FANDOM

Ares RR

W niniejszym artykule znajdują się spoilery do Grobowca Tyrana. Czy chcesz wejść?

Tak Nie
Skomplikowane - prychnęła Lavinia - to jest wytłumaczenie rabinowi, że na imprezę z okazji bat micwy przyjdziesz z Danielle Bernstein zamiast z partnerem. Albo powiedzenie tacie, że z tańca interesuje cię wyłącznie stepowanie, więc wielka tradycja rodu Asimovów zakończy się na nim. Ja wiem, co to znaczy „skomplikowane”.

–Lavinia do Apollina, „Grobowiec Tyrana

Lavinia - rzymska półbogini, córka muzy Terpsychory i Siergieja Asimova, a także centurion Piątej Kohorty

Apollo i Boskie PróbyEdytuj

Grobowiec TyranaEdytuj

Lavinia pojawiła się, gdy Apollo i Meg McCaffrey byli ścigani przez Eurynomaia, kiedy Rzymianka wraz z duchami natury wkroczyła i pomogła im w walce z wrogiem. Lavinia zabiła potwora trafiając go strzałem prosto w pierś po czym krótko przedstawiła im się i zabrała ich do Obozu Jupiter.

WyglądEdytuj

Apollo opisał Lavinię jako opaloną, młodą kobietę o brązowych oczach i ciemnych włosach farbowanych na różowo. Ma długie kończyny i szyję, przez co, według byłego boga sztuki, przypomina małą żyrafę. Nosi zawieszkę z Gwiazdą Dawida na szyi.

CharakterEdytuj

Podczas służby, Lavinia jest beztroską i wyluzowaną dziewczyną. Ma wyjątkowo duże ADHD, nie potrafi usiedzieć w miejscu. Na zebraniach często żuje gumę i dostaje za to naganę od pretorów. Czasami wywijała się ze swoich obowiązków, a Hazel Levesque przymykała na to oko. W walce Lavinia bywa jednak bardzo odważna. Odważnie prowadziła nimfy i duchy natury do walki, kiedy Kommodus i Kaligula zaatakowali Obóz Jupiter. Kiedy dziewczyna zobaczyła limuzynę Łowczyń Artemidy, wyznała, że chciałaby taką mieć. Diana zaproponowała jej dołączenie do jej towarzyszek, aczkolwiek Lavinia odmówiła.

UmiejętnościEdytuj

  • Łucznictwo - Lavinia jest niezwykle dobra w strzelaniu z manubalisty.
  • Umiejętności dedukcyjne - dziewczyna potrafił rozwikłać przepowiednię krótko po jej usłyszeniu co dowodzi jej silnego zmysłu dedukcji.

EtymologiaEdytuj

  • Imię Lawinia wywodzi się od postaci z mitologii rzymskiej, córki króla Lacjum, Latynosa i jego żony, królowej Amaty. Była ona znana również jako ostatnia żona Eneasza.
  • Asimov jest żydowskim nazwiskiem pochodzenia rosyjskiego.

CiekawostkiEdytuj

  • Sądząc po jej zawieszce Lavinia jest Żydówką - oraz po tym, że miała imprezę z okazji bat micwy.
    • Pod tym względem jest drugą poznaną postacią o żydowskim pochodzeniu. Pierwszą jest Liz.
  • Lavinia jest drugim znanym rzymskim półbogiem bądź legatariuszem, który używa jako podstawowego oręża, broni dalekiego zasięgu.
  • Jest trzecią znaną lesbijką z książek Ricka Riordana.
  • Na swoją imprezę z okazji bat micwy przyszła z Danielle Bernstein.
  • Powiedziała, że zamierza nauczyć Piątą Kohortę stepowania.