Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Posłaniec Burzy – trylogia napisana przez Jennifer Cervantes i zredagowana przez Ricka Riordana oraz wydana przez serię wydawniczą Rick Riordan Przedstawia. Jest oparta na mitologii Majów i Azteków.

Książki

Główni bohaterowie

Zane Obispo, główny bohater serii.

  • Zane Obispo – bogurodzony, syn boga Hurakana. W pierwszej części serii miał za zadanie pokonać boga śmierci Ah-Pucha, z kolei w następnych książkach jego przeciwnikami byli dwaj bliźniacy: Hunahpu i Ixbalanque, ich matka Ixquic oraz bóg nietoperzy Kamazotz.
  • Brooks – przyjaciółka Zane'a. Jest nahualem, dzięki czemu potrafi zmieniać się w jastrzębia. W książce Posłaniec Burzy syn Hurakana zauroczył się w atrakcyjnej dziewczynie, która z czasem odwzajemniła jego uczucie.
  • Rosie – pies należący do głównego bohatera. W pierwszej części serii Rosie zginęła w walce z Demonem Posłańcem, potem stała się piekielnym ogarem.
  • Hondo Obispo – wujek Zane'a, który wielokrotnie pomagał synowi Hurakana podczas jego misji.
  • Ren Santiago – córka Pacyfik, którą główny bohater poznał w książce Strażnik Ognia. Dziewczyna uczestniczyła w wielu przygodach i posiadała cenne umiejętności, które niejednokrotnie przesądzały o powodzeniu misji.

Ciekawostki

  • Trylogia nosi nazwę po tytule pierwszej książki, rozpoczynającej ją.
  • Początkowo Posłaniec Burzy miał być samodzielną powieścią, bez żadnej kontynuacji.
  • Jest to pierwsza trylogia z serii Rick Riordan Przedstawia oraz druga, licząc twórczość Ricka Riordana.
Advertisement