FANDOM

Hazel Levesque

Nie wybieram jednej z twoich dróg. Wybieram własną.

–Hazel do Hekate, Dom Hadesa

Hazel Levesque - córka Plutona (greckiego boga Hadesa) i Marie Levesque. Przyrodnia siostra Bianki i Nicka di Angelo. Dziewczyna Franka Zhanga. Jest jedną z Siedmiorga Herosów z przepowiedni. Powróciła z Podziemia. Panuje nad Mgłą.

HistoriaEdytuj

Hazel urodziła się 17 grudnia 1928 r. w Nowym Orleanie. Jej ojciec, Pluton obiecał jej matce Marie, że spełni jej jedno życzenie. Ta, mimo ostrzeżenia od Plutona, że najbardziej pazerne życzenia przynoszą najwięcej smutku, zażyczyła sobie wielkiego bogactwa. Wtedy bóg obdarzył Hazel darem, który był jednocześnie jej przekleństwem. Był to dar wydobywania z ziemi drogocennych klejnotów i wszelkich bogactw naturalnych, jednak wszystkie te drogocenne bogactwa jakie Hazel wyciągała z ziemi były powodem, późniejszego straszliwego losu każdego kto je otrzymał lub zabrał od półbogini. Maria zaczęła wtedy wykorzystywać tajemniczy dar córki dla własnych celów m.in. do udawania przed ludźmi wróżbitki. W szkole dla Indian i Kolorowych inni uczniowie szkoły naśmiewali się przez to z Hazel, gnębili ją a nawet nazywali jej matkę czarownicą.

W dzieciństwie jej jedynym przyjacielem w szkole jak i w ogóle poza nią był Sammy Valdez (pradziadek Leona), lecz gdy ta przeprowadziła się z matką na Alaskę, ci już nigdy więcej się nie zobaczyli. Jej matka była wtedy pod wpływem Gai przez co, kiedy Pluton przyszedł ostrzec swoją kochankę, że Alaska była jedynym miejscem w całych Stanach Zjednoczonych, które było poza zasięgiem mocy bogów i jednocześnie powstrzymać ją przed przeprowadzką w miejsce, gdzie nie mógłby ochronić jej i ich córki opętana śmiertelniczka w ogóle nie chciała go słuchać.

Od tamtych wydarzeń Hazel musiała pracować co noc wyciągając diamenty spod ziemi, aby doprowadzić do przebudzenia Alkyoneusa, aż w końcu dziewczyna miała tego dość i postanowiła zbuntować się przeciwko zachowaniu swojej matki (którą ciągle sterowała Gaja). Gdy córka Plutona odkryła cały proceder matki Gigantów, poświęciła się, aby pokrzyżować jej plany przez co Hazel umarła wraz ze swoją matką. Po śmierci obie trafiły do Hadesu na sąd, gdzie Hazel dostała propozycję dostąpienia zaszczytu trafienia do Elizjum, jednak gdy dowiedziała się, że jej matka za swoją chciwość i złe postępowanie za życia na ziemi miała trafić na Pola Kary, poprosiła ona Sędziów, aby pozwolili im razem trafić na Łąki Asfodelowe, gdzie po kilkudziesięciu latach, znalazł ją tam jej przyrodni brat, Nico di Angelo wyczuwając, że i ona jest dzieckiem Podziemia. Chłopak wyciągnął ją stamtąd i przyprowadził do Obozu Jupiter, gdzie ta trafiła do Piątej Kohorty. Po wojnie z boginią ziemi została mianowana jej centurionem.

WyglądEdytuj

Hazel jest afroamerykanką o cynamonowych lokach i złotych oczach. Ma ciemną skórę. Na ramieniu posiada tatuaż z logo SPQR oraz jedną pionową linią. Jest szczupła i wysportowana. Percy uważa, że jest bardzo podobna do swojej matki. Frank i Leo twierdzą, że jest bardzo ładna.

CharakterEdytuj

Hazel była taka ciepła i bardzo żywa, niepodobna do duchów czy innych przywróconych do życia śmiertelników, z którymi miał do czynienia. Była też towarzyska. [...] Wydawała się taka miła.

Leo (większość) i Percy (ostanie zdanie), Syn Neptuna i Znak Ateny

Hazel jest bystra i otwarta na innych ludzi. Uwielbia jeździć konno. Często pocieszała Franka i Percy'ego, jest też bardzo dorosła jak na swój wiek. Hazel często ignoruje uwagi innych, ze względu na swoje przyzwyczajenia. Potrafi jednak się komuś odgryźć, np. Oktawianowi. Czuje się odpowiedzialna za przywołanie giganta Alkyoneusa i uważa pokonanie go za swój obowiązek. Jest bardzo lojalna wobec swoich przyjaciół i rodziny np. Franka czy Percy'ego, gdy w sytuacji, w której mając szansę na dostanie się do Elizjum, wolała ustrzec matkę od dostania się na Pola Kary. Bywa nieco staroświecka (np. gdy Percy i Annabeth zasnęli razem w stajni), ponieważ żyła w latach czterdziestych. Jest też bardzo odważna.

ZdolnościEdytuj

  • ADHD - jak wszyscy herosi, Hazel ma ADHD.
  • Dysleksja - jej mózg jest przyzwyczajony do łaciny.
  • Umiejętności bojowe - Hazel bardzo dobrze walczy mieczem.

  • Geokineza - potrafi wyczuwać obecność drogocennych metali i kruszców, może wykrywać podziemne tunele czy jaskinie oraz zmieniać ich kształt, lub je niszczyć.
  • Wyczuwanie śmierci - podobnie jak jej przyrodni brat Nico, może wyczuć czyjąś śmierć tak jak zrobiła to, gdy Szary zabił bazyliszka. Hazel mogła również wyczuć Szarego, zanim ten zabił potwora, gdyż pochodził z Podziemi.
  • Widzenie przeszłości - choć na początku nie mogła tego kontrolować, Hazel może stworzyć w swojej głowie projekcje wspomnień sprzed jej śmierci. Zwykle wspomnienia porywały ją same, powodowane zbyt intensywnym myśleniem o przeszłości. Potrafi również przekazywać je innym ludziom poprzez dotyk, tak jak zrobiła to z Frankiem czy Leo. Nico przypuszcza, że jest to spowodowane długim przebywaniem w Hadesie.
  • Panowanie nad Mgłą - Hazel wyuczyła się tej umiejętności na prośbę Hekate - bogini magii i czarów.

CiekawostkiEdytuj

  • Matka Hazel ma na imię Marie Levesque - prawie tak samo jak matka rodzeństwa di Angelo - Maria di Angelo.
  • Podobnie jak jej brat Nico urodziła się przed II wojną światową.
  • Hazel jest jedną z czwórki półbogów, którzy znają inny język niż angielski oraz greka/łacina, a nie zawdzięczają tego swemu boskiemu pochodzeniu. Pozostali to Frank (zna kanadyjską odmianę francuskiego), Leo (zna hiszpański) i Nico (zna włoski).
  • Hazel jest jedyną osobą z siódemki półbogów, która jest innej płci niż jej boski rodzic. 
  • Jest jedną z herosek, która „zabiła” swojego śmiertelnego rodzica swoimi mocami.
  • Jedynymi zwierzętami, które nie boją się Hazel są konie.
  • Jest posiadaczką najszybszego konia na świecie - Ariona, który lubi jeść sztabki złota. Nikt poza Hazel nie potrafi go dosiąść.
  • Hazel jest jedną z czwórki półbogów, którzy posiadają własne magiczne konie. Inni to Percy (Mroczny), Jason (Grom) i Reyna (Scypion, później Gwidon).
  • Ma chorobę morską.
  • Gdy była młodsza, dostała od ojca blok i kredki. Lubiła malować.
  • Według mitologii, Hazel po powrocie z Podziemia nie powinna niczego pamiętać z poprzedniego życia, ponieważ zmarli kąpali się w rzece zapomnienia - Lete.
  • Jej imię, Hazel, w wolnym tłumaczeniu oznacza "leszczyna" lub "piwny".
  • Jest jedynym półbogiem z przepowiedni Siedmiorga, który nie jest grupowym/pretorem (została centurionem, ale dopiero pod koniec Krwi Olimpu).
  • Jest teoretycznie najstarsza z Siódemki, gdyby nie to, że jej rozwój został wstrzymany na czas jej pobytu w Podziemiu.
  • Gdyby nie to, że zmarła, prawdopodobnie poślubiłaby Sammy`ego, co oznacza, że mogłaby być prababcią Leo.
  • Dawniej jeździła konno z Sammy'm.
  • Hekate wybrała Hazel, by ta nauczyła się panować nad Mgłą.
  • Najprawdopodobniej nauczyła się panować nad swoją mocą wyszukiwania kamieni szlachetnych.
  • Była zakochana w trzech chłopcach: Sammy'm, Leonie i ostatecznie we Franku.
  • Możliwe, że autor specjalnie nadał jej imię Hazel, gdyż mogła ona panować nad mgłą, a mgła to po angielsku haze.
Półbogowie
Greccy Półbogowie
Rzymscy Półbogowie
Historyczni Półbogowie

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Hazel Levesque