FANDOM

Obóz Herosów

Obóz Herosów – mieszczący się na Long Island w Nowym Jorku obóz dla greckich półbogów. Jest niewidoczny dla śmiertelników za sprawą Mgły. Obóz zaopatrzony jest w magiczne granice broniące obozowiczów przed atakami wrogich potworów, które za ich sprawą nie mogą wtargnąć na jego teren, o ile nie zostaną do niego zaproszone lub nie otrzymają specjalnego pozwolenia od jakiegoś obozowicza.

Ogólne InformacjeEdytuj

WIN 20160718 143758

Mapa Obozu Herosów z "Boskich Prób Apolla".

Obóz Herosów, Farm Road 3.141 Long Island, Nowy Jork 11954

Obóz jest prowadzony przez boga Dionizosa, na którego obozowicze mówią "Pan D" i centaura Chejrona, który jest dyrektorem ds. Działalności. Obóz istnieje, jako miejsce, gdzie mogą się szkolić młodzi herosi. W tym obozie szkolą się jedynie dzieci greckich bogów, zaś miejscem szkoleniowym dla dzieci rzymskich bogów jest Obóz Jupiter.

Obóz ma magiczne granice, które są wzmacniane przez moc Złotego Runa, znalezionego przez satyra Grovera Underwooda, cyklopa Tysona i półbogów: Percy'ego Jacksona, Clarisse La Rue i Annabeth Chase, którzy wykradli je z wyspy Polifema i umieścili na sośnie Thalii w celu wyleczenia zatrutej sosny i upewnienia się, że żaden potwór nie dostanie się na teren obozu. Runo pozostało na drzewie, strzeżone przez smoka Peleusa, a jego magiczne moce chronią obóz przed potworami i najeźdźcami wzmacniając istniejącą od wieków magiczną barierę obronną Obozu.

Herosi mieszkają w domkach (po jednym na każdego olimpijczyka, później zostało wybudowanych wiele innych domków również dla pomniejszych bogów i bogiń, na prośbę Percy'ego w Ostatnim Olimpijczyku). Herosi spożywają posiłki w pawilonie jadalnym. W obozie znajduje się także pole do strzelania z łuku, arena do szermierki, ściana wspinaczkowa z prawdziwą,płynną lawą, plaża z sektorem na wystrzeliwanie fajerwerków, las, amfiteatr, stajnia, Pięść Zeusa, kuźnia, Bunkier 9, jezioro kajakowe, pola truskawek, stajnie pegazów, boisko do siatkówki, zbrojownia, miejsce do zajęć artystycznych, sale rekreacyjne, jaskinia Rachel i Wielki Dom. Jego główne wejście znajduje się na wzgórzu Herosów.

HistoriaEdytuj

Pierwszych sześciu uczniów Chejrona zostało mu przyprowadzonych w starożytnej Grecji przez Apollina, aby centaur mógł ich nauczyć wszystkiego czego nauczył go Apollo. Byli to tak sławni herosi jak: Eneasz, który walczył w wojnie trojańskiej w obronie Troi; Jazon, który był kapitanem wyprawy Argonautów po Złote Runo; Achilles, który po narodzeniu został zanurzony w Styksie i walczył później w wojnie trojańskiej po stronie Achajów; Atalanta, która była znanym łowcą w polowaniu na Dzika Erymantejskiego; Asklepios, syn Apollina, któremu udało się zostać nieśmiertelnym bogiem medycyny jak i Perseusz, który wsławił się zabijając Meduzę. Według różnych obozowiczów, od tego czasu obóz wyszkolił kilka bardzo znanych postaci, w tym kilku prezydentów Stanów Zjednoczonych, takich jak syn Ateny, George Washington. Obóz Herosów rozpoczął swoje istnienie już w starożytnej Grecji u podnóża góry Pelion, która była domem Chejrona. W miarę jak rosła liczba przybywających do niego herosów i zaistniała konieczność przeniesienia Olimpu, pewnego dnia Apollo pojawił się u centaura z hordą satyrów, aby ci pomagali półbogom znajdować drogę do obozu. Przez wieki Obóz Herosów przemieszczał się wraz z rdzeniem cywilizacji zachodniej, której istotny element stanowili greccy bogowie. Obóz jest bezpiecznym sanktuarium dla półbogów, jednak zanim pojawiły się magiczne granice, sprawy były o wiele bardziej niebezpieczne. Pewnej nocy w starożytnej Grecji, potężna armia potworów zaatakowała obóz, który tego dnia niemal został wytarty z kart historii. Następnego ranka na prośbę Chejrona, bogowie zapewnili Obozowi Herosów magiczne granice, które do dziś chronią teren obozu przed atakami potworów. W 1860 roku Obóz Herosów przeniósł się na Long Island. Na pięć lat przed tym, jak Percy Jackson przybył do obozu córka Zeusa, Thalia Grace niemalże poniosła bohaterską śmierć na granicy obozu stając w obronie swoich przyjaciół Annabeth, Luke'a Castellana i Grovera zapewniając im jednocześnie bezpieczne dotarcie na teren obozu. Tuż przed śmiercią dziewczyny, jej ojciec Zeus, zlitował się nad nią i zamienił ją w sosnę, która podtrzymywała jej siłę życiową i wzmacniała magiczne granice obozu przez lata. Przed tymi wydarzeniami obóz był strzeżony przez spiżowego smoka Festusa przez około 15 lat, zanim ten stał się wadliwy i zniknął w obozowym lesie. Podobno spiżowy smok był dziełem domku Hefajstosa powstałym przy wsparciu ich ojca, któremu został poświęcony.

Zajęcia w obozieEdytuj

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
8.00-9.00 Śniadanie i inspekcja domków Śniadanie i inspekcja domków Śniadanie i inspekcja domków Śniadanie i inspekcja domków Śniadanie i inspekcja domków
9.00-10.30 Starożytna greka (uczą Chejron i Annabeth) Starożytna greka (uczą Chejron i Annabeth) Starożytna greka (uczą Chejron i Annabeth) Starożytna greka (uczą Chejron i Annabeth) Starożytna greka (uczą Chejron i Annabeth)
10.30-11.00 Przygotowania do obiadu Sprawdzanie zapasów Czyszczenie stajni Zbieranie truskawek Czyszczenie zbroi
11.00-12.00 Łucznictwo (prowadzi Chejron) Rzut oszczepem Szermierka (na arenie) Techniki atakowania potworów Jazda na pegazie
12.00-12.30 Mitologia grecka (uczą Chejron i Annabeth) Mitologia grecka (uczą Chejron i Annabeth) Mitologia grecka (uczą Chejron i Annabeth) Mitologia grecka (uczą Chejron i Annabeth) Mitologia grecka (uczą Chejron i Annabeth)
12.30-13.30 Obiad Obiad Obiad Obiad Obiad
13.30-15.30 Płatnerstwo (w kuźni z Domkiem 9) Spływ po wodospadach Tropienie Zapasy (prowadzi Clarisse La Rue) Siatkówka
15.30-17.00 Listy do domu Sprzątanie domku Pranie Rąbanie drewna Wytwarzanie sztucznych ogni
17.00-18.00 Czas wolny Czas wolny Czas wolny Czas wolny Czas wolny
18.00-19.00 Kolacja Kolacja Kolacja Kolacja Kolacja
19.00-21.00 Turniej siatkówki Walka bez broni Turniej łuczniczy Zawody siłowe Zdobywanie sztandaru
21.00-22.00 Śpiewy przy ognisku Śpiewy przy ognisku Śpiewy przy ognisku Śpiewy przy ognisku Śpiewy przy ognisku

Grupowi DomkówEdytuj

Inni mieszkańcyEdytuj

  • Argus – szef ochrony obozu z całym ciałem pokrytym niebieskimi oczami.
  • Wyrocznia Delficka – dawniej zmumifikowana śmiertelniczka, obecnie Rachel Elizabeth Dare.
  • Najady – wodne boginki (nimfy) mieszkające w jeziorach i rzekach. Annabeth mówiła o nich, że są strasznymi flirciarami, których nie należy prowokować.
  • Driady – duchy drzew (nimfy). Jedną z nich jest Kalina, dziewczyna Grovera.
  • Satyrowie – duchy natury, będące pół-ludźmi i pół-kozłami. Ich zadaniem jest odnajdywanie nowych herosów i bezpieczne doprowadzenie ich na teren obozu.

Tradycje ObozoweEdytuj

Obóz ma kilka tradycji wywodzących się z jego greckich korzeni

  • Zwycięzcy i zwyciężczynie obozowych zawodów otrzymują wieńce laurowe i paradują wokół obozu.
  • Za każdym razem, gdy ktoś wyrusza na misję, jego rodzeństwo przygotowuje całun pogrzebowy na wypadek, gdyby nie przeżył – jeśli ten ktoś nie ma rodzeństwa, inny domek może zgłosić się na ochotnika; jeśli, jednak wróci on cało z wyprawy może spalić swój całun.
  • Pod koniec każdego trymestru letniego starsi doradcy głosują, wybierają największe wydarzenie z całego lata i malują je na paciorkach. Percy Jackson dostał dla przykładu:
  1. Złodziej Pioruna – czarny koralik z zielonym trójzębem.
  2. Morze Potworów – koralik z namalowanym Złotym Runem.
  3. Klątwa Tytana – nie utworzono nowego koralika, ponieważ akcja nie trwała w czasie lata.
  4. Bitwa w Labiryncie – misternie zaprojektowana grafika przedstawiająca labirynt.
  5. Ostatni Olimpijczyk – Empire State Building z imionami poległych w jego obronie herosów w maleńkich greckich literach wokół miniaturowej grafiki.
  6. Zagubiony Heros – nie utworzono nowego koralika. Wydarzenia z tej książki odbywają się w tym samym roku co "Ostatni Olimpijczyk", tylko, że w okresie zimowym, zaledwie kilka miesięcy po urodzinach Percy'ego.
  • Annabeth na początku Złodzieja Pioruna ma pięć paciorków za lata, które miały miejsce przed akcją książek. Pierwsze trzy opisane są jako:
  1. Drzewo Thalii – rok pierwszy.
  2. Centaur w sukience balowej, co opisała To było dziwne lato... – rok drugi.
  3. Grecka trirema w ogniu – rok trzeci.
  • Bitwa o sztandar jest rozgrywana w każdy piątek od 6:00 do 21:00. Granicą starć jest potok a zespoły często używają do "ukrycia flagi" Pięści Zeusa jako ważnego strategicznego punktu. Za każdym razem, gdy Łowczynie Artemidy przyjeżdżają do obozu, odbywa się tam walka o sztandar, w której wszyscy obozowicze muszą brać udział. W Klątwie Tytana dowiadujemy się, że Łowczynie wygrywały z obozowiczami 56 razy z rzędu.
  • W usuniętej scenie w Złodzieju Pioruna, Percy jest zrzucony do jeziora w ramach tradycji dla nowych. Robi się to po tym, jak mieszkańcy domku Hermesa śpiewają pieśń i pokazują serię gestów, których nie rozumiałem tak samo, jak słów, jak to opisał Percy.

CiekawostkiEdytuj

  • W oryginalnej wersji obóz nazywa się Camp Half-Blood, co tłumaczy się z języka angielskiego na Obóz Półkrwi.
    • Podczas tłumaczenia tłumaczka zapewne posłużyła się tą zmianą nazwy, aby nie wprowadzać zbytniego odniesienia do terminu półkrwi pojawiającego się wcześniej w serii książek o Harrym Potterze J. K. Rowling.
  • Adres obozu 3.141, nawiązuje do liczby PI, która pochodzi od litery z greckiego alfabetu.
  • Obóz zlokalizowany jest na północnym brzegu wyspy Long Island, chociaż w niektórych książkach wspomniane jest, że znajduje się na południowym brzegu zatoki. Ten fakt może świadczyć o tym, iż prawdziwa lokalizacja obozu jest trudna do ustalenia.
  • W obozie planowane jest w najbliższej przyszłości wybudowanie domku/świątyni dla bogini Kymopolei.
  • Aby pokryć swoje wydatki obóz z pomocą zdolności pana D., jego dzieci, dzieci bogini Demeter oraz satyrów hoduje na polach truskawki, ponieważ bóg wina, jego potomkowie, dzieci bogini rolnictwa oraz duchy natury mają wpływ na wzrost roślinności.
  • Jedynym śmiertelnikiem mogącym przebywać na terenie Obozu Herosów jest obecna wyrocznia delficka, Rachel Elizabeth Dare.
  • Obóz Herosów na terenie każdej cywilizacji, do której przenosi się podążając za Olimpem, zawsze zlokalizowany był na jej Wschodzie, ponieważ w starożytności Grecja zawsze istniała we wschodniej części Imperium Rzymskiego.
  • Obóz może pomieścić średnio 216 półbogów.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Obóz Herosów

  • Naszyjnik

    14 wiadomości
    • #[https://riordan.fandom.com/pl/wiki/Z%C5%82odziej_Pioruna Złodziej Pioruna] - czarny koralik z zielonym trójzęb...
    • Tutaj macie mnw wzór tego naszyjnika ;)