FANDOM

Logo magnuschase

Ikonka przedstawiająca serię

Magnus Chase i Bogowie Asgardu – seria autorstwa Ricka Riordana skupiająca się przede wszystkim na mitologii nordyckiej, a premiera pierwszej części miała miejsce 21 października 2015 roku w Polsce.

Opis Edytuj

Magnus Chase jest synem nordyckiego boga, a mity o bogach Asgardu są prawdziwe. Tymczasem Asgard przygotowuje się do wojny. Aby zapobiec nadejściu Ragnaroku, Magnus musi odszukać dziewięć części broni. Atak gigantów ognia zmusza go do wyboru między własnym bezpieczeństwem, a życiem setek niewinnych, ponieważ czasami jedynym sposobem, aby rozpocząć nowe życie, jest podjęcie właściwej decyzji.

KsiążkiEdytuj

Główni bohaterowie Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Magnus Chase jest kuzynem Annabeth Chase.
  • Seria ta prowadzona jest w narracji pierwszoosobowej.
  • Imię Magnus zostało zaczerpnięte z Darów Anioła Cassandy Clare. Miecz Lata jest dedykowana właśnie jej – „za pozwolenie na wykorzystanie wspaniałego imienia Magnus”.
  • Jeden z rozdziałów ma tytuł Hearthstone mdleje bardziej niż Jason Grace (choć nie mam pojęcia kto to jest).
    • Jest to nawiązanie do książki Znak Ateny z serii Olimpijscy Herosi, w której to wcześniej wspomniany syn Jupitera został uderzony cegłą, przez co stracił przytomność.