Riordanopedia

  • Rozpoczęło się głosowanie na najlepszą fotografię.
  • Ruszyły zapisy do Obozu Herosów 2022. Wszelkie informacje, jak i miejsce, gdzie się można zapisać znajdują się w tym poście.

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Możesz mówić mi Nut. Znam wszelkie możliwe żarty z tego imienia. – Nalała ze swojego czajniczka drugą filiżankę. – Usiądźmy i porozmawiajmy. Chcesz sahlabu?

Nutegipska bogini nieba, córka boga powietrza Szu i Tefnut oraz siostra i jednocześnie żona boga ziemi, Geba. Nut jest również matką OzyrysaIzydyHorusa Starszego (pierwsze wcielenie Horusa), Seta i Neftydy

Historia

Mitologia

Nut i Geb bardzo chcieli mieć potomstwo, jednak Ra był temu przeciwny, ponieważ dostał przepowiednię, że któreś z ich dzieci pozbawi go tronu. Gdy dowiedział się, że wnuczka jest w ciąży, zabronił jej rodzić w jakikolwiek dzień albo noc roku. Mimo zakazu, Nut znalazła rozwiązanie: zagrała z bogiem księżyca Chonsu o światło księżycowe, a kiedy miała go wystarczająco dużo, stworzyła pięć nowych dni, w czasie których urodziła swoje dzieci, doczepiła je na końcu roku. Ponieważ złamała zakaz, Ra rozdzielił ją z ukochanym mężem, posyłając między nich swojego syna Szu. Nut była jednym z nielicznych bogów, którzy nie zostali złapani, ponieważ jej ciałem jest niebo, co czyni ją nie do schwytania (no, chyba, że ktoś złapie NIEBO).

Kroniki Rodu Kane

Czerwona Piramida

Wizyta ba Sadie Kane u Nut.

Nut przyzwała i rozmawiała z egipskim magiem, Sadie Kane, podczas jej snu dziewczynki. Dyskutowały o chaosie i porządku, a także o Secie. Nut wytłumaczyła Sadie, że aby przywrócić Maat, magowie muszą powrócić do korzystania ze ścieżki bogów, oraz, że mimo iż Set był wcieleniem chaosu, był też jednym z bogów którzy walczyli przeciwko Apopisowi, tak więc droga do pokonania Seta nie była taka jak Sadie myślała. Poradziła dziewczynie, aby udała się po radę do Thota, i podarowała jej trzy bilety pierwszej klasy do Memphis w stanie Tennesse. Na koniec kazała magowi przekazać miłosny list do Geba, zawierający gwiezdny obraz bogini. 

Charakter

Nut jest serdeczną i bardzo przyjazną boginią, mimo to ostrą kiedy się ją rozgniewa. Zazwyczaj jednak jest kochająca, dobra i mądra oraz ma dobre zdanie o swoich dzieciach (chociaż jej zdanie o Secie jest takie pół na pół). Bogini jest również bardzo smutna z powodu rozdzielenia ze swoim mężem, Gebem.

Wygląd

Miała na sobie egipską spódniczkę – od pasa w dół. Od pasa w górę nosiła tylko bikini a jej skóra... Jej skóra była w kolorze ciemnego granatu, pokrytego gwiazdami. I nie mam na myśli malowanych gwiazd. Na jej skórze żył cały kosmos: lśniące gwiazdozbiory, oślepiające galaktyki, migotliwe chmury różowego i niebieskiego pyłu. Jej rysy zdawały się niknąć pośród gwiazd, które przepływały po jej twarzy. Włosy miała długie i czarne jak noc

— Opis Nut przez Sadie Kane; Czerwona Piramida

Nut nosi egipską spódniczkę oraz bikini. Jej skóra jest granatowa, a na dodatek pokryta gwiazdami. Ma długie, gęste i czarne włosy w odcieniu północnego nieba. Zęby bogini są śnieżnobiałe i przypominają wybuch galaktyki.

Moce i umiejętności

Mimo, iż Nut nie wykazuje szczególnych zdolności, może przywoływać ludzkie ba oraz różne przedmioty. Bogini nieba posiada potężną moc, jednak szczegóły nie są podane.

Ciekawostki

  • Słowo nut w języku angielskim oznacza orzech.
  • Nie znamy żadnego maga, który podążałby jej ścieżką.
Advertisement