Zalążek artykułu
Sea shell-ikona.png

Ten artykuł jest jedynie nierozbudowanym zalążkiem artykułu.

Jeśli możesz, podejmij się misji rozbudowania go, aby Grover dostał puszkę.

Książka.pngCytat (tabs).png

Mój zaułek. Moje zasady! – Mówiła stanowczo i lekko przez nos, co sprawiało, że brzmiało to, jakby drwiła z koleżanki w erpegu. – Wszystko, co ma przy sobie ta oferma, należy do mnie, włącznie z pieniędzmi!

Margaret "Meg" McCaffrey – córka Demeter i Phillipa McCaffrey'a oraz przybrana córka cesarza Nerona, uratowała boga Apolla przed bandytami w ślepym zaułku i jest z nim związana.

Apollo i Boskie Próby[edytuj | edytuj kod]

Ukryta Wyrocznia[edytuj | edytuj kod]

Jestem Meg McCaffrey! – Cisnęła we mnie maliną. – I żądam twoich usług!

Meg uratowała Apolla przed bandytami w ślepym zaułku Nowego Jorku obrzucając atakujących śmieciami. Po tym incydencie przyłączyła się do boga (a właściwie żąda jego usług, przez co Apollo musi wykonywać jej rozkazy) i razem zaczęli szukać Percy'ego Jacksona, aby pomógł im dostać się do Obozu Herosów. Meg widziała czarne błyszczące plamy, ale nie powiedziała o tym przyjacielowi, dopóki bóg sam nie zauważył, że coś jest nie tak. Kiedy znaleźli Percy'ego ten wpuścił ich do środka, aby wszystko na spokojnie omówić. Tam poznali jego mamę, Sally, która dała Meg nowe ubrania i nakarmiła ją. Syn Posejdona obiecał zawieść ich do Obozu Herosów. Po drodze, jednak zostali zaatakowani przez nosoi, duchy zarazy. Z trudem udało się je pokonać, głównie dzięki karposowi, którego wezwała Meg. Następnie Apollo wraz z Meg rozdzielili się z Percym (który obiecuje wrócić do nich na weekend) i poszli przez las Obozu Herosów. Po drodze zgubili się, a Apollo słysząc głos jakiejś kobiety w swojej głowie dostał omamów i to dziewczynka musiała zawlec go do obozu.

Mroczna Przepowiednia[edytuj | edytuj kod]

Meg otrzymała od Nerona rozkaz schwytania i przyprowadzenia do niego Apollina. Wymknęła się jednak eskortującym ją sługom cesarza, wykorzystując kępkę mleczy do teleportacji, a następnie uratowała Apolla, Kalipso i dwa gryfy przez Lityersesem w zoo w Indianapolis. Eksbóg zabrał ją do Stacyjki, gdzie poznała Leona, Emmie i Jo. Herosi i Apollo ustalili, że muszą odzyskać tron Mnemosyne - magiczne krzesło umożliwiające zrozumienie przepowiedni usłyszanych w wyroczni Trofoniosa. Meg razem z Valdezem i swoim sługą udała się do kryjówki Kommodusa, do której przedostali się kanałem. Tam odnalazła właściwą drogę dzięki wychodowaniu na dłoni szałwii, która działała jak drogowskaz. Odnaleźli komnatę, w której zamknięci byli więźniowie Kommodusa (wśród nich Georgina) i kazali Leo udać się z nimi do Stacyjki, a następnie sami zaczęli szukać Tronu Pamięci. Meg, dzięki swojej umiejętności lokalizowania roślin i rzeczy wykonanych z drewna, potrafiła wskazać Apollinowi zamknięte drzwi, za którymi ukryty był Tron. Apollo zniszczył wrota za pomocą kwasu siarkowego i wody, a następnie wzięli krzesło i zaczęli szukać wyjścia. W pewnym momencie Meg skręciła w nieprawidłowym kierunku, twierdząc, że wyczuwa coś istotnego. Eksbóg ruszył za nią i trafili prosto w pułapkę Kommodusa - na arenę, na której cesarz zaplanował przeprowadzenie próby generalnej ceremonii nadania imienia. Okazało się, że tym, co wyczuła Meg, był jej przyjaciel, karpos Śliwka, którego Kommodus uwięził i zamierzał spalić na oczach dziewczyny. Na szczęście Apollo nie dopuścił do tego, powstrzymując cesarza z pomocą poznanej na arenie słonicy Livii. Na pomoc przyjaciołom przybyły Łowczynie, Leo i Festus którzy zabrali Meg, Apolla i Livię z powrotem do Stacyjki.

Tam Georgina usiadła na Tronie Pamięci i przekazała Apollowi wiadomość od Trofoniosa, z której wynikało, że bóg powinien udać się do jego wyroczni po przepowiednię. Następnego dnia wyruszył tam więc rano razem z Meg. Strzała z Dodony wskazała im miejsce, w którym powinni znaleźć przejście do wyroczni. Wejścia strzegły yale, ale dziewczynie udało się uwięzić je na chwilę za pomocą trawy. Po wejściu do jaskini Apollo napił się ze źródeł pamięci i zapomnienia, aby przygotować swój umysł na przyjęcie proroctwa. Następnie zeszli wgłąb podziemnych tuneli, aż doszli do ukrytego w jaskini jeziora pełnego jadowitych węży. Apollo po napiciu się ze źródeł był nieco oderwany od rzeczywistości i nie dotarło do niego, kiedy Meg prosiła go, aby zaśpiewał, żeby odstraszyć węże. W takiej sytuacji śpiewać zaczęła Meg. Zaśpiewała pieśń o tym, że to ona jest winna śmierci swojego ojca, a w utwór wplotła wiele pytań dotyczących Apollina. Gady odpełzły, ale na ich miejsce pojawił się sam Trofonios, który zamierzał wyjawić przepowiednię dziewczynie. Apollo zaprotestował, twierdząc, że Meg nie piła z dwóch źródeł i jej umysł nie jest gotowy na proroctwo. Mimo to Trofonios zdradził McCaffrey przepowiednię, a nieprzytomna Meg zaczęła mieć różne objawy świadczące o pogarszającym się szybko stanie zdrowia. Apollo usiłował ją oderwać od śmierci, opowiadając dziewczynie o jej matce, Demeter, jednak nie przyniosło to rezultatu. Udzielił więc jej pierwszej pomocy metodą usta-usta, dzięki czemu nieznacznie ujrzał jej przeszłość. Nieznacznie pomogło to Meg, która jednak wciąż była nieprzytomna.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Była niska i pyzata, ciemne włosy miała ścięte na nieporządnego pazia, nosiła też czarne kocie okulary z cyrkoniami połyskującymi w kącikach. [...] Jej ubranie wyglądało, jakby dobierał je przedszkolak: czerwone tenisówki, żółte legginsy i zielona bluza.
— Opis Meg; Ukryta Wyrocznia

Do tego miała ciemne oczy, błyszczące jak u kruka. W Grobowcu Tyrana Apollo uważał, że Meg przypominałaby pierwszoklasistkę, gdyby nie to, że była wzrostu przeciętnej dwunastolatki. Charakterystyczny był jej ubiór, który składał się z kolorowych, niepasujących do siebie części.

Zdolności[edytuj | edytuj kod]

Ogólne Zdolności[edytuj | edytuj kod]

  • ADHD - jak każdy półbóg, Meg miała ADHD. Heroska posiadała wrodzony refleks bitewny.
  • Dysleksja - mózg Meg był zaprogramowany na starożytną grekę, przez co dziewczynka miała problem z czytaniem po angielsku.
  • Szermierka – Meg biegle władała swoimi dwoma szablami. Była w stanie walczyć z trzema napastnikami naraz, a także wyjątkowo dobrze radzić sobie w walce z tak doskonale wyszkolonym przeciwnikiem jak Lityerses.

Zdolności Półboga[edytuj | edytuj kod]

  • Przyzywanie Karpoi - Meg potrafiła przywołać karpoi (duchy zboża), które były jej posłuszne. Jej najbliższy przyjaciel nazywał się Śliwka.
  • Teleportacja - za pomocą roślin mogła się teleportować. W Mrocznej Przepowiedni, dziewczynie udało się teleportować za pomocą kupki mleczy.
  • Telekineza roślin – potrafiła telekinetycznie manipulować owocami i warzywami.
  • Wrażliwość na rośliny – potrafiła wyczuć położenie różnych roślin z nadludzką precyzją. Widać to, gdy była w stanie szybko wykryć zapach złotego jabłka w Labiryncie. Później twierdziła, że miała zdolność "słyszenia" rosnących drzew.
    • Wrażliwość na drewno – potrafiła wyczuć położenie drewna z nadludzką precyzją, była w stanie wyczuć Tron Pamięci (Mroczna przepowiednia).
  • Chlorokineza – jako córka Demeter, Meg posiada absolutną kontrolę nad roślinami, mogła manipulować nimi na wiele sposobów.
    • Przyspieszenie wzrostu roślin – półbogini mogła sprawić, że rośliny rosną szybciej niż normalnie lub nawet w ogromnych proporcjach. Umiała też doprowadzić do tego, że dane rośliny wyrastały na nienaturalnym dla nich terenie.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Meg była drugim znanym półbogiem noszącym okulary (pierwszym jest Jason Grace, a trzecim Mini Kapoor-Mercado-Lopez).
  • Miała dwa złote pierścionki, które zamieniają się w szable z cesarskiego złota.
  • Jedna z Walkirii w serii Magnus Chase i Bogowie Asgardu również nazywała się Margaret.
  • Jej najlepszym przyjacielem był karpos o imieniu Śliwka.
  • Meg miała alergię na dęby, co jest trochę ironiczne, ponieważ jest córką Demeter.
  • Podobnie jak Luke Castellan, Meg ujawnła się jako podwójny agent głównego antagonisty serii (Nerona).
  • Leo nazwał ją Szałwiową Dziewczyną.
  • Uważała Kommodusa za przystojnego.
  • Jason Grace twierdził, że była świetną wojowniczką.
  • Na początku Apollo myślał, że jej pełne imię to Megan.
  • Według Apolla miała okropny styl ubierania.