FANDOM

Percy Jackson

Percy Jackson, heros, który wziął udział w wielu misjach.

Misja – zadanie zwykle podejmowane przez maksymalnie troje uczestników, w zamierzeniu osiągnięcia wyznaczonego cel. Każda misja oparta jest o pomniejszą przepowiednię, której treść stanowi wskazówkę w jej prawidłowym wykonaniu.

OpisEdytuj

W Obozie Herosów misję można wykonać tylko wtedy, gdy obozowicz otrzyma przepowiednię od Wyroczni Delfickiej. Misja jest również jednym z niewielu momentów, kiedy obozowicz będzie mógł opuścić obóz, nie licząc tych herosów, którzy zdecydowali się na życie w świecie śmiertelników.

W Obozie Jupiter podobnie jak w Obozie Herosów, półbóg, by wyruszyć na misję musi otrzymać przepowiednię. Jednakże, przepowiednia jest podawana przez augura, który odczytuje proroctwo rozdzierając pluszaki sztyletem i paląc ich wełniane „wnętrzności”. Po tym, jak przepowiednia zostanie podana, sprawa zostaje wniesiona do Senatu Nowego Rzymu w celu ustalenia szczegółów, w tym towarzyszy, strategii, a nawet tego, jakie zaopatrzenie zostanie przekazane poszukiwaczom. Kolejna kwalifikacja polega na tym, że lider misji musi mieć rangę od centuriona po wyższą, aby objąć dowodzenie w drużynie.

W mitologii greckiej i rzymskiej herosi dostawali misje, zazwyczaj nie poprzedzone przepowiednią, które musieli wykonać zazwyczaj z przymusu (np. Bellerofont) bądź jako karę (np. Herakles).

W mitologii każdy gigant zrodzony przez Gaję (wyjątek: Periboja) miał jako misję pokonanie boga, którego przeciwieństwem się było (np. Porfyrion miał pokonać Zeusa/Jupitera, natomiast Hippolitos – Hermesa/Merkurego).

Przywódca i towarzyszeEdytuj

Osoba, która otrzyma przepowiednię, jest zwykle uważana za przywódcę zadania. Osoba ta może wybrać standardowo dwóch towarzyszy, aby wraz z ich udziałem udać się na misję. W zależności od swoich preferencji lider może, jednak wybrać jednego towarzysza, bądź udać się na misję samemu. Czasami towarzysze są wybierani lub sugerowani z zewnątrz m.in. przez Chejrona lub kogoś z olimpijskich bogów.

WyjątkiEdytuj

Przywódca może również wybrać jako towarzyszy więcej niż dwie osoby, jednak jest to uważane przez kadrę obozową za niebezpieczne jak i zapowiedź nieszczęść, ponieważ liczba trzy jest w ich wierzeniu świętą liczbą mającą wielkie znaczenie w greckiej antycznej kulturze oraz wierzeniach (np. trójka bogów Wielkiej Trójki). Każda misja mająca więcej niż trzech członków może doprowadzić do katastrofy, w tym zaginięcia członków drużyny, ich śmierci lub zakończenia się niepowodzeniem zadania. Przykładem tego są wydarzenia mające miejsce podczas misji odnalezienia Artemidy, gdzie łączna liczba poszukiwaczy wynosiła pięcioro członków, zaś w trakcie trwania ich wyprawy jeden z uczestników zaginął i poniósł następnie śmierć trafiając do Podziemia a później pod koniec misji drugi uczestnik również zginął.

Rachel Dare

Rachel Elizabeth Dare, śmiertelniczka biorąca udział w misji odnalezienia Dedala.

Innym przykładem jest misja odnalezienia Dedala, w której pierwotnie było czworo członków a podczas zadania Grover Underwood i Tyson zostali oddzieleni od reszty, zaś następnie Percy został oddzielony od Annabeth, jednak po pewnym czasie powrócił. Przed ponowną próbą poprosili o pomoc śmiertelniczkę Rachel Elizabeth Dare, dzięki której ostatecznie misja się powiodła, a żaden uczestnik nie poniósł śmierci.

Podczas gdy zwykle półbóg musi mieć przepowiednię, aby opuścić obóz, w czasie wojny lub niebezpieczeństwa, grupa obozowiczów może odejść, aby ukończyć misję. Te misje nie są jednak uważane za rzeczywiste zadania. Są też chwile, kiedy obozowicz po otrzymaniu przepowiedni dosłownie popada w obłęd próbując odczytać sens przepowiedni, jednak nie wiadomo, co stanie się wtedy z misją, jeśli to nastąpi.

Czasami, jednak zdarzają się misje, do których wykonania nie jest wymagana przepowiednia, np. wtedy, gdy to bóg wyznacza i wysyła półbogów na misję (jak w Pamiętnikach Półbogów).

Są również wyjątki, np. gdy misja jest bardzo ważna, nie potrzeba przepowiedni (np. przetransportowanie Ateny Partenos do Obozu Herosów).

W seriach nie skupiających się na grecko-rzymskiej mitologii zazwyczaj nie występuje przepowiednia (Kroniki Rodu Kane oraz Magnus Chase i Bogowie Asgardu).

Główne misjeEdytuj

Percy Jackson i Bogowie OlimpijscyEdytuj

Olimpijscy HerosiEdytuj

Jason Grace-Viria

Jason Grace, przywódca wielu misji.

Apollo i Boskie PróbyEdytuj

Kroniki Rodu KaneEdytuj

Magnus Chase i Bogowie AsgarduEdytuj

Rick Riordan PrzedstawiaEdytuj

Kroniki PandawówEdytuj

Misje poboczneEdytuj

Misje poboczne, to te misje, które stanowią dodatkowe zadania, będące kluczem do zrealizowania priorytetowej misji oraz wszelkie inne zadania zlecone przez bogów i inne osoby ważne w fabule książek. Misjami pobocznymi są również wszelkie misje zawarte w fabule opowiadań.

Złodziej PiorunaEdytuj

  • Odzyskanie tarczy Aresa – przeprowadzona przez Percy'ego Jacksona, Annabeth Chase i Grovera Underwooda – powiodła się.

Klątwa TytanaEdytuj

  • Odnalezienie, ochronienie i przyprowadzenie Bianki i Nica di Angelo do Obozu Herosów – prowadzona przez Grovera Underwooda – częściowo powiodła się.
Bitwa w LabiryncieEdytuj
  • Sprawdzenie kuźni boga Hefajstosa znajdującej się w wulkanie St. Helens – przeprowadzona przez Percy'ego Jacksona i Annabeth Chase – częściowo powiodła się.
  • Oczyszczenie kuźni Hefajstosa w wulkanie St. Helens z telchinów – przeprowadzona przez Percy'ego Jacksona i Annabeth Chase – podobno powiodła się.
Ostatni OlimpijczykEdytuj
  • Zdobycie piętna Achillesa – przeprowadzona przez Nica di Angelo i Percy'ego Jacksona – powiodła się.

Olimpijscy HerosiEdytuj

Pamiętniki PółbogówEdytuj

  • Odnalezienie Buforda – przeprowadzona przez Leona Valdeza, Piper McLean i Jasona Grace'a – powiodła się.
  • Zapobiegnięcie wybuchu silnika Argo II – przeprowadzona przez Leona Valdeza – powiodła się.
Znak AtenyEdytuj
  • Zdobycie niebiańskiego spiżu i wapna – przeprowadzona przez Leona Valdeza i Hazel Levesque – powiodła się.
  • Zdobycie potrzebnych informacji od Forkisa – przeprowadzona przez Percy'ego Jacksona, Franka Zhanga i Gleesona Hedge'a – częściowo powiodła się.
  • Zdobycie rogu Acheloosa – przeprowadzona przez Jasona Grace'a i Piper McLean – powiodła się.
  • Uratowanie Nica di Angelo – przeprowadzona przez Percy'ego Jacksona, Piper McLean i Jasona Grace'a – powiodła się.
Dom HadesaEdytuj
  • Zdobycie berła Dioklecjana – przeprowadzona przez Nika di Angelo i Jasona Grace'a – powiodła się.
Krew OlimpuEdytuj
  • Zdobycie informacji od Ghuli na Itace – przeprowadzona przez Jasona Grace'a, Piper McLean i Annabeth Chase – powiodła się.
  • Zdobycie mahai Nike – przeprowadzona przez Leona Valdeza, Percy'ego Jacksona, Hazel Levesque i Franka Zhanga – powiodła się.
  • Zdobycie mięty z Pylos – przeprowadzona przez Franka Zhanga i Piper McLean – powiodła się.
  • Zdobycie bicia serca boga – przeprowadzona przez Piper McLean i Annabeth Chase – powiodła się.
  • Zdobycie żółtej stokrotki z Delos – przeprowadzona przez Leona Valdeza, Franka Zhanga i Hazel Levesque – powiodła się.
  • Zdobycie Lekarstwa Lekarza – przeprowadzona przez Jasona Grace'a i Piper McLean – powiodła się.
  • Pokonanie gigantów i Gai pod Partenonem – przeprowadzona przez załogę Argo II oraz olimpijczyków – połowicznie powiodła się.
  • Pokonanie Gai – przeprowadzona przez Jasona Grace'a, Piper McLean i Leona Valdeza – powiodła się.

Apollo i Boskie PróbyEdytuj

Mroczna PrzepowiedniaEdytuj

Labirynt OgniaEdytuj

  • Przyprowadzenie Gleesona Hedge'a do Aeithales – przeprowadzona przez Grovera Underwooda i Lestera Papadopoulosa – powiodła się.

Kroniki Rodu KaneEdytuj

Ognisty TronEdytuj

  • Zdobycie księgi Ra – przeprowadzona przez Cartera i Sadie Kane'ów oraz Besa – powiodła się.
  • Uratowanie Ziyi Rashid – przeprowadzona przez Cartera Kane'a i Besa – powiodła się.

Cień WężaEdytuj

  • Zdobycie cienia Apopisa – przeprowadzona przez Cartera i Sadie Kane'ów, Ziyę Rashid i Setne (częściowo) – powiodła się.
  • Zdobycie cienia Besa – przeprowadzona przez Sadie Kane i Walta Stone'a – powiodła się.

Magnus Chase i Bogowie AsgarduEdytuj

Miecz LataEdytuj

  • Odzyskanie Sumarbrandera – przeprowadzona przez Magnusa Chase'a, Samirę al-Abbas, Blitzena i Hearthstone'a – powiodła się.
  • Odzyskanie broni Thora – przeprowadzona przez Magnusa Chase'a, Samirę al-Abbas, Blitzena i Hearthstone'a – powiodła się.

9 z Dziewięciu ŚwiatówEdytuj

  • Znalezienie nowej kapitan dla Walkirii – przeprowadzona przez Odyna – w pewnym sensie powiodła się.
  • Uwolnienie Inge z nowej niewoli – przeprowadzona przez Hearthstone'a – powiodła się.
  • Wydostanie się z Niflheimu – przeprowadzona przez Mallory Keen – powiodła się.
  • Nauczenie Nidhögga nowych przekleństw – przeprowadzona przez Mallory Keen – powiodła się.
  • Zdobycie łusek wanaheimskich smoków do witrażu – przeprowadzona przez Halfborna Gundersona – powiodła się.
  • Pokrzyżowanie planów Surtra przeciągnięcia na swoją stronę kilku nordyckich bogów – przeprowadzona przez Alex Fierro – powiodła się.
  • Przebiegnięcie dziesięciu milionów kroków w maratonie przez Dziewięć Światów – przeprowadzona przez Thora – powiodła się za drugim podejściem.

Wspomniane misjeEdytuj

  • Odnalezienie złodzieja Pioruna Piorunów i własności Zeusa – przeprowadzona przez Atenę, Apollina, Artemidę i Aresa – częściowo się powiodła (Ares znalazł Luke'a Castellana ze skradzionym Piorunem, jednak nakłoniony przez Kronosa ukrył go przed innymi).
  • Zdobycie złotych jabłek z ogrodu Hesperyd – przeprowadzona przez Luke'a Castellana – nie powiodła się.
  • Odnalezienie Percy'ego Jacksona – przeprowadzona przez Łowczynie Artemidy, Annabeth Chase oraz innych obozowiczów z Obozu Herosów – nie powiodła się.
  • Zniszczenie bazy tytanów na górze Othrys – przeprowadzona przez legionistów z Obozu Jupiter – powiodła się.
  • Zabicie Lykaona – przeprowadzona przez Łowczynie Artemidy – nie powiodła się.
  • Zabicie trojańskiego potwora morskiego – przeprowadzona przez Jasona Grace'a – powiodła się.
  • Wypełnienie Przepowiedni Siedmiorga – przeprowadzona przez Michaela Varusa oraz nieznanych członków Piątej Kohorty – nie powiodła się.
  • Zdobycie broni z cesarskiego złota z Fortu Sumter – przeprowadzona przez Jasona Grace'a i Reynę Ramírez-Arellano – nieznany status powodzenia misji.
  • Odnalezienie Pana - prowadzona przez wielu satyrów (m.in. ojca i wuja Grovra) – nie powiodła się.

Starożytne misjeEdytuj

Misje herosów Edytuj

  • Zabicie i zdobycie głowy Meduzy – prowadzona przez Perseusza - powiodła się.
  • Wyprowadzenie Eurydyki z Podziemia – prowadzona przez Orfeusza - nie powiodła się.
  • Dwanaście prac Heraklesa – prowadzona przez Heraklesa - powiodła się.
  • Zdobycie Złotego Runa – prowadzona przez Jazona - powiodła się.
  • Zabicie Chimery - prowadzona przez Bellerofonta - powiodła się.
  • Rozwiązanie problemu Licji z Sylomami - prowadzona przez Bellerofonta - powiodła się.
  • Rozwiązanie problemu Licji z Amazonka - prowadzona przez Bellerofonta - powiodła się.
  • Zabicie Minotaura – prowadzona przez Tezeusza – powiodła się.
  • Ostrzyżenie mięsożernych owiec – prowadzona przez Psyche – powiodła się.
  • Zebranie wody ze źródła Styksu – prowadzona przez Psyche – powiodła się.
  • Zdobycie dzbana piękności – prowadzona przez Psyche – połowicznie się powiodła.

Misje gigantów Edytuj