Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia
Artykuł na podstawie RRP
Rick Riordan Presents logo.png

Ten artykuł jest częścią Rick Riordan Przedstawia i nie jest częścią uniwersum opracowanego przez Ricka Riordana!
Zawarte w nim informacje nie są kanoniczne dla uniwersum kreowanego przez Ricka!

Jama (także Dharma Radźa) – hinduski bóg śmierci, zmarłych i sprawiedliwości.

Historia

Jama był synem Surji, boga słońca oraz Suranju, bogini chmur. Był bratem Aświnów, bliźniaczych bogów wschodu, zachodu oraz medycyny. Jego siostrą była natomiast nieznana bliżej Jami. Był pierwszym człowiekiem na świecie. W Królestwie Śmierci w oddzielaniu dusz pomagał mu bóg Ćitragupta.

Rick Riordan Przedstawia

Kroniki Pandawów

Aru Shah i koniec czasu

Danda Jamy

Posąg Jamy pojawił się przed Aru Shah i Mini Kapoor-Mercado-Lopez podczas ceremonii uznania. Aru nie była taka pewna, czy chciałaby mieć go jako swojego duchowego ojca, ponieważ jego synem był mądry i sprawiedliwy Judhiszthira, a posiadanie jego duszy stanowiłoby zbyt dużą presję. Ostatecznie Jama okazał się ojcem Mini, i uznał ją, niszcząc lecące do niej strzały dandą. Dziewczyna była bardzo zdenerwowana, jako że od dawna zamierzała zostać lekarzem. Miała również nadzieję, że jej ojciec będzie jednym z Aświnów, i nie chciała być Córką Śmierci. Później Aru pocieszyła ją, mówiąc, że możliwe, że będzie mogła wyczuwać śmierć, co pomoże jej w zawodzie lekarza. Mini ujawniła, że dostała od ojca małe lusterko.

W Królestwie Śmierci Ćitragupta powiedział, że Jama niewątpliwie chciałby się spotkać z Mini, ale bogowie nie mieszają się już w sprawy śmiertelników.

Wygląd

Posąg Jamy znajdujący się na Niebiańskim Dworze był szary jak popiół. Pod wargą boga widniały ostre, zakrzywione kły. W jednej ręcę trzymał dandę, zaś w drugiej pętle, której używał do chwytania umarłych.

Umiejętności

  • Nekromancja – jako bóg śmierci jest prawdopodobne, że potrafi manipulować zmarłymi.

Ciekawostki

  • Prawdopodobnie to jego imieniem inspirowała się Roshani Chokshi nadając pełne imię Mini – Jamini.
  • Jego grecko/rzymskim odpowiednikiem jest Hades/Pluton.
  • Jego egipskim odpowiednikiem jest Ozyrys.
  • Jego nordyckim odpowiednikiem jest bogini Hel.
  • Jego majańskim odpowiednikiem jest Ah Puch.

Przypisy

  1. Reinkarnacja Judhiszthiry wspomniana przez Bu w książce Aru Shah i koniec czasu na stronie 25.
Advertisement