachniał czystą pościelą i suszoną szałwią. Jedynymi ozdobami były ustawione na parapetach doniczki, w których pomimo zimnej pogody na zewnątrz kwitły wesołe żółte kwiaty.

Grupowy:

  • Will Solace (aktualnie)
  • Michael Yew (dawniej)
  • Lee Fletcher (dawniej)

Inni mieszkańcy

  • Austin Lake
  • Kayla Knowles

Domek 8 - Artemida

ArtemisGG.jpg

Artemida, opiekunka Domku.

Domek Artemidy (# 8) został zbudowany dla bogini Artemidy jako domek honorowy. Jest to srebrny budynek, który w nocy odbija światło księżyca. W dzień wygląda dość zwyczajnie. Jest ozdobiony malowidłami i rzeźbami dzikich zwierząt, głównie jeleni (świętych zwierząt Artemidy). Wyglądem przypomina trochę domek Apollina, bliźniaczego brata Artemidy. Łowczynie korzystają z niego, gdy przebywają w Obozie Herosów.

Wnętrze: niewiele wiadomo o wnętrzu domku. Zazwyczaj stoi pusty, ponieważ Artemida jest dziewiczą boginią i nie ma żadnych półboskich dzieci, a Łowczynie stale podróżują u boku bogini po całym świecie.

Grupowy:

  • Thalia Grace (aktualnie)
  • Zoe Nightshade (dawniej; zmarła)

Inni mieszkańcy

Domek 9 - Hefajstos

Hephaestus3finchanged-299x416

Hefajstos, opiekun Domku.

Domek Hefajstosa (# 8) jest zaopatrzony w wejście jak do silnie strzeżonego skarbca. Domek posiada błyszczące ściany. Jest od czasu do czasu brudny za sprawą odbywających się wewnątrz prac. Ma piwnicę i jest zawalony dużą ilością złomu. W książce "Zagubiony Heros" jest wyjawione, że od domku 9 prowadzi wiele podziemnych korytarzy pod całym obozem.

Wnętrze: Łóżko Beckendorfa było wyposażone w masę udogodnień i zabierało swego właściciela do osobnego, sekretnego pokoju.

Grupowy:

  • Leo Valdez (aktualnie)
  • Jake Mason (dawniej)
  • Charles Beckendorf (dawniej)

Domek 10 - Afrodyta

Aphrodite

Afrodyta, opiekunka Domku.

Domek Afrodyty (# 10) do budynek o pomalowanym dachu, biało-niebieskich filarach i szarych ścianach. Wedle powszechnej opinii panującej w obozie ten domek jest najczystszy ze wszystkich domków. W Zagubionym Herosie domek jest opisywany jako "domek Barbie" o różowych drzwiach, firankach i goździkami przy oknach.

Wnętrze: we wnętrzu domku unosi się bardzo intensywna woń perfum. Wewnętrzne ściany są pomalowane na różowo z białymi wykończeniami. Łóżka są w pastelowym odcieniu zieleni. Każdy domownik posiada skrzynkę podpisaną własnym imieniem, by przechować w niej swoje osobiste rzeczy. Ich łóżka są udekorowane słynnymi i atrakcyjnymi piosenkarzami, i hollywoodzkimi gwiazdami filmowymi, a kilka z nich ma też osobiste zdjęcia. Domek jest zawsze czysty, z wyjątkiem momentu z Ostatniego Olimpijczyka, gdy po śmierci Beckendorfa na łóżkach pod owijkami, znajdowały się opakowania po czekoladkach, notatki miłosne i inne przedmioty porozrzucane tam przez załamaną Silenę.

Grupowy:

  • Piper McLean (aktualnie)
  • Drew Tanaka (dawniej)
  • Silena Beauregard (dawniej)

Inni mieszkańcy

  • Mitchel
  • Lacy
  • Valentina Diaz

Domek 11 - Hermes

HermesGG

Hermes, opiekun Domku.

Domek Hermesa (# 11) jako jedyny ze wszystkich domków w obozie najbardziej przypominał prawdziwy domek letniskowy. Domek jest największy ze wszystkich innych domków i w każdej chwili dnia i nocy tętni życiem. Jego ściany są pomalowane na brązowo, a nad drzwiami wisi kaduceusz. Wygląda obecnie na najbardziej stary i zużyty domek jako, że zawsze mieszkało w nim najwięcej osób: potomkowie Hermesa, nieuznani półbogowie i dzieci pomniejszych bóstw, które nie miały własnego domku w obozie.

Wnętrze: Domek zarówno z wewnątrz jak i na zewnątrz przypominał zwykły, klasyczny domek letniskowy. Dawniej zajmowano każdy wolny kąt pomieszczenia a podłoga zasłana była plecakami, śpiworami i przypadkowymi rzeczami osobistymi zamieszkujących go obozowiczów. Po wydarzeniach z "Ostatniego Olimpijczyka" jest nieco bardziej przestronny i znajduje się w nim więcej miejsca, gdyż część zamieszkujących go półbogów została przydzielona do swoich własnych nowo wybudowanych domków.

Grupowy:

  • Connor Hood (aktualnie)
  • Travis Hood (dawniej)
  • Luke Castellan (dawniej)

Inni mieszkańcy

  • Chris Rodriguez
  • Cecil Markowitz
  • Alice Miyazawa
  • Julia Feingold

Domek 12 - Dionizos

250px-Dionysus GN

Dionizos, opiekun Domku.

Domek Dionizosa (# 12) jest zaopatrzony w dach i ściany pokryte winoroślą. Domek ten był pierwotnie honorowym domkiem Hestii póki ta nie zrzekła się swojego miejsca w radzie olimpijskiej (wraz z domkiem) na rzecz Dionizosa.

Wnętrze: niewiele wiadomo o wnętrzu domku.

Grupowy:

  • Polluks (aktualnie)
  • Kastor (dawniej; zmarły)

Domek 13 - Hades

Hades PJ

Hades, opiekun Domku.

Domek Hadesa (# 13) posiada ściany wykonane z litego obsydianu, a nad drzwiami zawieszona jest trupia czaszka. W przymocowanych do ścian pochodniach przez dwadzieścia cztery godziny na dobę pali się zielony ogień. Domek został zaprojektowany głównie przez innych obozowiczów, ponieważ Nico'a di Angelo nie było w tym czasie w Obozie i został wykonany z pomocą wezwanych "nieumarłych" pracowników. Pod koniec Krwi Olimpu Nico stwierdził, że domek został zaprojektowany jak dla wampirów i został w Obozie, aby dokonać zmian w jego wyglądzie.

Wnętrze: Łóżka w środku domku zostały wykonane na kształt i podobieństwo trumien.

Grupowy:

  • Nico di Angelo (aktualnie)

Inni mieszkańcy

  • Hazel Levesque (chwilowo)

Domek 14 - Iris

Iris GN

Iris, opiekunka domku

Domek Iris (# 14) nie został opisany w żadnej książce, jednak wiadomo na jego temat, że jego grupoaym jest Butch Walker, który prawdopodobnie jest najstarszym obozowiczem spośród zamieszkujących go dzieci bogini patronującej temu domkowi. Możliwe, że mieszkańcy domku posiadają moc fotokinezy.

Grupowy:

Inni mieszkańcy:

  • Kyle
  • Blythe

Domek 15 - Hypnos

Domek Hypnosa (# 15) wyglądem przypomina chatę dawnych osadników, z glinianymi ścianami i dachem z sitowia. Na drzwiach domku wisiał wieniec czerwonych maków.

Wnętrze: w budynku znajdowało się mnóstwo łózek, które w większości były wolne i leżały na nich świeże prześcieradła, przez co w domku unosił się łatwo wyczuwalny zapach świeżo zrobionego prania. W pomieszczeniu znajdował się także kominek, nad którego gzymsem wisiała gałąź, z której kapały krople wody z rzeki Styks.

Grupowy:

Inni mieszkańcy:

  • Dwaj bezimienni synowie Hypnosa

Domek 16 - Nemezis

Domek Nemezis (#16) ma nad drzwiami pęknietę koło przypominające Pac-Mana. Nie wiadomo jak wygląda w środku. Najprawdopodobniej grupowym domku jest Damien White, jednak nie zostało to nigdzie potwierdzone.

Grupowy:

  • Damien White (grupowy w zimie i prawdopodobnie także przez resztę roku)

Domek 17 - Nike

Domek Nike (#17)

Grupowy:

  • Holly Victor
  • Laurel Victor

Domek 18 - Hebe

Grupowy:

  • Paolo Montes

Domek 19 - Tyche

Grupowy:

  • Chiara Benvenuti

Domek 20 - Hekate

Grupowy:

  • Lou Ellen Blackstone