FANDOM

HeroesofOlympus Logo

Ikonka przedstawiająca serię.

Olimpijscy Herosi - druga seria Ricka Riordana po Percy'm Jacksonie i Bogach Olimpijskich. Seria skupia się zarówno na mitologii greckiej, jak i rzymskiej, w odróżnieniu od poprzedniej serii, skupiającej się jedynie na mitologii greckiej. Pierwsza część wyszła w 2011 roku, czyli dwa lata po ostatniej części Percy'ego Jacksona i Bogowie Olimpijscy - Ostatnim Olimpijczyku.

Przepowiednia Siedmiorga zaczyna się spełniać. Herosi, których ona dotyczy muszą zamknąć Wrota Śmierci (przejście umożliwiające powrót umarłych do świata żywych) z obu stron. Na swej drodze spotykają mnóstwo przeszkód takich jak Gaja czy porwanie Królowej Niebios, Hery.

Powstanie

Po tym, jak Rick Riordan uświadomił sobie, ile greckich mitów pozostawił nietkniętych i jak wielki sukces odniosła seria o Percym Jacksonie, zdecydował się na rozpoczęcie nowej serii. Jako inspirację wziął doświadczenia, które on i jego dzieci zdobyli podczas grania w gry wideo i fabularne, takie jak "World of Warcraft" i "Scion". Po stworzeniu nowej fabuły postanowił również wprowadzić do niej nowe postacie, m.in.: Piper McLean, Jasona Grace'a, Leona Valdeza, Franka Zhanga czy Hazel Levesque.

Książki

Ciekawostki

  • Rozdziały w tej serii nie mają zwyczajnych tytułów a są zatytułowane imieniem bohatera, który jest w danym rozdziale narratorem np. "Leo", "Piper".
  • W Domu Hadesa są rozdziały wszystkich siedmiu półbogów, których dotyczy przepowiednia.
  • Książki napisane są w narracji trzecioosobowej, jednak rozdziały z perspektywy np. Franka, opisują jego myśli, obawy oraz uczucia.
  • W książce Syn Neptuna pojawia się Nico di Angelo, który w następnych tomach towarzyszy herosom w wyprawie.
  • Nico di Angelo i Reyna Ramírez-Arellano mają swoje rozdziały w Krwi Olimpu, pomimo że nie są półbogami z przepowiedni.
  • Numeracja rozdziałów odbywa się liczbami rzymskimi.
  • Żaden z głównych bohaterów serii nie jest dzieckiem pomniejszego boga.
  • Z głównych bohaterów serii tylko Hazel Levesque jest innej płci niż jej boski rodzic. 
  • Jason występuje na trzech okładkach z pięciu książek tej serii - Zagubionego Herosa, Znaku Ateny i Krwi Olimpu.
  • Percy występuje na okładkach trzech z pięciu książek tej serii - Syna Neptuna, Znaku Ateny i Domu Hadesa.
  • Hazel i Frank występują tylko na okładce Krwi Olimpu.
  • W latach 2008-2010 (w USA w latach 2005-2008) swoją emisję miał serial Spadkobiercy tytanów (ang. Class of the Titans), w którym również losu świata zależały od siedmiu zjednoczonych herosów walczących z m.in. gigantami i innymi mitologicznymi siłami.
    • W samym serialu pojawiło się wiele wątków i postaci pochodzących z greckiej mitologi.
Książki
Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
1: Złodziej Pioruna; ♦ 2: Morze Potworów;

Seria Olimpijscy Herosi
1: Zagubiony Heros; ♦ 2: Syn Neptuna;
3: Znak Ateny; ♦ 4: Dom Hadesa; ♦ 5: Krew Olimpu

Seria Apollo i boskie próby
1: Ukryta Wyrocznia; ♦ 2: Mroczna Przepowiednia; ♦ 3: Labirynt Ognia; ♦ 4: Grobowiec Tyrana

Seria Magnus Chase i Bogowie Asgardu
1: Miecz Lata; ♦ 2: Młot Thora; ♦ 3: Statek Umarłych;
4: Hotel Walhalla. Przewodnik po światach nordyckich;
5: 9 z Dziewięciu Światów

Seria Kroniki Rodu Kane
1: Czerwona Piramida; ♦ 2: Ognisty Tron; ♦ 3: Cień Węża; ♦ 4: Syn Sobka;
5: Niezbędnik maga z Domu Brooklyńskiego

Dodatki i opowiadania
4: Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona; ♦ 5: Greccy Herosi według Percy'ego Jacksona;
6: Tajne Akta Obozu Herosów; ♦ 7: Demigods and Monsters;

Seria Rick Riordan Przedstawia
1: Aru Shah i Koniec Czasu; ♦ 2: Aru Shah i Pieśń Śmierci;
3: Smocza Perła; ♦ 4: Posłaniec burzy; ♦ 5: The Fire Keeper; ♦ 6: The Shadow Crosser;
7: Sal & Gabi Fix the Universe; ♦ 8: Sal & Gabi Break the Universe