Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Harley – ośmioletni grecki półbóg, syn Hefajstosa i całoroczny mieszkaniec Obozu Herosów. Organizator biegu śmierci na trzech nogach oraz konstruktor naprowadzającego światła, dzięki któremu Leo Valdez odnalazł drogę do obozu.

Historia

Wczesne życie

Chłopiec był synem greckiego boga rzemieślników Hefajstosa oraz nieznanej z imienia śmiertelniczki. W młodym wieku trafił do Obozu Herosów, prawdopodobnie zaprowadzony tam przez satyra. Został uznany przez swojego ojca i zamieszkał w domku numer 9.

Olimpijscy Herosi

Zagubiony Heros

Leo po raz pierwszy spotkał Harleya, kiedy Valdez odwiedził obozową kuźnie po swoim przybyciu do Obozu Herosów. Najnowszy członek domku Hefajstosa był świadkiem jak ośmiolatek razem ze swoim przyrodnim rodzeństwem planował złapanie spiżowego smoka, który został później nazwany przez Leona Festusem. Harley był dotknięty tak zwaną "klątwą domku 9", co powodowało, że wszystko, co chłopak zbudował stawało się niezdatne do niczego, co tylko sprawiało, że by przygnębiony.

Apollo i Boskie Próby

Ukryta Wyrocznia

Harley zorganizował dla obozowiczów bieg śmierci na trzech nogach, do którego wielu herosów było sceptycznie nastawionych. Nikt nie odważył się jednak zaprotestować, ponieważ wyścig był pomysłem chłopca i półbogowie nie chcieli go rozczarować. Następnego dnia Harley uroczyście rozpoczął wyścig.

Kiedy Austin i Kayla zaginęli podczas rozgrywki, syn Hefajstosa był z tego powodu bardzo zdenerwowany. Ucieszył się z kolei, gdy Apollo udzielił mu kilku rad dla latarni, którą próbował zbudować, aby pomóc swojemu zaginionemu bratu Leonowi w powrocie do obozu. W zamian za otrzymaną pomoc chłopak dał byłemu bogu ukulele bojowe, które sam stworzył. Później Harley pomógł bronić obozu przed Kolosem Nerona. Pod koniec książki, gdy jego były grupowy domku Leo Valdez powrócił do obozu, Harley był na niego bardzo wściekły za jego zaginięcie i nawet w złości uderzył Leona, jednak po chwili uściskał go, po czym uciekł z płaczem.

Wygląd

Nawet ten mały Harley, który nie mógł mieć więcej niż osiem lat, wyglądał tak, jakby mógł przewalczyć sześć rund z Chuckiem Norrisem i nawet się nie spocić.

— Opis Harleya; Zagubiony Heros

Charakter

Harley, jako najmłodszy półbóg, mógłby być czymś w rodzaju "maskotki obozowej". Starsi herosi starają się nie robić mu przykrości. Apollo uznał, że chłopiec doskonale nadaje się na boga – przyjmuje pochwały i łapówki, kiedy tak naprawdę niewiele robi. Może to świadczyć o jego sprycie. Mimo tego, syn Hefajstosa potrafi wykazać się także pracowitością i niesamowitą wytrwałością – co pokazał, konstruując światło naprowadzające dla Leona przez sześć miesięcy. Nie jest też samolubny, ponieważ przejmował się losem półbogów, którzy zaginęli podczas organizowanej przez niego zabawy.

Ciekawostki

  • Istnieje marka motocykli – Harley Davidson.
  • Jest zasadniczo najmłodszym półbogiem, który pojawił się w obozie w obu seriach.
    • Annabeth Chase miała siedem lat, gdy przybyła do Obozu Herosów, ale zadebiutowała w wieku dwunastu lat.
  • Jason Grace miał dwa lata, gdy przybył na Obozu Jupiter, jednak zadebiutował w wieku piętnastu lat.
Advertisement