FANDOM

Zalążek artykułu
Ten artykuł jest jedynie zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go, aby Grover dostał puszkę.
Ares RR

W niniejszym artykule znajdują się spoilery do Statku Umarłych. Czy chcesz wejść?

Tak Nie
Mallory Keen
Na bogów Asgardu! - Pomachałam ręką przed twarzą. - Co za padlina zdechła mu w żołądku?

–Mallory o trujących bąkach Thora, „9 z Dziewięciu Światów

Mallory Audrey Keen - nordycka półbogini, córka Friggi i pana Keen'a, a także einherji zamieszkująca dziewiętnaste piętro w hotelu Walhalla. Jest w związku z Halfbornem Gundersonem.

HistoriaEdytuj

Życie i śmierćEdytuj

Mallory Keen urodziła się w 1956 roku ze związku śmiertelnego Irlandczyka, pana Keen oraz Friggi, nordyckiej bogini rodziny. Dorastała podczas konfliktu między katolikami i protestantami, a z wypowiedzi swojej matki zapwne była bita przez ojca. Z racji iż miesiąc wcześniej zginęło dwoje członków jej bandy, Mallory, podpuszczona przez Lokiego, 21 lipca 1972 podłożyła bombę w jednym z autobusów, przekonana, że w środku będą znajdowali się angielscy żołnierze. Zaczęły ją jednak dręczyć wyrzuty sumienia, dlatego zawróciła się. Po drodze spotkała starszą kobietę (skrytą pod magią Friggę), która potwierdziła jej przypuszczenia dotyczące podróżujących autobusem osób i zachęciła do naprawienia błędu. Podarowała jej także niezniszczalne sztylety, twierdząc, że mogą się jej przydać. Dziewczyna zginęła z bronią w dłoniach, ratując przed śmiercią wiele dzieci.

Po śmierciEdytuj

Ponieważ Mallory zginęła z bronią w rękach, została zabrana przez jedną z walkirii do hotelu Walhalla, gdzie trafiła na dziewiętnaste piętro, które zamieszkiwała już dwójka innych einherjarów, Thomas Jefferson Jr. i Halfborn Gunderson, nie znoszący się nawzajem. Mallory pogodziła ich, gdyż, jak sama stwierdziła, „byli nie do zniesienia”.

CharakterEdytuj

Mallory jest zaborczą i pewną siebie dziewczyną. Ma cięty język, co często pokazuje we wszystkich częściach trylogii, a także dodatku 9 z Dziewięciu Światów, kiedy to uczyła smoka wyzwisk. Często kłóci się z Halfbornem, chociaż kocha go z całego serca. Odkąd przybyła do hotelu Walhalla, kocha walczyć (przede wszystkim we wtorki, kiedy to wszystko jest dozwolone). Umie również każdego pogodzić, jak było w przypadku jej chłopaka i T.J.-a. Jest nazywana matką XIX piętra.

WyglądEdytuj

Miała mocno skręcone rude włosy, zielone oczy i nóż o ząbkowanym ostrzu, którym wymachiwała przed oczami dwumetrowego faceta stojącego przed drzwiami oznaczonymi litera X.

–Magnus o Mallory Keen, „Miecz Lata”

Według Magnusa, Mallory to całkiem ładna dziewczyna. Ma zielone oczy i podobnie jak 14% populacji swojego kraju oraz jej matka, rozwichrzone, rude włosy. W porównaniu ze swoimi towarzyszami jest dosyć drobną osobą, posiada jednak dużą siłę i zwinność, rekompensującą niepozorną budowę ciała.

CiekawostkiEdytuj

  • Dziewczyna z wyglądu przypomina Rachel Elizabeth Dare, inną bohaterkę wykreowaną przez Ricka Riordana.
  • Jej motto w postępowaniu z potworami brzmi: Zawsze miej świadomość, gdzie są niebezpieczne części z pyskiem.
  • Jest drugą znaną postacią z serii Ricka Riordana irlandzkiego pochodzenia.