FANDOM

Oktawian
Nie ma sprawy? Urząd pretora to dla ciebie pestka?

–Oktawian do Percy'ego, „Znak Ateny

Oktawian - rzymski legatariusz Apollina i augur w Obozie Jupiter, centurion pierwszej kohorty. Jego rodzice byli bogatymi półbogami. Zginął w ostatniej części serii Olimpijscy Herosi - Krwi Olimpu (jego płaszcz zaczepił się o pocisk i Oktawian dosłownie poszybował w powietrze).

Olimpijscy HerosiEdytuj

Syn NeptunaEdytuj

Oktawian pełnił rolę augura w Obozie Jupiter. Kiedy Percy przyszedł do niego, ten przypominał mu kogoś, kim najprawdopodobniej był jego dawny przeciwnik Luke Castellan. Augur 'zabił' pluszową pandę syna Posejdona, po czym Grek został przyjęty do obozu na probatio. Augur od początku czuł do niego niechęć, zresztą z wzajemnością. Chłopak był także przeciwko wysłaniu Percy'ego, Hazel i Franka na misję.

Znak AtenyEdytuj

Oktawian pojawił się, kiedy do Obozu Jupiter przybyli Grecy z Obozu Herosów, a Leo zaprosił go nawet na pokład Argo II. Augur był niechętny w kontaktowaniu się z Grekami, jednak nie miał wyjścia. Później zaatakował załogę statku razem z innymi Rzymianami.

Dom HadesaEdytuj

Oktawian, podczas nieobecności Reyny w obozie, zachowywał się tak, jakby pełnił funkcję pretora i nakazał Rzymianom wyruszyć na Greków z zamiarem ataku co obozowicze zrobili.

Krew OlimpuEdytuj

Oktawian wkrótce po tym ogłosił się Pontifex'em Maximusem i przyjął do szeregów Rzymian wyrzutków z obozu oraz wszelakie potwory, które w zamian obiecały mu lojalność i oddanie. Mimo to, jego porozumienie z potworami i innymi istotami wydawało się być bardzo kruche - niektórzy greccy półbogowie uważali nawet, że sprzymierzeńcy Oktawiana prędzej czy później obrócą się przeciwko niemu od razu po pokonaniu Greków. Kiedy Frank, Hazel i Leo dotarli na Delos okazało się, że Apollo nie przepadał za augurem, a ten schlebiał mu tylko po to, aby dostać jego błogosławieństwo. Później Oktawian zaatakował grecki obóz przy czym zginął.

CharakterEdytuj

W pierwszej chwili wydał się całkiem nieszkodliwy, gdy jednak podszedł bliżej, Percy nie był już tego tak pewny.

–Percy o Oktawianie, „Syn Neptuna

Oktawian był niezwykle ambitny i żądny władzy, gotów użyć wszelkich środków, od wymuszeń do manipulacji, by osiągnąć swoje cele. Jednak chciał chronić obóz. Uważał Greków za wrogów z powodu dawnej rywalizacji Grecji i Rzymu, dlatego był wrogo nastawiony do Percy'ego i jego pomysłu zjednoczenia się półbogów z Obozu Jupiter i Obozu Herosów. Oktawian był również bardzo inteligentny, używał słów, by osiągnąć swoje cele. Był w stanie przeciągnąć półbogów na swoją stronę samą mową, co można było dostrzec w Synu Neptuna.

WyglądEdytuj

Był wysoki i chudy, miał płowe włosy, za duże dżinsy, workowatą koszulkę i obwisłą togę. Wyglądał jak strach na wróble w prześcieradle.

–Percy o wyglądzie Oktawiana, „Syn Neptuna

Był bladym, chudym osiemnastolatkiem o blond włosach i oszalałych niebieskich oczach. Nosił niebieską koszulkę i za duże dżinsy, a na to białą togę. Nico twierdzi, że Oktawian był gorszą wersją Willa Solace'a, jakby fotografią kopiowaną zbyt wiele razy; według syna Hadesa cokolwiek czyni dzieci Apolla wyjątkowymi, Oktawian tego nie posiadał. Gdy Percy widzi go po raz pierwszy, przypomina mu on kogoś. Najprawdopodobniej chodziło o Luke'a. Często miał przy sobie nóż i wypchanego watą pluszaka. Jego tatuaż składał się z liry (symbolu Apolla) z napisem SPQR, ma siedem linii, co oznacza, że w obozie spędził już siedem lat. Najprawdopodobniej przybył do niego mając lat jedenaście.

UmiejętnościEdytuj

Ma dar jasnowidzenia. Podobno.

–Hazel o Oktawianie, „Syn Neptuna

  • Proroctwa - Oktawian był legatariuszem Apolla, dzięki czemu może interpretować wolę bogów. Starożytni Rzymianie używali do wróżb wnętrzności zwierząt, Oktawian używa waty ze środka pluszaków. Jednak wiadomości nie zawsze są idealne i można je interpretować na kilka sposobów.
-[...] Jeśli Oktawian dorwie się do głosu...
Percy pokiwał głową.
- Jesteś żołnierzem. Oktawian to gadacz. Jak mu się pozwoli stanąć przed senatem, to nagle robi się ważniakiem.

Percy Jackson i Reyna Ramírez-Arellano o Oktawianie, „Syn Neptuna

  • Umiejętności dyplomatyczne - Oktawian był bardzo dobrym dyplomatą. Potrafił mówić w taki sposób, by narzucić innym swoją wolę i namówić ich do robienia różnych rzeczy, np. napaść na Obóz Herosów.

RelacjeEdytuj

Nienawidzę tego padalca.

–Hazel o Oktawianie, „Syn Neptuna

Hazel otwarcie nie lubi Oktawiana z powodu jego manipulacyjnego charakteru. Chłopak szantażuje ją, chcąc, by głosowała na niego, jako nowego Pretora - wspomina o jej przeszłości. Twierdzi, że byłoby okropnie, gdyby plotki okazały się prawdą. Oktawian gardzi Hazel i uważa ją za gorszą, za przynoszącą pecha.

Ale teraz zaświtało mu w głowie, że Oktawian nazywa go szpiegiem - zdrajcą.

–Myśl Percy'ego, „Syn Neptuna

Oktawian nie lubi Percy'ego, a to uczucie jest odwzajemnione. Nie ufa Percy'emu, ponieważ ten jest Grekiem. Uważa, że Grecy współpracują z Gają. Kiedy wypala chłopakowi tatuaż ma nadzieję, że to bolało. Jest również zdenerwowany, kiedy Percy zostaje ogłoszony pretorem. Mimo że Percy mówi, by nie atakować Greków, Oktawian ciągle próbuje zmobilizować Rzymian do ataku.

Mimo że ta dwójka nie spędza razem wiele czasu, jasne jest, że Oktawian uważa, że Reyna nie jest dobrym przywódcą. Narzeka, że nie pozwala poszukiwać Ksiąg Sibilli. Potrafi przemawiać w taki sposób, że wydaje się, że wszystkie niekorzystne decyzje, były pomysłem Reyny, a on tylko wykonywał rozkazy. Jednocześnie ilekroć Reyna wydaje rozkaz, który on aprobuje, wygląda jakby to była jego decyzja. Zawsze Reyna stała mu na drodze do zostania pretorem. Cieszył się, gdy nadarzyła się okazja, by zbuntować legion przeciwko dziewczynie.

Oktawian nigdy nie przepadał za Nickiem. Uważał go za kłopot i nie tolerował w Obozie Jupiter. Nie mógł się nadziwić, dlaczego Nico cokolwiek robi. Lecz w Krwi Olimpu Oktawian wmawiał chłopakowi, że zawsze szanował wielkość. Zapewnił mu miejsce w Nowym Rzymie w zamian za pomoc w wojnie z Grekami.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego imię pochodziło od rzymskiego cesarza - Oktawiana Augusta.
    • Mogło również oznaczać Octabus, czyli 8 po łacinie.
  • Prawdopodobnie nie umiał pływać (Znak Ateny).