Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia
Zalążek artykułu
Sea shell-ikona.png

Ten artykuł jest jedynie nierozbudowanym zalążkiem artykułu.

Jeśli możesz, podejmij się misji rozbudowania go, aby Grover dostał puszkę.

To tylko mikstura lecznicza, głuptasie. Moja przyjaciółka Jaz przyrządza najlepsze leki na świecie.

Jasmine „Jaz” Anderson – nastoletnia mag z Nashville w stanie Tennessee. Jest drugim magiem, który reaguje na dżed Ozyrysa. Ma ścisłą więź z Waltem Stonem, pierwszym magiem, który odpowiedział na amulet. Jaz podąża ścieżką Sachmet, patronki uzdrowicieli, dzięki czemu jest najlepszym uzdrowicielem w Domu Brooklyńskim.

Walt, były pacjent i przyjaciel Jaz

Historia

Dzieciństwo

Przed dołączeniem do Cartera i Sadie Kane'ów, Jaz mieszkała w Nashville w stanie Tennessee, gdzie była cheerleaderką, której zespół nie jest wspomniany w Kroniki Rodu Kane.

Kroniki Rodu Kane

Ognisty Tron

Jaz była jedną z pierwszych praktykantów Cartera i Sadie wraz z Waltem Stone. Studiowała Ścieżkę Sachmet i stała się świetną uzdrowicielką. Przyjaźniła się z Waltem, któremu pomagała z ciążącą klątwą, jednak Sadie poczuła zazdrość w stosunku do dwojga, ponieważ nie wiedziała o klątwie i źle interpretowała przyjaźń jako związek romantyczny. Po siedmiu tygodniach treningu z Kane'ami Jaz została wywieziona na misję do Muzeum Brooklynu, aby odzyskać jedną z trzech części Księgi Ra.

W muzeum Jaz pracowała z Waltem nad rozbrojeniem pułapek wokół bocznego okna, podczas gdy Carter, Sadie i Chufu otworzyli kopułę na szczycie sali balowej jako wyjście. Kiedy wrócili, znaleźli Jaz pocieszającą Walta i powiedzieli mu, że to zrozumieją, co Walt szybko skłamał o Książce Ra. W muzeum grupa znalazła posąg Chnuma, czego szukali i po tym, jak Walt odkrył wskazówkę, aby znaleźć Księgę, Sadie aktywowała posąg i złapała przedmiot, powodując, że jest otoczony białym upiornym ogniem, który rozprzestrzeniał się muzeum, aktywując każdy zbiornik egipskiej magii i budząc gryfa nazwanego później Świrus. Podczas nalegań Cartera Jaz z Waltem otwierali okna, ale Jaz była nerwowa, ponieważ symbole w oknie wyglądały znajomo. Zbyt późno uświadomiła sobie, co to jest, i krzyknęła na Walta, żeby nie otwierał okna, ale mimo to wypuścił siedem bau: złe duchy, które były plagami duchów stworzonymi przez boginię Sechmet. Jedna z nich zaraziła Walta i Jaz użyła zaklęcia leczącego, by go uratować, ale zużyła prawie całą swoją energię i została bardzo osłabiona. Carterowi udało się opanować Świrusa po tym, jak zjadł jedną z bau, ale reszta wciąż była na wolności, a Jaz nalegała, by wykorzystać moc Sechmet do rzucenia zaklęcia, aby wyprowadzić ich z powrotem do Duat pomimo jej osłabionego stanu. Aby rzucić zaklęcie Jaz wyciąga woskową figurkę Sachmet, a Sadie przypomina się że Jaz podarowała jej podobną woskową figurkę, ale przedstawiającą Cartera, która miała zostać użyta w nagłym wypadku, aby go uleczyć, mówiąc Sadie, że jej potrzebuje i żałuje, że nie może zrobić więcej. Posługując się figurą Sechmet, jej różdżką i kręgu ochronnym, Jaz zdołała rzucić zaklęcie, wciągając bau do wiru i wyganiając ich, ratując gości na pobliskim weselu, który bau zarażał. Grupa uciekła na łodzi ciągniętej przez Świrusa, ale doświadczenie pozostawiło Jaz w stanie śpiączki, że nikt nie wiedział, jak ją wyciągnąć.

Później, kiedy Sadie jest nieprzytomna, jej ba zostaje ,,wezwane" przez Jaz by porozmawiać z nią, co może zrobić, ponieważ oboje są bliscy śmierci. Jaz mówi jej, żeby nie obwiniać siebie i mówi, żeby użyła figurki, by wyleczyć Cartera z trucizny Czesu-heru, którą zaraził. Kiedy Sadie zwraca uwagę, że nie wie, jak to zrobić, Jaz mówi jej, że potrzebuje jeszcze tylko jednej rzeczy i zastanowienia się nad tym, jak Izyda raz uzdrowiła Ra. Jaz mówi także Sadie, aby wezwała Walta, by pomógł, i że niektóre rzeczy są na tyle ważne , że ktoś powinien spróbować pomóc, ale nie omawia tego. Kiedy Jaz mówi Sadie, że nauczyła ich walczyć o Maat, a Sadie mówi jej, że była okropnym nauczycielem, Jaz mówi Sadie, że jest znakomitym nauczycielem, a potem wysyła ją do wizji uzdrawiającej Ra w Isis. Dzięki pomocy Jaz, Sadie zdaje sobie sprawę, że to, czego potrzebuje, to sekretne imię Cartera i użycie tej i figurki Jaz, Sadie jest w stanie wyleczyć Cartera na czas.

Po tym jak Ra powrócił z Duat, a jego obecność uzdrowiła wszystkich walczących w bitwie pod Domem Brooklyńskim, zdołał on również uzdrowić Jaz i wybudzić ją ze śpiączki. Jaz wzięła wtedy udział w walce i pomogła przyjaciołom pokonać wrogich magów, po czym cieszy się z powrotu swoich przyjaciół.

Wygląd

Jaz miała typową cheerleaderkową urodę. Miała blond włosy z jasnymi niebieskimi oczami. Była szczupła, wysportowana i wygimnastykowana, ponieważ była cheerleaderką z Nashville.

Advertisement