Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Partenos – grecka księżniczka, córka Styfalosa oraz Chryzotemis, siostra Hemitei i Rojo. Została obdarzona przez Apollina nieśmiertelnością.

Historia

Partenos była córką króla Naksos, Styfalosa oraz nieznanej dokładniej Chryzotemis. Wychowywała się ze swoimi siostrami, Hemiteją i Rojo, w ciągłym strachu przed oszalałym ojcem. Któregoś dnia, kiedy najstarsza z księżniczek umówiła się na randkę z Apollinem, Partenos i Hemiteja przez przypadek stłukły amforę na wino Styfalosa. Król zamierzał zabić za to córki, więc rzuciły się w ucieczkę. Pędziły jednak prosto na krawędź przepaści. Kiedy już znalazły się w pułapce, zdecydowały, że rzucą się na dół, powierzając sobie życie Artemidzie. Hemiteja krzyknęła: „Pomóż nam, Artemido! W tobie nasza nadzieja!”, po czym obie nastolatki skoczyły.

Apollo, bóg, który zamienił Partenos w boginię

Apollo akurat tamtędy przelatywał, udając na randkę z Rojo. Usłyszał ich krzyki, ale zrozumiał je inaczej i myślał, że księżniczki to jego wołają na pomoc. Nie pozwolił im zginąć i zamienił je w nieśmiertelne boginie. Myślał, że po tym będą mu służyć, ale one oznajmiły, że modliły się nie do niego, ale do jego bliźniaczej siostry. Zdecydowały, że przyłączą się do Łowczyń Artemidy. Tak też zrobiły.

Apollo i Boskie Próby

Mroczna Przepowiednia

Partenos pojawiła w wizji Apollina, w której to był bóg zamienił je w pomniejsze bóstwa.

Wygląd

Partenos miała długie, ciemne włosy, które rozwiewał wiatr, kiedy z Emmie uciekała przed ojcem. Była gibka, wysportowana i przyzwyczajona do biegania.

Charakter

Partenos była bardzo odważna, rzucając się w przepaść i powierzając swoje życie bogini Artemidzie. Lubiła niezależność, ponieważ przyłączyła się do Łowczyń Artemidy. Wyglądała na trochę zakłopotaną, kiedy Apollo powiedział, że nie został wysłany przez siostrę, tylko sam przyszedł.

Ciekawostki

  • Nie wiadomo co się z nią stało, ponieważ nie ma o niej żądnego innego mitu poza tym jak została zamieniona w bóstwo. Możliwe jednak, że choć nie wspomniana z imienia wciąż jest w Łowczyniach Artemidy.
Advertisement