FANDOM

Halfborn Gunderson
Mallory przełknęła łzy.
- Nie ma mowy. Nie. Halfbornie Gundersonie, jak ja cię nienawidzę.
Zakaszlał. Na jego wargach pojawiła się krew.
- Ja też cię nienawidzę, Mallory Keen.

–Nietypowe wyznanie miłości, „Miecz Lata, str. 486”

Halfborn Gunderson - berserk, jako einherji zamieszkuje w Hotelu Walhalla na XIX piętrze. Zakochany z wzajemnością w Mallory Keen.

HistoriaEdytuj

Halfborn zamieszkuje w Hotelu Walhalla już od przeszło tysiąca i dwustu lat. Urodził się w norweskiej wiosce Flåm, skąd uciekł, mając dwanaście lat. Zginął podczas wikińskiej inwazji na Anglię, walcząc pod sztandarem Ivara Ragnarssona, za którego oddał życie, przyjąwszy dwadzieścia strzałów w pierś. Od tamtej pory berserk żył w Hotelu, spędzając czas na samokształceniu - nauczył się szydełkować, biegle opanował dwanaście języków (w tym angielski i niemiecki) oraz zrobił doktorat z literatury germańskiej.

WyglądEdytuj

[...] wyglądający jak Robinson Crusoe na sterydach. Jego koszula była zszyta że zwierzęcych skór. Skórzane spodnie miał w strzępach. Nawet jak na standardy wikingów jego broda była rozwichrzona, a na dodatek zdobiły ją okruchy omleta serowego.

–Magnus o Halfbornie, „Miecz Lata”

W opinii Magnusa, wojownik wygląda jak Robinson Crusoe na sterydach. Jego koszula i spodnie składają się z pozszywanych, zwierzęcych skór. Jak na wikinga przystało, nosi pokaźną, rozwichrzoną brodę, a przy jego boku zawsze ma swój topór, którym potrafi wyśmienicie władać w walce.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego ulubioną bielizną są bokserki z buźkami.
  • Magnus uważa, że wygląda jak Robinson Crusoe na sterydach.
  • Śpi nago i często lunatykuje.
  • W książce "9 z Dziewięciu Światów" przyznał, że podziwia rosiczki.
    • Zapytany przez Milesa, dlaczego akurat je, odpowiedział: Bo atakuje ofiarę, a potem powoli i boleśnie ją trawi.
  • Lubi muzykę ludową i zawody surwiwalowe.