FANDOM

Njörd

Aegir jest paskudną, brutalną stroną oceanu. A ja jestem facetem. do którego należy się modlić, aby morze sprzyjało!

–Njord, Statek Umarłych

Njörd (także Njörðr) - był nordyckim bogiem mórz, bogactwa, wiatru, żeglarstwa, szkutnictwa , handlu rybołówstwa i wszelkich zajęć związanych z oceanem. Był ojcem Frejra i Freji i dziadkiem zarówno Blitzena, jak i Magnusa Chase'a.

Historia

Jego małżeństwo z olbrzymką Skadi, córką Thjaziego zakończyło się rozwodem, ponieważ ona chciała mieszkać w górach, zaś on w swym nadmorskim pałacu Noatun. Mit ten uważa się za personifikację podziału skandynawskiej pory letniej od zimowej.

Pod koniec epoki wikingów jego znaczenie zmalało na korzyść Frejra.

Magnus Chase i Bogowie Asgardu

Magnus viria

Magnus Chase, wnuk Njörda

Miecz Lata

Njörd był wspominany kilka razy w całej książce, a Ran była w stanie wyczuć, że Magnus Chase jest jego wnukiem.

Statek Umarłych

Ratuje załogę Wielkiego Banana przed Dziewięcioma Olbrzymkami Fal. Następnie rozmawiał z Magnusem, Blitzem i Hearthstone'm o miodzie Kwasira oraz flyting i oddzieleniu Heartha i Blitzena od reszty załogi Wielkiego Banana, aby znacznie zwiększyć szanse powodzenia. Następnie powiedział Magnusowi, że powinien wkrótce udać się do portu Skadi.

Wygląd

Njord znów pomachał palcami. Czy to była moja wyobraźnia, czy celowo zwracał uwagę na swoje stopy? To znaczy były naprawdę zadbane. Żadnych odcisków. Zero kurzu, żadnych plamek smoły. Paznokcie przycięte, perfekcyjnie wypolerowane. Żadnego brudu między palcami czy dziwnego futerka jak u hobbita. Ale mimo to...

Magnus Chase o Njördzie, Statek Umarłych

Njörd jest opisany jako człowiek po czterdziestce, silny i opalony, jakby pracował dziesięciolecia jako ratownik. Nosi niebieską koszulkę polo i chodzi na boso. Ma cienkie włosy i krótką brodę w miodowym kolorze.

Charakter

Njörd jest wesoły i spokojny. Reprezentuje dobrą stronę morza, będącą przeciwieństwem Aegira. Lubi obnosić się ze swoimi nogami i słyszeć za nie pochwały.

Umiejętności

  • Njord posiada standardowe moce boga.
  • Jego moce są w pewnym stopniu podobne do wnuków, w przeciwieństwie do innych bogów.
  • Hydrokineza: jako bóg morza potrafi kontrolować wodę.
  • Aerokineza: jako bóg wiatru może kontrolować wiatr.
  • Ferrokineza: jako bóg bogactwa może kontrolować bogactwa ziemi.
  • Manipulacja płodnością: Jako bóg płodności mógł zwiększyć lub zmniejszyć płodność ziemi/roślin, zwierząt i ludzi (a może i innych bogów i stworzeń).
  • Vitakineza: miał moc złagodzenia choroby dekompresyjnej.
  • Teleportacja: i mógł teleportować innych z jednego miejsca do drugiego.
  • Potrafił zmniejszyć obciążenie odczuwalne przez ludzi w wodzie.

Ciekawostki

  • Jego grecko-rzymskim odpowiednikiem jest Posejdon/Neptun.
  • Jego egipskim odpowiednikiem jest Sobek.
  • Być może Nerthus, bogini węży, ziemi, żniw i zemsty jest jego siostrą i matką jego dzieci.
  • W Statku Umarłych Skadi wspomniała, że Njörd nieustannie ma nadzieje, iż uda im się zejść z powrotem.
  • Skadi mimo rozstania uważa go za nie najgorszego męża.
  • Po rozstaniu często wysyłał Skadi kwiaty czego ta nie znosiła.
Nordyccy bogowie
Asowie
BaldrBragiForsetiFriggaHeimdallHodHonirIdunnLoki
MagniMimirModiOdynSifThorTyrUllr
Wanowie
FrejrFrejaNjordSkadi
Inne bóstwa
AegirGlumHelHollerKwasirLognRanSnotra