Riordanopedia

  • Wyniki konkursu na wymyśloną postać! Zobacz!
  • „Bitwa o sztandar” - edycja próbna. Zapraszamy do zabawy w piątek. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj!
  • Rozpoczęła się kolejna edycja konkursu na Puszkowy Artykuł A tematem tym razem jest...
  • Trwa konkurs na opowiadanie. Informacje na jego temat znajdziecie tutaj.
  • Został opublikowany czwarty numer gazetki Riordanopedii.
  • Wyniki XXII edycji Fan Art „Technologiczne szaleństwo”. Zobacz tutaj.
  • Powstał blog dotyczący zmian w artykułach na wiki. Zapraszamy wszystkich użytkowników do wypowiedzenia się.
  • Ogłoszono wyniki konkursu fotograficznego „Mitologiczne zwierzęta i jak je znaleźć?”. Sprawdź je tutaj!
  • Ruszyły zapisy do Obozu Herosów 2022. Wszelkie informacje, jak i miejsce, gdzie się można zapisać znajdują się w tym poście.

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Duat to świat duchów i magii. Istnieje pod widzialnym światem niczym ogromny ocean o wielu warstwach i obszarach.

Duat – w starożytnej mitologi egipskiej był królestwem umarłych. Była to kraina przebywania bóstw i istot nadprzyrodzonych. Duat był również regionem, przez który bóg słońca Ra udawał się co noc w rejs i gdzie walczył z Apopisem. Było to również miejsce, wędrówki zmarłych po śmierci do sądu, choć nie był to pełny zakres śmierci. W grobowcach projektowano punkty pomiędzy światem doczesnym a Duat, by duchy mogły podróżować z powrotem z krainy umarłych. Stamtąd wyłonili się niektórzy bogowie.

Źródła wiedzy badaczy

Wiadomości o Duat wywodzą się głównie z tekstów nagrobnych takich jak Księgi Bram, Księgi Jaskiń i Księgi Umarłych. Każdy z tych dokumentów miał inny cel i dał inną perspektywę na Duat. Niektóre teksty mogą być niezgodne ze sobą, ponieważ te które przeżyły różnią się wiekiem i pochodzeniem, a więc prawdopodobnie nigdy nie powstała pojedyncza i jednolita interpretacja Duat.

W książkach Ricka Riordana

Duat istniało pod powierzchnią naszego świata, jak lawa pod skorupą ziemską. Zanurzając się tuż pod powierzchnią, można było dzięki niej przemierzać duże odległości, w krótkim czasie. Mag wchodził do najpłytszej część Duat, kiedy zasypiał, a jego ba może podróżować do Duat podczas snów. Gdy bóg został "wygnany" lub pokonany albo zabity w świecie śmiertelników powracał do Duat, gdzie wchodził znacznie głębiej i pozostawał tam dopóki nie miał wystarczającej siły, aby uciec. W Duat mogły być przechowywane, również różne przedmioty do czasu, aż znów będą potrzebne. Magia i siła bogów była tam silniejsza.

Ciekawostki

  • Herosi (Percy i Annabeth) nazywali Duat Mgłą.
    • Mgła była grecką nazwą najwyżej położonej warstwy Duat.
  • Podróże bogów i magów przez Duat przypominają podróże cieniem dzieci Hadesa oraz piekielnych ogarów.
Advertisement