Zalążek artykułu
Sea shell-ikona.png

Ten artykuł jest jedynie nierozbudowanym zalążkiem artykułu.

Jeśli możesz, podejmij się misji rozbudowania go, aby Grover dostał puszkę.

Mallory przełknęła łzy.

- Nie ma mowy. Nie. Halfbornie Gundersonie, jak ja cię nienawidzę.

Zakaszlał. Na jego wargach pojawiła się krew.

- Ja też cię nienawidzę, Mallory Keen.
— Nietypowe wyznanie miłości

Halfborn Gunderson – berserk, jako einherji zamieszkuje w Hotelu Walhalla na XIX piętrze. Zakochany z wzajemnością w Mallory Keen.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Halfborn zamieszkiwał w Hotelu Walhalla już od przeszło tysiąca i dwustu lat. Urodził się w norweskiej wiosce Flåm, skąd uciekł, mając dwanaście lat. Zginął podczas wikińskiej inwazji na Anglię, walcząc pod sztandarem Ivara Ragnarssona, za którego oddał życie, przyjąwszy dwadzieścia strzałów w pierś. Od tamtej pory berserk żył w Hotelu, spędzając czas na samokształceniu – nauczył się szydełkować, biegle opanował dwanaście języków (w tym angielski i niemiecki) oraz zrobił doktorat z literatury germańskiej.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

[...] wyglądający jak Robinson Crusoe na sterydach. Jego koszula była zszyta że zwierzęcych skór. Skórzane spodnie miał w strzępach. Nawet jak na standardy wikingów jego broda była rozwichrzona, a na dodatek zdobiły ją okruchy omleta serowego.
— Magnus o Halfbornie; Miecz Lata

Według Magnusa, wojownik wyglądał jak Robinson Crusoe na sterydach. Jego koszula i spodnie składały się z pozszywanych, zwierzęcych skór. Jak na wikinga przystało, nosił pokaźną, rozwichrzoną brodę, a przy jego boku zawsze miał swój topór, którym potrafił wyśmienicie władać w walce.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Miłosne zainteresowania[edytuj | edytuj kod]

Malloy Keen[edytuj | edytuj kod]

Halfborn i Mallory poznali się w Walhalii. Z początku berserk nie czuł nic do Mallory, lecz po pewnym czasie się to zmieniło. Rozstali się w Statku Umarłych i pogodzili pod koniec książki.

Rodzina[edytuj | edytuj kod]

Matka[edytuj | edytuj kod]

Ostatni raz widział matkę przed podróżą z Ivarem bez Kości. Obiecał jej, że nie wróci dopóki nie zdobędzie sukcesu. Niestety w czasie podróży, berserk zmarł. Halfborn wspomina, że tęskni za matką.

Ojciec[edytuj | edytuj kod]

Nie wiadomo kto jest ojcem Halforna. Beresrk nie ma z nim żadnych wspomnień.

Przyjaciele[edytuj | edytuj kod]

Magnus Chase[edytuj | edytuj kod]

Halfborn i Magnus od początku się zaprzyjaźnili. Mężczyzna radzi chłopcu, by nie zamykał się w sobie i otworzył na nowe znajomości. Szybko stali się sobie bliscy.

Alex Fierro[edytuj | edytuj kod]

Halfborn z początku nie ufał Alex/owi. Z czasem jednak, przyzwyczaił się do córki/syna Lokiego.

T.J.[edytuj | edytuj kod]

Z początku mężczyźnie nie lubili się, można wręcz powiedzieć że byli rywalami. Jednak dzięki Mallory Keen zaprzyjaźnili się ze sobą.

Samira Al-Abbas[edytuj | edytuj kod]

Halfborn od początku polubił Sam. Nie przeszkadzało mu, że jest córką Lokiego. Zaczął ja podziwiać, po przywołaniu wodnych koni przez walkirię.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Jego ulubioną bielizną były bokserki z buźkami.
  • Śpi nago i często lunatykuje.
  • W książce "9 z Dziewięciu Światów" przyznał, że podziwia rosiczki.
    • Zapytany przez Milesa, dlaczego akurat je, odpowiedział: Bo atakuje ofiarę, a potem powoli i boleśnie ją trawi.
  • Lubił muzykę ludową i zawody surwiwalowe.
  • Jego topór bojowy nazywa się Topór Bojowy.
  • Jego jedno z ulubionych wyzwisk to eldhusfifle.
  • Jest jedynym mieszkańcem 19 piętra, którego rodzice pozostają nieznani.