FANDOM

Klątwa Tytana. Powieść graficzna

"Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy", tom III: Klątwa Tytana - graficzna adaptacja Klątwy Tytana Ricka Riordana, sequel Morza Potworów. Powieści graficznej, wydany w maju 2017 r.

Opis

Nowa przepowiednia

Niebezpieczna misja

To, co zaczęło się jako akcja ratunkowa, aby ocalić dwójkę nowych potężnych herosów, szybko wymyka się spod kontroli Percy’ego i jego przyjaciół Grovera, Thalii i Annabeth.

Po starciu z mantikorą jeden z członków ich grupki – Annabeth – znika. A ich problemy na tym się nie kończą. Władca tytanów, Kronos, zastawił najgroźniejszą ze swoich dotychczasowych pułapek, w którą wpadli właśnie młodzi herosi. 

Percy i jego przyjaciele muszą podjąć niebezpieczne wyzwanie – mrożącą krew w żyłach przepowiednię o klątwie tytana. Muszą ocalić boginię Artemidę przez zimowym przesileniem albo wszystko będzie stracone... włącznie z Annabeth.

Bestsellerowa na całym świecie powieść Ricka Riordana Klątwa Tytana zmienia się w komiks w rękach znakomitych komiksowych twórców Roberta Vendittiego, Attili Futakiego i Grega Guilhaumonda[1].

Komiks a książka

  • Bianca i Nico di Angelo nie tańczyli na przyjęciu w sali gimnastycznej. W rzeczywistości nie wspomniano nawet o żadnej imprezie mającej miejsce w Westover Hall, która została dokładnie przedstawiona w książce.
  • Atlas jest łysy i nosi czarny garnitur, podczas gdy w książce miał długie, czarne włosy i nosił brązowy garnitur.
  • W trakcie całej fabuły Grover Underwood nie opowiedział żadnego żartu.
  • W książce na Złomowisku Hefajstosa pojawił się prototyp Talosa, zakurzony, pogięty i zdeformowany na skutek stopionych części własnego ciała (głównie twarzy), natomiast w komiksie pojawił się sam Talos, błyszczący i zupełnie nowy pod każdym względem.
  • W komiksie Zoe Nightshade została zamieniona w gwiazdozbiór polującej łowczyni w pozie mierzącej z łuku z wyskoku, podczas gdy w książce, jest ona w biegu.

Galeria

Przypisy

Komiksy
Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
1: Złodziej Pioruna. Powieść graficzna; ♦ 2: Morze Potworów. Powieść graficzna;
3: Klątwa Tytana. Powieść graficzna; ♦ 4: Bitwa w Labiryncie. Powieść graficzna
5: Ostatni Olimpijczyk. Powieść graficzna

Seria Olimpijscy Herosi
1: Zagubiony Heros. Powieść graficzna; ♦ 2: Syn Neptuna. Powieść graficzna

Seria Kroniki Rodu Kane
1: Czerwona Piramida. Powieść graficzna; ♦ 2: Ognisty Tron. Powieść graficzna; ♦ 3: Cień Węża. Powieść graficzna