FANDOM

Krew Olimpu
Herosi, bogowie i potwory – wszyscy mają rolę do odegrania w ostatecznym wypełnieniu przepowiedni w "Krwi Olimpu", niezwykłym zakończeniu bestsellerowej serii "Olimpijscy Herosi”.

–Galeria Książki

Krew Olimpu - piąty i ostatni tom serii Olimpijscy Herosi autorstwa Ricka Riordana. Została wydana 22 października 2014 roku przez Galerię Książki.

OpisEdytuj

Nico ich ostrzegałEdytuj

Przejście przez Dom Hadesa obudzi najgorsze wspomnienia herosów. Związane z nimi duchy staną się niespokojne. Jeszcze jeden skok przez cienie z Reyną i trenerem Hedge’em, a Nico sam stanie się duchem. Druga możliwość wydaje się jeszcze gorsza: pozwolić, by umarł ktoś inny, zgodnie z zapowiedzią Hadesa.

UK BoO

Brytyjska okładka Krwi Olimpu

Jasona nawiedza duch matkiEdytuj

która porzuciła go w dzieciństwie. Jason nie jest pewny, jak sprawdzi się jako przywódca, ale wie, że nie będzie łamał obietnic jak ona. Wypełni dotyczący go fragment przepowiedni: Pastwą ognia lub burz świat się stanie.

Reyna boi się duchów swoich przodkówEdytuj

od których emanuje gniew. Musi jednak skupić wszystkie siły na tym, by dostarczyć Atenę Partenos do Obozu Herosów, zanim wybuchnie wojna między Rzymianami a Grekami. Czy starczy jej siły, żeby tego dokonać, zwłaszcza że po piętach depcze jej przerażający myśliwy?

Leo martwi się, że jego plan nie wypaliEdytuj

że mogą mu przeszkodzić przyjaciele. Nie ma jednak innej drogi. Wszyscy wiedzą, że jedno z Siedmiorga musi umrzeć, żeby pokonać Gaję, Matkę Ziemię.

Piper musi nauczyć się poddawać strachowiEdytuj

Tylko wtedy zdoła wykonać w końcu swoje zadanie: wypowiedzieć jedno jedyne słowo.

Spis TreściEdytuj

Książka nie posiada klasycznych tytułów rozdziałów, jednak każdy rozdział został nazwany imieniem jednego z jej głównych bohaterów i ponumerowany cyframi rzymskimi. Krew Olimpu zawiera pięćdziesiąt osiem rozdziałów pościęconych Jasonowi, Reynie, Leonowi, Nicowi i Piper.

Imię Numer Rozdziału
Jason I, II, III, IV, XXV, XXVI, XXVII, XXVIII, XLIX, L, LI, LII
Reyna V, VI, VII, VIII, XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXXVII, XXXVIII, XXXIX, XL
Leo IX, X, XI, XII, XXXIII, XXXIV, XXXV, XXXVI, LVIII
Nico XIII, XIV, XV, XVI, XXIX, XXX, XXXI, XXXII, XLV, XLVI, XLVII, XLVIII, LIII, LIV, LV, LVI
Piper XVII, XVIII, XIX, XX, XLI, XLII, XLIII, XLIV, LVII

CiekawostkiEdytuj

  • Riordan zadedykował tę książkę swoim czytelnikom a w dedykacji zawarł następującą wiadomość do nich:
Dla moich cudownych Czytelników.
Przepraszam za przeprosiny za ostatnie zakończenie - a raczej jego brak.
Postaram się unikać takich rozwiązań w tej książce.
No, może z wyjątkiem kilku malutkich...
ponieważ kocham Was wszystkich.

  • Jest to najprawdopodobniej jedyna książka z tej serii, w której pojawiają się Fata.
  • To jedyna książka z serii, gdzie narratorami są również osoby spoza wielkiej siódemki.
  • Osoby przedstawione na okładce to: Jason, Hazel, Frank i Gigant Poryfion.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Krew Olimpu