Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Rzymianie, oto syn Neptuna. Przez całe miesiące pogrążony był we śnie, ale już się przebudził. Jego los jest w waszych rękach. Zbliża się Święto Fortuny i trzeba będzie wyzwolić Śmierć, jeśli chcecie marzyć o zwycięstwie w nadchodzącym boju. Nie zawiedźcie mnie!

— Junona; Syn Neptuna

Junona – rzymska bogini małżeństwa oraz rodziny, siostra i żona Jupitera. Jej grecki odpowiednik to Hera. Jako jedna z nielicznych bogiń nie ma dzieci ze śmiertelnikami, ponieważ jest wierna mężowi. To ona zjednoczyła sobie półbogów z przepowiedni wysyłając Percy'ego do Obozu Jupiter, a Jasona do Obozu Herosów.

Wygląd

Junona

[...] stała się jaśniejącą, wysoką na ponad dwa metry boginią w niebieskiej sukni, w zarzuconym na ramiona płaszczu, który wyglądał jak kozia skóra. Twarz miała poważną i dostojną. W ręku trzymała berło zakończone kwiatem lotosu.

— Opis Junony; Syn Neptuna

June

Wyglądała jak hipiska, która ze czterdzieści lat temu znalazła się na ulicy i od tamtej pory zbierała śmieci i szmaty. Miała na sobie sukienkę z ręcznie farbowanej tkaniny, jakieś podarte pikowane kołdry i plastikowe torby ze sklepu spożywczego. Jej zmierzwione, kręcone włosy, przewiązane opasą z pacyfą, były szarobrązowe jak piana z piwa korzennego. Twarz miała obsypaną brodawkami i znamionami. Kiedy się uśmiechnęła, pokazała dokładnie trzy zęby.

— Opis Junony pod postacią staruszki; Syn Neptuna

Ciekawostki

  • W wywiadzie stwierdziła, że jeśli któryś z półbogów potrzebuje przerażającej i złowieszczej przepowiedni, zawsze jest pod telefonem.[1]
  • Od jej imienia pochodzi angielska nazwa miesiąca czerwiec (ang. june).[2]

Przypisy

Advertisement