Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia
Zalążek artykułu
Sea shell-ikona.png

Ten artykuł jest jedynie nierozbudowanym zalążkiem artykułu.

Jeśli możesz, podejmij się misji rozbudowania go, aby Grover dostał puszkę.

Artykuł w edycji
Sea shell-ikona.png
Ten artykuł jest obecnie w czasie edycji. Pracuje nad nim użytkownik Grzywa lwa. Prosimy nie edytować artykułu, dopóki komunikat nie zniknie.
Książka.pngCytat (tabs).png

Pomniejsze byty robią mnóstwo strasznych rzeczy w imię bogów, Percy. To wcale nie znaczy, że bogowie to pochwalają. To, jak nasi synowie i córki działają w naszym imieniu... Cóż, to zazwyczaj mówi więcej o nich niż o nas. A ty, Percy, jesteś moim ulubionym synem.

Posejdongrecki bóg mórz i innych zbiorników wodnych, huraganów, trzęsień ziemi oraz burz, ojciec i stwórca koni, zaliczany jest w skład Wielkiej Trójki. Jest synem tytanów Kronosa i Rei oraz bratem Zeusa, Hadesa, Demeter, Hestii i Hery. Ze swoją żoną Amfitrytą ma czwórkę dzieci – Trytona, Rode, Kymopoleję i Bentesikyme, choć w mitologii był znany z niewierności. Aktualnie posiada dwóch śmiertelnych synów, jednego półbogaPercy'ego Jacksona i cyklopaTysona. Jest również patronem domku nr 3. Jego rzymskim odpowiednikiem jest Neptun.

W filmie Złodziej Pioruna w postać Posejdona wcielił się Kevin McKidd, natomiast głosu udzielił Jacek Rozenek. W musicalu aktorem grającym boga był Jonathan Raviv.

Historia

Posejdon jest piątym dzieckiem Kronosa i Rei. Uranos na chwilę przed śmiercią wypowiedział przepowiednię, że Kronosa obali jedno z jego dzieci. Na początku sądził, że to kłamstwo i nie trzeba się tym przejmować, lecz gdy narodziła się jego pierwsza córka, Hestia, zrozumiał, że ona jest inna. Promieniowała mocą. Kronos domyślił się, że nie jest ona tytanidą i bał się jej zdolności, więc zjadał każde nowo narodzone dziecko – połykał je w całości. Łącznie uwięził pięcioro swoich boskich dzieci. Rei udało się ocalić młodszego brata Posejdona, Zeusa i wychować go w tajemnicy przed Kronosem na wyspie Ida. Namawiała go, aby uwolnił resztę rodzeństwa. Po osiągnięciu dorosłości, Zeus zdołał przeniknąć przez pałac ojca i nakłonić go do połknięcia środka przeczyszczającego, uwalniając Posejdona i innych bogów oraz boginie. Wkrótce dołączył do swojego brata i prowadził wojnę przeciwko Kronosowi i tytanom. To właśnie podczas tej wojny Posejdon zyskał lojalność Telchinów i otrzymał potężny trójząb wykuty z niebiańskiego spiżu przez cyklopów. Po tym Kronos został zniszczony i obalony, a jego zwolennicy zostali wygnani. Posejdon, Zeus i Hades mieli podzielić świat między sobą. Mieli rzucić kostką i ten, kto wyrzucił największą ilość oczek, mógł wybrać swoje królestwo. Oczywiście wygrał Zeus, który zażądał władzę nad niebem. Posejdonowi marzyła się władza nad całym światem, ale miał drugie miejsce w tym konkursie, więc dostał pod swoje władanie morza. Najstarszy brat, Hades dostał pod władanie Podziemie.

Bóg wiele razy rywalizował z bratem i wymyślał przeciwko niemu spiski. Jednak był za to karany, np. musiał pracować przy budowie murów Troi. Posejdon miał żonę – piękną okeanidę Amfitrytę, jednak często zdarzały mu się romanse z boginiami, nimfami i śmiertelniczkami.

W przeciwieństwie do innych bogów nie był aż tak rozpustny. Kobiety z którymi miał romanse szczerze kochał np. Sally Jackson wielokrotnie nazywał niezwykłą kobietą. Owocem tego związku jest właśnie Percy, półbóg, który pokonał Kronosa. Uważany za jednego jak nie najpotężniejszego herosa obecnych czasów. Ojciec zawsze był dumny ze swoich dzieci.

Mieszkał w pięknym, podwodnym pałacu zwanym Atlantydą.

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy

Złodziej Pioruna

Posejdon pojawił się osobiście dopiero na koniec książki kiedy to siedzi w sali tronowej na Olimpie razem z bratem, Zeusem. Percy podchodzi do bogów i wyjaśnia im całe zamieszanie przy tym oddając Zeusowi jego atrybut. Później Pan Mórz mówi synowi, że te głosy, które słyszał w otchłani to był Kronos.

Charakter

Posejdon jest ogólnie życzliwym bogiem, mimo że podziela wiele cech charakterystycznych Zeusa – dumę, upór, temperament i porywczość.

Wydaje się jednak, że dojrzał w ciągu wieków do punktu, w którym jego atrybuty nie dominują w tym samym zakresie, co Zeusa, czyniąc go wiele bardziej rozsądnym (co jest dziwne, bo w mitach Posejdona uznano za kapryśnego i najłatwiej wpadającego w gniew boga nie brakowało tu także mściwości, łatwo przychodziło mu utrudnianie życia ludziom np. kiedy Odyseusz wracał spod troi przypomniał sobie prośbę swego syna Polifema by ten zatopił statek króla Itaki co ostatecznie się spełniło). Posejdon kocha i troszczy się o wszystkie swoje dzieci i opiekuje się nimi bardziej niż większość innych bogów, aktywnie dając im rady i pomagając. Zazwyczaj starał się ich wysłuchać i spełniać ich prośby. Posejdon jest bardzo opiekuńczy i ma ludzką osobowość. Percy odziedziczył po nim wiele cech. Osobowość boga w książce jest taka sama jak w filmie, jest spokojny i cierpliwy i opiekuńczy w przeciwieństwie do swego brata Zeusa.

Posejdon ma również poczucie humoru, choć czasem trudno powiedzieć, czy żartuje, czy nie. Po tym, jak Percy ratuje Olimp, mówi mu, że będzie teraz zatwierdzał wszystkie inne swoje dzieci i puszcza Percy'emu oko, jakby żartował. Ma także zwyczaj bawić się ze swoim młodszym bratem. Kiedy Zeus niechętnie musiał podziękować bratu za pomoc w pokonaniu Tyfona, Posejdon, by przerwać milczenie, powiedział: "Przykro mi bracie. Co to było?" i koryguje go, gdyż Zeus mówi, to byłoby "trudne", a nie "niemożliwe", aby pokonać Tyfona. Pokazano również, że jest bardzo opiekuńczy, w Ostatni Olimpijczyk, gdy Percy, starając się go przekonać, aby pomógł Olimpowi, stwierdza, że musi chronić siebie i swój dom (morze), ale Percy przypomina mu, że jego prawdziwym domem jest Olimp. Nie jest mu obojętny los jego rodziny. Choć często tego nie okazuje powyższy przykład udowadnia, że zależy mu na bliskich mu osobach.

Wygląd

Posejdon ma czarne włosy, turkusowe (morskie oczy) i skórę zniszczoną słońcem. Nie brakuje mu opalenizny. Sally Jackson opisuje go jako przystojnego, wysokiego i silnego, ale łagodnego mężczyznę.

Posejdon w filmie

W Ostatnim Olimpijczyku twarz Posejdona postarzała się; była zniszczona po bitwie z Okeanosem. Miał wówczas krzaczastą śnieżno-białą brodę i siwe długie włosy. Twarz pokrywały liczne zmarszczki praktycznie jedna na drugiej. Kiedy Percy zapytał, co się z nim stało, mówi, że jest to odzwierciedlenie stanu jego królestwa. Jednak, gdy porzuca walkę z Okeanosem, jego wygląd wraca do normy. Staje się znowu wysokim i silnym, przystojnym bogiem.

Percy Jackson zauważył w sobie niemal wierną kopię swego ojca, ma te same czarne włosy i morsko-zielone oczy. To prawda, Percy odziedziczył urodę Posejdona w bardzo dużym stopniu, jak zostało to wskazane przez Hadesa w filmie, jak i Hazel wspomniała w "Synu Neptuna" – "Miałbyś dobry wygląd rzymskiego boga."

Relacje

Miłosne zainteresowania

Amfitryta

Amfitryta, żona Posejdona.

Wybacz mi, mój Panie. Muszę wracać do walki.

— Amfitryta do Posejdona; Ostatni Olimpijczyk

Amfitryta jest żoną Posejdona. Bóg morza odkąd ją poznał był w niej bardzo mocno zakochany, lecz ta na początku nie chciała za niego wyjść. Spowodowane było to potęgą i dwojaką naturą Posejdona, która przerażała Amfitrytę. Postanowiła ona, jednak poślubić boga mórz po namowach boga delfinów, Delfisa i po zapewnieniach Hery o tym, że z Posejdonem, Amfitryta będzie szczęśliwa i kochana. Małżeństwo ich dwojga doczekało się czwórki dzieci: Trytona, który dołączył do ich orszaku; nimfy wyspy Rodos, Rode, która wyszła za mąż za boga słońca, Heliosa; boginię sztormów, Kymopoleję, która wyszła za sturękiego, Briareusa oraz Bentesikyme, która wyszła za nieznanego z imienia Etiopczyka. Posejdon i Amfitryta opiekowali się starannie morzem i byli królem, i królową oceanów. Nereida w przeciwieństwie do innych żon bogów (np. Hery) nie mściła się na kochankach swojego męża ani na jego półboskich dzieciach, a nawet opiekowała się tymi dziećmi i traktowała je jak własne. Można uznać, że Posejdon i Amfitryta są jednym z najbardziej udanych małżeństw z całej mitologii.

Sally Jackson

Sally Jackson, była kochanka Posejdona.

- Po... – mama ugryzła się w język. Oblała się rumieńcem. – No, cześć. - Cześć, Sally – odpowiedział Posejdon. – Wyglądasz ślicznie jak zwykle. Mogę wejść?

— Posejdon i Sally Jackson

Sally Jackson, była jedną z licznych śmiertelnych kochanek Posejdona. Para poznała się podczas wakacji Sally na plaży Long Island. Mieli razem syna, którego śmiertelniczka nazwała Perseuszem (pseudonim: Percy). Niestety z powodu paktu Wielkiej Trójki, bóg morza musiał opuścić Sally dla dobra jej i Percy'ego. Syn Posejdona pomimo, że do dwunastego roku życia nigdy nie spotkał się ze swym ojcem, miał wrażenie, że go pamiętał, a dodatkowo myślał, że Pan Mórz odwiedził ich kiedyś po czym w pamięci miał obraz jego boskiej poświaty i morskich oczu. Sally wiedziała, jednak że tak nie było i nigdy nie mogło być, ponieważ zarówno ona jak i Posejdon nie chcieli narażać Percy'ego na niebezpieczeństwa, a sama zdawała sobie sprawę, że nie mogłaby mieć Posejdona dla siebie na zawsze tak samo jak Percy'ego. Sam Posejdon bardzo ją kochał i uważał za "Królową wśród śmiertelniczek", a do tego chciał nawet wybudować jej i ich synowi podmorski pałac, jednak śmiertelniczka odmówiła.

Meduza

Rick Riordan nie opisał zbyt dokładnie w swoich książkach związku Posejdona i Meduzy, ale wiadome jest, że mają razem dwoje dzieci: Pegaza i Chrysaora.

Rodzina

Posejdon jest mężem Amfitryty, z którą ma czwórkę dzieci (choć tylko dwójka z nich pojawia się w serii), jednak jest także ojcem wielu cyklopów (np. Polifema) i półbogów (np. Percy'ego Jacksona).

Rodzice

Kronos

Kronos pamiętając klątwę rzuconą na niego przez ojca, bał się, że jego dziecko będzie w stanie go zabić. Jako iż jego żona była tytanidą macierzyństwa szybko zaszła w ciąże. Król Tytanów chciał być lepszym ojcem od Uranosa i kochać wszystkie swoje dzieci, ale kiedy na świat przyszłą jego pierwsza córka, Hestia od razu wyczuł, że nie jest tytanidą tylko boginią. Istotą nowej rasy, która mocą przerasta nawet tytanów. Połknął ją tak samo jak dwie młodsze siostry i brata. Ostatnim dzieckiem, które połknął Władca Czasu był Posejdon. Zeusa nie udało mu się uwięzić. Po zwróceniu swoich dzieci, bogowie uciekli do Tartaru gdzie dostali od cyklopów i sturękich broń. Po wielu latach bitew, Olimpijczykom udało się wygrać i posiekać ojca jego własnym sierpem. I tak oto wypełniła się przepowiednia Uranosa. Najpotężniejsi z rodzeństwa podzielili świat między siebie.

Rea

Królowa Tytanów kochała wszystkie swoje dzieci, dlatego pomogła im się uwolnić z brzucha ojca. Podczas pracy na dworze ojca pomagał po cichu Zeusowi by ten mógł uwolnić swoich braci i swoje siostry. Podczas pierwsze Wojny z Tytanami przekonywała innych tytanów by walczyli po stronie bogów albo w ogóle się nie mieszali. W końcu po jedenastu latach walk wojna dobiegła końca, a bogowie odnieśli upragnione zwycięstwo.

Potomstwo

Percy Jackson

Percy a właściwie Perseusz to półboskie dziecię Posejdona i śmiertelniczki Sally Jackson. Mimo, że bogom nie można się mieszać w życie ich dzieci Bóg mórz zawsze się troszczył o swego syna. Nigdy nie zostawił go w potrzebie. Troszczył się o niego i był dumny kiedy odnalazł i oddał Piorun Piorunów Zeusa, pomógł odnaleźć Złote Runo, uratować Artemidę, odnaleźć laboratorium Dedala, pokonać Kronosa itd. Kiedy w Morzu Potworów okazało się, że Tyson jest przyrodnim bratem Percy'ego czyli innym dzieckiem Posejdona, półbóg na początku był zazdrosny i zły na ojca dopóki nie zaczął dostrzegać zalet u swego brat. Pewnego razu przyszedł na urodziny swego syna i dał mu Dolara Piaskowego, który ocalił mu życie w Bitwie o Manhattan.

Tyson

Podczas życia jako bezdomny, Tyson wielokrotnie prosił ojca o przyjaciela. Kiedy cyklop przybył do Obozu Herosów, bóg uznał swego syna na oczach obozowiczów, że ten jest jego synem. Chłopiec stał się obiektem kpin i żartów, wyśmiewany razem ze swym bratem, który z początku go nie akceptował. Tyson opowiedział Percy'emu, że z początku myślał, że Posejdon nie go nie wysłucha, ale ostatecznie cieszy się, że to Percy jest jego bratem. Później Posejdon zaprosił Tysona do pracy w podmorskich kuźniach tan przyjął zaproszenie ku rozczarowaniu Percy'ego. Kiedy dołączył do innych cyklopów pracujących pod wodą okazał się świetnym kowalem ku dumie ojca. W Ostatnim Olimpijczyku, Tyson pomagał ojcu w bitwie w jego pałacu, oraz w Bitwie o Manhattan, a nawet poprowadził armię cyklopów do walki. Po zakończeniu bitwy na Olimpie został mianowany Dowódcą Podwodnej Armii Posejdona.

Rodzeństwo

Zeus

Jako najmłodszy z rodzeństwa nigdy nie dogadywał się z dobrze z Posejdonem. Podczas pracy w pałacu ojca podał mu środek wymiotny przez co tytan musiał zwrócić swe dzieci. Po przekonaniu ich by walczyli po jego stronie dostali od cyklopów suweniry. Zeusowi przypadł Piorun Piorunów. Po wielu latach bitew dzieci pokonały ojca i wypatroszyli go jego własną bronią, Sierpem. Król bogów podzielił świat między siebie i swoich braci. On dostał w panowanie niebiosa, a Posejdon morza.

Bogowie wielokrotnie organizowali spiski przeciw swemu królowi. Jednym z takich spisków było połączenie sił Posejdona, Hery, Ateny i Apolla. Skuli go łańcuchami i zakneblowali, ukryli go w najniższych częściach Olimpu. Z opresji uratował go sturęki imieniem Briareus. Po uwolnieniu Zeus wtargnął na salę tronową i zrobił ostrą awanturę. Najbardziej w całym tym zajściu ucierpiała Hera, która został zrzucona z Olimpu i zamieniona w człowieka na dwa tygodnie. Los Posejdona po oswobodzeniu się Zeusa jest nieznany.

Hades

Hadesowi choć najstarszemu z braci nie był okazywany szacunek. Nie miał nawet domku w Obozie Herosów tym samym tronu na Olimpie choć był jednym z Wielkiej Trójki. Wszystko to nagromadzone razem powodowało u niego odrazę, niechęć i pogardę względem bogów. Nie pomógł fakt, że dostał we władanie najgorszą część świata. Bardzo nie lubił a nawet nienawidził syna swego swego brata, Percy'ego Jacksona, ale nie wykluczone jest, że zmienił zadnie kiedy ów heros namówił bogów żeby zbudowano mu domek w Obozie Herosów. Często wściekał się na swych braci. Kiedy obydwaj złamali przysięgę o nieposiadaniu śmiertelnych dzieci próbował zabić Thalie i Percy'ego owoce romansów Zeusa i Posejdona.

Hestia

Hestia od zawsze była uważana za przepiękną boginię. Pewnego razu dwóch bogów: Posejdon pan mórz, młodszy brat Hestii i Apollo bóg sztuki, muzyki i słońca, bratanek boginki, rywalizowało o względy bogini. Razem udali się z tym do Zeusa, a on się zgodził. Kiedy zaprosił swoją siostrę do sali tronowej ogłosił, że ma wybrać swego przyszłego męża. Hestia dobrze pamiętała jak jej ojciec pożerał wszystkiego swe dzieci bojąc się ich mocy, bogini bała się, że historia może się powtórzyć i, że jej przyszły mąż może być taki sam jak jej ojciec albo nawet gorszy. Dlatego ogłosiła, że chce zostać wieczną dziewicą, nigdy nie wyjść za mąż, nie mieć dzieci. Adoratorzy bez problemu przyjęli jej decyzję i od razu poparli. Zeus] wyraźnie zdziwiony zgodził się na jej propozycje i od tamtej pory Hestia jest boginią ogniska domowego.

Demeter

Demeter była drugą siostrą Posejdona, a zarazem drugim dzieckiem Kronosa i Rei. Parę lat po urodzeniu Persefony, córki Zeusa zdecydowała się na wakacje na plaży gdzie spotkała swego brata. Bóg morza pojawił się przed nią, ubrany w swoje najlepsze zielone szaty, z koroną muszli na głowie i trójzębem w dłoni po czym rozpoczął zaloty. Demeter próbowała uciekać i ukryć się w stadzie koni przekształcając się w białą klacz. Posejdon jako bóg posiadał nie tylko umiejętność zmiany kształtu, ale też jako bóg i stworzyciel koni miał nad nimi władzę. Zamienił się w silnego, białego ogiera i pogalopował za siostrą. Kiedy dogonił stado kazał koniom się rozstawić i otoczyć boginię po czym skutecznie ją uwiódł.

Niedługo urodziły się owoce ich romansu: Despojna (pomniejsza bogini płodności, która została później arcykapłanką w świątyniach swej matki) i jej brat bliźniak Arion (nieśmiertelnego ogiera, który mógł biec szybciej niż cokolwiek na świecie)

Hera

Jest trzecią i najstarszą z sióstr a zarazem najpotężniejszą córką Kronosa i Rei. Królowa Bogów nie przepadała za półbogami, więc najpewniej też za Percy'm. Reakcja Posejdona na utrudnianie życie swojemu synowi jest nieznana, można się tylko domyślić, że nie cieszy się z jej decyzji. Stosunki sześciu najstarszych bogów (nie licząc Afrodyty) zawsze były napięcie ożywione. Z początku Hera nie dogadywała się z Posejdonem, ale ostatecznie w jednym się zgodzili. Doszli do wniosku, że Zeus jest nieporadny i nie potrafi władać wszechświatem. Razem z Apollem i Ateną uknuli spisek, który miał na celu obalić jej męża/brata. Niestety ku rozczarowaniu bogini plan się nie powiódł, ale to nie był koniec złych wiadomości dla Hery, bo to ona najbardziej ucierpiała. Przykuto ją do jednego ze zboczy Olimpu za nadgarstki, a na kostki u stóp przyczepiono jej obciążniki by nie mogła się poruszać. Przez dwa dni udało jej się wytrzymać jednak na ostatkach sił, kiedy przyszedł dzień trzeci nie wytrzymała. Zaczęła kląć na swojego męża, wyzywać go i nie wiadomo co jeszcze. Zeus zrzucił ją za karę z Olimpu. Uwolnił swoją żonę dopiero po kolejnych dwóch tygodniach, gdyż inni bogowie zaczęli mieć dość jej ciągłych krzyków.

Inne

Ares

Kiedy główna broń Zeusa została ukradziona Król Bogów oskarżał swego brata, Posejdona o spisek ze swym synem. W tedy bogowie się podzielili stawiając się po stronie albo Zeusa albo Posejdona, Ares stanął po stronie wuja tak samo jak inni bogowie.

Okeanos

Niedługo przed bitwą pomiędzy bogami a tytanami, Okeanos przypuścił atak na pałac Posejdona, zmuszając go tym samym do pozostania na dnie oceanu, przez co ten nie mógł wesprzeć pozostałych bogów w bitwie z Tyfonem, którym ledwo udało się go pokonać dzięki temu, że Percy Jackson przekonał ojca by zostawił ocean a ruszył na pomoc swemu prawdziwemu domowi Olimpowi. Ostatecznie po klęsce Pana Czasu, wycofał się w głąb morza i nie nękał ponownie Posejdona ani jego poddanych.

Atena

Atena prowadziła dawniej zaciekły spór z Posejdonem o miasto Ateny. Bogini mądrości zaproponowała by każde z nich podarowało miastu specjalny podarunek. Lepszy dar wygra. Pan mórz przystanął na tą propozycję. Wbił swój trójząb w ziemię i tak powstały konie. Atena również wbija swoją włócznię i z ziemi wyrósł pierwszy krzew oliwek. Ku nieszczęściu Posejdona Ateńczycy uznali dar bogini za bardzie wartościowy i tym samym bogini wygrała zakład. Mimo, że w przeszłości wiele ze sobą rywalizowali w wojnach zawsze stają po tej samej stronie.

Hermes

Nigdy nie zostały dokładnie opisane relacje Boga Złodziei i Posejdona. Wiadomo jest tylko, że ten pierwszy nie zagłosował na uśmiercenie syna swego wuja, a nawet do wspierał w różnych misjach.

Hefajstos

Hefajstos siedzi obok Posejdona podczas zebrania na którym bogowie mają zagłosować co zrobią z Thalią i Percym.

Afrodyta

Bogini miłości posiada dziecko z Panem Mórz, Herofile.

Potomstwo

Nieśmiertelne dzieci

Partnerka Dzieci
Nieznana Proteusz
Liczne nimfy Liczni cyklopi, w tym Tyson
Amfitryta Bentesikyme, Tryton, Rode i Kymopoleja
Demeter Arion i Despojna
Gaja Antajos i Charybda
Meduza Pegaz i Chrysaor

Półboskie dzieci

Partnerka Dzieci
Ajtra Tezeusz
Meduza Pegaz i Chrysaor
Eurynome Bellerofont, Leches, Kenkhrias i Kromos
Salamis Kykreus
Sally Jackson Percy Jackson
Henioche Skiron
Nieznana Magareus

Dalsza rodzina

Imię rewny
Peryklimenos Wnuk
Hipolit Wnuk
Hippomenes Wnuk
Shen Lun Potomek
Pani Zhang Potomkini
Emily Zhang Potomkini
Frank Zhang Potomek

Ciekawostki

  • Jego ulubionym dzieckiem jest Percy Jackson.
  • Kiedy Zeus niesłusznie oskarżał go o kradzież swojego pioruna, Afrodyta, Ares i Apollo stanęli po jego stronie.
  • Imieniem jego rzymskiego odpowiednika, Neptuna, została nazwana ósma planeta Układu Słonecznego.
  • Gigantem stworzonym do pokonania Posejdona był Polybotes.
  • Polybotes uważał, że jego największą słabością jest miłość do Percy'ego.
  • Jest troskliwym ojcem, ale był zmuszony wysłać Percy'ego na wojnę z Kronosem, jednak Tysona nie chciał dopuścić do wojny, aby nic mu się nie stało.
  • Pojawił się na okładce Greckich Bogów według Percy'ego Jacksona.
  • Jak stwierdził Percy w Greckich Bogach według Percy'ego Jacksona, Posejdon jest rekordzistą pod względem bycia ojcem herosów spośród bogów z całej Wielkiej Trójki.
  • Pojawił się (na mozaice) w filmie "Podróż na Tajemniczą Wyspę".
  • W Bitwie w Labiryncie przyznał się do swojego rzymskiego odpowiednika, ale stwierdził że woli siebie jako Posejdona.
  • W Greckich Bogach według Percy'ego Jacksona Percy wymieniając dzieci Posejdona i Amfitryty nie wspomniał o Bentesikyme.
  • W Greckich Bogach według Percy'ego Jacksona Percy ujawnił, że Posejdon był fanem Donny Summer.
  • Przez lata ćwiczył tekst na podryw, aż w końcu wymyśli: "Hej dziewczyno! – zawołał, unosząc brwi – Musisz być falą przypływu, bo kompletnie w tobie zatonąłem" (Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona).
  • W wywiadzie stwierdził, że nordyccy bogowie to tylko kolejne sztuki ryb w morzu. Są błyskotliwe i kolorowe, ale rozpraszają się, gdy my, znacznie potężniejsi Grecy, przepływamy obok.[1]

Przypisy

Advertisement