Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Skomplikowane – prychnęła Lavinia – to jest wytłumaczenie rabinowi, że na imprezę z okazji bat micwy przyjdziesz z Danielle Bernstein zamiast z partnerem. Albo powiedzenie tacie, że z tańca interesuje cię wyłącznie stepowanie, więc wielka tradycja rodu Asimovów zakończy się na nim. Ja wiem, co to znaczy „skomplikowane”.

— Lavinia do Apollina; Grobowiec Tyrana

Lavinia Asimov – rzymska półbogini, córka muzy Terpsychory i Siergieja Asimova, a także centurionka Piątej Kohorty. Dziewczyna Toksykodendry.

Historia

Dzieciństwo

Lavinia urodziła się w ostatnich latach dwudziestego wieku ze związku Terpsychory, muzy tańca, oraz Siegiera Asimova, rosyjskiego mistrza baletu. Dorastała w żydowskiej w Rosji, o czym świadczy np. fakt, że była na balu z okazji bal micwy, na którą przyszła nie z parterem, a partnerką, Danielle Bernstein. Sprawiła ojcu zawód tym, że nie chciała tańczyć baletu, a stepować, czym zakończyła wielką tradycję swojej rodziny.

W pewnym momencie pod jej dom przyszły wilki, które zaprowadziły ją do wilczycy Lupy w Wilczym Domu. Bogini wilczyca przetrenowała ją i wysłała do Obozu Jupiter, gdzie Lavinia została przyjęta do Piątej Kohorty, zapewne przez brak listów polecających. W nieznany również sposób stała się również pełnoprawnym członkiem legionu. Możliwe, że brała także udział w wojnie z tytanami oraz Gają.

W marcu 2011 roku Asimov broniła wraz z Rzymianami, którym pomógł również Leo Valdez ze swoim smokiem Festusem, Obozu Jupiter, którego zaatakowała armia eurynomai. Mimo, że ona przeżyła, wielu jej towarzyszy poległo (m.in. jej przyjaciel, Bobby).

Apollo i Boskie Próby

Grobowiec Tyrana

Lavinia pojawiła się, gdy Apollo i Meg McCaffrey byli ścigani przez eurynomaia, kiedy Rzymianka wraz z duchami natury wkroczyła i pomogła im w walce z wrogiem. Lavinia zabiła potwora trafiając go strzałą prosto w pierś, po czym krótko przedstawiła im się i zabrała ich do Obozu Jupiter. W trakcie pobytu Lestera i Meg w Obozie, Lavinia pokazała dziewczynce jednorożce i nauczyła ją, jak się nimi opiekować. Kiedy podczas posiedzenia senatu Lavinia usłyszała przepowiednię o grobie rzymskiego króla Tarkwiniusza, bardzo szybko ją rozszyfrowała i została wybrana do misji mającej na celu udanie się w tamto miejsce. Wyruszyła tam razem ze swoją centurionką, Hazel Levesque, a także z Lesterem i Meg. Bez trudu dotarła do miejsca, w którym mieściło się wejście do grobowca. W podziemiach bohaterowie podsłuchali rozmowę, w której padła nazwa "Sutro". Była to kluczowa informacja do realizowania następnej misji, na którą Apollo i McCaffrey udali się razem z Reyną Ramírez-Arellano.

Kiedy cały Obóz szykował się do bitwy z Kommodusem, Kaligulą i Tarkwiniuszem, Lavinia razem z driadami i faunami żyjącymi w pobliżu planowała zniszczenie floty cesarzy za pomocą ich własnej broni - moździerzy artyleryjskich z greckim ogniem. Chociaż sama nie uczestniczyła w otwartej bitwie, dokładnie przygotowała atak na flotę dzięki swoim umiejętnościom dotyczącym taktyki oblężniczej i abordażu. W trakcie toczących się w Obozie walk zaangażowane przez Lavinię duchy natury z pomocą nereid przedostały się na statki, gdzie przestawiły armaty tak, aby ładunek greckiego ognia został wystrzelony pod kątem dziewięćdziesięciu stopni. Wspierała ich w tym pretorka Reyna, ocalona przez drużynę legionistki z wypadku samochodowego. Po zakończeniu misji Lavinia wróciła do Obozu Jupiter rydwanem bogini Diany, gdzie Reyna usprawiedliwiła ucieczkę legionistki z pola bitwy. Po tym, jak Reyna zrezygnowała ze swojej funkcji pretora i przekazała ją Hazel Levesque, Lavinia została centurionką Piątej Kohorty.

Wieża Nerona

Wyszło na jaw, że Lavinia nauczyła całą Piątą Kohortę stepowania, przez co jej legioniści stali się oni groźnymi przeciwnikami podczas ćwiczeń na Polu Marsowym - potrafili wykonywać skomplikowane kroki i manewry obronne jednocześnie.

Charakter

Podczas służby, Lavinia była beztroską i wyluzowaną dziewczyną. Miała wyjątkowo duże ADHD, nie potrafiła usiedzieć w miejscu. Na zebraniach często żuła gumę i dostawała za to naganę od pretorów. Czasami wywijała się ze swoich obowiązków, a Hazel Levesque przymykała na to oko. W walce Lavinia bywała jednak bardzo odważna. Dzielnie prowadziła nimfy i duchy natury do walki, kiedy Kommodus i Kaligula zaatakowali Obóz Jupiter. Kiedy dziewczyna zobaczyła limuzynę Łowczyń Artemidy, wyznała, że chciałaby taką mieć. Diana zaproponowała jej dołączenie do jej towarzyszek, ale Lavinia odmówiła.

Lavinia jest pewna siebie i zdecydowana. W pewnych sprawach naśladuje swoją pretorkę Reynę, np. często wybiera się na spacery w okolicach Obozu. Trudno jest jej się podporządkować legionowej dyscyplinie, a mimo to jest lojalną i godną zaufania towarzyszką. Na podstawie jej kontaktów z driadami i satyrami można się domyślić, że ogólnie miała bardzo silną więź z naturą. Wyróżniało ją także poczucie humoru oraz dystans do siebie samej i innych.

Wygląd

Apollo opisał Lavinię jako opaloną, młodą kobietę o brązowych oczach i ciemnych włosach farbowanych na różowo. Miała długie kończyny i szyję, przez co, według byłego boga sztuki, przypominała mu małą, niepewną żyrafę. Nosiła zawieszkę z Gwiazdą Dawida na szyi.

Umiejętności

Ogólne umiejętności

  • ADHD – podobnie jak większość półbogów, Lavinia ma ADHD.
  • Kusznictwo – Lavinia była niezwykle dobra w strzelaniu z manubalisty. Mimo swojego ADHD, podczas szkolenia z Apollinem za pierwszym podejściem trafiła ze swojej broni w środek tarczy oddalonej od niej o pięćdziesiąt metrów. Co ciekawe, problem sprawiało jej natomiast strzelanie ze zwykłego łuku.
  • Umiejętności dedukcyjne – dziewczyna potrafiła rozwikłać przepowiednię krótko po jej usłyszeniu, co dowodziło jej silnego zmysłu dedukcji.
  • Orientacja w terenie – Lavinia doskonale znała tereny otaczające Obóz Jupiter, nie gubiła się w nich i nie miała problemu z poruszaniem się po tym obszarze. Znała także wiele tajnych wyjść z Obozu.
  • Taktyka oblężnicza i abordaż – dzięki tym umiejętnościom Lavinia poprowadziła atak duchów natury na flotę Kaliguli. Wymagało to od niej dużej znajomości tej dziedziny oraz sprawnego dowodzenia grupą.
  • Dowodzenie – Lavinia koordynowała pracą zespołu duchów natury, którzy realizowali plan "L jak Lavinia", czyli misję uszkodzenia dział statków Kaliguli. Musiała więc mieć talent do planowania i wydawania rozkazów.

Własności

Lavinia Asimov z manubalistą.

  • Manubalista – Lavinia używała do walk rzadkiej broni dalekiego zasięgu.
  • Baletki Terpsychory – była to para butów tanecznych z kolekcji muzy Terpsychory. Heroska zdobyła wymarzone obuwie podczas misji ratunkowej dla oddziałów Micheala Kahale'a.

Relacje

Rodzina

Terpsychora

Lavinia nigdy nie spotkała się ze swoją matką. Mimo tego, nigdy nie przepuszcza okazji by dowiedzieć się o niej czegoś nowego i by się z nią spotkać.

Siergiej Asimova

Ojciec Lavinii chciał by jego córka kontynuowała rodzinną tradycję, jaką był taniec. Ponieważ dziewczyna nie chciała tego robić, ich relacja jest raczej neutralna.

Miłosne zainteresowania

Toksykodendra

Lavinię pierwszy raz spotkaliśmy w Labiryncie Ognia. Już wtedy opowiedziała nam co nieco o jej związku z Toksykodendrą. Pod koniec Grobowca Tyrana jak to Lester powiedział, wymknęła się, aby zobaczyć Toksykodendrę. Ich relacje poza związkiem są jednak nieznane. Jest to pierwszy związek półboga i driady.

Przyjaciele

Don

Lavinia i Don są przyjaciółmi. Półbogini specjalnie wymykała się z obozu, by spotykać się z faunem. Gdy Don kłamał, Asimov pouczała go. Po śmierci fauna, Lavinia była bardzo smutna i przygaszona.

Hazel Levesque

Hazel, przyjaciółka Lavinii

Lavinia bardzo szanowała Hazel, ponieważ ta była centaurionką jej kohorty. Razem były widziane w Grobowcu Tyrana. Pełniły wówczas wartę, a Hazel pozwoliła Lavinii spotkać się z Toksykodendrą. Gdy jednak na Apollina i Meg napadają Eurynomosy, Asimov i córka Plutona walczą z potworami ramię w ramię. Po walce, razem z bogiem i córą Demeter udali się do Obozu Jupiter. Hazel obroniła lagionistki przed Reyną i Frankiem mówiąc, że dziewczyna zeszła z warty na jej prośbę. Lavinia była bardzo wdzięczna przyjaciółce za obronę.

Później Lavinia wraz z Hazel, Apollinem i Meg wybrała się do grobowca Tarwniusza. Gdy bóg został ranny, półbogini i córka Plutona wspólnymi siłami przetransportowały go do Obozu. Hazel pozwoliła Lavinii wrócić się i zastrzelić Eurynomsy manubalistą.

Po wygranej bitwie w Obozie Jupiter Lavinia opowiedziała Hazel i Apollinowi o tym, jak wspólnie z Reyną wysadziła flotę wroga. Córka Terpsychory była bardzo szczęśliwa, gdy Levesque pochwaliła jej czyn.

Podczas zebrania senatu, gdy Frank zadaje pytanie kto powinien być na stanowisku Reyny, Lavinia bez wachania wskazuje Hazel. Zaskoczona Levesque awansuje Lavinię na centaurionkę Piątej Kohorty.

Reyna Ramírez-Arellano

Gdy w Grobowcu Tyrana Lavinia chciała opowiedzieć pretorce o spotkaniu z Eurynomosami, Reyna zbyła ją i poprosiła Apollina by to on opowiedział jej o tym.

Kilka dni to przybyciu Apollina i Meg do Obozu, nastąpiło zebranie senatu. Podczas niego Lavinia żuła gumę i w związku z tym została upomniana przez Reynę. Gdy pretorka zapytała o ochotników na wyprawę do grobowca Tarwiniusza, półbogini strzeliła gumą, co natychmiast zwróciło na nią uwagę Ramírez-Arellano. Przywódczyni powiedziała wówczas, że to właśnie Lavinia wybierze się z Apollem i Meg w to miejsce.

Później Lavinia wybiera się z Apollinem, Meg i Reyną na wieże Sutro. Gdy pretorka zwichnęła kostkę, córka Terpsychory pomogła jej. Pod koniec Grobowca Tyrana, Lavinia i Reyna wspólnymi siłami niszczą statki Kaliguli.

Meg McCaffrey

Lavinia i Meg po raz pierwszy spotkały się w Grobowcu Tyrana. Córka Terpsychory pomogła wówczas jej i Apollinowi dostać się do Obozu Jupiter. Dziewczyny szybko się zaprzyjaźniły, głównie ze względu na wspólną pasję - fascynacja magicznymi stworzeniami. Podczas pobytu Meg w obozie, Lavinia pokazała McCaffrey jednorożce i wytłumaczyła jak się nimi opiekować.

Apollo

Apollo, przyjaciel Lavinii

Lavinia i Apollo pierwszy raz spotkali się, gdy legionista pomogła mu i Meg dostać się do Obozu. Po usłyszeniu historii Asimov, bóg szybko zorientował się, że dziewczynie spodobała się jedna z driad. Podczas posiedzenia senatu, Lavinia opowiedziała Apollinowi o swoich rodzicach. Po zebraniu razem z nim i Meg wybrała się do grobowca Tarwiniusza.

Podczas pobytu Apollina w Obozie Jupiter, Lavinia bardzo go polubiła. Wspólnie spędzali czas i jedli lunch. Kiedy Apollo pogratulował Lavinii poprawnie wykonanego zadania dotyczącego wysadzenia jachtów Kaliguli, córka Terpsychory była szczęśliwa. Gdy bóg i Meg opuszczali Obóz, dziewczynie było bardzo smutno.

Frank Zhang

Mimo że Lavinia i Frank nie spędzają ze sobą za wiele czasu, półbogini bardzo go szanuje.

Bobby

Bobby i Lavinia byli przyjaciółmi. Gdy podczas pobytu w grobowcu Tarwiniusza półbogini zobaczyła chłopaka jako zombie, zrobiło jej się go bardzo żal. Ze łzami w oczach przeprosiła go i strzeliła do niego z manubalisty.

Etymologia

  • Imię Lavinia wywodzi się od postaci z mitologii rzymskiej – Lawinii, córki króla Lacjum, Latynosa i jego żony, królowej Amaty. Była ona znana również jako ostatnia żona Eneasza. Imię to jest związane z nazwą miasta Lawinium.
  • Asimov jest żydowskim nazwiskiem pochodzenia rosyjskiego.

Ciekawostki

  • Jest drugą poznaną postacią o żydowskim pochodzeniu.
    • Pierwszą jest Liz.
  • Lavinia była drugim znanym rzymskim półbogiem bądź legatariuszem, który używa jako podstawowego oręża, broni dalekiego zasięgu.
    • Pierwszym był [Frank Zhang.
  • Była trzecią znaną lesbijką z książek Ricka Riordana.
  • Według Apollina, dziewczyna dogadywałaby się dobrze z Artemidą.
Advertisement