Riordanopedia

  • Rozpoczęła się kolejna edycja konkursu na Puszkowy Artykuł A tematem tym razem jest...
  • Trwa konkurs na opowiadanie. Informacje na jego temat znajdziecie tutaj.
  • Głosowanie na wymyśloną postać! Zajrzyj tutaj!
  • Został opublikowany czwarty numer gazetki Riordanopedii.
  • Wyniki XXII edycji Fan Art „Technologiczne szaleństwo”. Zobacz tutaj.
  • Powstał blog dotyczący zmian w artykułach na wiki. Zapraszamy wszystkich użytkowników do wypowiedzenia się.
  • Ogłoszono wyniki konkursu fotograficznego „Mitologiczne zwierzęta i jak je znaleźć?”. Sprawdź je tutaj!
  • Ruszyły zapisy do Obozu Herosów 2022. Wszelkie informacje, jak i miejsce, gdzie się można zapisać znajdują się w tym poście.

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia
Zalążek artykułu
Sea shell-ikona.png

Ten artykuł jest jedynie nierozbudowanym zalążkiem artykułu.

Jeśli możesz, podejmij się misji rozbudowania go, aby Grover dostał puszkę.

Przemiana Orkana z długopisu w miecz.

Orkan (wł. st. gr. AnaklysmosWzburzona Fala) – miecz Percy'ego Jacksona. Syn Posejdona otrzymał go w pierwszej części serii Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy od centaura Chejrona. Miecz zamienia się w złoty długopis. W czasach starożytnej Grecji należał do Heraklesa, który dostał go od Zoe Nightshade, w czasie jego misji w Ogrodzie Hesperyd.

Historia

Miecz został wykuty przez cyklopów i był hartowany w samym sercu Etny, po czym został schłodzony w wodach rzeki Lete. Należał najpierw do Posejdona, zaś później do Zoe Nightshade w czasach, kiedy ta była jeszcze jedną z Hesperyd. Pewnego dnia dała go oczarowana Heraklesowi, który pokonał nim smoka Ladona. Syn Zeusa nigdy nie wspomniał nikomu o Zoe i otrzymanej od niej pomocy, jednakże córka Atlasa za pomoc Heraklesowi została wygnana z Ogrodu i po pewnym czasie dołączyła do Łowczyń. Ponad 2000 lat później miecz ten trafił w posiadanie Percy'ego Jacksona. Ten dostał go od Chejrona najpierw na chwilę w muzeum, gdy walczył z Erynią, aby mógł się przed nią obronić, z kolei później przed wyruszeniem na swoją pierwszą misję dostał miecz od swojego nauczyciela już na stałe. Chłopak pokonał nim wiele potworów m.in. Meduzę, Erynię, Empuzy i wiele innych.

Ciekawostki

  • W książce Orkan w formie długopisu trzeba było odetkać, aby ten zamienił się w miecz, podczas gdy w filmie jedynie pstryknąć.
  • Gdy drugi koniec jego klingi zetknie się z zatyczką, Orkan z powrotem zmienia się w długopis. Można nim wtedy pisać a jego tusz połyskuje niebiańskim spiżem. (Odkryła to Annabeth Chase w Domu Hadesa).
  • W Morzu Potworów dowiadujemy się, że Percy śpi trzymając dla bezpieczeństwa Orkan pod poduszką.
  • Orkan zawsze wraca do kieszeni Percy'ego, ilekroć ten go zgubi lub straci.
  • Gdy miecz był własnością Zoe, ta nosiła go przy sobie pod postacią spinki do włosów.
  • Orkan był prezentem od ojca Percy'ego – Posejdona.
  • Tak jak inne przedmioty wykonane z niebiańskiego spiżu, miecz nie może zranić śmiertelników.
    • Orkan o dziwo dał radę zranić Cartera Kane'a, choć nie jest on półbogiem. Może mieć to związek z tym, że Carter jest egipskim magiem.
  • W Statku Umarłych dowiadujemy się, że Orkan jest mieczem płci żeńskiej, o czym poinformował nas Jack.
Advertisement