Skomplikowane – prychnęła Lavinia – to jest wytłumaczenie rabinowi, że na imprezę z okazji bat micwy przyjdziesz z Danielle Bernstein zamiast z partnerem. Albo powiedzenie tacie, że z tańca interesuje cię wyłącznie stepowanie, więc wielka tradycja rodu Asimovów zakończy się na nim. Ja wiem, co to znaczy „skomplikowane”.
— Lavinia do Apollina; Grobowiec Tyrana

Lavinia Asimov – rzymska półbogini, córka muzy Terpsychory i Siergieja Asimova, a także centurion Piątej Kohorty

Historia[edytuj | edytuj kod]

Apollo i Boskie Próby[edytuj | edytuj kod]

Grobowiec Tyrana[edytuj | edytuj kod]

Lavinia pojawiła się, gdy Apollo i Meg McCaffrey byli ścigani przez Eurynomaia, kiedy Rzymianka wraz z duchami natury wkroczyła i pomogła im w walce z wrogiem. Lavinia zabiła potwora trafiając go strzałem prosto w pierś, po czym krótko przedstawiła im się i zabrała ich do Obozu Jupiter. W trakcie pobytu Lestera i Meg w Obozie Lavinia pokazała dziewczynce jednorożce i nauczyła ją, jak się nimi opiekować.

Kiedy cały Obóz szykował się do bitwy z Kommodusem, Kaligulą i Tarkwiniuszem, Lavinia razem z driadami i faunami żyjącymi w pobliżu planowała zniszczenie floty cesarzy za pomocą ich własnej broni - moździerzy artyleryjskich z greckim ogniem. Chociaż sama nie uczestniczyła w otwartej bitwie, dokładnie przygotowała atak na flotę dzięki swoim umiejętnościom dotyczącym taktyki oblężniczej i abordażu.

W trakcie toczących się w Obozie walk zaangażowane przez Lavinię duchy natury z pomocą nereid przedostały się na statki, gdzie przestawiły moździerze tak, aby ładunek greckiego ognia został wystrzelony pod kątem dziewięćdziesięciu stopni. Wspierała ich w tym pretorka Reyna, ocalona przez drużynę legionistki z wypadku samochodowego. Po zakończeniu misji Lavinia wróciła do Obozu Jupiter rydwanem bogini Diany, gdzie Reyna usprawiedliwiła ucieczkę legionistki z pola bitwy.

Po tym, jak Reyna zrezygnowała ze swojej funkcji pretora i przekazała ją Hazel Levesque, Lavinia została centurionką Piątej Kohorty.

Wieża Nerona[edytuj | edytuj kod]

Wyszło na jaw, że Lavinia nauczyła całą Piątą Kohortę stepowania, przez co jej legioniści stali się oni groźnymi przeciwnikami podczas ćwiczeń na Polu Marsowym - potrafili wykonywać skomplikowane kroki i manewry obronne jednocześnie.

Charakter[edytuj | edytuj kod]

Podczas służby, Lavinia była beztroską i wyluzowaną dziewczyną. Miała wyjątkowo duże ADHD, nie potrafiła usiedzieć w miejscu. Na zebraniach często żuła gumę i dostawała za to naganę od pretorów. Czasami wywijała się ze swoich obowiązków, a Hazel Levesque przymykała na to oko. W walce Lavinia bywała jednak bardzo odważna. Dzielnie prowadziła nimfy i duchy natury do walki, kiedy Kommodus i Kaligula zaatakowali Obóz Jupiter. Kiedy dziewczyna zobaczyła limuzynę Łowczyń Artemidy, wyznała, że chciałaby taką mieć. Diana zaproponowała jej dołączenie do jej towarzyszek, ale Lavinia odmówiła.

Lavinia jest pewna siebie i zdecydowana. W pewnych sprawach naśladuje swoją pretorkę Reynę, np. często wybiera się na spacery w okolicach Obozu. Trudno jest jej się podporządkować legionowej dyscyplinie, a mimo to jest lojalną i godną zaufania towarzyszką. Na podstawie jej kontaktów z driadami i satyrami można się domyślić, że ogólnie miała bardzo silną więź z naturą. Wyróżniało ją także poczucie humoru oraz dystans do siebie samej i innych.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Apollo opisał Lavinię jako opaloną, młodą kobietę o brązowych oczach i ciemnych włosach farbowanych na różowo. Miała długie kończyny i szyję, przez co, według byłego boga sztuki, przypominała mu małą, niepewną żyrafę. Nosiła zawieszkę z Gwiazdą Dawida na szyi.

Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

  • Kusznictwo – Lavinia była niezwykle dobra w strzelaniu z manubalisty. Mimo swojego ADHD, podczas szkolenia z Apollinem za pierwszym podejściem trafiła ze swojej broni w środek tarczy oddalonej od niej o pięćdziesiąt metrów. Co ciekawe, problem sprawiało jej natomiast strzelanie ze zwykłego łuku.
  • Umiejętności dedukcyjne – dziewczyna potrafiła rozwikłać przepowiednię krótko po jej usłyszeniu, co dowodziło jej silnego zmysłu dedukcji.
  • Orientacja w terenie - Lavinia doskonale znała tereny otaczające Obóz Jupiter, nie gubiła się w nich i nie miała problemu z poruszaniem się po tym obszarze. Znała także wiele tajnych wyjść z Obozu.
  • Taktyka oblężnicza i abordaż - dzięki tym umiejętnościom Lavinia poprowadziła atak duchów natury na flotę Kaliguli. Wymagało to od niej dużej znajomości tej dziedziny oraz sprawnego dowodzenia grupą.
  • Dowodzenie - Lavinia koordynowała pracą zespołu duchów natury, którzy realizowali plan "L jak Lavinia", czyli misję uszkodzenia dział statków Kaliguli. Musiała więc mieć talent do planowania i wydawania rozkazów.

Własności Lavini[edytuj | edytuj kod]

Lavinia Asimov z manubalistą.

  • Manubalista - Lavinia używała do walk rzadkiej broni dalekiego zasięgu.
  • Baletki Terpsychory - była to para butów tanecznych z kolekcji muzy Terpsychory. Heroska zdobyła wymarzone obuwie podczas misji ratunkowej dla oddziałów Micheala Kahale'a.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

  • Imię Lawinia wywodzi się od postaci z mitologii rzymskiej, córki króla Lacjum, Latynosa i jego żony, królowej Amaty. Była ona znana również jako ostatnia żona Eneasza. Imię to jest związane z nazwą miasta Lawinium.
  • Asimov jest żydowskim nazwiskiem pochodzenia rosyjskiego.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Sądząc po jej zawieszce Lavinia była Żydówką – oraz po tym, że miała imprezę z okazji bat micwy.
    • Pod tym względem jest drugą poznaną postacią o żydowskim pochodzeniu. Pierwszą jest Liz.
  • Lavinia była drugim znanym rzymskim półbogiem bądź legatariuszem, który używa jako podstawowego oręża, broni dalekiego zasięgu.
  • Była trzecią znaną lesbijką z książek Ricka Riordana.
  • Na swoją imprezę z okazji bat micwy przyszła z Danielle Bernstein.
  • Powiedziała, że zamierza nauczyć Piątą Kohortę stepowania.