Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia
Zalążek artykułu
Sea shell-ikona.png

Ten artykuł jest jedynie nierozbudowanym zalążkiem artykułu.

Jeśli możesz, podejmij się misji rozbudowania go, aby Grover dostał puszkę.

Jasonie Grace, Zachodni Wiatr zwano już różnie ... ciepłym, łagodnym, życiodajnym i diabelnie przystojnym, ale jeszcze nikt nie powiedział o mnie, że budzę strach. Ten przymiot przysługuję raczej moim porywistym braciom z północy.

— Fawoniusz do Jasona; Dom Hadesa

Fawoniusz – rzymski bóg wiatru zachodniego. Jeden z ventich (bogów wiatrów). Brat Eola, Akwilona i Auster, syn Aurory (Eos) i Astrajosa. Tak jak większość venti nienawidzi Akwilona (Boreasza) i jego dzieci. Pomógł Psyche dostać się do Pałacu Erosa (Kupidyna). Mieszkał w Splicie (Chorwacja) przy pałacu Dioklecjana, który w przeszłości był Pałacem Kupidyna. Jego greckim wcieleniem jest Zefir.

Wygląd

Fawoniusz wyglądał jak młody nastolatek ze skrzydłami anioła, tylko że te miały kolor rdzy. Miał falisty miecz ze spiżu. Ubrany był w czerwoną koszulkę bez rękawów, bermudy (spodnie) i indiańskie sandały. Kędzierzawe włosy miał w kolorze ciemnego brązu i czerni.

Charakter

Fawoniusz w odróżnieniu od innych venti nie ma problemów ze swoim greckim wcieleniem. Jest miły i chętny do pomocy.

Advertisement