Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia
Zalążek artykułu
Sea shell-ikona.png

Ten artykuł jest jedynie nierozbudowanym zalążkiem artykułu.

Jeśli możesz, podejmij się misji rozbudowania go, aby Grover dostał puszkę.

Mallory przełknęła łzy.

- Nie ma mowy. Nie. Halfbornie Gundersonie, jak ja cię nienawidzę.

Zakaszlał. Na jego wargach pojawiła się krew.

- Ja też cię nienawidzę, Mallory Keen.

— Nietypowe wyznanie miłości, Miecz Lata

Halfborn Gunderson – berserk, jako einherji zamieszkuje w Hotelu Walhalla na XIX piętrze. Zakochany z wzajemnością w Mallory Keen.

Historia

Życie i pobyt w Walhalli

Urodził się w norweskiej wiosce rybaclkiej, która obecnie jest miejscowością o nazwie Flåm. Opuścił to miejsce, mając dwanaście lat. Zginął podczas wikińskiej inwazji na Anglię, walcząc pod sztandarem Ivara bez Kości, za którego oddał życie, przyjąwszy dwadzieścia strzałów w pierś. Od tamtej pory berserk żył w Hotelu, spędzając czas na samokształceniu – nauczył się szydełkować, biegle opanował dwanaście języków (w tym angielski i niemiecki) oraz zrobił doktorat z literatury germańskiej. Wiedział, że jeśli czymś nie zajmie umysłu, to w końcu oszaleje - był w Hotelu od około 1200 lat.

Magnus Chase i Bogowie Asgardu

Statek Umarłych

Halfborn wraz z Magnusem i innymi swoimi przyjaciółmi wyruszył na misję powstrzymania Ragnaröku. Środkiem transportu członków wyprawy był żółty statek, który Chase otrzymał od swojego ojca, Frejra. Na samym początku podróży Gunderson i Keen posprzeczali się ze sobą. Wówczas T.J. wyjaśnił Magnusowi, że Halfborn i Mallory jakiś czas wcześniej ze sobą zerwali. Niespodziewanie statek został porwany przez Olbrzymki Fal, a einherji stracił przytomność. Drużyna znalazła się w domu Aegira, gdzie Gunderson doszedł do siebie. Bóg morza stwierdził, że pozwoli załodze opuścić swój dom, jeśli przyjaciele nie dadzą się zabić jego córkom. Halfborn wraz z resztą ekipy walczył z olbrzymkami, aż w końcu drużyna uciekła stamtąd z pomocą Njörda. Niedługo potem Gunderson opowiedział Magnusowi nieco o swojej przeszłości. Po przybyciu do Yorku on, Mallory i Sam pilnowali statku, podczas gdy syn Frejra, Alex i T.J. zeszli na ląd, aby znaleźć olbrzyma Hrungira. Walkiria i dwoje einherjarów obroniło okręt przed końmi wodnymi. Kiedy reszta drużyny zjawiła się ponownie na pokładzie, Chase zauważył, że Halfborn ma lewą rękę na temblaku. Niedługo potem Magnus, Hearth i Blitz wrócili na statek z misji w Alfheimie, i wylądowali wówczas na Gundersonie, jednak potem go przeprosili. Po dotarciu do Flåm przyjaciele podzielili się na dwie grupy, aby, zgodnie z poleceniem otrzymanym od Hrungira, odnaleźć pociąg: Keen, Chase i Samira wyruszyli w jednej ekipie, a drugą drużynę stanowili Halfborn, Alex i T.J. Jakiś czas później były chłopak Mallory prawie samodzielnie pokonał olbrzyma Baugiego, który obraził jego rodzinne miasto. Po tym, jak statek znalazł się w Niflheimie, przyjaciele spotkali Skadi, która pozwoliła im zatrzymać się w swojej fortecy. Kiedy podczas rozmowy z olbrzymką Gunderson powiedział do kobiety, że zabicie załogi stanowiłoby dla niej wyzwanie, ta wystrzeliła pocisk, który wbił się kilka centymetrów od dłoni einherjiego. Niedługo potem przyjaciele dotarli w okolice statku o nazwie Naglfar dzięki nartom otrzymanym od Skadi. Później Halfborn wraz z kilkorgiem towarzyszy miał za zadanie zaatakować przeciwników znajdujących się na Naglfarze, podczas gdy Magnus miał odszukać Lokiego i rzucić mu wyzwanie. W trakcie walki na pokładzie jeden z olbrzymów źle wypowiedział się o Flåm, co bardzo rozzłościło Gundersona. Magnusowi udało się przywołać Pokój Frejra i wyzwać Lokiego na pojedynek na obelgi. Ostatecznie Chase pokonał boga oszustw dzięki temu, że zaczął mu opowiadać o swoich przyjaciołach, a Mallory uwięziła mężczyznę w orzechu. Później członkowie misji uciekli z Naglfara dzięki koniom wodnym, a niedługo potem dopłynęli statkiem na Vigridr, Pole Ostatniej Bitwy, na którym spotkali się z bogami. Po powrocie do Walhalli załogę powitano jako bohaterów. Halfborn i Mallory z powrotem zostali parą.

Wygląd

[...] wyglądający jak Robinson Crusoe na sterydach. Jego koszula była zszyta że zwierzęcych skór. Skórzane spodnie miał w strzępach. Nawet jak na standardy wikingów jego broda była rozwichrzona, a na dodatek zdobiły ją okruchy omleta serowego.

— Magnus o Halfbornie; Miecz Lata

Według Magnusa, wojownik wyglądał jak Robinson Crusoe na sterydach. Jego koszula i spodnie składały się z pozszywanych, zwierzęcych skór. Jak na wikinga przystało, nosił pokaźną, rozwichrzoną brodę, a przy jego boku zawsze miał swój topór, którym potrafił wyśmienicie władać w walce. Do bitwy najczęściej biegł bez koszulki wymachując wściekle toporem.

Charakter

Halfborn był porywczy i często brakowało mu cierpliwości. Uwielbiał się bić i był berserkiem - podczas bitw wpadał w szał bojowy i nie zwracał uwagi na rany, byle zabić jak najwięcej wrogów. Dla Malory Keen był jednak czuły i bardzo ją kochał. Mimo to czasem dochodziło między nimi do kłótni, a w Statku Umarłych Keen i Gunderson ze sobą zerwali. Wtedy einherji wpadał w gniew, krzyczał i przeklinał. Kiedy już się godzili, potrafili wyznać sobie miłość, mówiąc: ,,Nienawidzę cię". Halfborn potrafił poświęcić się dla misji i był honorowym towarzyszem broni. Zawsze marzył o zdobyciu chwały za życia i powróceniu do Flåm. Udało mu się to po śmierci.

Relacje

Miłosne zainteresowania

Mallory Keen

Mallory, dziewczyna Halfborna

Halfborn i Mallory tak często się ze sobą kłócili, że trudno było stwierdzić, kiedy byli wściekli, a kiedy tylko okazywali sobie uczucie. Ale gdy teraz się nad tym zastanowiłem, w ciągu ostatnich kilku dni zachowywali się wobec siebie nieco bardziej agresywnie.

— Myśli Magnusa po tym, jak dowiedział się, że Gunderson i Keen się rozstali; Statek Umarłych, str. 486

Halfborn i Mallory poznali się w Walhalii. Z początku berserk nie czuł nic do Mallory, lecz po pewnym czasie się to zmieniło. W Statku Umarłych Magnus dowiedział się, że para się rozstała. W trzeciej części serii Keen i Gunderson bardzo często się ze sobą sprzeczali i obrażali się nawzajem. Widać to była na przykład wtedy, kiedy po dopłynięciu do Yorku einherji pokłócił się z dziewczyną i stwierdził, że do obrony statku nie potrzebuje jej pomocy. Jednak jakiś czas później, po tym, jak Gunderson prawie sam pokonał olbrzyma Baugiego, a Mallory narzekała, że ominęła ją ta walka, Chase'owi wydało się, że słyszy w głosie swojego przyjaciela zawód, iż Audrey nie widziała jego wyczynu. Może to świadczyć o tym, że einherjiemu wciąż zależało na dobrej opinii u swojej byłej dziewczyny. Ostatecznie córka Friggi i Halfborn wrócili do siebie.

Rodzina

Matka

Ostatni raz widział matkę przed podróżą z Ivarem bez Kości. Obiecał jej, że nie wróci, dopóki nie zdobędzie chwały. Niestety, w czasie podróży berserk zmarł. Halfborn wspomina, że tęskni za matką.

Ojciec

Nie wiadomo, kto jest ojcem Halforna. Berserk nie ma z nim żadnych wspomnień.

Przyjaciele

Magnus Chase

Halfborn i Magnus od początku się zaprzyjaźnili. Mężczyzna radzi chłopcu, by nie zamykał się w sobie i otworzył na nowe znajomości. Szybko stali się sobie bliscy. Wspólnie uczestniczyli w wyprawie statkiem w trzeciej części serii.

Alex Fierro

Halfborn z początku nie ufał Alex/owi. Z czasem jednak, przyzwyczaił się do córki/syna Lokiego.

Thomas Jefferson Jr.

Z początku mężczyźnie nie lubili się, można wręcz powiedzieć że byli rywalami. Jednak dzięki Mallory Keen zaprzyjaźnili się ze sobą.

Samira al-Abbas

Halfborn od początku polubił Sam. Nie przeszkadzało mu, że jest córką Lokiego. Zaczął ja podziwiać, po przywołaniu wodnych koni przez walkirię.

Ciekawostki

  • Jego ulubioną bielizną były bokserki z buźkami.
  • Śpi nago i często lunatykuje.
  • W książce 9 z Dziewięciu Światów przyznał, że podziwia rosiczki.
    • Zapytany przez Milesa, dlaczego akurat je, odpowiedział: Bo atakuje ofiarę, a potem powoli i boleśnie ją trawi.
  • Lubił muzykę ludową i zawody survivalowe.
  • Jego topór bojowy nazywa się Topór Bojowy.
  • Jego jedno z ulubionych wyzwisk to eldhusfifle.
  • Jest jedynym mieszkańcem 19 piętra, którego rodzice pozostają nieznani.
Advertisement