FANDOM

Obóz Herosów

Obóz Herosów - obóz znajdujący się na Long Island w Nowym Jorku. Jest zlokalizowany na północnym brzegu wyspy, chociaż w niektórych książkach wspomniane jest, że obóz znajduje się na południowym brzegu zatoki. Ten fakt może świadczyć o tym, iż prawdziwa lokalizacja obozu jest trudna do ustalenia. Jest niewidoczny dla śmiertelników za sprawą Mgły. Potwory nie mogą do niego wejść, chyba że zostaną zaproszone przez obozowicza.

Ogólne InformacjeEdytuj

Obóz Herosów, Farm Road 3.141 Long Island, Nowy Jork 11954

Obóz jest prowadzony przez boga Dionizosa, na którego obozowicze mówią "Pan D", i centaura Chejrona, który jest dyrektorem ds. Działalności. Obóz istnieje, jako miejsce, gdzie mogą się szkolić młodzi herosi. W tym obozie szkolą się jedynie dzieci greckich bogów, zaś miejscem szkoleniowym dla dzieci rzymskich bogów jest Obozie Jupiter.

Obóz ma magiczne granice, które są wzmacniane przez moc Złotego Runa, znalezionego przez satyra Grovera Underwooda, cyklopa Tysona i półbogów: Percy'ego Jacksona, Clarisse La Rue i Annabeth Chase, którzy wykradli je z wyspy Polifema i umieścili na sośnie Thalii w celu wyleczenia zatrutej sosny i upewnienia się, że żaden potwór nie dostanie się na teren obozu. Runo pozostało na drzewie, strzeżone przez smoka Peleusa, a jego magiczne moce chronią obóz przed potworami i najeźdźcami wzmacniając istniejącą od wieków magiczną barierę obronną Obozu.

Herosi mieszkają w domkach (po jednym na każdego olimpijczyka, później zostało wybudowanych wiele innych domków również dla pomniejszych bogów i bogiń, na prośbę Percy'ego w Ostatnim Olimpijczyku). Herosi spożywają posiłki w pawilonie jadalnym. W obozie znajduje się także pole do strzelania z łuku, arena do szermierki, ściana wspinaczkowa z prawdziwą płynną lawą, plaża z sektorem na wystrzeliwanie fajerwerków, las, amfiteatr, stajnia, Pięść Zeusa, kuźnia, Bunkier 9, jezioro kajakowe, pola truskawek, stajnie pegazów, teatr, boisko do siatkówki, zbrojownia, miejsce do zajęć artystycznych, sale rekreacyjne, jaskinia Rachel i Wielki Dom. Jego główne wejście znajduje się na wzgórzu Herosów.

Historia Edytuj

Pierwszych sześciu uczniów Chejrona zostało mu przyprowadzonych w starożytnej Grecji przez Apollina, aby centaur mógł ich nauczyć wszystkiego czego nauczył go Apollo. Byli to tak sławni herosi jak: Eneasz, który walczył w wojnie trojańskiej w obronie Troi; Jazon, który był kapitanem wyprawy Argonautów po Złote Runo; Achilles, który po narodzeniu został zanurzony w Styksie i walczył później w wojnie trojańskiej po stronie achajów; Atalanta, która była znanym łowcą w polowaniu na Dzika erymantejskiego; Asklepios, syn Apollina, któremu udało się zostać nieśmiertelnym bogiem medycyny jak i Perseusz, który wsławił się zabijając Meduzę. Według różnych obozowiczów, od tego czasu obóz wyszkolił kilka bardzo znanych postaci, w tym kilku prezydentów Stanów Zjednoczonych, takich jak syn Ateny, George Washington. Obóz Herosów rozpoczął swoje istnienie już w starożytnej Grecji u podnóża góry Pelion, która była domem Chejrona. W miarę jak rosła liczba przybywających do niego herosów i zaistniała konieczność przeniesienia Olimpu, pewnego dnia Apollo pojawił się u centaura z hordą satyrów, aby ci pomagali półbogom znajdować drogę do obozu. Przez wieki Obóz Herosów przemieszczał się wraz z rdzeniem cywilizacji zachodniej, której istotny element stanowili greccy bogowie. Obóz jest bezpiecznym sanktuarium dla półbogów, jednak zanim pojawiły się magiczne granice, sprawy były o wiele bardziej niebezpieczne. Pewnej nocy w starożytnej Grecji, potężna armia potworów zaatakowała obóz, który tego dnia niemal został wytarty z kart historii. Następnego ranka na prośbę Chejrona bogowie zapewnili Obozowi Herosów magiczne granice, które do dziś chronią teren obozu przed atakami potworów. Na pięć lat przed tym, jak Percy Jackson przybył do obozu córka Zeusa, Thalia Grace niemalże poniosła bohaterską śmierć na granicy obozu stając w obronie swoich przyjaciół Annabeth, Luke'owi Castellanowi i Groverowi zapewniając im jednocześnie bezpieczne dotarcie na teren obozu. Tuż przed jej śmiercią, jej ojciec Zeus, zlitował się nad nią i zamienił ją w sosnę, która podtrzymywała jej siłę życiową i wzmacniała magiczne granice obozu przez lata. Przed tymi wydarzeniami obóz był strzeżony przez spiżowego smoka Festusa przez około 15 lat, zanim ten stał się wadliwy i zniknął w obozowym lesie. Podobno spiżowy smok był dziełem domku Hefajstosa powstałym przy wsparciu ich ojca, któremu został poświęcony.

Zajęcia i konkursy w obozieEdytuj

  • Starożytna greka (uczą Chejron i Annabeth)
  • Szermierka (uczył Luke (dawniej), Dedal (dawniej), uczy Percy)
  • Łucznictwo/turnieje łucznicze (prowadzi Chejron)
  • Rzut oszczepem (prowadzi niezidentyfikowany syn Aresa)
  • Tropienie
  • Zapasy (prowadzi Clarisse)
  • Płatnerstwo (w kuźni z domkiem Hefajstosa)
  • Kajakarstwo
  • Techniki atakowania potworów
  • Jazda na pegazach (uczyła Silena Beauregard)
  • Siatkówka/turnieje siatkówki
  • Mitologia grecka (uczą Chejron i Annabeth)
  • Zdobywanie sztandaru w Lesie
  • Zawody siłowe
  • Walka bez broni
  • Wyścigi rydwanów

Poza wymienionymi powyżej zajęciami, młodzi półbogowie podczas dnia piszą listy do śmiertelnych rodziców, czyszczą zbroje, zbierają truskawki, rąbią drewno, wytwarzają sztuczne ognie, piorą, sprzątają stajnie i domki, jednak pomimo całego tego natłoku obowiązków codziennie mają czas wolny dla siebie. Jedzą trzy posiłki dziennie w pawilonie, a każdy dzień w obozie herosów kończy się śpiewami przy ognisku.

Grupowi DomkówEdytuj

Camp half

Inni mieszkańcyEdytuj

  • Argus - szef ochrony obozu z całym ciałem pokrytym niebieskimi oczami.
  • Wyrocznia - najpierw przemawiała przez zmumifikowane ciało kobiety. Potem duch Delf zamieszkał w ciele Rachel.
  • Najady - wodne boginki mieszkające w jeziorach i rzekach (nimfy). Annabeth mówiła, że to straszne flirciary, których nie należy prowokować.
  • Driady - duchy drzew (nimfy). Jedną z nich jest Kalina, dziewczyna Grovera.
  • Satyrowie - pół-kozły, pół-ludzie. Ich zadaniem jest odnajdywanie herosów i przyprowadzanie ich do obozu. Potrafią wyczuwać potwory, bardzo dbają o przyrodę. Wielu z nich dążyło do tego, aby dostać licencję poszukiwacza i wyruszyć na szukanie Pana. Nie znoszą podziemi i cyklopów. Jedzą wszystko, łącznie z metalowymi puszkami i meblami w stylu Ludwika XVI.

DomkiEdytuj

Tradycje ObozoweEdytuj

Obóz ma kilka tradycji wywodzących się z jego greckich korzeni. Edytuj

  • Zwycięzcy i zwyciężczynie obozowych zawodów otrzymują wieńce laurowe i paradują wokół obozu.
  • Za każdym razem, gdy ktoś wyrusza na misję, jego rodzeństwo przygotowuje całun pogrzebowy na wypadek, gdyby nie przeżył - jeśli ten ktoś nie ma rodzeństwa, inny domek może zgłosić się na ochotnika; jeśli, jednak wróci on cało z wyprawy może spalić swój całun.
  • Pod koniec każdego trymestru letniego starsi doradcy głosują, wybierają największe wydarzenie z całego lata i malują je na paciorkach. Percy Jackson dostał dla przykładu:

-> Złodziej Pioruna - czarny koralik z zielonym trójzębem.

-> Morze Potworów - koralik z namalowanym Złotym Runem.

-> Klątwa Tytana - nie utworzono nowego koralika, ponieważ akcja nie trwała w czasie lata.

-> Bitwa w Labiryncie - misternie zaprojektowana grafika przedstawiająca labirynt.

-> Ostatni Olimpijczyk - Empire State Building z imionami poległych w jego obronie herosów w maleńkich greckich literach wokół miniaturowej grafiki.

-> Zagubiony Heros - nie utworzono nowego koralika. Wydarzenia z tej książki odbywają się w tym samym roku co "Ostatni Olimpijczyk", tylko, że w okresie zimowym, zaledwie kilka miesięcy po urodzinach Percy'ego.

Annabeth na początku "Złodzieja Pioruna" ma pięć paciorków za lata, które miały miejsce przed akcją książek. Pierwsze trzy opisane są jako:

-> Drzewo Thalii, rok 1.

-> Centaur w sukience balowej, co opisała "... to było dziwne lato ...", rok 2.

-> Grecka trirema w ogniu, rok 3.

  • Bitwa o sztandar jest rozgrywana w każdy piątek od 6:00 do 21:00. Granicą starć jest potok a zespoły często używają do "ukrycia flagi" Pięści Zeusa jako ważnego strategicznego punktu. Za każdym razem, gdy Łowczynie Artemidy przyjeżdżają do obozu, odbywa się tam walka o sztandar, w której wszyscy obozowicze muszą brać udział. W "Klątwie Tytana" dowiadujemy się, że Łowczynie wygrywały z obozowiczami 56 razy z rzędu.
  • W usuniętej scenie w "Złodzieju Pioruna", Percy jest zrzucony do jeziora w ramach tradycji dla nowych. Robi się to po tym, jak mieszkańcy domku Hermesa śpiewają pieśń i pokazują "serię gestów, których nie rozumiałem tak samo, jak słów", jak to opisał Percy.

CiekawostkiEdytuj

  • W oryginalnej wersji obóz nazywa się "Camp Half-Blood" czyli "Obóz Półkrwi".
  • Jest planowane wybudowanie świątyni dla bogini Kymopolei.
  • Adres 3.141, nawiązuje do liczby PI, która pochodzi od greckiej litery.
  • Aby pokryć swoje wydatki obóz z pomocą pana D. uprawia truskawki, ponieważ bóg ma wpływ na porost winorośli.
  • Jedynym śmiertelnikiem mogącym przebywać w Obozie jest Rachel Elizabeth Dare.
  • Obóz Herosów w każdej cywilizacji, do której przenosi się podążając za Olimpem, zawsze zlokalizowany jest na Wschodzie, ponieważ w starożytności Grecja zawsze istniała we wschodniej części Imperium Rzymskiego.
  • Obóz może pomieścić średnio 216 półbogów.