FANDOM

Geb

Geb — egipski bóg ziemi, syn Szu i Tefnut oraz brat (bliźniak) i mąż bogini Nut. Jego symbolem jest gęś.

Historia

Nut i Geb chcieli mieć dzieci, jednak kiedy Ra, król bogów i jednocześnie ich dziadek, usłyszał przepowiednie o dziecku tych bogów które pozbawi go tronu, zabronił urodzić Nut w którymkolwiek dniu lub nocy roku. Zdesperowana zagrała z Chonsu o światło księżycowe, z którego stworzyła pięć nowych dni, w czasie których urodziła Ozyrysa, Izydę, Horusa, Seta i Neftydę. Wściekły król bogów za karę nakazał Szu rozdzielić parę: boginię umieścił na niebie, Geba na Ziemi, czyniąc ich opiekunami tychże miejsc.

Kroniki Rodu Kane

Czerwona Piramida

Geb pojawia się w wizji ba Sadie w Nowym Meksyku. Dziewczyna doręcza mu list miłosny od swojej żony: Był to jej wizerunek utworzony z gwiazd. Bóg ziemi jest poruszony i dziękuje magowi. W podzięce Geb informuje Sadie aby udali się do Miasta Krzyży (Las Cruces), gdzie znajdzie to, czego potrzebuje. Dzieli się z nią również znaczeniem poświęcenia mówiąc jej, że wybrał rozdzielenie z Nut aby mogła mieć dzieci.

Charakter

Geb jest bogiem mądrym i bardzo przyjaznym, aczkolwiek smutnym z powodu rozłąki. Bardzo kocha swoją żonę oraz wszystkie dzieci, nawet Seta. Kiedy Sadie prosi go aby zniszczył Setowi piramidę, ten odmawia mówiąc, że nie może bezpośrednio mieszać się w sprawy pozostałych bogów.

Wygląd

Bóg ziemi może objawić się w jakiejkolwiek postaci, np. być drzewem, z drewna, ale w książce jest przedstawiony jako mężczyzna zrobiony w całości z piasku.