Riordanopedia

  • Został ogłoszony zwycięzca konkursu na opowiadani. Jest nim Vienna.vvv.

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia
Książka.pngCytat (tabs).png

Niezbędnik maga z Domu Brooklyńskiego – książka stanowiąca oficjalny dodatek do serii Kroniki Rodu Kane autorstwa Ricka Riordana.

Fabuła

Witaj, nowicjuszu! Mówi Carter Kane. Gratuluję, że dotarłeś do Domu Brooklyńskiego w jednym kawałku. To osiągnięcie oznacza, że pochodzisz z rodu egipskich faraonów i posiadasz magiczne moce. Ale czymże jest moc bez wiedzy, jak się nią posługiwać? Po to właśnie jest ten przewodnik. Znajdziesz w nim quizy, opowieści i informacje o egipskich bóstwach, potworach (tych przyjaznych i tych śmiertelnie groźnych), o tajemniczym Duat i mnóstwie innych spraw. Ten niezbędnik jest niezbędny dla tych z rodu faraonów, którzy stawiają pierwsze kroki na ścieżce bogów. Opowiadam w nim ja, inni magowie (w tym moja siostra Sadie), a nawet kilkoro bogów we własnej osobie. Ale uważaj na sztuczki i niespodzianki – w świecie egipskiej magii wszystko jest możliwe.

PS. Jeśli natkniecie się na komentarze mojej siostry, Sadie, postarajcie się je zignorować.

PPS. Czy ktoś widział mój amulet dżed? Byłoby bardzo niedobrze, gdyby wpadł w niepożądane ręce...

Rozdziały

  1. Słowo ostrzeżenia
  2. Księga tej księgi
  3. Zupełnie jak w nomie
  4. Du-co?
  5. W strefie
  6. Najstarsi bogowie i boginie
    1. Ra
    2. Tefnut
    3. Szu
    4. Nut i Geb
    5. Ozyrys
    6. Set
    7. Izyda
    8. Neftyda
    9. Horus
    10. Anubis
  7. Inni ważni bogowie i boginie
    1. Bes
    2. Thot
    3. Neith
    4. Chonsu
    5. Ptah
    6. Apopis
  8. Bóstwa zwierzęce
    1. Zwierzęcy chór
    2. Bastet
  9. Słowo na zakończenie
  10. Notatki o magach
  11. Glify i zaklęcia
  12. Słowniczek
  13. Klucz do hieroglifów

Bohaterowie

Ciekawostki

  • Riordan zadedykował tę książkę swoim czytelnikom z dopiskiem: Dla wszystkich młodych magów. Niech wasze różdżki nigdy się nie złamią, a wasze hieroglify zawsze świecą jasno.
  • W książce zostaje wspomniany rydwan słońca Apollina jak i sam grecki bóg, a także Long Island jako terytorium Obozu Herosów oraz pewna "przyjaciółka", co najprawdopodobniej odnosi się do Annabeth Chase.
  • W oryginalnym wydaniu Niezbędnika maga z Domu Brooklyńskiego została zamieszczona również grafika przedstawiająca Geba, której w polskiej wersji brakuje.
Advertisement