FANDOM

Magnus Chase NINE WORLDS Target
Nie wiem, czy ci do pomoże, Magnusie, ale dziewięć światów to nie są osobne planety. To bardziej jakby... różne wymiary, różne warstwy rzeczywistości, wszystkie powiązane z Drzewem Świata.

Thomas Jefferson Jr. do Magnusa Chase'a, „Miecz Lata

Dziewięć światów - dziewięć krain położonych na Yggdrasilu. Są głównymi miejscami w mitologii nordyckiej.

Opis Edytuj

9worldsExclusive

Światy są położone na wielkim jesionie o nazwie Yggdrasil. Można podróżować między nimi, skacząc na Drzewo Świata (przedostać się na niego można np. przy pomniku 9 kaczek w Bostonie).

KrainyEdytuj

Asgard Edytuj

Osobny artykuł: Asgard
Odin

Odyn, król Asgardu

Asgard to świat zamieszkiwany w większości przez Asów, bogów wojny, choć mieszkają tam też niektórzy Wanowie. Znajduje się w najwyższych partiach Yggdrasilu. Królem Asgardu jest Odyn, a królową jego żona, Frigga. Mury do Asgardu stworzył olbrzym, który został później jednak zabity przez Thora. W Asgardzie znajduje się również Hotel Walhalla, która jest jedną z siedzib Odyna. Zamieszkują ją einherjarzy, zmarli, którzy zginęli w walce.

Midgard Edytuj

Osobny artykuł: Midgard

Midgard jest światem zamieszkiwany w większości przez ludzi, chodź zamieszkują go także elfy (np. Hearthstone; dawniej), krasnoludy (np. svartalf Blitzen; dawniej) i co mniejsze olbrzymy (np. Harald). Został stworzony z ciała olbrzyma Ymira, po tym jak został zabity przez Odyna i jego braci, Wilego i We. Znajduje się w samym centrum Yggdrasilu (dokładniej: Boston).

Nidawellir Edytuj

Osobny artykuł: Nidawellir

Nidawellir to świat położony w korzeniach Yggdrasilu. Zamieszkują go krasnoludy. Jest "podziemnym światem" - nie posiada nieba, tylko skorupę ziemską. Mniejszą częścią Nidawelliru jest Svartalfheim, który nie jest w rzeczywistości osobnym światem. Zamieszkują go svartalfy, krasnoludy, które pochodzą od Wanów (dokładniej: od Frei).

Alfheim Edytuj

Frey viria

Frejr, pan Alfheimu

Osobny artykuł: Alfheim

Alfheim to świat zamieszkiwany przez elfy światła. Znajduje się w wyższych partiach Yggdrasilu. Jest bardzo słoneczny - dosłownie nie ma tam nocy, ponieważ słońce nigdy nie chowa się za widnokręgiem. Dawniej mieszkańcy zajmowali się łucznictwem i alf seidr, jednak aktualnie już odeszli od tego. Panem Alfheimu jest Frejr.

Jötunheim Edytuj

Osobny artykuł: Jötunheim

Jötunheim znajduje się w korzeniach Yggdrasilu. Zamieszkują go górskie olbrzymy. Władcy się zmieniają (byłym władcą był Thrym Trzeci). Jest bardzo górzystą krainą. Często przebywa tam Thor. Znajduje się w korzeniach Yggdrasilu.

Helheim Edytuj

Osobny artykuł: Helheim
Black&White Hel

Hel, władczyni Helheimu

Helheim to kraina rządzona przez boginią Hel. Trafiają tam zmarli, którzy umarli zwykłą śmiercią - przez choroby bądź wiek. Znajduje się w niższych partiach Yggdrasilu.

NiflheimEdytuj

Osobny artykuł: Niflheim

Niflheim jest światem lodu i mgieł. Mieszkają tam oszronione olbrzymy. Mieszkanką jest też bogini łowów i zimy, Skadi. Znajduje się w korzeniach Yggdrasilu. Idąc przez ten świat można dojść do gorącego źródła otaczającego Drzewo Świata, Hvergelmiru, gdzie nieopodal znajduje się także Nidhögg. W tym świecie znajduje się także statek Nagflar, na którym Loki i olbrzymy najadą Midgard w dniu Ragnaröku.

Wanaheim Edytuj

Osobny artykuł: Wanaheim
Freya

Freja, pani Folkwangu

Wanaheim znajduje się w wyższych partiach Yggdrasilu. Świat ten zamieszkują Wanowie, bogowie natury. Znajduje się tam Folkwang - miejsce, gdzie, podobnie jak do Walhalli, trafiają dusze poległych w walce, z tą różnicą, że mieszkańćy Folkwangu są bardziej pokojowo nastawieni i łagodni. Panią Folkwangu jest Frejra mieszkająca w Sessrumnirze, łodzi odwróconej do góry dnem i będącej jej pałacem.

Muspellheim Edytuj

Osobny artykuł: Muspellheim

Muspellheim jest światem ognia, zamieszkiwany przez ogniste olbrzymy. Znajduje się w niższych partiach Drzewa Światach. Panem tej krainy jest Surtr, pradawny olbrzym, który ma wziąć udział w Ragnaröku.

CiekawostkiEdytuj

Galeria Edytuj