FANDOM

Magnus Chase
Zapytałeś mnie kim jestem, Loki. Jestem częścią tej drużyny. Jestem Magnusem Chase'em z dziewiętnastego piętra w hotelu Walhalla. Jestem synem Frejra, synem Natalie, przyjacielem Mallory, Halfborna, T.J.-a, Blitzena, Hearthstone'a, Samiry i Alex. To jest moja rodzina! To jest moja odala.
— Magnus podczas flytingu z Lokim

Magnus Chase – syn nordyckiego boga Frejra oraz Natalie Chase. Główny bohater serii Magnus Chase i Bogowie Asgardu.

HistoriaEdytuj

Magnus urodził się 13 stycznia 1995 roku. Kiedy miał sześć lat, podczas Święta Dziękczynienia jego matka pokłóciła się z wujkiem Randolph'em i od tamtego czasu chłopak nie spotkał już swojej kuzynki Annabeth, która zdradziła mu, że ma zamiar uciec z domu.

W wieku ośmiu lat wybrał się z matką na wycieczkę do Mount Washington. W wieku dziewięciu lat, Magnus zranił się nożem myśliwskim, który zadał mu głębokie rany, które z czasem pozostawały po sobie pamiątkę w postaci blizn.

Gdy skończył czternaście lat, jego matka została zamordowana przez kilka wielkich wilków ze świecącymi na niebiesko oczami, które zostały wysłane przez ich ojca, Fenrira. Od tamtej pory chłopak mieszkał sam, na ulicy.

CharakterEdytuj

Dziękuję ci, Wszechojcze, ale tam, gdzie są moi przyjaciele, tam jest mój dom. Jestem jednym z einherjarów. Jestem jednym z twoich wojowników. To wystarczająca nagroda.
— Magnus do Odyna, Miecz Lata
Magnus był dowcipnym, troskliwym, mądrym, podstępnym nastolatkiem o zabawnym i sarkastycznym poczuciu humoru. Po tym, jak był bezdomny, zyskał kilka cech, które przydały mu się później w misjach. Czuł, że ma obowiązek chronić tych, którzy znajdowali się w niebezpieczeństwie, tak jak robił to na moście Longfellowa w obliczu Surtra. Jednak był on nieco cyniczny i podzielał skłonność Percy'ego Jacksona do wyśmiewania uwag zarówno wewnętrznych, jak i wokalnych. Początkowo nie mógł znieść faktu, że został przemieniony w einherjara i jako syn Frejra wciągnięty w świat mitologii nordyckiej, o którym do niedawna nic nie wiedział. Stopniowo przyzwyczajał się i czuł się swobodnie w swoim nowym życiu do tego stopnia, że zamiast przyjąć propozycję Odyna, by żyć w świecie śmiertelników i być żywym, postanowił zostać w Walhalli. Pomimo tego, że mieszkał na ulicy i zmuszony był do jedzenia z pojemników na śmieci, aby przeżyć, Magnus był również świadomy zdrowia. Wykazał niesamowity wstręt po tym, jak dowiedział się, że krasnoludy ewoluowały z robaków do tego stopnia, że ​​nie był w stanie tego komfortowo powiedzieć. W przeciwieństwie do większości półbogów brakowało mu naturalnego instynktu bojowego, ale zamiast tego znacznie lepiej myślał i mówił o swoich problemach (takich jak negocjacje z Ran), podobnie jak jego kuzynka Annabeth. Niemniej jednak, podobnie jak większość półbogów, był często zmuszany do sytuacji, w których musiał najpierw strzelać i zadawać pytania, co wykazuje wielką elastyczność w taktyce. Był dobrym refleksyjnym myślicielem.

WyglądEdytuj

- Wyglądasz jak Kurt Cobain – droczyła się ze mną mama. – Uwielbiam Kurta Cobaina, poza tym że umarł.
Natalie do Magnusa
Magnus to nastoletni chłopak o włosach w kolorze ciemnego blondu z przedziałkiem na środku. Jego oczy były szare niczym burzowe chmury, podobnie jak oczy jego kuzynki Annabeth. Początkowo Magnus był bardzo chudy, miał wklęsłą klatkę piersiową, wystające żebra i skórę bladą do tego stopnia, że można było spostrzec prześwitujące przez skórę niebieskie żyły. Na lewej dłoni miał bliznę pozostawioną przez nóż myśliwski, którym skaleczył się w dzieciństwie.

Gdy po śmierci dostał nowe ciało, wciąż był szczupły i blady, lecz bardziej umięśniony. Jego skóra stała się mniej prześwitująca i gładsza, wszystkie blizny, które posiadał w poprzednim wcieleniu znikły, przez co początkowo Magnus czuł się w nim źle.

UmiejętnościEdytuj

Ogólne umiejętnościEdytuj

  • Sztuka survivalu – matka nauczyła Magnusa jak przetrwać w dziczy, dzięki czemu posiadł umiejętności takie jak rozpalanie ogniska, posługiwania się gwiazdami jako mapy oraz rozstawianie namiotu.
  • (Elficki) język migowy – używał go do komunikacji z Hearthem.

Półboskie umiejętnościEdytuj

  • Alf seidr – jako, że jest synem Frejra, Magnus odziedziczył po nim magię.
    • Rozbrojenie – swoją mocą potrafił rozbroić ludzi w swoim otoczeniu.
    • Uzdrawianie – Magnus potrafił goić zarówno swoje rany jak i rany innych osób.
  • Zmiana pór roku (ograniczona do lata) – jako syn boga lata, światła i ciepła, mógł zmienić porę roku panującą wokół siebie na lato.
    • Fotokineza – Magnus generował światło ze swojego wnętrza.
  • Niewrażliwość na temperatury – Magnus bez problemu mógł przebywać zarówno na terenach, gdzie panuje bardzo wysoka jak i niska temperatura.
  • Zoolingualizm – Magnus po wypiciu krwi z serca smoka, zaczął doskonale rozumieć zwierzęta jak i rozmawiać z nimi.

Umiejętności einherjegoEdytuj

  • Zwiększona siła – po śmierci Magnus dostał nowe ciało, zyskując nadludzką siłę.
  • Nieśmiertelność - gdy przebywa w Walhalli nie mógł umrzeć, co najwyżej zostać ciężko zraniony i odrodzić się następnego dnia.

PrzedmiotyEdytuj

  • Jack (Sumarbrander) – miecz Magnusa, dawniej własność jego ojca, Freja. Miecz ten był uznawany za najostrzejszy we wszystkich dziewięciu światach.
  • Miecz – pierwszą bronią zdobytą przez Magnusa był miecz, który dostał w Walhalli. Oddał go później Ran w zamian za Sumarbrandera.
  • Tarcza – okrągła, zielona tarcza z wymalowaną runą Frejra (Fehu), którą dostał w Walhalli.

CiekawostkiEdytuj

  • Magnus był leworęczny.
  • Przed tym jak dowiedział się, że jego ojcem był nordycki bóg, był ateistą.
  • Podczas 90% trwania akcji książki, Magnus nie żyje.
  • Pierwszy raz całował się z dziewczyną – Jackie Molotov w siódmej klasie, za ławkami, podczas szkolnej potańcówki.
  • W Statku Umarłych wspominał, że jego najmniej ulubione sposoby umierania to spłonięcie oraz uduszenie się miętówkami po kolacji w sali biesiadnej.
  • Jego miecz, Sumarbrander, kazał mu nazywać się Jack.
  • Magnus lubił czytać książki.
  • Rick Riordan, autor serii Magnus Chase i Bogowie Asgardu, jak sam potwierdził, nigdy nie pomylił Magnusa z Percym, gdyż są według niego bardzo różni[1].
  • Słowo "Magnus" jest to imię pochodzące z języka łacińskiego oznaczające wielki, natomiast "Chase" jest to angielskie nazwisko oznaczające pościg/polowanie. Zatem imię Magnus Chase można by przetłumaczyć jako Wielki Myśliwy.
    • Imię postaci zostało zaczerpnięte z „Darów Anioła" Cassandy Clare. Tam należy do Magnusa Bane'a, ulubionej postaci Ricka Riordana występującej w tej serii. Riordan zadedykował autorce nie tylko tę postać, ale również całą książkę: "Dla Cassandry Clare z podziękowaniem za pozwolenie na wykorzystanie wspaniałego imienia Magnus".
  • Podczas wieczerzy w Wallhalii, nazwał ziemniaka na swym talerzu Phil.
  • Magnus nie znosi koloru niebieskiego. Związane było to z okolicznościami śmierci jego matki - Natalie.
  • Jego ulubioną potrawą był falafel.
  • Według wywiadu, Jennifer C. Cervantes dosłownie uwielbia Magnusa Chase'a[2].
  • Jego dwoma ulubionymi kolorami są beż i czerń.
  • Choruje na astmę.
  • Magnus miał z mamą umowę - jeśli ta umrze, miał kazać ją skremować i rozrzucić jej prochy w lesie na Blue Hills. To samo chciał, żeby stało się z jego ciałem.
  • Nie lubi czwartków, ponieważ wtedy w hotelu odbywają się bitwy ze smokami.

Przypisy Edytuj

  1. https://www.goodreads.com/questions/522217-when-writing-magnus-chase-did-you-ever
  2. https://www.readriordan.com/2018/08/08/j-c-cervantes-characters-tell-her-what-to-do/