FANDOM

Zalążek artykułu
Ten artykuł jest jedynie zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go, aby Grover dostał puszkę.
Mallory Keen
Na bogów Asgardu! – Pomachałam ręką przed twarzą. – Co za padlina zdechła mu w żołądku?

–Mallory o trujących bąkach Thora, „9 z Dziewięciu Światów

Mallory Audrey Keen – nordycka półbogini, córka Friggi i pana Keen'a, a także einherji zamieszkująca dziewiętnaste piętro w hotelu Walhalla. Jest w związku z Halfbornem Gundersonem.

HistoriaEdytuj

Życie i śmierćEdytuj

Mallory Keen urodziła się w latach 1956-1957 ze związku śmiertelnego Irlandczyka, pana Keen oraz Friggi,nordyckiej bogini rodziny. Dorastała podczas konfliktu między katolikami i protestantami, a z wypowiedzi swojej matki zapwne była bita przez ojca.

Z racji iż miesiąc wcześniej zginęło dwoje członków jej bandy, Mallory, podpuszczona przez Lokiego, 21 lipca 1972 podłożyła bombę w jednym z autobusów, przekonana, że w środku będą znajdowali się angielscy żołnierze. Zaczęły ją jednak dręczyć wyrzuty sumienia, dlatego zawróciła się. Po drodze spotkała starszą kobietę (skrytą pod magią Friggę), która potwierdziła jej przypuszczenia dotyczące podróżujących autobusem osób i zachęciła do naprawienia błędu. Podarowała jej także niezniszczalne sztylety, twierdząc, że mogą się jej przydać. Dziewczyna zginęła z bronią w dłoniach, ratując przed śmiercią wiele dzieci.

Po śmierciEdytuj

Ponieważ Mallory zginęła z bronią w rękach, została zabrana przez jedną z walkirii do hotelu Walhalla, gdzie trafiła na dziewiętnaste piętro, które zamieszkiwała już dwójka innych einherjarów, Thomas Jefferson Jr. i Halfborn Gunderson, nie znoszących się nawzajem. Mallory pogodziła ich, gdyż, jak sama stwierdziła, „byli nie do zniesienia”.

CharakterEdytuj

Mallory była zaborczą i pewną siebie dziewczyną. Miała cięty język, co często pokazywała we wszystkich częściach trylogii, a także w dodatku 9 z Dziewięciu Światów, kiedy to uczyła smoka wyzwisk. Często kłóciła się z Halfbornem, chociaż kochała go z całego serca. Odkąd przybyła do hotelu Walhalla, uwielbiała walczyć (przede wszystkim we wtorki, kiedy to wszystko było dozwolone). Umiała również każdego pogodzić, jak było w przypadku jej chłopaka i T.J.-a. Była nazywana matką XIX piętra.

WyglądEdytuj

Miała mocno skręcone rude włosy, zielone oczy i nóż o ząbkowanym ostrzu, którym wymachiwała przed oczami dwumetrowego faceta stojącego przed drzwiami oznaczonymi litera X.

–Magnus o Mallory Keen, „Miecz Lata”

Według Magnusa, Mallory to całkiem ładna dziewczyna. Miała zielone oczy i podobnie jak 14% populacji swojego kraju oraz jej matka, rozwichrzone, rude włosy. W porównaniu ze swoimi towarzyszami była dosyć drobną osobą, posiadała jednak dużą siłę i zwinność, rekompensującą niepozorną budowę ciała.

CiekawostkiEdytuj

  • Dziewczyna z wyglądu przypomina Rachel Elizabeth Dare, inną bohaterkę wykreowaną przez Ricka Riordana.
  • Jej motto w postępowaniu z potworami brzmiało: Zawsze miej świadomość, gdzie są niebezpieczne części z pyskiem.
  • Jest drugą znaną postacią z serii Ricka Riordana irlandzkiego pochodzenia.