Riordanopedia

  • Wyniki konkursu na wymyśloną postać! Zobacz!
  • „Bitwa o sztandar” - edycja próbna. Zapraszamy do zabawy w piątek. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj!
  • Rozpoczęła się kolejna edycja konkursu na Puszkowy Artykuł A tematem tym razem jest...
  • Trwa konkurs na opowiadanie. Informacje na jego temat znajdziecie tutaj.
  • Został opublikowany czwarty numer gazetki Riordanopedii.
  • Wyniki XXII edycji Fan Art „Technologiczne szaleństwo”. Zobacz tutaj.
  • Powstał blog dotyczący zmian w artykułach na wiki. Zapraszamy wszystkich użytkowników do wypowiedzenia się.
  • Ogłoszono wyniki konkursu fotograficznego „Mitologiczne zwierzęta i jak je znaleźć?”. Sprawdź je tutaj!
  • Ruszyły zapisy do Obozu Herosów 2022. Wszelkie informacje, jak i miejsce, gdzie się można zapisać znajdują się w tym poście.

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Mgła. Rodzaj woalu oddzielającego świat śmiertelników od świata magii. Percepcja śmiertelników nie jest w stanie ogarnąć takich dziwactw jak bogowie i potwory, więc Mgła zniekształca rzeczywistość. Sprawia, że śmiertelnicy widzą rzeczy w taki sposób, w jaki są zdolni je zrozumieć. Ich oczy mogą w ogóle nie zobaczyć tej doliny. Mogą patrzeć na smoka i widzieć tylko zwój kabla.

Mgła – magiczna siła ukrywająca przed śmiertelnikami bogów, potwory i magiczne obiekty (np. Orkan Percy'ego). Dzięki niej ludzie widzą iluzję, np. zamiast Orkana widzą kij baseballowy, zamiast Pani O'Leary zwykłego psa.

Za Mgłę odpowiedzialna jest bogini Hekate toteż większość jej dzieci potrafi kontrolować magię i Mgłę. Są jednak inni herosi, którym udaje się naginać Mgłę.

Herosi kontrolujący Mgłę

Śmiertelnicy widzący przez Mgłę

Ciekawostki

  • Mgła spokrewniona jest z egipskim Duat. Jest to po prostu grecka nazwa najwyżej położonej warstwy między światami (Korona Ptolemeusza).
  • Nordyckim odpowiednikiem greckiej Mgły jest Glamour.
Advertisement