FANDOM

Magnus Chase

Zapytałeś mnie kim jestem, Loki. Jestem częścią tej drużyny. Jestem Magnusem Chase'em z dziewiętnastego piętra w hotelu Walhalla. Jestem synem Frejra, synem Natalie, przyjacielem Mallory, Halfborna, T.J.-a, Blitzena, Hearthstone'a, Samiry i Alex. To jest moja rodzina! To jest moja odala.

–Magnus podczas flytingu z Lokim, Statek Umarłych

Magnus Chase - syn nordyckiego boga Frejra oraz Natalie Chase. Główny bohater serii Magnus Chase i Bogowie Asgardu.

Historia

Magnus urodził się 13 stycznia 1995 roku. Kiedy miał sześć lat, w Święto Dziękczynienia jego matka pokłóciła się z wujkiem Randolph'em i od tamtego czasu chłopak nie spotkał już swojej kuzynki Annabeth, która zdradziła mu, że ma zamiar uciec z domu.

W wieku ośmiu lat wybrał się z matką na wycieczkę do Mount Washington. W wieku dziewięciu lat Magnus zranił się nożem myśliwskim, który zadał mu głębokie rany, które z czasem pozostawały po sobie pamiątkę w postaci blizn.

Gdy skończył czternaście lat, jego matka została zamordowana przez kilka wielkich wilków ze świecącymi na niebiesko oczami, które zostały wysłane przez ich ojca, Fenrira. Od tamtej pory chłopak mieszkał na ulicy.

Charakter

Dziękuję ci, Wszechojcze, ale tam, gdzie są moi przyjaciele, tam jest mój dom. Jestem jednym z einherjarów. Jestem jednym z twoich wojowników. To wystarczająca nagroda.

Miecz Lata

Magnus jest dowcipnym, troskliwym, mądrym, podstępnym nastolatkiem o zabawnym, sarkastycznym poczuciu humoru. Po tym jak był bezdomny, zyskał kilka cech, które przydały mu się później w misjach. Czuje, że ma obowiązek chronić tych, którzy znajdują się w niebezpieczeństwie, tak jak robił to na moście Longfellowa w obliczu Surtra. Jednak jest on nieco cyniczny i podziela skłonność Percy'ego Jacksona do wyśmiewania uwag zarówno wewnętrznych, jak i wokalnych. Początkowo nie może znieść faktu, że został przemieniony w einherjara i jako syn Frejra wciągnięty w świat mitologii nordyckiej, o którym do niedawna nic nie wiedział, ale stopniowo przyzwyczaja się i czuje się swobodnie w swoim nowym życiudo tego stopnia, że zamiast przyjąć propozycję Odyna, by żyć w świecie śmiertelników i być żywym, postanawia zostać w Walhalli. Pomimo tego, że mieszkał na ulicy i zmuszony był do jedzenia z pojemników na śmieci, aby przeżyć, Magnus jest również raczej świadomy zdrowia, wykazując niesamowity wstręt po tym, jak dowiedział się, że krasnoludy ewoluowały z robaków do tego stopnia, że ​​nie jest w stanie tego komfortowo powiedzieć. W przeciwieństwie do większości półbogów, brakuje mu naturalnego instynktu bojowego, ale zamiast tego znacznie lepiej myśli i mówi o swoich problemach (takich jak negocjacje z Ran), podobnie jak jego kuzynka Annabeth. Niemniej jednak, podobnie jak większość półbogów, jest często zmuszany do sytuacji, w których musi najpierw strzelać i zadawać pytania, co wykazuje wielką elastyczność w taktyce i jest dobrym refleksyjnym myślicielem.

Wygląd

- Wyglądasz jak Kurt Cobain - droczyła się ze mną mama. - Uwielbiam Kurta Cobaina, poza tym że umarł.

Natalie do Magnusa, Miecz Lata

Magnus to nastoletni chłopak o włosach w kolorze ciemnego blondu z przedziałkiem na środku. Jego oczy są szare niczym burzowe chmury, podobnie jak oczy jego kuzynki Annabeth. Początkowo Magnus jest bardzo chudy, ma wklęsłą klatkę piersiową, wystające żebra i bladą skórę do tego stopnia, że można spostrzec prześwitujące przez skórę niebieskie żyły. Na lewej dłoni ma bliznę pozostawioną przez nóż myśliwski, którym skaleczył się w dzieciństwie.

Gdy po śmierci dostał nowe ciało, wciąż był szczupły i blady, lecz bardziej umięśniony. Jego skóra stała się mniej prześwitująca i gładsza, wszystkie blizny, które posiadał w poprzednim wcieleniu znikły, przez co początkowo Magnus czuł się źle w swoim nowym ciele.

Umiejętności

  • Sztuka survivalu - matka nauczyła Magnusa jak przetrwać w dziczy, dzięki czemu posiadł umiejętności takie jak rozpalanie ogniska, posługiwania się gwiazdami jako mapy oraz rozstawianie namiotu.
  • (Elficki) język migowy - używa go do komunikacji z Hearthem.

  • Alf seidr - jako, że jest synem Frejra, Magnus odziedziczył po nim magię.
    • Rozbrojenie - swoją mocą potrafi rozbroić ludzi w swoim otoczeniu.
    • Uzdrawianie - Magnus potrafi goić zarówno swoje rany jak i rany innych osób.
  • Zmiana pór roku (ograniczona do lata) - jako syn boga lata, światła i ciepła, może zmienić porę roku panującą wokół siebie na lato.
    • Fotokineza - Magnus generuje światło ze swojego wnętrza.
  • Niewrażliwość na temperatury - Magnus bez problemu może przebywać zarówno na terenach, gdzie panuje bardzo wysoka jak i niska temperatura.
  • Zoolingualizm - Magnus po wypiciu krwi z serca smoka, zaczął doskonale rozumieć zwierzęta jak i rozmawiać z nimi.

  • Zwiększona siła - po śmierci Magnus dostał nowe ciało, zyskując nadludzką siłę.
  • Nieśmiertelność - gdy przebywa w Walhalli nie może umrzeć, co najwyżej zostać ciężko zraniony i odrodzić się następnego dnia.

Przedmioty

  • Jack (Sumarbrander) - miecz Magnusa, dawniej własność jego ojca, Freja. Miecz ten jest uznawany za najostrzejszy we wszystkich dziewięciu światach.
  • Miecz - pierwszą bronią zdobytą przez Magnusa był miecz, który dostał w Walhalli. Oddał go później Ran w zamian za Sumarbrandera.
  • Tarcza - Okrągła, zielona tarcza z wymalowaną runą Frejra (Fehu), którą dostał w Walhalli.

Ciekawostki

  • Magnus jest leworęczny.
  • Przed tym jak dowiedział się, że jego ojcem jest nordycki bóg, był ateistą.
  • Podczas 90% trwania akcji Magnus nie żyje.
  • Pierwszy raz całował się z dziewczyną - Jackie Molotov w siódmej klasie, za ławkami, podczas szkolnej potańcówki.
  • Jego miecz, Sumarbrander, każe mu nazywać się Jack.
  • Miecz Magnusa uważa, że przybranie kształtu długopisu, to najgłupsza rzecz o jakiej słyszał. Jest to nawiązanie do innej serii Ricka Riordana o Percym Jacksonie, chłopaku Annabeth.
  • Magnus lubi czytać książki.
  • Krwi Olimpu Annabeth wspomina, że ma kuzyna w Bostonie, którym okazuje się być Magnus; oraz wujka, którym jest Randolph Chase.
  • Słowo "Magnus" jest to imię pochodzące z języka łacińskiego oznaczające wielki, natomiast "Chase" jest to angielskie nazwisko oznaczające pościg/polowanie. Zatem imię Magnus Chase można by przetłumaczyć jako Wielki Myśliwy.
  • Imię postaci zostało zaczerpnięte z „Darów Anioła" Cassandy Clare. Tam należy do Magnusa Bane'a, ulubionej postaci Ricka Riordana występującej w tej serii. Riordan zadedykował autorce nie tylko tę postać, ale również całą książkę: "Dla Cassandry Clare z podziękowaniem za pozwolenie na wykorzystanie wspaniałego imienia Magnus".
  • Podczas wieczerzy w Wallhalii nazwał ziemniaka na swym talerzu Phil.
  • Magnus nie znosi koloru niebieskiego.
    • Związane jest to z okolicznościami śmierci jego matki Natalie.
  • Jego ulubioną potrawą jest falafel.
Półbogowie
Greccy herosi
Rzymscy Półbogowie
DakotaFrank ZhangGwendolynHazel LevesqueHylla Ramírez-ArellanoJacobJason Grace
LarryLeilaMarcusMichael KahaleMichael VarusNathanReyna Ramírez-Arellano
Historyczni Półbogowie
HippolitaKalaisLamiaLityersesMinosOtreraPeryklimenosShen LunSkironTantalTezeuszTrofonios William H. SewardZetes