FANDOM

Wedle ohydnego prawa jazdy, w które zaopatrzył mnie mój ojciec Zeus, kiedy przemienił mnie z fantastycznego boga Apollina w żałosnego śmiertelnika Lestera, są to moje nowe urodziny. W tym samym dniu cesarze Kaligula i Kommodus planują atak na Obóz Jupiter, ośrodek treningowy rzymskich herosów. Och, czy wspominałem, że to również dzień krwawego księżyca, kiedy na dodatek zły król zamierza wypuścić na nas armię nieumarłych? Honorowym gościem będzie Sybilla Kumańska, która chętnie zdzieliłaby mnie wałkiem po głowie. Wygląda na to, że tę imprezę każdy będzie chciał omijać szerokim łukiem. Zwłaszcza ja.

Apollo

Grób Tyrana - czwarta książka z serii Apollo i boskie próby. Premiera książki w USA planowana jest na 24 września 2019 roku, zaś polska - na 23 października 2019 roku.

Opis

W swojej przedostatniej przygodzie zdruzgotany, ale zdeterminowany Apollo podróżuje do Obozu Jupiter, gdzie musi się dowiedzieć, co to znaczy być bohaterem, lub umrzeć próbując.[1]

Nie jest łatwo być Apollinem, zwłaszcza gdy zostałeś przemieniony w człowieka i wygnany z Olimpu. Na swojej drodze do przywrócenia pięciu starożytnych wyroczni i odzyskania swych boskich mocy, Apollo (znany też jako Lester Papadopoulos) stanął w obliczu zarówno triumfów, jak i tragedii. Teraz jego podróż zabiera go do Obozu Jupiter w zatoce San Francisco, gdzie rzymscy półbogowie przygotowują się do desperackiego ostatniego stanowiska przeciwko złemu triumwiratowi rzymskich cesarzy. Hazel, Reyna, Frank, Tyson, Ella i wielu innych starych przyjaciół, będzie potrzebować pomocy Apollina, aby przetrwać atak. Niestety, odpowiedź na ich zbawienie leży w zapomnianym grobie rzymskiego władcy. . . ktoś jeszcze gorszy od cesarzy, z którymi Apollo już się zmierzył.[2]

Rozwój

W swoim wywiadzie Rick Riordan potwierdził, że w książce wystąpią obozowicze z Obozu Jupiter m.in.: Hazel Levesque, Franka Zhanga i Reyna Ramírez-Arellano[3]. Redaktorka Stephanie Lurie potwierdziła, że Strzała z Dodony także pojawi się w książce.[4] Zostały wydane także dwa pierwsze rozdziały w języku angielskim.[5]16 maja Rick Riordan ujawnił, że skończył pracę nad książką 1 kwietnia, jednak ze względu na jej przygotowanie, wydruk, promocję i dystrybucję, nie zostanie ona wydana, aż do 24 września.[6]

Postacie

Ciekawostki

  • Już w trasie Statku Umarłych, Rick Riordan ogłosił, że w tej książce pojawi się Obóz Jupiter.
  • Czas dzielący wydania książek pomiędzy Grobem Tyrana a Labiryntem Ognia jest znacznie dłuższy niż między pozostałymi książkami ze wszystkich serii - książka Grób Tyrana wydana jest po 18 miesiącach (1,5 roku) od Labiryntu Ognia podczas, gdy między pozostałymi książkami czas ich wydania przypadał zwykle na okres 12 miesięcy (całego roku).
  • Już w opublikowanych dwóch rozdziałach pojawiła się nowa bohaterka, Lavinia.

Przypisy

Książki
Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
1: Złodziej Pioruna; ♦ 2: Morze Potworów;

Seria Olimpijscy Herosi
1: Zagubiony Heros; ♦ 2: Syn Neptuna;
3: Znak Ateny; ♦ 4: Dom Hadesa; ♦ 5: Krew Olimpu

Seria Apollo i boskie próby
1: Ukryta Wyrocznia; ♦ 2: Mroczna Przepowiednia; ♦ 3: Labirynt Ognia; ♦ 4: Grobowiec Tyrana

Seria Magnus Chase i Bogowie Asgardu
1: Miecz Lata; ♦ 2: Młot Thora; ♦ 3: Statek Umarłych;
4: Hotel Walhalla. Przewodnik po światach nordyckich;
5: 9 z Dziewięciu Światów

Seria Kroniki Rodu Kane
1: Czerwona Piramida; ♦ 2: Ognisty Tron; ♦ 3: Cień Węża; ♦ 4: Syn Sobka;
5: Niezbędnik maga z Domu Brooklyńskiego

Dodatki i opowiadania
4: Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona; ♦ 5: Greccy Herosi według Percy'ego Jacksona;
6: Tajne Akta Obozu Herosów; ♦ 7: Demigods and Monsters;

Seria Rick Riordan Przedstawia
1: Aru Shah i Koniec Czasu; ♦ 2: Aru Shah i Pieśń Śmierci;
3: Smocza Perła; ♦ 4: Posłaniec burzy; ♦ 5: The Fire Keeper; ♦ 6: The Shadow Crosser;
7: Sal & Gabi Fix the Universe; ♦ 8: Sal & Gabi Break the Universe