FANDOM

Halfborn Gunderson
Mallory przełknęła łzy.

- Nie ma mowy. Nie. Halfbornie Gundersonie, jak ja cię nienawidzę.

Zakaszlał. Na jego wargach pojawiła się krew.

- Ja też cię nienawidzę, Mallory Keen.

–Nietypowe wyznanie miłości, „Miecz Lata, str. 486”

Halfborn Gunderson – berserk, jako einherji zamieszkuje w Hotelu Walhalla na XIX piętrze. Zakochany z wzajemnością w Mallory Keen.

HistoriaEdytuj

Halfborn zamieszkiwał w Hotelu Walhalla już od przeszło tysiąca i dwustu lat. Urodził się w norweskiej wiosce Flåm, skąd uciekł, mając dwanaście lat. Zginął podczas wikińskiej inwazji na Anglię, walcząc pod sztandarem Ivara Ragnarssona, za którego oddał życie, przyjąwszy dwadzieścia strzałów w pierś. Od tamtej pory berserk żył w Hotelu, spędzając czas na samokształceniu – nauczył się szydełkować, biegle opanował dwanaście języków (w tym angielski i niemiecki) oraz zrobił doktorat z literatury germańskiej.

WyglądEdytuj

[...] wyglądający jak Robinson Crusoe na sterydach. Jego koszula była zszyta że zwierzęcych skór. Skórzane spodnie miał w strzępach. Nawet jak na standardy wikingów jego broda była rozwichrzona, a na dodatek zdobiły ją okruchy omleta serowego.

–Magnus o Halfbornie, „Miecz Lata”

Według Magnusa, wojownik wyglądał jak Robinson Crusoe na sterydach. Jego koszula i spodnie składały się z pozszywanych, zwierzęcych skór. Jak na wikinga przystało, nosił pokaźną, rozwichrzoną brodę, a przy jego boku zawsze miał swój topór, którym potrafił wyśmienicie władać w walce.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego ulubioną bielizną były bokserki z buźkami.
  • Śpi nago i często lunatykuje.
  • W książce "9 z Dziewięciu Światów" przyznał, że podziwia rosiczki.
    • Zapytany przez Milesa, dlaczego akurat je, odpowiedział: Bo atakuje ofiarę, a potem powoli i boleśnie ją trawi.
  • Lubił muzykę ludową i zawody surwiwalowe.