Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Esperanza Valdez – latynoska, matka Leo, wnuczka Sammy'ego Valdeza Sr., siostra Rosy Valdez i kochanka Hefajstosa. Prowadziła sklep z narzędziami i wychowywała synka, aż do momentu, gdy zginęła w pożarze.

Historia

Esperanza Valdez była wnuczką Sammy'ego Sr., siostrą Rosy, kochanką greckiego boga kowali Hefajstosa oraz matką Leona Valdeza. Mieszkała w Houston w stanie Teksas, gdzie prowadziła sklep z narzędziami. Uwagę boga przyciągnęło na nią prawdopodobnie to, że uzyskała dyplom z inżynierii mechanicznej i potrafiła wszystko zaprojektować, skonstruować jak i naprawić. Pewnego dnia, gdy jej syn miał osiem lat, po całym dniu pracy wyszli ze sklepu, a kiedy Esperanza zauważyła, że zapomniała kluczyków do samochodu nakazała synowi poczekać na nią i wróciła się do sklepu. Wtedy drzwi do niego same się zatrzasnęły a Leo zaczął się o nią niepokoić. Wołał mamę, wystukał alfabetem Morse'a Nic ci nie jest?, jednak ta nie odpowiadała. W tamtej chwili w pobliżu chłopaka pojawiła się Gaja, która powiedziała mu, że nie może zniszczyć herosa bezpośrednio, ale może złamać mu serce. Gdy chłopak zrozumiał, że ta chciała skrzywdzić jego matkę półbóg pragnąc ją ochronić, wykorzystał swoją pirokinezę przywołał ogień, jednak nieumyślnie doprowadził do podpalenia sklepu, w którego środku znajdowała się Esperanza. W wyniku tego wypadku kobieta zginęła w płomieniach, a jej siostra nastawiła całą jej rodzinę przeciwko synowi Hefajstosa, przez co ten zostawał umieszczany w rodzinach zastępczych, od których zawsze uciekał. Siedem lat później kobieta została wspomniana przez Hefajstosa, który powiedział, iż zależało mu na nich a także, że brakuje mu Esperanzy.

Olimpijscy Herosi

Zagubiony Heros

Leo opowiedział historię jego mamy swoim przyjaciołom, Jasonowi i Piper.

Znak Ateny

Podczas wizji Hazel, pojawia się Esperanza, nosząca małego Leona na rękach i pokazująca go Sammy'emu.

Krew Olimpu

Podczas walki z Gają, Leo wspomina swoją matkę.

Wygląd

Matka miała piękną twarz z łagodnymi, dobrotliwymi oczami i kręcone czarne włosy, ale ciężka praca dodawała jej lat. Wokół oczu miała głębokie zmarszczki, dłonie pokryte odciskami i zgrubieniami.

Leo Valdez o swojej matce; Zagubiony Heros

Charakter

Esperanza była ambitna, mądra oraz pracowita. Jako pierwsza z rodziny zrobiła maturę oraz uzyskała dyplom z inżynierii. Pracowała bardzo ciężko. Kobieta zgłaszała się do paru firm, ale żadna nie potraktowała jej poważnie, dlatego prowadziła sklep z narzędziami. Bardzo kochała syna i dlatego nie wyjawiła mu do końca wszystkiego. Nie chciała Hefajstosa dla siebie, tylko dla syna. Pragnęła, by Leo miał ojca.

Ciekawostki

  • Kolekcjonowała płyty rockowe z lat osiemdziesiątych, m.in. Journey i Hall & Oates.
  • W języku hiszpańskim słowo esperanza oznacza nadzieję.  
Advertisement