FANDOM

Blitzen szepnął:
- Jej małżonkiem był As imieniem Odur. Zdrobniale Od.
Nie byłem pewny, które imię brzmi gorzej.

Blitzen do Magnusa, „Miecz Lata

Odur lub Od - jeden z nordyckich bogów Asów, mąż bogini Frei.

W mitologiiEdytuj

Bóg ten był małżonkiem Frei, patronki piękna i miłości z rodu Wanów. Jego żona bardzo go kochała. Mimo, że nie zawsze pozostawała mu wierna, często płakała z tęsknoty, ponieważ Odur większość czasu spędzał w podróży. Jej łzy zamieniały się w złoto. Pewnego razu bogini nawet wyruszyła w podróż za Odem, przez co jej brat Frejr zasiadł na tronie samego Odyna, usiłując odnaleźć siostrę. Słono za to zapłacił: zamiast bliźniaczki zobaczył olbrzymkę Gerdę, w której się zakochał. By zdobyć jej serce, musiał oddać swój miecz i pozostać bezbronny w czasie Ragnaroku. Freja natomiast nigdy nie odnalazła ukochanego.

Magnus Chase i Bogowie AsgarduEdytuj

Miecz LataEdytuj

Kiedy Magnus i Blitzen przybyli do Wanaheimu, spotkali tam boginię Freję - żonę Odura. Poleciła im ona udanie się na zakupy po kolczyki dla niej. Aby mieli czym zapłacić, wezwała swoją prywatną kapelę muzyczną z Folkwangu. Wokalista, Dmitri, zaczął śpiewać jej ulubioną pieśń. Opowiadała ona właśnie o zaginionym Odzie. W międzyczasie Blitzen streścił synowi Frejra historię Frei i Odura. Bogini rozpłakała się, a łzy, zamienione w czerwone kuleczki złota, podała półbogom.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego imię oznacza światło słoneczne.