Riordanopedia

UWAGA: Na wiki trwa remont drzewa kategorii. Szczegóły tutaj.

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia
Zalążek artykułu
Sea shell-ikona.png

Ten artykuł jest jedynie nierozbudowanym zalążkiem artykułu.

Jeśli możesz, podejmij się misji rozbudowania go, aby Grover dostał puszkę.

Nie będziemy tęsknić!
— Michael za wychodzącą Clarisse La Rue; Ostatni Olimpijczyk

Michael Yew − grecki półbóg, syn Apollina oraz były grupowy domku 7 w Obozie Herosów. Zginął podczas bitwy o Manhattan.

Historia

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy

Ostatni Olimpijczyk

W Ostatnim Olimpijczyku zdobył złoty rydwan, o który później walczył z Clarisse La Rue oraz resztą domku Aresa, przez co ta nie chciała brać udziału w bitwie o Mannhattan. Gdy półbogowie na moście Williamsburg są na przegranej pozycji, to właśnie on podsuwa Percy'emu pomysł by zawalić most. Niestety w konsekwencji (prawdopodobnie) spada z niego do morza, mimo iż syn Posejdona rozkazuje go szukać odnajduje się tylko jego łuk. Zapewne Syn Apolla właśnie w tej scenie ginie.

W bliżej nieokreślonym czasie po Michaelu pozycję Grupowego przejmuję Will Solace

Olimpijscy Herosi

Dom Hadesa

Zostaje wspomniany w Domu Hadesa, kiedy Percy i Annabeth przechodzą przez Dwór Nocy. Acheront mówi do Annabeth, że mogła zapobiec między innymi jego śmierci. Na tej podstawie można stwierdzić, że rzeczywiście zginął podczas Bitwy o Manhattan.

Charakter

Percy powiedział, że ma on metr pięćdziesiąt wysokości, ale dodatkowo pół metra pewności siebie. Możliwe, że był dumny bo nie dał Clarisse za wygraną i nie oddał jej rydwanu, aż do momentu Bitwy o Manhattan podczas której zginął.

Wygląd

Michael był niski, miał metr pięćdziesiąt wzrostu i zadarty nos. Jego twarz przypominała pyszczek fretki. Często patrzył wilkiem.

Etymologia

Jego nazwisko Yew z angielskiego oznacza cis, może to być odwołanie do jego ojca Apollina gdyż z drewna tego drzewa w średniowieczu (nadal się to praktykuje jednak nie jest to zbyt popularne) wyrabiano łuki tylko dla najlepszych łuczników, ze względu na ciężką dostępność.

  • Etymologia imienia Michael. Quis ut Deus ?, łacińskie zdanie oznaczające „kto [jest] jak Bóg?”, Jest dosłownym tłumaczeniem imienia Michael. „Michael” pojawia się jako imię kilku ludzi w Starym Testamencie.
Advertisement