Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia
Książka.pngCytat (tabs).png

Mieć coś i umieć tego użyć... to zupełnie dwie różne rzeczy. Twoja matka, Atena, z pewnością by się z tym zgodziła.

Heragrecka bogini małżeństwa i rodziny oraz kobiet wychodzących za mąż. Trzecia i ostatnia córka Rei i Kronosa, siostra Hestii, Demeter, Posejdona, Hadesa i Zeusa. Została żoną tego ostatniego, z którym miała czworo dzieci: Aresa, Enyo, Hebe oraz Ejlejtyi. Jej rzymską odpowiedniczką jest Junona.

Historia

Narodziny

Hera była najmłodszą, ale i najpiękniejszą córką Kronosa i Rei. Jako niemowlę została pożarta przez ojca, ponieważ Uranos przepowiedział, że jedno z dzieci Kronosa obali go. Pan tytanów myślał, że jego dzieci będą tytanami. Okazało się, że jego dzieci były znacznie potężniejsze od innych, byli oni pierwszym pokoleniem bogów. Kronos pożarł piątkę z szóstki młodych bogów. Ostatnie z jego dzieci, chłopiec, zostało ocalone przez Reę z pomocą jej matki Gai. Tytanida zamiast niemowlęcia podała swojemu mężowi kamień, a prawdziwego chłopca ukryła i dała mu na imię Zeus – co znaczy Pan Nieba. Udała się na Kretę na górę Idę, tam zostawiła synka pod opieką dziewięciu nimf. Kiedy Zeus dorósł, rozpoczął pracę na dworze Kronosa, i pewnego dnia podał ojcu środek na wymioty. Król Tytanów w konwulsjach zwymiotował pięcioro dzieci. Zeus wraz z rodzeństwem uciekł z Pałacu Tytanów i udał się do matki. Bogowie zdecydowali się obalić rządy Kronosa. Najpierw wyruszyli do Tartaru, aby uwolnić stamtąd cyklopów i hekatonchejrów. Misja powiodła się i rodzeństwo zyskało potężnych sojuszników. Następnie dzieci Rei wybrały na swoją siedzibę górę Olimp i rozpoczęły bitwę z Kronosem. Wojna zakończyła się ich zwycięstwem i ojciec został strącony do Tartaru, a nowym królem bogów stał się Zeus.

Okeanos i Tethys

Hera była bardzo piękną i mądrą kobietą. Poszła w ślady Rei i zdecydowała się być boginią rodziny i kobiet. Miała wielu zalotników, jednak każdego spławiała. Matka była na nią wściekła, wiedziała że Hera po ojcu odziedziczyła porywczość i temperament. Aby ją "utemperować" kazała jej pojechać do Okeanosa i Tethys, wuja i ciotki Hery. Okeanos miał 3 tysiące córek, które nazwano Okeanidami. Reja wiedziała, że jej rodzeństwo utemperuje młodą boginię. Gdy tylko Hera przyjechała kazano jej się przebrać w robocze ubrania. Codziennie czyściła zamek króla mórz i służyła jego córkom. Szybko zrozumiała swoje błędy i wszystkich byłych zalotników zamieniła ponownie w ludzi. Gdy wróciła na Olimp poszła do swojego brata, Zeusa i powiedziała mu, że go kocha. Zeus następnego dnia urządził ucztę, gdyż chciał przetestować Herę. Ta pokazała, że była inteligentna, umiała śpiewać, tańczyć i bawić żartami. Pobrali się, a jako prezent ślubny od matki dostali Ogród Hesperyd, gdzie rosło drzewo ze złotymi jabłkami, którego strzegł smok Ladon. W ogrodzie przebywał również Atlas, tytan podtrzymujący niebo.

I Wojna Tytanów

Cyklopi wykuli dla Hery berło, złote, zwieńczone kwiatem Lotosu. Tytanomachia trwała jedenaście lat. Szala przechylała się raz w stronę Tytanów, aby za chwilę przewagę mieli bogowie. Wszyscy z tytanów wyśmiewali Herę mówiąc, że była za słaba na bitwę. Jednak ona pokazała swoją siłę niemalże zabijając Kojosa. W kumulacyjnym momencie Zeus cisnął piorunem piorunów w pałac Tytanów niszcząc go. Zeus, Hades i Posejdon posiekali ojca i jego części rozrzucili po Tartarze.

I Gigantomachia

Gaja widząc porażkę tytanów, udała się do swojego brata Tartarusa. Wiedziała, że był w niej zakochany już od wielu lat. Wzięła z nim ślub i urodziła potężnych gigantów. Każdy został stworzony, by przeciwstawić się danemu bogowi. Porfyrion (wróg Zeusa) król gigantów zakochał się w Herze. Wtargnął na Olimp wraz z Alkyoneusem (wróg Hadesa) i porwał boginię. Zeus szybko ich odnalazł i zaczął z nimi walczyć. Nie udało mu się ich zabić, ale zdołał uratować swoją żonę. Wyrocznia przepowiedziała, że gigantów pokona bóg, współpracujący z półbogiem. Zeus kazał Atenie, przyprowadzić swojego śmiertelnego syna, Heraklesa. Gdy heros przybył na Olimp, razem z Ateną pomógł większości bogów zabić ich gigantów. Jedynym gigantem, którego Herakles nie zgładził, był Damasen. Stało się tak, ponieważ gigant był pokojowo nastawiony, jako że był Anty-Aresem, czyli jego przeciwnością. Bogowie uśpili Gaję, a gigantów zesłali do Tartaru.

Królowa Bogów

Zeus, Hades i Posejdon po pokonaniu tytanów i gigantów zebrali się w swojej nowej siedzibie na Olimpie. Chcieli ustalić granice swojej władzy. Jednak każdy z nich chciał zająć miejsce ojca. Ostatecznie postanowili rozstrzygnąć swój spór, poprzez losowanie i tak Zeus został najważniejszym z bogów, Posejdon dostał pod władanie morza i oceany, a Hades został władcą Podziemia. Hera od razu wczuła się w rolę Królowej Olimpu. Czuła się w tej sytuacji bardzo korzystnie, wywyższona pomiędzy inne boginie.

Spisek przeciw Zeusowi

Hera, Posejdon, Atena i Apollo chcieli obalić Króla Bogów. Wymyślili podstęp. Gdy Zeus położył się spać, czwórka bogów zakradła się do jego komnaty. Skuli Zeusa łańcuchami ze spiżu. Gdy ten się obudził i zdał sobie sprawę, co się stało zaczął wołać innych bogów, ale został zakneblowany. Spiskowcy schowali Zeusa w najniższym z pałaców na Olimpie. Kiedy inni bogowie zdali sobie sprawę, że ich władca nagle zniknął, zaczęli go szukać. Jednak czwórka spiskowców wmówiła im, że Zeus znowu się zakochał w jakieś śmiertelniczce. Briareus, jeden z Hekatonchejrów widział całe zajście. Poszedł na Olimp i zniszczył łańcuchy. Zeus wtargnął na salę tronową bogów i rozpętał wielką kłótnie. Najbardziej zabolała go zdrada Ateny, gdyż to ją kochał najbardziej ze swoich dzieci. Herę ukarał. Przykuł ją do jednego ze zboczy Olimpu za nadgarstki, a na kostki u stóp przyczepił jej obciążniki. Przez dwa dni udało jej się wytrzymać, jednak gdy przyszedł trzeci nie wytrzymała. Zaczęła kląć na swojego męża. Zeus zrzucił ją za to z Olimpu. Zeus uwolnił swoją żonę dopiero po kolejnych dwóch tygodniach, gdyż inni bogowie mieli dość jej ciągłych krzyków.

Hefajstos

Hera, mimo iż była boginią rodziny nie była wzorową matką. Gdy urodziła Hefajstosa brzydziła się nim. Uważała, że on tylko zniszczył jej obrazek rodziny idealnej. Próbowała pozbyć się go z Olimpu, więc go z niego zrzuciła. Hefajstos dorósł i w końcu wrócił na Olimp. W międzyczasie wyprzystojniał. Nie zwracał jednak uwagi na swój wygląd tak jak jego brat Apollo. Bardziej interesowała go praca, kuźnia i wyrabianie pięknych rzeczy. Hera jednak nadal go nienawidziła.

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy

Klątwa Tytana

Hera pojawiła się razem z mężem i innymi Bogami Olimpijskimi podczas narady bogów na Olimpie. Głosowała ona, tak jak inni bogowie (poza Dionizosem, Aresem i Ateną), by Percy i Thalia żyli.

Bitwa w Labiryncie

Gdy Annabeth ze swoją drużyną wyruszyła do Labiryntu Dedala, wiele razy im pomagała. Kiedy zostali zatrzymani przez Janusa, boga wyboru, wygoniła go. Rozłożyła za pomocą magii piknik. Wiele z nimi rozmawiała. Udawała pozory kochającej matki. Annabeth nie za bardzo za nią przepadała. Wszystko spowodowane było tym, że Hera chciała mieć rodzinę idealną, a Hefajstos niszczył jej idealny rysunek rodziny. Odwróciła się również od swojego brata, Hadesa i jego dzieci. Hera pomogła Percy’emu pokonać Geriona.

Ostatni Olimpijczyk

Hera wraz z innymi Olimpijczykami wyruszyła przeciwko najpotężniejszemu z potworów, Tyfonowi. Gdy Olimp został zagrożony, statua Hery upadła na Annabeth. Dziewczyna wiedziała, że to że posąg Hery spadł akurat na nią, nie było przypadkiem. Królowa Bogów próbowała ją zabić za zniewagę jakiej Annabeth dopuściła się względem niej w Labiryncie Dedala. Annabeth uratowała Thalia. Kiedy bitwa dobiegła końca Hera pogratulowała półbogom.

Olimpijscy Herosi

Przed rozpoczęciem serii Gaja użyła podstępu, by zwabić Herę do Wilczego Domu. Została szybko uwięziona w roślinnej klatce, a jej moc była transportowana do Porfyriona.

Zagubiony Heros

Hera wyczyściła pamięć rzymskiemu półbogowi – Jasonowi Grace. Dostawiła go do dwóch Greckich półbogów – Piper McLean i Leo Valdeza. Użyła resztki magii jaką posiadała, żeby zmienić ich wyobrażenie o Jasonie. Wtedy udało jej się połączyć z jej rzymskim aspektem, Junoną. Również dowiadujemy się o tym, że Hera opiekowała się Leonem Valdezem, gdy był mały. Nazywał ją wtedy Tią Callidą. Wiedziała, że będzie on jednym z herosów z przepowiedni. Schowała go do piecyka by pokazał swoje zdolności władania nad ogniem. Mówiła do niego ”Mój mały bohaterze/herosie”. Powiedziała mu, że śmierć jego matki tylko go wzmocni. Wiele razy odwiedzała Jasona i Leo w snach. Najczęściej mówiąc by się spieszyli, bo ona się budziła. Gdy półbogowie wraz z Łowczyniami Artemidy przybyli do Wilczego Domu, zastali Porfyriona w pełni obudzonego, a Herę ledwo żywą. Jason stoczył walkę z gigantem. Zgodnie z przepowiednią, Herę uwolnili Leo i Piper (Kraty wyłamią Kowal i Gołąb). Hera po uwolnieniu starała się walczyć z gigantem, więc zmieniła się w swoją normalną postać bogini. Jason zapomniał zamknąć oczu, widział Herę w boskiej formie. Tak spełniła się ostatnia cześć przepowiedni (Gniew Hery śmierć rozsiewa wokoło). Przeniosła półbogów do Obozu Herosów.

Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona

Zaloty Zeusa

Percy poświęcił Herze cały rozdział. Opisał w nim jej rozterki dotyczące spraw miłosnych. W przeciwieństwie do Hestii Hera czuła ogromną potrzebę założenia rodziny. Nie chciała tylko by jej mąż był kłamliwym zdrajcą, a za takiego uważała Zeusa. Wiedziała o jego dwóch poprzednich małżeństwach (Metis i Temida) oraz o jego licznych romansach. Nie wierzyła, że król bogów mógł być jej wierny, a tego bogini małżeństwa pragnęła bardziej od swojego męża. Wiedziała, że kiedy mu ulegnie, ten przestanie się nią interesować i znajdzie sobie inny obiekt westchnień. A Zeus był bardzo wytrwały w swoich zalotach. Na dodatek bardzo przystojny i zabawny. Nie był jej obojętny i dobrze o tym wiedział. Uciekł się do podstępu, żeby ją zdobyć. W trakcie jednej z uczt Hera obiecała mu, że jeśli kiedykolwiek wyzna mu swoją miłość, to za niego wyjdzie. Była przekonana, że to nigdy nie nastąpi, bo sama, z własnej woli nigdy nie powiedziałaby Zeusowi, że go kocha. Od tamtego czasu bóg ją ignorował i przez kilka dni nic o tej rozmowie nie wspominał. Któregoś dnia nad Olimpem szalała potężna burza. Do komnaty Hery wpadła mała, zziębnięta kukułka. Hera podniosła ją z posadzki. Skrzydełko ptaszka było złamane. Zajęła się nim troskliwie. Napoiła kroplami nektaru i zatrzymała na noc. Następnego dnia kukułka nie chciała odlecieć. Okazywała jej przywiązanie. Hera z radością w sercu postanowiła ją zatrzymać.

Dobrze, niech ci będzie. Ja też cię kocham.
— Hera do kukułki

Po tych słowach kukułka przeistoczyła się w Zeusa, który uradowany przypomniał o obietnicy Hery. Zaskoczona i zdenerwowana bogini zażądała, by jej zalotnik skończył z innymi podbojami i stał się wiernym mężem. Zeus zgodził się bez wahania. Oczywiście i tak nie dotrzymał tej obietnicy. Zaloty Zeusa skończyły się, jednak największym weseliskiem wśród bogów.

Wesele

Wesele urządzano z wielką pompą na Krecie. Zaproszono każde stworzenie, a zaproszenia rozwoził Hermes. Wszyscy się zjawili, oprócz nimfy Chelone. Hermes się wściekł i przybył do niej. odpowiedziała, że była powolna i się zaraz ubierze, a potem przyznała, że chciała zostać w domu. Bóg się zdenerwował i rzucił w nią jej domkiem, a ta zamieniła się w pierwszego na świecie żółwia. Tak kończą ci, co lekceważą śluby pierwszej pary bogów.

Jabłonka, która dawała złote owoce. Prezent od Gai dla Hery

Państwo młodzi przyjechali na miejsce na złotym rydwanie powożonym przez Eos. Ceremonię prowadziły trzy Mojry. Hera i Zeus zostali wreszcie małżonkami, a także królem i królową wszechświata. Zaproszeni obsypali ich prezentami. Matka Ziemia, Gaja również podarowała swojej wnuczce prezent, który był bogini niezwykle drogi – jabłonkę rodzącą złote owoce. Hera kazała przenieść ją na zachodni kraniec świata, do ogrodu u stóp tytana Atlasa. Jabłonki strzec miał smok Landon i córki Atlasa, Hesperydy – nimfy zachodniego nieba.

Małżeństwo

Szczęście małżonków trwało trzysta lat. Mieli trójkę dzieci: Aresa, Hebe i Ejlejtyję (bogini porodów). Po ostatnich narodzinach Zeusowi zaczęło być tęskno do dawnych czasów kawalerstwa, do romansów z boginkami, nimfami itd. Znów zaczął flirtować z kobietami. Herze się to nie spodobało. W końcu obiecał z tym skończyć. Nienawidziła kolejnych dzieci swojego męża, które rodziły się coraz częściej. W końcu nie wytrzymała. Nawrzeszczała na Zeusa i stwierdziła, że ona chce mieć dziecko bez niego, bez żadnego mężczyzny. Była boginią małżeństwa i macierzyństwa i możliwe, że to jej w tym pomogło. Zaszła w ciążę sama z siebie i była z tego bardzo zadowolona. Niestety, kiedy dziecko się urodziło, wyglądało nie najlepiej. Głowa jego była bezkształtna, a ciało było pokryte czarnymi, kręconymi włosami. Nogi były podkurczone, a ramiona mocne. Hera była zniesmaczona. Nie czuła żadnej miłości do swojego potomka, Hefajstosa. Uznała, że tak brzydkim dzieckiem nie powinna się chwalić innym bogom. Zrzuciła je z Olimpu. Dziecko się nie zabiło, ale Hery to nie interesowało.

Zeus wciąż był niewierny, jednakże Hera wierzyła w powagę przysięgi małżeńskiej. Podczas jednej z uczt na Olimp został zaproszony śmiertelnik Iksjon. Była to nagroda za to, że nauczył się walczyć i zabijać mieczem. W trakcie uczty zerkał na Herę zdecydowanie za często, a potem gdy ta wyszła z sali, poszedł za nią i chciał ją pocałować. Bogini uciekła i doniosła Zeusowi, by ten poczuł co to jest zazdrość i ukarał śmiertelnika. Król bogów chciał mieć pewność, co do zamiarów Iksjona i postanowił uciec się do podstępu. Stworzył z chmury fałszywą Herę i odstawił ją na ucztę. Iksjon flirtował z nią, a następnego dnia przyznał się innym bogom, że spędził na Olimpie noc w łóżku bogini. Przechwalał się, że królowa bogów chciała dla niego porzucić Zeusa i uczynić go nieśmiertelnym. Zeus stanął za nim, słysząc to wściekł się mocno. Sięgnął po zapasowe koło do rydwanu, przypiął do niego Iksjona, rozciągając jego członki. Podpalił go w następnej chwili i rzucił w niebo jak frisbee. Młodzieniec stał się nieśmiertelny, ale po to by mógł cierpieć przez wieki.

Ten incydent nie zmienił zachowania Zeusa, który wciąż flirtował z kobietami i płodził kolejne dzieci. Hera postanowiła, że będzie się mściła na jego kochankach i dzieciach. Stało się to jej ulubionym zajęciem. I tak, ofiarami jej gniewu były: Semele (przepiękna księżniczka z Teb i matkę Dionizosa), Ajakos (syn Egidy, która zdążyła umrzeć, zanim Hera dowiedziała się o jej romansie z Zeusem), Latona (matka Apollina i Artemidy), Herakles (syn Alkmeny) i inni.

Spisek na Olimpie

Hera z początku nie dogadywała się z Posejdonem, ale ostatecznie udało im się pogodzić. Razem stwierdzili, że Zeus nie trzyma ręki na pulsie i nie potrafi władać wszechświatem tak, jak kiedyś i uknuli plan przejęcia tronu.

Berło Serapisa

Hera zostawiła krowi placek, aby Annabeth w niego wdepnęła. Heroska wspomniała, że choć wykonała dla bogini nieba już dużo zadań, ona cały czas zostawiała półbogini niemiłe prezenty od swych świętych zwierząt.

Wygląd

Dawniej

Hera była seksi. To znaczy niewiarygodnie atrakcyjna. Miała włosy czarne jak lukrecja. Rysy królewskie i emanujące niedostępnym pięknem niczym twarz supermodelki na wybiegu. (...) miała wielkie oczy w ciepłym brązowym kolorze, w których można było zatonąć.

We wczesnych latach istnienia ziemi, jeszcze zanim została żoną Zeusa uchodziła za najpiękniejszą boginię.

Obecnie

Obok niego siedziała piękna kobieta o srebrzystych włosach upiętych nad jednym ramieniem i sukni mieniącej się niczym pawi ogon.
— Percy o Herze; Klątwa Tytana
Była wysoka i piękna, z długimi włosami w kolorze czekolady, ułożonymi w warkocze przeplatane złotą wstążką. [...] Ale teraz wyglądała jak najzwyklejsza mama.
— Opis Hery; Bitwa w Labiryncie

Z tego wynika, że Hera w sytuacjach oficjalnych sprawiała bardziej majestatyczne wrażenie, niż podczas najzwyklejszego spotkania z herosami. Była, mimo to najpiękniejszą z bogiń, zaraz po Afrodycie.

Umiejętności

Hera jako królowa bogów jest niezwykle potężną boginią. W książce Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona jest opisana jako silniejsza od młodszych Olimpijczyków i starszych sióstr, choć nie tak potężna jak jej bracia.

  • Macierzyństwo – jako bogini macierzyństwa, Hera ma absolutny i boski autorytet w zakresie wychowywania dzieci i własnej płodności.
    • Samoimpregnacja – jak pokazano w książce Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona, Hera sama zaszła w ciążę z boskim dzieckiem. Może to wyjaśniać, dlaczego Hefajstos był zdeformowany od urodzenia.
    • Udzielanie pomocy – jak widać w Greckich Bogach według Percy'ego Jacksona, Hera może dać moc i pomagać dzieciom. Po karmieniu piersią przez boginię, Herakles otrzymał niesamowitą nadludzką siłę. W Bitwie w Labiryncie jej moc skierowała strzałę Percy'ego do serc Geriona.
  • Manipulacja domowa– jako bogini rodziny, wszystkie sprawy związane z relacjami domowymi i rodzinnymi podlegają Herze.
    • Krew Olimpijska – Chejron potwierdził w Ostatnim Olimpijczyku, że Hera była „klejem”, który trzymał razem rodzinę Olimpijską. Jej nieobecność mogłaby naruszyć stabilność Olimpu i wstrząsnąć fundamentami samego świata.
    • Mnemokineza – Hera ma zdolność zabierania i przywracania wspomnień. Chwilowo manipulowała umysłami Percy'ego i Jasona, aby łatwiej ich chronić.
    • Przywołanie jedzenia – jak pokazano w Bitwie w Labiryncie, Hera jest w stanie wyczarować pyszne jedzenie na stole. W Greckich Bogach według Percy'ego Jacksona, Hera była uważana za doskonałą kucharkę, tak jak jej siostra Demeter.
    • Manipulowanie czystością – jak pokazano w Bitwie w Labiryncie, bogini może uczynić wszystko czystym i uporządkowanym. Jednym ruchem palca rozczesała włosy Annabeth, podczas gdy cały brud zniknął z jej twarzy.
  • Teleportacja – w Greckich Bogach według Percy'ego Jacksona, zostało pokazane, że Hera ma moc teleportacji. Mogła także teleportować innych w wybrane miejsce, tak jak zrobiła to do Jasona, Piper i Leo Valdeza w Zagubionym Herosie.
  • Aerokeniza (ograniczona) – jako żona Zeusa, Hera może kontrolować i manipulować powietrzem, choć w mniejszym stopniu niż jej mąż.
    • Nefelokineza – jak pokazują Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona, Hera może jeździć na złotych chmurach. Unosiła się nad Tebami, a później podróżowała do nich na złotej chmurze.
  • Indukcja szaleństwa – Hera ma umiejętność kontrolowania i zsyłania obłędu. W Greckich Bogach według Percy'ego Jacksona doprowadziła Dionizosa do szaleństwa do tego stopnia, że ​​musiał udać się do Zeusa, aby go wyleczyć. Hera nakłoniła również Heraklesa do zabicia swojej żony Megary, dzieci i służby.
  • Hypnokineza – jak pokazano w Zagubionym Herosie, Hera może manipulować i wkraczać w sny innych. Nawet gdy była konsekwentnie pozbawiona energii, mogła utrzymywać komunikację z Jasonem poprzez wizje.
  • Boska forma – prawdziwa forma Hery została opisana jako wybuchający pierścień siły supernowej, który natychmiast wyparował każdego potwora wokół niej. W walce przyjmuje tę formę, a wówczas każdy śmiertelnik, który zobaczy ją w tej postaci, umrze natychmiast.
  • Tworzenie życia – Hera wykazała się zdolnością do manipulowania samą rzeczywistością w znacznym stopniu. Stworzyła stuookiego giganta Argusa (który łączy z nią emocjonalny związek) oraz grupę trzcin, aby porozmawiać z Psyche.
  • Kontrola zwierząt – Hera ma wysoki poziom kontroli nad zwierzętami, zwłaszcza nad krowami i pawiami. W Greckich Bogach według Percy'ego Jacksona przywołała ogromnego jadowitego węża do rzeki wyspy Aeacus, zatruwając cały jego zapas wody. W Bitwie w Labirycie wysłała stado krów na Annabeth, powodując, że półbogini nieustannie pilnowała, gdzie się ruszyła, ponieważ wszędzie zostawiły łajno.
  • Zmiennokształtność – jak widać w Greckich Bogach według Percy'ego Jacksona, Hera była dość utalentowana w zmienianiu swojej formy. Przemieniła się w orła podczas ucieczki z pałacu Kronosa, nietoperza podczas zakradania się do strefy maksymalnego bezpieczeństwa Tartaru i starą kobietę podczas wizyty u Semele. Później ponownie przekształciła się w starą kobietę, aby Percy udowodnił swoją wartość w Synu Neptuna.
  • Opętanie – jak wszyscy bogowie, Hera jest w stanie posiadać śmiertelników, co zrobiła na przykład wówczas, gdy przemawiała do Piper przez wyrocznię Rachel Elizabeth Dare.

Relacje

Miłosne zainteresowania

Zeus

Król bogów po dwóch nieudanych małżeństwach zaczął szukać partnerki wśród swoich sióstr. Pierwszą myślą byłą Hestia, ale ta ogłosiła się dziewiczą boginią, Demeter nie chciała za niego wyjść, źle chcąc nie chcąc zaszła z nim w ciążę czego owocem była Persefona. Ostatecznie uwziął się właśnie na Herę, ta powiedziała, że jeśli kiedykolwiek powie mu, że go kocha to w tedy go poślubi. Zeus zawsze był cwany więc po raz kolejny w swoim życiu uciekł się do podstępu. Bogini ostatecznie zgodziła się na ślub. Para królewska wyprawiła największe wesele wśród wszystkich bóstw. Oczywiście Zeus nie dotrzymał złożonej obietnicy i zdradzał żonę z licznymi śmiertelniczkami.

Dzieci

Hefajstos

Ciekawostki

  • Jej imię oznacza pani (w bardzo luźnym tłumaczeniu – zakładając, że powstało od słowa "κυρία" – pani).
  • Ulubionymi miastami Hery były Argos, Sparta i Mykeny.
  • Jason Grace został jej oddany i nazwany tak od imienia jej ulubionego Argonauty – Jazona.
  • Jej świętym zwierzęciem był paw, a rośliną – lilia.
  • W Zagubionym Herosie była przedstawiona jako bogini ogniska.
  • Została przedstawiona jako bogini zazdrosna, zła i kapryśna.
  • Od wydarzeń z Bitwy w Labiryncie nie przepadała za Annabeth – nasyłała na nią krowy w San Francisco, by zostawiały przed jej domem krowie placki.
  • Zazdrościła bogom ich półboskich dzieci.
  • To ona doprowadziła do tego, że potwory wyczuwają półbogów, gdyż Lamia po tym, jak została uczyniona przez Herę potworem, dała im tę zdolność.
  • Lamia zaczęła zabijać półbogów, bo myślała, że kiedy zginą, Hera poczuje taki sam ból jak ona, gdy ta zabiła jej dzieci, gdyż Hera była boginią rodziny.
Advertisement