Riordanopedia

  • Rozpoczęło się głosowanie na najlepszą fotografię.
  • Ruszyły zapisy do Obozu Herosów 2022. Wszelkie informacje, jak i miejsce, gdzie się można zapisać znajdują się w tym poście.

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

No cóż, w Grecji jest rzeczywiście góra o nazwie Olimp. A poza tym istnieje siedziba bogów, punkt, w którym zbiegają się ich moce, i kiedyś znajdował się on rzeczywiście na Olimpie. Ludzie wciąż nazywają to miejsce Olimpem z szacunku dla dawnych czasów, ale pałac przemieszcza się, Percy, razem z bogami.

Chejron do Percy'ego Jacksona; Złodziej Pioruna

Olimp – święta góra bogów olimpijskich. Swój pałac ma tam Zeus. Wraz z tym, jak przenosiła się cywilizacja zachodu, siedziba bogów również zmieniała swoje położenie. Obecnie znajduje się w Nowym Jorku, na sześćsetnym piętrze Empire State Building. Na górze obradują bogowie olimpijscy: Zeus, Hera, Demeter, Afrodyta, Atena, Hefajstos, Dionizos, Posejdon, Ares, Apollo, Artemida oraz Hermes.

Historia

W starożytności

Podczas pierwszej wojny z tytanami siedziba Kronosa znajdowała się na najwyższej górze Othrys, a walczący z nim Olimpijczycy na swój punkt dowodzenia wybrali nieco niższy Olimp. W trakcie wojny pałac Kronosa i znaczna cześć Othrys zostały zniszczone, przez co góra ta przestała już być najwyższa w Grecji - stała się niższa od Olimpu. Ostatecznie tytani zostali pokonani. Król bogów Zeus kazał cyklopom wybudować na Olimpie swój pałac - miał być cały biały, w odróżnieniu od czarnej siedziby Kronosa.

Percy na Olimpie

W starożytności Olimp był uznawany za siedzibę bogów greckich. Grecy nie wiedząc, co znajduje się u szczytu góry, sądzili że jest tam ogromny pałac bogów. Często u podnóża góry składano dary dla nich.

Opis

Na Olimp można było się dostać za pomocą windy w Empire State Building, jednak aby pojechać na sześćsetne piętro konieczne było otrzymanie od portiera odpowiedniej karty. Jest tam pełno posiadłości bogów, posągi i ogrody, a także główny pałac z salą, gdzie spotykają się bogowie na narady. Znajduje się tam trzynaście tronów - jeden dla dla każdego Olimpijczyka i jeden dla Hadesa. Po jednej stronie siedzą boginie, a po drugiej bogowie (wyjątek stanowi Dionizos, który przejął tron po Hestii). Pośrodku pomieszczenia płonie olbrzymie, centralne palenisko, a na suficie widoczne są różne konstelacje. Budynki na Olimpie mają kolor oślepiającej bieli. Wszystkie budowle Po II wojnie tytanów Olimp na nowo zaprojektowała Annabeth.

Położenie

Empire State Building, na którego sześćsetnym piętrze znajduje się Olimp

Cywilizacja Grecka

Olimp (gr. Όλυμπος; wymawiane, z akcentem na pierwszą literę, jako ΄Olympos) to najwyższy masyw górski w Grecji, położony w północno-wschodniej części kraju. Jego najwyższy szczyt Mitikas wznosi się na wysokość 2918 m n.p.m. Inne szczyty to m.in. Skolio (2912 m n.p.m.), Stefani (2909 m n.p.m.), Skala (2866 m n.p.m.), Touba (2785 m n.p.m.). Masyw znajduje się między dolinami rzek Pinios i Aliakmon, nad Zatoką Termajską. Zbocza gór porośnięte są lasami iglastymi, liściastymi oraz makią. W wyższych partiach lasy przechodzą w łąki. Olimp jest ośrodkiem wypoczynkowo-turystycznym, z założonym w 1938 roku parkiem narodowym.

Cywilizacja amerykańska

Olimp został przeniesiony do Stanów Zjednoczonych. Jest niewidoczny dla śmiertelników. Znajduje się na 600 piętrze Empire State Building. Tylko dla bogów i półbogów widoczne było piętro 600 w windzie. Można je zobaczyć w filmie Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy: Złodziej Pioruna.

Advertisement