Zalążek artykułu
Sea shell-ikona.png

Ten artykuł jest jedynie nierozbudowanym zalążkiem artykułu.

Jeśli możesz, podejmij się misji rozbudowania go, aby Grover dostał puszkę.

Na bogów Asgardu! – Pomachałam ręką przed twarzą. – Co za padlina zdechła mu w żołądku?
— Mallory o trujących bąkach Thora; 9 z Dziewięciu Światów

Mallory Audrey Keen – nordycka półbogini, córka Friggi i pana Keen'a, a także einherji zamieszkująca dziewiętnaste piętro w hotelu Walhalla. Jest w związku z Halfbornem Gundersonem.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Życie i śmierć[edytuj | edytuj kod]

Mallory Keen urodziła się w latach 1956-1957 ze związku śmiertelnego Irlandczyka, pana Keen oraz Friggi, nordyckiej bogini rodziny. Dorastała podczas konfliktu między katolikami i protestantami, a z wypowiedzi swojej matki zapewne była bita przez ojca.

Z racji iż miesiąc wcześniej zginęło dwoje członków jej bandy, Mallory, podpuszczona przez Lokiego, 21 lipca 1972 podłożyła bombę w jednym z autobusów, przekonana, że w środku będą znajdowali się angielscy żołnierze. Zaczęły ją jednak dręczyć wyrzuty sumienia, dlatego zawróciła się. Po drodze spotkała starszą kobietę (skrytą pod magią Friggę), która potwierdziła jej przypuszczenia dotyczące podróżujących autobusem osób i zachęciła do naprawienia błędu. Podarowała jej także niezniszczalne sztylety, twierdząc, że mogą się jej przydać. Dziewczyna zginęła z bronią w dłoniach, ratując przed śmiercią wiele dzieci.

Po śmierci[edytuj | edytuj kod]

Ponieważ Mallory zginęła z bronią w rękach, została zabrana przez jedną z walkirii do hotelu Walhalla, gdzie trafiła na dziewiętnaste piętro, które zamieszkiwała już dwójka innych einherjarów, Thomas Jefferson Jr. i Halfborn Gunderson, nie znoszących się nawzajem. Mallory pogodziła ich, gdyż, jak sama stwierdziła, „byli nie do zniesienia”.

Charakter[edytuj | edytuj kod]

Mallory była zaborczą i pewną siebie dziewczyną. Miała cięty język, co często pokazywała we wszystkich częściach trylogii, a także w dodatku 9 z Dziewięciu Światów, kiedy to uczyła smoka wyzwisk. Często kłóciła się z Halfbornem, chociaż kochała go z całego serca. Odkąd przybyła do hotelu Walhalla, uwielbiała walczyć (przede wszystkim we wtorki, kiedy to wszystko było dozwolone). Umiała również każdego pogodzić, jak było w przypadku jej chłopaka i T.J.-a, co pokazuje jej zdolności mediacyjne. Była nazywana matką XIX piętra. W przypadku konfliktów wartości zawsze brała stronę swoich przyjaciół, dla których jest oddaną i lojalną sojuszniczką. Mimo, że czasami podejmowała decyzje pod wpływem impulsu, potrafiła także chłodno i logicznie rozumować. Była chętna do uczestnictwa w różnych wyprawach i przygodach ze swoimi towarzyszami z piętra XIX.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Miała mocno skręcone rude włosy, zielone oczy i nóż o ząbkowanym ostrzu, którym wymachiwała przed oczami dwumetrowego faceta stojącego przed drzwiami oznaczonymi literą X.
— Magnus o Mallory Keen; Miecz Lata

Według Magnusa, Mallory to całkiem ładna dziewczyna. Miała zielone oczy i podobnie jak 14% populacji swojego kraju oraz jej matka, rozwichrzone, rude włosy. W porównaniu ze swoimi towarzyszami była dosyć drobną osobą, posiadała jednak dużą siłę i zwinność, rekompensującą niepozorną budowę ciała. Podczas pierwszego spotkania, Magnusowi jej wygląd skojarzył się z Jokerem z odwróconymi kolorami.

Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Ogólne zdolności[edytuj | edytuj kod]

  • Walka - Mallory jako einherji jest uzdolnioną wojowniczką i wspaniale potrafi walczyć za pomocą dwóch sztyletów, które otrzymała od swojej matki. Uwielbiała sprawdzać swoje umiejętności pojedynkowania się, ścierając się z innymi podczas treningów w Walhalli.
  • Zdolności mediacyjne - umiejętność rozwiązywania konfliktów jest częściowo związana z pochodzeniem Mallory, która jest córką Friggi. Dziewczyna potrafi umiejętnie łagodzić spory, jak to zrobiła w przypadku T.J-a i Halfborna na początku jej pobytu na piętrze XIX.
  • Znajomość mitologii nordyckiej - dzięki wielu latom spędzonym w Walhalli, Mallory bardzo dobrze poznała mity nordyckie i związane z nimi terminy, np. Alf Seidr.

Umiejętności einherjego[edytuj | edytuj kod]

  • Nieśmiertelność - przebywając w Walhalli, Mallory była praktycznie nieśmiertelna - jej rany magicznie się leczyły, a w przypadku śmiertelnych obrażeń odradzała się w własnym pokoju.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Miłosne zainteresowania[edytuj | edytuj kod]

Halfborn Gunderson[edytuj | edytuj kod]

Mallory od początku darzyła uczuciem Halfborna. Rumieniła się ilekroć prawił jej komplementy i obrażała go, jako ripostę. W pewnym momencie zostali parą. Byli nią do Statku Umarłych, w którym się rozstali. Po bitwie z Lokim do siebie wrócili.

Blitzen[edytuj | edytuj kod]

Blitzen w przeszłości podobał się Mallory, lecz w pewnym momencie to zauroczenie znikło.

Rodzina[edytuj | edytuj kod]

Pan Keen[edytuj | edytuj kod]

Ponieważ ojciec Mallory był alkoholikiem, dziewczyna nigdy nie dogadywała się z nim i nie mieli bliższych relacji rodzinnych.

Frigga[edytuj | edytuj kod]

Do Statku Umarłych Mallory nie wiedziała kto jest jej matką. Gdy w końcu się o tym dowiedziała, była oszołomiona i zła na Friggę. Nie chciała jej uwierzyć lecz w końcu przyjęła to do wiadomości, a jej relacje z matką uległy poprawie.

Przyjaciele[edytuj | edytuj kod]

Magnus Chase[edytuj | edytuj kod]

Pierwszy raz Mallory i Magnus spotkali się w Mieczu Lata, w Walhalii podczas śniadania. Po posiłku, zaczęli walczyć na treningu, gdzie chłopak zdał sobie sprawę o uczuciach córki Fryggi do Halborna. Mallory do tego stopnia polubiła Magnusa, że wstawiła się za nim przeciwko Gunilli i wyruszyła z nim na wyprawę w poszukiwaniu wilka Fenrira. Dzień po starciu z wilkiem, syn Frejra postanowił zostać w Walhalii, co Mallory przyjęła z entuzjazmem - pocałowała go w policzek.

W Młocie Thora są przyjaciółmi - spędzają ze sobą czas podczas posiłków i są w jednej drużynie podczas bitew. Mallory darzy Magnusa zaufaniam ( z wzajemnością ) - zwierza mu się ze swoich podejrzeń co do Alex Frerro, a ten opowiada jej o planach Lokiego względem wujka chłopca.

W Statku Umarłych wyruszyła na misję z Magnusem. Pewnego razu opowiedziała mu o okolicznościach swojej śmierci. Chłopak nie mógł uwierzyć, ze Mallory podłożyła bombę, lecz nawet to nie zniszczyło ich przyjaźni. Chłopiec rozumiał jej oszołomienie podczas spotkania z matką i wspierał ją w tamtym czasie.

T.J[edytuj | edytuj kod]

Mallory i T.J. spotkali się w 1972 roku, gdy Mallory trafiła do hotelu Walhalla. Dzięki niej Halfborn i T.J zostali przyjaciółmi. Córka Friggi lubi dokuczać byłemu żołnierzowi, lecz nigdy nie ma na myśli go obrazić. To właśnie on jako pierwszy dowiedział się o zerwaniu Mallory i Halforna. Rozumiał jej smutek, gdy przebywali niedaleko miejsca jej śmierci.

Samira Al-Abbas[edytuj | edytuj kod]

W Mieczu Lata, dziewczyny nie znają się za dobrze - Mallory wie tylko, że Sam przyniosła do Walhalli Magnusa. Walczą u swego boku podczas bitwy z Fernirem, podczas której córka Friggi odwróciła się od walkirii Gunilli, by pomóc Magnusowi i jego przyjaciołom. 

W Statku Umarłych Mallory i Sam zostały przyjaciółkami. Gdy walkiria przywołała konie wodne, Mallory była pod wrażeniem. Podczas spotkania z matką, Sam uspokajała przyjaciółkę, która początkowo myślała że spotkała Lokiego i zamierzała się na nim zemścić. Córka Lokiego powtarzała Mallory, że jest podobna do swojej matki - obydwie utrzymują porządek wśród swoich towarzyszy. Na koniec wojny z Lokim, córka Fryggi podziękowała jej w ''swój'' sposób.

Alex Fierro[edytuj | edytuj kod]

Alex pojawił/a się w serii w Mieczu Thora. Mieszkał/a razem z Mallory na tym samym piętrze w Walhalii. Nie był/a zadowolony/a, że się tam znajduje i obrzucał/a Mallory obelgami. Córka Fryggi uważała Alex/a za szpiega Lokiego, jednak wstawiła się za nią/niego w momencie gdy Halfborna nazwał go/ją argrem. Po kilku dniach od tej sytuacji Mallory i Alex zostali przyjaciółmi.

W ostatniej części serii, Alex wyruszył/a na wyprawę razem z Mallory. Córce Fryggi spodobała się nazwa, którą dziecko Lokiego wymyśliło dla statku z serwetki Magnusa (Wielki Banan). Żyli ze sobą w zgodzie i przyjaźni.

Hearthstone[edytuj | edytuj kod]

Hearthstone'a i Mallory łączą bardzo dobre relacje - są przyjaciółmi.

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

- Oni są ze mną – powiedziałem. – Wyjeżdżamy.

- Wiewiórka – wyjaśnił T.J

Krzaczaste brwi Halfborna podskoczyły wysoko.

- Wiewiórka jak ta wiewiórka?

- Wiewiórka jak ta wiewiórka – potaknęła Mallory. – A ja jestem otoczona przez tych kretynów.
— Mallory Keen, Miecz Lata

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Dziewczyna z wyglądu przypomina Rachel Elizabeth Dare, inną bohaterkę wykreowaną przez Ricka Riordana.
  • Jej motto w postępowaniu z potworami brzmiało: Zawsze miej świadomość, gdzie są niebezpieczne części z pyskiem.
  • Jest drugą znaną postacią z serii Ricka Riordana irlandzkiego pochodzenia.
  • Jej inicjały to M.A.K. (Mallory Andrey Keen).
  • W Statku Umarłych zabiła dziewięciu olbrzymów, jednym ruchem (rzuciła kamyk, którzy wszyscy chcieli zdobyć nad siebie. Olbrzymy, które miały w rękach kosy, wpadły na siebie nawzajem i się na nie nadziały).