Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Doskonale. – Ukłoniłam się. – Możemy razem zwiedzić wszystkie światy. – Pogłaskałam Perłę, która leżała ciepła w moich rękach. – Przysięgam na Smoczą Perłę.

— Min do Juna Kima; Smocza Perła

Min Kim – trzynastoletni lisi duch mieszkający na planecie Jinju. Jest córka Seonmi Kim i nieznanego mieszkańca Jinju. Jest narratorką Smoczej Perły oraz jedną z bohaterów serii Thousand Worlds.

Historia

Wczesne życie

Min urodziła się i wychowała na ubogiej planecie Jinju. Ona i jej rodzina żyli w ukryciu z powodu uprzedzeń wobec lisich duchów. Mieszkała w domu wraz z rodzicami, bratem, trzema kuzynkami, kuzynem oraz czterema ciotkami. Do jej rodziny należała także kuzynka jej matki, Nari, z którą rodzina jednak urwała kontakt, gdyż prowadziła ona salon, w którym za pomocą Czaru sprawiała, że ludzie przegrywali w grach hazardowych i zapadali w długi.

Kiedy miała siedem lat, zmarł jej ojciec, który był technikiem i mechanikiem. Dziewczyna odziedziczyła po nim zdolność do naprawiania wielu rzeczy, przez co to ona zazwyczaj naprawiała m.in. ekofiltry.

Dziewczyna często oglądała holoseriale. Bardzo dużo czasu spędzała z bratem Junem – często wymykali się, by oglądać gwiazdy w nocy. Uczyli się także nazw planet na pamięć i oglądali programy telewizyjne o nich. Po pewnym czasie Jun wyjechał, by dołączyć do Sił Kosmicznych, przez co ich kontakt nieco się urwał, ponieważ kadet rzadko pisał do niej listy.

Smocza Perła

Min budzi się i słyszy dochodzący z salonu nieznany głos. Używa Czaru i wymyka się z pokoju, by podsłuchać rozmowę nieznanego gościa z jej matką. Okazuje się, że jej brat, Jun zdezerterował, by odnaleźć Smoczą Perłę, artefakt, który może zmieniać całe światy. Zawołana przez Seonmi udaje się do pokoju, by odczytać list, napisany do niej przez brata. Po tym jak jej matka proponuje śledczemu z Gwiezdnych Sił Kosmicznych Posiłek, Min zamienia się w stół, by móc podsłuchiwać rozmowę. Po chwili jednak nie wytrzymuje i atakuje gościu pozbawiając go przytomności. Podczas gdy ciotki i Seonmi wynoszą nieprzytomnego z domu, Min sprząta bałagan, aż do jadalni przychodzi jej kuzynka Bora i jej kuzyn Manshik. Opowiada im o sytuacji, po czym wdaje się w kłótnię z kuzynką, przez co interweniuje jej matka każąc jej kuzynostwu zająć się obowiązkami. Dziewczyna następnie udaje się pod prysznic i zakłada się z kuzynką, że jej brat wróci w ciągu roku. Zdenerwowana tym co zrobiła i kłopotami, w które mogła wciągnąć swoją rodzinę, Min ucieka z domu, by odnaleźć brata.

Zabierając plecak, do którego wkłada ubrania, jadeity[2] oraz obraz przedstawiający ją, Juna oraz ich rodziców. Udaje się następnie do miasta Hongok i za pomocą Czaru sprawia, że wygląda jak szesnastolatka o imieniu jej kuzynki (Bora). Po pewnym czasie otaczają ją strażnicy, którzy myśląc, że jest zamożna próbują wyłudzić z niej jak najwięcej i prowadzą ją do restauracji. Nastolatce udaje się uciec, jednak zostawia w lokali plecak. Dziewczyna dowiaduje się następnie, że kapitan Hay zabiera za darmo pasażerów, którzy będą u niej pracować, a znajduje się następnie w lokalu u Nari. Gdy dociera na miejsce spotyka właścicielkę, Nari, która ujawnia, że jest jej ciotką i, że chętnie ją zatrudni.

Wygląd

W swojej prawdziwej postaci, Min jest czerwonym lisem z jednym ogonem.

Jako człowiek, dziewczyna ma czarne włosy i brązowe oczy.

Umiejętności

  • Zmiennokształtność – jako lis, Min potrafi zmienić się w każdego i we wszystko.
  • Umiejętności mechaniczne – dziewczyna, jako jedyna z rodziny, potrafi naprawić nawet najtrudniejsze usterki.
  • Czar – jak każdy lis, Min potrafi tworzyć iluzje za pomocą Czaru.
  • Wykrywanie magii – jako lis, Min potrafi wykryć magię innych przedstawicieli swojego gatunku.

Własności

  • Smocza Perła – gdy Min wraz z towarzyszami odnalazła Smoczą Perłę, artefakt wybrał ją na swoją opiekunkę. Dziewczyna zdecydowała się zabrać Perłę ze sobą.

Relacje

Rodzina

Jun Kim

Min bardzo podziwia i kocha swojego brata. Gdy dowiedziała się, że zaginął i jest podejrzewany o dezercję, natychmiast wyruszyła na poszukiwanie go. Dziewczynka trwała w przekonaniu, że uda jej się odnaleźć brata. Gdy, po długiej podróży odnalazła jego ducha, była smutna i zawiedziona, że nie zdążyła go zobaczyć po raz ostatni. Obiecała bratu, że zwiedzi za niego Tysiąc Światów.

Seonmi Kim

Min kocha swoją mamę. Gdy dziewczyna powróciła po poszukiwaniach brata i przekazała jej smutne wieści, kobieta bardzo mocno ją przytuliła. Min była wówczas szczęśliwa, że ma ją przy sobie.

Ojciec

Mimo że relacja Min i jej ojca nie jest dokładniej znana, wiadomo że dziewczyna bardzo za nim tęskni.

Areum

Min i jej ciotka, Areum, nie mają dobrej relacji. Kobieta często krytykowała posunięcia siostrzenicy, co irytowało Min.

Nari

Min spotkała Nari w jej salonie gier. Gdy kobieta wspomniała o Areum, dziewczynka przestraszyła się. Po chwili jednak, gdy dowiedziała się że Nari to kuzynka jej mamy, lekko się uspokoiła. Kiedy Nari zaproponowała jej, by pozostała z nią w salonie, Min powiedziała, że spróbuje swoich sił u pracy w tym miejscu. Dziewczyna zrezygnował i uciekła, po tym jak uzyskała informacje o miejscu postoju Czerwonej Azalii.

Bora Kim

Min nie ma dobrej relacji ze swoją kuzynką. Bora lubiła jej dokuczać, co często prowadziło do kłótni między nimi.

Manshik Kim

Manshik jest jedynym kuzynem Min. Dziewczyna uważa go za porządną osobę. Kiedy Min wymykała się z domu, przypadek trafiła na Manshika. Poprosiła go wówczas, by zajął się praniem, na co chłopiec przystał.

Przyjaciele

Jang Bae

Min i Jang po raz pierwszy spotkali się na Białej Błyskawicy. Chłopak opowiedział jej wówczas, jak zginął i poprosił, by przez jakiś czas go udawała. W zamian miał uczyć jej podstaw szkolenia na kadeta. Dziewczyna zgodziła się i od tamtej pory, stali się przyjaciółmi.

Haneul

Haneul, przyjaciółka Min

Gdy Min udała Janga, bardzo zbliżyła się do Haneul. To właśnie ze smoczycą, Kim grała w baduka. Gdy kapitan Hwan zagroziła, że zabije przyjaciół Min, dziewczynka poddała się by ich ratować. Po odnalezieniu i zdobyciu Smoczej Perły, razem z Sijun, dziewczyny udały się na wspólny posiłek.

Sujin

Min i Sujin są przyjaciółmi. Spędzała z nim i Hanuel wiele czasu, nie tylko na zajęciach, ale także w czasie wolnym. Po odzyskaniu artefaktu, jakim była Smocza Perła, wybrała się z przyjaciółmi na wspólny posiłek.

Byung-Ho

Min poznała Byung-Ho na Czerwonej Azalii. Szybko się zaprzyjaźnili. Mężczyzna pomógł dziewczynce uciec z portu, jak najdalej od Nari i kapitan Hye. Kiedy Min dowiedziała się o śmierci Byung-Ho, było jej bardzo przykro.

Wrogowie

Hwan

Min nienawidziła kapitana za to, że kobieta nie zrobiła nic by ratować jej brata po wysłaniu go na groźną i niebezpieczną misję.

Przypisy

Advertisement