FANDOM

Wedle ohydnego prawa jazdy, w które zaopatrzył mnie mój ojciec Zeus, kiedy przemienił mnie z fantastycznego boga Apollina w żałosnego śmiertelnika Lestera, są to moje nowe urodziny. W tym samym dniu cesarze Kaligula i Kommodus planują atak na Obóz Jupiter, ośrodek treningowy rzymskich herosów. Och, czy wspominałem, że to również dzień krwawego księżyca, kiedy na dodatek zły król zamierza wypuścić na nas armię nieumarłych? Honorowym gościem będzie Sybilla Kumańska, która chętnie zdzieliłaby mnie wałkiem po głowie. Wygląda na to, że tę imprezę każdy będzie chciał omijać szerokim łukiem. Zwłaszcza ja.

Apollo

Grób Tyrana - czwarta książka z serii Apollo i Boskie Próby. Premiera książki w USA planowana jest na 24 września 2019 roku, zaś polska - na 23 października 2019 roku.

Opis

W swojej przedostatniej przygodzie zdruzgotany, ale zdeterminowany Apollo podróżuje do Obozu Jupiter, gdzie musi się dowiedzieć, co to znaczy być bohaterem, lub umrzeć próbując.[1]

Nie jest łatwo być Apollinem, zwłaszcza gdy zostałeś przemieniony w człowieka i wygnany z Olimpu. Na swojej drodze do przywrócenia pięciu starożytnych wyroczni i odzyskania swych boskich mocy, Apollo (znany też jako Lester Papadopoulos) stanął w obliczu zarówno triumfów, jak i tragedii. Teraz jego podróż zabiera go do Obozu Jupiter w zatoce San Francisco, gdzie rzymscy półbogowie przygotowują się do desperackiego ostatniego stanowiska przeciwko złemu triumwiratowi rzymskich cesarzy. Hazel, Reyna, Frank, Tyson, Ella i wielu innych starych przyjaciół, będzie potrzebować pomocy Apollina, aby przetrwać atak. Niestety, odpowiedź na ich zbawienie leży w zapomnianym grobie rzymskiego władcy. . . ktoś jeszcze gorszy od cesarzy, z którymi Apollo już się zmierzył.[2]

"Grobowiec Tyrana" - zapowiedź Ricka Riordana

Zapowiedź Grobowca Tyrana

Po pierwsze, nazywa się Lester. Ale bycie niezręcznym śmiertelnym nastolatkiem to najmniejsze jego zmartwienie. Chociaż on i jego przyjaciele (niektórzy z nich) wyłonili się z Labiryntu Ognia, uratowali Wyrocznię i przeżyli, by walczyć następnego dnia, nie mogą uciec od tragedii, która ich spotkała, ani przed strasznymi próbami, przed którymi stają.

Tak więc, z ciężkim sercem, Apollo (OK, Lester) i Meg mają jeszcze Triumwirat do pokonania, wyrocznie do ocalenia i przepowiednie do rozszyfrowania, aby świat mógł zostać zbawiony, a Lester mógł wstąpić w niebiosa, by stać się ponownie Apollinem.

Ale teraz Kaligula płynie do San Francisco, aby osobiście poradzić sobie z Obozem Jupiter i muszą być pierwsi. Lub zaryzykować jego zniszczenie. . .[3].

Rozwój

W swoim wywiadzie Rick Riordan potwierdził, że w książce wystąpią obozowicze z Obozu Jupiter m.in.: Hazel Levesque, Franka Zhanga i Reyna Ramírez-Arellano[4]. Redaktorka Stephanie Lurie potwierdziła, że Strzała z Dodony także pojawi się w książce[5]. Przedpremierowo zostały wydane także dwa pierwsze rozdziały w języku angielskim[6]. 16 maja Rick Riordan ujawnił, że skończył pracę nad swoją książką 1 kwietnia, jednak ze względu na jej przygotowanie, wydruk, promocję i dystrybucję, nie zostanie ona wydana, aż do 24 września[7].

Wydawnictwo książek Barnes & Noble ogłosiło, że ich wydanie książki zawiera dodatkowe ekskluzywne treści, takie jak pełny plakat jednej ze scen rozgrywającej się w książce, a także wpisy do pamiętnika autorstwa dziewczyny z „probatio” Obozu Jupiter, która bada starożytną rzymską tajemnicę[8]. ReadRiordan opublikowało film przedstawiający Ricka Riordana z podglądem książki. Autor ujawnił w nim, że Obóz Jupiter miał wielki „wstrząs” w strukturach swojej władzy[9].

Sam Rick Riordan często w oczekiwaniu na wydanie książkę publikował często o niej posty na swoim Instagrama. Cztery z nich były wybranymi fragmentami książki:

  • moment, kiedy Apollo uświadamia sobie, że Frank go podziwia[10];
  • scena, kiedy Reyna zauważając Lavinię żującą gumę zapytała ją, czy ma wystarczająco dużo dla całego senatu[11];
  • kawałek, kiedy Frank puka do księgarni, a Tyson mówi mu, że robi tatuaż[12];
  • kawałek dialogu Apollina i Lavinii, kiedy to córka Terpsychory mówi byłemu Olimpijczykowi, że wie wszystko o niezręczności[13].

Oprócz tego często dodawał posty z oficjalnymi grafikami Viktorii Ridzel. W ten sposób ujawnił, że w Grobowcu Tyrana pojawi się Kaligula[14].

Bohaterowie

Wspomniani

Ciekawostki

  • Już w trasie Statku Umarłych, Rick Riordan ogłosił, że w tej książce pojawi się Obóz Jupiter.
  • Czas dzielący wydania książek pomiędzy Grobowcem Tyrana a Labiryntem Ognia jest znacznie dłuższy niż między pozostałymi książkami ze wszystkich serii - książka Grobowiec Tyrana wydana jest po 18 miesiącach (1,5 roku) od Labiryntu Ognia podczas, gdy między pozostałymi książkami czas ich wydania przypadał zwykle na okres 12 miesięcy (całego roku).
  • Już w przedpremierowo opublikowanych dwóch pierwszych rozdziałach pojawiła się nowa bohaterka, Lavinia Asimov.
  • Jest to pierwsza polsko-amerykańska okładka wszystkich książek Ricka Riordana, na której występuje Reyna.

Przypisy

Książki
Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
1: Złodziej Pioruna; ♦ 2: Morze Potworów;

Seria Olimpijscy Herosi
1: Zagubiony Heros; ♦ 2: Syn Neptuna;
3: Znak Ateny; ♦ 4: Dom Hadesa; ♦ 5: Krew Olimpu

Seria Apollo i Boskie Próby
1: Ukryta Wyrocznia; ♦ 2: Mroczna Przepowiednia; ♦ 3: Labirynt Ognia;
4: Grobowiec Tyrana; ♦ 5: The Tower of Nero

Seria Magnus Chase i Bogowie Asgardu
1: Miecz Lata; ♦ 2: Młot Thora; ♦ 3: Statek Umarłych;
4: Hotel Walhalla. Przewodnik po światach nordyckich;
5: 9 z Dziewięciu Światów

Seria Kroniki Rodu Kane
1: Czerwona Piramida; ♦ 2: Ognisty Tron; ♦ 3: Cień Węża; ♦ 4: Syn Sobka;
5: Niezbędnik maga z Domu Brooklyńskiego

Dodatki i opowiadania
4: Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona; ♦ 5: Greccy Herosi według Percy'ego Jacksona;
6: Tajne Akta Obozu Herosów; ♦ 7: Demigods and Monsters;