FANDOM

Hazel Levesque
Nie wybieram jednej z twoich dróg. Wybieram własną.

–Hazel do Hekate, „Dom Hadesa

Hazel Levesque – córka Plutona (greckiego boga Hadesa) i Marie Levesque. Przyrodnia siostra Bianki i Nica di Angelo. Dziewczyna Franka Zhanga. Była jedną z Siedmiorga Herosów z przepowiedni. Powróciła z Podziemia. Panuje nad Mgłą. Po przyłączeniu się Reyny Ramírez-Arellano do Łowczyń Artemidy objęła stanowisko pretorki.

HistoriaEdytuj

Hazel urodziła się 17 grudnia 1928 r. w Nowym Orleanie. Jej ojciec, Pluton obiecał jej matce Marie, że spełni jej jedno życzenie. Ta, mimo ostrzeżenia od Plutona, że najbardziej pazerne życzenia przynoszą najwięcej smutku, zażyczyła sobie wielkiego bogactwa. Wtedy bóg obdarzył Hazel darem, który był jednocześnie jej przekleństwem. Była to moc wydobywania z ziemi drogocennych klejnotów i wszelkich bogactw naturalnych, jednak wszystkie te drogocenne bogactwa jakie Hazel wyciągała z ziemi były powodem, późniejszego straszliwego losu każdego kto je otrzymał lub zabrał od półbogini. Maria zaczęła wtedy wykorzystywać tajemniczy dar córki dla własnych celów m.in. do udawania przed ludźmi wróżbitki. W szkole dla Indian i Kolorowych inni uczniowie szkoły naśmiewali się przez to z Hazel, gnębili ją, a nawet nazywali jej matkę czarownicą.

W dzieciństwie jej jedynym przyjacielem w szkole jak i w ogóle poza nią był Sammy Valdez (pradziadek Leona), lecz gdy ta przeprowadziła się z matką na Alaskę, ci już nigdy więcej się nie zobaczyli. Marie Levesque była wtedy pod wpływem Gai przez co, kiedy Pluton przyszedł ostrzec swoją kochankę, że Alaska była jedynym miejscem w całych Stanach Zjednoczonych, które było poza zasięgiem mocy bogów i jednocześnie powstrzymać ją przed przeprowadzką w miejsce, gdzie nie mógłby ochronić jej i ich córki opętana śmiertelniczka w ogóle nie chciała go słuchać.

Od tamtych wydarzeń Hazel musiała pracować co noc wyciągając diamenty spod ziemi, aby doprowadzić do przebudzenia Alkyoneusa, aż w końcu dziewczyna miała tego dość i postanowiła zbuntować się przeciwko zachowaniu swojej matki (którą ciągle sterowała Gaja). Gdy córka Plutona odkryła cały proceder matki Gigantów, poświęciła się, aby pokrzyżować jej plany przez co Hazel umarła wraz ze swoją matką. Po śmierci obie trafiły do Hadesu na sąd, gdzie Hazel dostała propozycję dostąpienia zaszczytu trafienia do Elizjum, jednak gdy dowiedziała się, że jej matka za swoją chciwość i złe postępowanie za życia na ziemi miała trafić na Pola Kary, poprosiła ona Sędziów, aby pozwolili im razem trafić na Łąki Asfodelowe, gdzie po kilkudziesięciu latach, znalazł ją tam jej przyrodni brat, Nico di Angelo wyczuwając, że i ona jest dzieckiem Podziemia. Chłopak wyciągnął ją stamtąd i przyprowadził do Obozu Jupiter, gdzie ta trafiła do Piątej Kohorty. Po wojnie z boginią ziemi została mianowana jej centurionem.

WyglądEdytuj

Hazel była Afroamerykanką bardzo podobną do swojej matki. Miała ciemną skórę i prawdopodobnie w wyniku klątwy, złote oczy. Jej włosy były długie, kręcone i brązowe. Nosiła je rozpuszczone, bo kiedy próbowała je związać, ciągle wymykały się z gumki (zostało to pokazane w Grobowcu Tyrana). Wcześniej często nosiła dżinsową koszulę, w której kieszeni przechowywała drewienko Franka. Później jednak chłopak zdecydował się sam go pilnować, a w końcu je spalił.

CharakterEdytuj

Hazel była taka ciepła i bardzo żywa, niepodobna do duchów czy innych przywróconych do życia śmiertelników, z którymi miał do czynienia. Była też towarzyska. [...] Wydawała się taka miła.

Leo (większość) i Percy (ostanie zdanie), „Syn Neptuna i Znak Ateny

Hazel była bystra i otwarta na innych ludzi. Często pocieszała Franka i Percy'ego. Była też bardzo dorosła jak na swój wiek. Hazel często ignorowała uwagi innych, ze względu na swoje przyzwyczajenia. Potrafiła jednak się komuś odgryźć, np. Oktawianowi. Czuła się odpowiedzialna za przywołanie giganta Alkyoneusa i uważała pokonanie go za swój obowiązek. Była bardzo lojalna wobec swoich przyjaciół i rodziny, w sytuacji gdy miała szansę na dostanie się do Elizjum, wolała jednak ustrzec matkę od dostania się na Pola Kary. Bywała nieco staroświecka (np. gdy Percy i Annabeth zasnęli razem w stajni, była tym oburzona), ponieważ żyła w latach czterdziestych. Była też bardzo odważna.
Hazel i Nico

Hazel ze swoim bratem, Nickiem.

ZdolnościEdytuj

Ogólne zdolnościEdytuj

  • ADHD – jak wszyscy herosi, Hazel miała ADHD.
  • Dysleksja – jej mózg był zaprogramowany na łacinę.
  • Umiejętności bojowe – Hazel bardzo dobrze walczyła mieczem.

Zdolności PółbogaEdytuj

  • Geokineza – potrafiła wyczuwać obecność drogocennych metali i kruszców, mogła wykrywać podziemne tunele czy jaskinie oraz zmieniać ich kształt, lub je niszczyć.
  • Wyczuwanie śmierci – podobnie jak jej przyrodni brat Nico, mogła wyczuć czyjąś śmierć tak jak zrobiła to, gdy Szary zabił bazyliszka. Hazel mogła również wyczuć Szarego, zanim ten zabił potwora, gdyż pochodził z Podziemi.
  • Widzenie przeszłości – choć na początku nie mogła tego kontrolować, Hazel umiała stworzyć w swojej głowie projekcje wspomnień sprzed jej śmierci. Zwykle wspomnienia porywały ją same, spowodowane zbyt intensywnym myśleniem o przeszłości. Potrafiła również przekazywać je innym ludziom poprzez dotyk, tak jak zrobiła to z Frankiem czy Leo. Nico przypuszczał, że było to spowodowane długim przebywaniem w Hadesie.
  • Panowanie nad Mgłą – Hazel wyuczyła się tej umiejętności na prośbę Hekate – bogini magii i czarów.
  • Jazda konna - dziewczyna uwielbiała konie i jazdę konną.

CiekawostkiEdytuj

  • Jej imię, Hazel, w wolnym tłumaczeniu oznacza leszczyna lub piwny, zaś nazwisko Levesque oznacza lżejszy.
    • Możliwe, że autor specjalnie nadał jej imię Hazel, gdyż mogła ona panować nad mgłą, a mgła to po angielsku haze.
  • Matka Hazel ma na imię Marie Levesque – prawie tak samo jak matka rodzeństwa di Angelo – Maria di Angelo.
  • Jej pełna data urodzenia to 17 grudnia 1928 r. Z tego powodu jej znakiem zodiaku byłby Strzelec.
  • Hazel była jedną z czwórki półbogów, którzy znają inny język niż angielski oraz starożytna greka/łacina, a nie zawdzięczają tego swemu boskiemu pochodzeniu. Pozostali to Frank (zna kanadyjską odmianę francuskiego), Leo (zna hiszpański) oraz Nico (zna włoski).
  • Hazel była jedyną osobą z siódemki półbogów, która jest innej płci niż jej boski rodzic. 
  • Była jednym z półbogów, którzy „zabili” swojego śmiertelnego rodzica swoimi mocami.
  • Jedynymi zwierzętami, które nie boją się Hazel, były konie.
  • Była posiadaczką najszybszego konia na świecie – Ariona, który lubił jeść sztabki złota. Nikt poza Hazel nie potrafi go dosiąść.
    • Hazel była, również jedną z czwórki półbogów, którzy posiadają własne magiczne konie. Inni to Percy (Mroczny), Jason (Grom) i Reyna (Scypion, później Gwidon).
  • Miała chorobę morską.
  • Gdy była młodsza, dostała od ojca blok i kredki. Lubiła malować.
  • Według mitologii, Hazel po powrocie z Podziemia nie powinna niczego pamiętać z poprzedniego życia, ponieważ zmarli kąpali się w rzece zapomnienia – Lete.
  • Była teoretycznie najstarsza z Siódemki, gdyby nie to, że jej rozwój został wstrzymany na czas jej pobytu w Podziemiu.
  • Gdyby nie to, że zmarła, prawdopodobnie poślubiłaby Sammy`ego, co oznacza, że mogłaby być prababcią Leo.
  • Dawniej jeździła konno z Sammy'm.
  • Najprawdopodobniej nauczyła się panować nad swoją mocą wyszukiwania kamieni szlachetnych.
  • Była zakochana w trzech chłopcach: Sammy'm, Leonie i ostatecznie we Franku.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Hazel Levesque